Käytkö täällä usein?? ("Hei, olen uusi täällä" -postit)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Heips!

Mä oon 22-vuotias ja salia takana n.5 vuotta. Siinä välissä taukoja mm. leikkauksen takia ja sitten, kun harrastin hetken kickboxingia, niin en keskittynyt niinkään punttireeniin. Nyt on vuosi takana kunnon raakaa reeniä ja samalla tavalla jatketaan. Mullakin on aikalailla sama virsi, että täällä foorumilla on tullut vakoiltua jo jonkun aikaa. Erityisesti pisti silmään se, että täällä ei tartte kuolla nälkään eikä ihannoida tikkuja. Itse kun olen syömishäiriötaustainen, niin meinaa olla vaikeaa joskus tämä painonnousu sekä vanhojen housujen pieneksi jäänti. On siis kiva, että täällä ei pidetä pahana sitä, että lihasta kertyy ja ei tule kauheita kriisejä, kun paita on tiukka hauiksista. :D

Heips!

Olen 24-vuotias nainen. Opiskelen pääasiassa Turussa, tosin muutkin Tampere ja Helsinki ovat myös sydäntä lähellä ja tulee niissä usein käytyä.

Salilla käynyt nyt suht aktiivisesti kolme vuotta, sitä ennen ja siinä samalla suht laaja kokemus eri lajeista. Jooga ja muay thai sekä eri tanssit tullut testattua. Pidän paljon luonnossa liikkumisesta, esim. vaelluksista ja eipä pieni kiipeäminen vuoren päällekään haittaa lainkaan. Nyt kesällä tullut pyöräiltyä paljon (työmatkat). Seuraava laji, jota haluaisin kokeilla, olisi rata-ammunta.

Harrastuksena erilaiset vapaaehtoishommat (eli ne jotka vie paljon aikaa, muttei saa palkkaa :) ) ja tykkään über-extravaganza-juhlimisesta mutta myös rauhaisa oluella käynti on välillä kivaa. Mutta alkoholi ei hallitse vapaa-aikaa, päinvastoin.

Ruoka on kasvispainotteista mutta kala menee, tärkeetä että on laatua ja hyvää. Maailmankatsomus avoin, paitsi Räsänen "kiva että suvaitsemattomia suvaitaan"-paska ei mene läpi.

Seuraavia treenitavoitteita triathlon ens kesänä ja jatkaa samalla salilla käymistä, lihaksistoa ylläpitäen ja samalla vähän kiristellen :hyvä:

Heipä hei kaikille punttimimmeille!
Olen 26-vuotias nainen, ja puntteja nostelen Turussa/Kaarinassa. Saliseura kiinnostaisi ehdottomasti, tällä hetkellä tuttavapiiriin ei kuulu ketään naista, joka käy salilla (jumppia en laske mukaan). Ei ole ketään fyysistä immeistä, jonka kanssa jakaa ruokavalioon ja treeniin liittyvät ilot ja surut! :rolleyes:
Saliharrastus lähti liikkeelle 2009 tammikuussa, eli yli 2,5 vuotta sitten. Kun sain ensimmäisen saliohjelmani, niin salikärpänen puraisi heti :)
Tällä hetkellä tavoitteena saada ylimääräinen rasva pois lihaksiston päältä, ensikeväisiä häitänikin silmälläpitäen. Lihasta ei välttämättä tarvitse tulla lisää juuri tällä hetkellä, mutta haluan rasvan pois ja säilyttää jo kertyneet lihakset. Mitat 167/68, joskin paino sahaa 62-69 väliä jatkuvasti. Treeniä on normaalisti n. 3-4krt/viikko, mutta kesällä salin aukioloajoista johtuen 2krt/viikko.
Ruokavalion kanssa on tullut kamppailtua. Muutama vuosi sitten laihdutin 15kg, ja laihdutus päättyi kitukalorikuureihin, joista ei ollut syömishäiriö kaukana. Nyt olen saanut syömisen treenin myötä kohdalleen (pakko syödä jotta kehittyy), mutta ilmeisesti olen sössinyt aineenvaihduntani aikoinaan, ja nyt on erittäin, erittäin vaikea tiputtaa rasvaa ympäriltä pois. Olen ollut vuoden alusta vähähiilarisella, joka tuntuu toimivan muuten täydellisesti (energiaa on, treeni kulkee, vatsa toimii, saa syödä hyvää ruokaa kyllikseen yms yms), mutta painon tiputtaminen ei tunnu onnistuvan edes miinuskaloreilla.
Kaiken edellä mainitsemani takia tästä palstasta on tullut tärkeä kokemusten lukemisen ja jakamisen kannalta! :dance:

Heippa punttimimmit!
Olen 33-vuotias aloitteleva punttitunari. Sohvaperunaelämää on takana pari vuotta ja kroppa sen mukainen. Olutmaha ja laardipeppu tulisi saada veks ja narumaiseen yläkroppaan lihaa. Jostain käsittämättömästä syystä kuntoni ei ole ihan niin huono kuin voisi kuvitella, mutta helpommalla olisin päässyt kun olisin pysynyt urheilullisissa elämäntavoissa koko ajan. No, turha itkeä kun vahinko on jo tapahtunut. Nyt sitten vaan työstämään plösökropasta lihaksikasta. Kiva kun löysin tämän pakkiksen ja punttimimmit, täältä kun saa noviisi kullanarvoista infoa.

Heisansaa olen 26-vuotias kahvakuulaa 10kk reenannut naikkonen. Yhden lapsen synnyttäneenä ja aika rankkaa massakautta viettäneenä ahdistaa jatus salille lähdöstä, mutta aion silti paikalle vääntäytyä. Olen jo käynyt sali-neitsyyden menettämässä ja seuraavaksi olisi tarkoitus mennä paikalle ja pyytää salihenkilökuntaa säätämään mulle sopiva ohjelma. Ruokavalio joutuu myös remonttiin tai ainakin uuden tarkastelun alle. :)

Hei!

Olen 27-vuotias punttisaliin hurahtanut neitonen etelä-suomesta. Kuntosalilla on tullut käytyä enemmän tai vähemmän aktiivisesti viimeiset seitsemän vuotta. Välillä ollut pidempää taukoa treeneissä ja välillä taas on tullut treenattua ahkerasti pidempiäkin jaksoja. Pakkiksen sivujakin olen seurannut useamman vuoden, mutta vasta nyt taannoin tein omat tunnukset.

Painoni kanssa olen kamppaillut teini-iästä lähtien ja viimeinen niitti oli se kun puoli vuotta takaperin huomasin painon nousseen 84 kiloon. Olo oli tukala ja suoraan sanottuna vitutti oma saamattomuus ja löysäily niin syömisen kuin liikunnankin osalta. Otin siis itseäni niskasta kiinni ja aloin taas vuoden treenitauon jälkeen käymään salilla ja siistimään syömisiäni. Nyt on paino pudonnut 74 kiloon ja saa tuo tuosta vielä mielellään lisääkin tippua.

Tällä hetkellä motivaatio treenamiseen on korkeampi kuin koskaan ja tavoitteena sporttisempi ja lihaksikkaampi kroppa sekä kaikinpuolin hyvä olo niin henkisesti kuin fyysisestikin. :)

Morjens! Mä oon J.P täältä E-P:n lakeuksilta, :) ja punttisali treeniä on tullut harrastettua aktiivisesti, nyt vähän yli puoli vuotta. Olen 172 cm pätkä, ja painoa mulla on 80-82 kiloa. En tuijota numeroita, vaan yritän tässä aloittaa kunnianhimoista dieettiä, jotta saisin enimmät rasvat sulatettua muskeleideni päältä. :hyper: Harmi vaan, että oon aika uuno kalorien/niiden laskemisten suhteen. Löyssinkin täältä hyvän dieettiohjeen, mutta taisin vaan olla liian ummikko toteuttaakseni sitä....

moi, mä olen Länsi-Suomesta. Kotoota löytyy nyt eka kahvakuula (8kg), muuten harrastan kuntonyrkkeilyä, joogaa ja lenkkeilyä satunnaisesti. Mua kauheesti kiinnostais mennä kahvakuulatunnille, varsinkin Bootcamp -sellaiselle mutta pelkään että kuolen sinne :)
Mun tavoitteena on sulattaa kaikki tämä kauhea läski, joka on vallannu kroppani :) Painoa on n. 25kg liikaa. Ekana tavoitteena on saada 15kg pois ja sitten rauhallisesti kymmenen.
Tuloksia aion saada aikaan tuolla urheilulla (yllämainitut lajit) ja sitten tietty ruokavaliolla. Olen huomannu, että mun kroppa suhtautuu todella huonosti hiilihydraatteihin (siis hiilareiden syöminen kasvattaa hiilarihimoa), joten pyrkimys on päästä ns. huonoista hiilareista eroon.
Oma luonne on yleensä, niin että "kaikki mulle heti nyt", niin yritän nyt ajatella että hiljaa hyvä tulee. Olen jakanu seuraavan vuoden kolmen kuukauden tavoitteisiin, niin että 3kk päästä olevat tavoitteet on täysin saavutettavissa.

Yo~ Päätinpä näin sateisen illan ratoksi rekisteröityä, kun tätä sivustoa on tullut enemmän tai vähemmän luettua ehkä viimeset viis vuotta, ellei kauemminkin. 21-vuotta löytyy ikää ja vielä hetken asustelen Uudellamaalla ennen kuin nokka suuntaa loppu vuodeksi kohti uusia seikkailuja ja tuota Nousevan Auringon ah niin ihmeellistä maata :P. Salilla olen käynyt öö.. melkein vuoden, tosin nyt se sitten loppuu ennen kuin joulun jälkeen tulen takaisin ja jatkan tosissani tätä saleilua, tarkoituksena jouluun mennessä sulatella rasvoja ja katsotaan sitten mitä sen jälkeen.

Heips! Uskaltauduinpa nyt avaamaan suuni, vaikka olen aika monta vuotta tainnut olla rekisteröityneenäkin jo. Kävin joskus vuosia sitten aktiivisesti salilla, mutta seurustelun ja ties minkä kaikkien tekosyiden myötä koko harrastus jäi. Nyt on pakko ottaa itseä niskasta kiinni, ennenkuin tämä valtamerialus ei mahdu edes ovesta ulos. Ensiviikolla olen menossa tapaamaan uutta kuntosaliohjaajaani, ja aloitetaan kehonkoostumusmittauksesta. Huhhei, mahtaa tulla mukavaa. Sen jälkeen olisi tarkotus tehdä saliohjelma, jota noudattaen kävisin salilla nelisen kertaa viikossa. Josko minäkin parin vuoden päästä näyttäisin ihmiseltä. :D

Moi! Mä olen Tampereelta ja kaiken näköistä liikuntaa on koko ikä tullut harrastettua. Viimeisen vuoden aikana salilla käynti on alkanut kiinnostaa entistä enemmän ja lihaskunto/-voimaharjoittelu onkin kasvattanut osaansa aiemmin kovin aerobisesti painottuneessa treenissäni. Jumpat, tanssi ja lenkkeily ovat toki vielä osana ohjelmaa. Pakkista on silloin tällöin tullut luettua ja ajattelin että rekisteröidympä nyt sitten minäkin :)

Hei vain!
Mie olen todistettavasti 23-vuotias naisimmeinen myöskin ja jonkin aikaa selannut tätä foorumia ennenkuin rekisteröidyin. Muutaman vuoden käynyt salilla säännöllisen epäsäännöllisesti ja nyt onkin ystäväni kanssa tarjoitus alkaa ihan kunnolla treenaamaan ja parantamaan elämäntapoja muutenkin. Koko viime kesän kuljin uskollisesti salilla ja siitä jäi kova hinku sitten alkaa lisäämään treeniä ja tekemään siitä monipuolinen. Kovasti koitan tässä selata että mistä sitä muuttamista aloittaisi ja koittaa ottaa muutenkin selvää että mistä täällä puhutaan. Välillä tuntuu että menee yli ja korkialta.
Sen siitä saa että on henkisesti blondi.

Uutukainen

Olen uusi tai en nyt ihan uusikaan.. Tuli paljon saleiltua 2005-2006 kunnes tein sen virheen ja löysin miehen joka totaalisesti esti kaiien tämän,narisi joka asiasta jne.. Murheeni on nyt pois suljettu ja voin taas nauttia treenaamisesta ilman ylimäärästä parkumista. Viimiset 2v keskittynyt enemmän aerobikkiseen liikuntaan mutta nyt otin salin takaisin. Salilla huhkinut kesästä asti n. 4-5kert. viikossa ja pt:n kanssa tehty treeniohjelmat. Haen ensi alkuun tiemmeyttä lisää. Lihasmassaa on ihan kivasti mut rasvaa pitäs saada viel kadotettua. Suunnittelen parin vk hiilaritonta diettailua ja siihen tarvisinkin nyt neuvoja sitten, että paljonko sitä safkaa päivässä. Tiedän kyllä mitä pitää syödä mut määrä on vähän?!
Tuosta vielä, että kun olin siinä kehonmittauksessa niin sen mukaan 35kg oli lihasmassaa ja rasvaa 23kg (yök).. Pitäs tosiaan rasvoja saada alas ja rutkasti. Nesteitäkin oli hurjasti kehossa 43,5kg. (Mulla kilpirauhasen vajaa toim. ja aineenvaihduntahäir. jotka kerää helposti nesteitä, mutta lääkitykset käytössä). Vihree tee kapseleita tulee popsittua päivittäin et edes joskus rakko tyhjenee säännöllisesti ja vähentää turvotuksia.

KatjaJ oot rekkautunut samana vuonna kuin mä. :)
eipä tässä muuta: VIPpiä odotellessa. ;)

Mä luulin et mun tunnukset on varmaan jo tuhkattu ja haudattu! :D Yritin tehdä uutta käyttäjäprofiilia mutta herjas e-mailista et on jo käytössä..
Ensimmäinne reaktio, Mitä VIT* kuka on mun maililla täällä ;D

Hei vain kaikille! Oon 23-vuotias Etelä-Pohjanmaalla asusteleva neitokainen :). Aiemmin olen enemmän viihtynyt jumppatunneilla, mutta nyt sain vihdoin salikärpäsen pureman. Tavoitteena onkin muuttaa läskiä lihaksiksi salitreenin ja lenkkeilyn avulla. Pakkiksesta toivon löytäväni hyviä vinkkejä ja vertaistukea :)!

Heippa!

Olen pääkaupunkiseudulta salilla sekä vedessä viihtyvä 21-vuotias hahmo. Olin puoli vuotta reissussa ja sen jälkeen sellaisessa kunnossa että jotain oli tehtävä. Sillä tiellä vielä näin 7kk jälkeenkin. Koko ikäni olen erilaisia lajeja kokeillut, mutta nyt vasta 'järjestelmällisemmin' treenattua.
Pakkistakin olen selannut pidemmän aikaa. (mm. viime 'treenikauteni' aikan vuosi sitten keväällä) ja saanut vastauksen moneen kysymykseen sekä viihdykettä iltapäivään. Päätinpä nyt itsekin lopulta liittyä (:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom