Esittely
26-vuotias intohimoinen kuntoilijatar Tampereelta ilmoittautuu mukaan pakkotoistelemaan.
On tullut enimmäkseen pyörittyä
Redditin Fitness-osastoilla tähän mennessä, mutta nyttemmin on alkanut kiinnostaa suomalaisempi meininki.
Oon innostunut salilla käymisen lisäksi
crossfitista, joogasta, tanssista, uimisesta ja juoksemisesta. Tavoitteena saada mahdollisimman
tiiviiseen pakettiin mahdollisimman paljon
voimaa, vetreyttä ja notkeutta - terveellisen hitaasti ja määrätietoisesti edeten. Treenissä ja ravinnossa kiinnostaa
alkukantaisuus, monipuolisuus ja kokonaisvaltaisuus. Pyrin treenaamaan enimmäkseen oman kehon vastuksella.
En syö prosessoituja enkä sokeroituja tuotteita, enkä juurikaan viljoja. Lisäravinteitakaan ei oo tullut popsittua. Tällä ruokavaliolla olen saanut hc-atooppisen ihoni oireet minimoitua. Aika
paleopainotteisella ruokavaliolla mennään mahdollisuuksien mukaan. Oon keskittynyt siihen, että saisin monipuolisesti hyviä rasvoja ja proteiineja, sekä hitaita hiilareita. En käytä päihteitä (kahvia, tupakkaa, alkoholia tms).
Näillä asetuksilla on menty nyt reilu puoli vuotta hyvin aktiivista kuntoilua. Kuntoilun myötä tupakka, alkoholi ja kahvi jäi ihan vahingossa pois. Ei vaan tehnyt mieli enää. Tietysti
kuntoilu on mulle aika kova päihde itsessään ja vierotusoireena välipäivinä on ollut kiukkua tai alakuloisuutta.
Paino on pudonnut tän puolen vuoden aikana 8-9 kiloa, vaikka lihakset ovatkin kasvaneet varsin näkyvästi. Liekö johtuis siitä, että oon yhdistänyt aerobisen treenin painonnostoon. Ja ehkä siitäki, että jätin sokerituotteet ja lisäsin rasvoja ruokavalioon.
Tätä foorumia lukiessani oon kenties eniten yllättynyt siitä, miten huimasti jengi vetää
lisäravinteita ja palautusmössöjä. Vaikka oon treenannut täysillä, en oo kokenut semmosille tarvetta eikä lihaksetkaan juuri oo kipeytyneet. Oon kyllä pitänyt huolen siitä, että saan reippaasti magnesiumia ja kalkkia ruokavaliostani. Ja oon myös ahkerasti verrytellyt & venytellyt treenien yhteydessä ja muutenkin. Tästä syystä mulla meneekin liikuntaan yleensä kolmisen tuntia päivässä, kun hitaasti teen. Mulla ei oo perhettä, kokopäiväistä duunia, muita harrastuksia eikä telkkaria, joten on ollut aikaa omistautua tälle.
Niin. Ehkä lisäravinteet ja palautusjuomat muodostuvat kiireisemmässä elämäntilanteessa sit tarpeellisiksi. Tai ehkä ne jo nyt ois välttämättömiä mulle, vaikken sitä huomaakaan vielä mistään? Voi kyllä olla, että mun "täysillä treenaamiset" ovat vielä olleet niin pumpulivaniljatasoisia, ettei niitä voi verratakaan muiden foorumilaisten treeneihin.
Oli kiva tulla tänne.