Käytkö täällä usein?? ("Hei, olen uusi täällä" -postit)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Täällä uusi punttimimmi!

Moi! Ihanaa löytää foorumi, joka on täynnä samanhenkisiä ihmisiä! :) Oon 18-vuotias tyttö ja rakastan urheilua. Telinevoimistelua tuli nuorempana treenattua, mutta se jäi sitten syömishäiriön takia :(. (Ilmeisesti täällä liikkuu aika paljonkin ex-syömishäiriöisiä, mitä nyt oon lukenut?). Sitten paino nousi lahjakkaasti ja nousi vielä lisää ulkomailla vietetyn vuoden aikana, ja nyt Suomessa oltuani on hieman lähteny laskuun, mutta parannettavaa on paljon. Haluun kunnon lihakset. Jaloissa on papua jo ihan kivasti, mutta ei ne lihakset rasvan alta paljoa näy....Täältä foorumilta toivon saavani paljon vinkkejä ja kannustusta! :)

moikka.

joukkueurheilua koko elämä, sen jälkeen erilaisia kamppailulajeja, uusin tulokas ehkä siltä väliltä: roller derby. punttia 2-3 kertaa viikossa, uintia sama setti, juoksu tällä hetkellä kiellettyjen asioiden listalla. tavoitteena on jossain välissä (sprintti)triathlon (sitten kun saan juoksuluvat takas) ja samanlainen kroppa kuin demi moorella g.i. janessa.

aim for the stars so if you fall you'll land on a cloud. :)

Teitä tervehdin!
Taidan kuulua punttimimmien vanhimpaan kastiin. Olen 45 vuotta NUORI ja takana on kuntosalia n 4 vuotta. Homma lähti elämäntaparempasta käyntiin (kuten ehkä meillä naisilla tuppaa tapahtumaan 40 vuoden hujakoilla).
Kun sohvaperuna lähti liikkeelle, pudotti painoa ja on nyt näillä sivuilla rekisteröityneenä. Sitä ei moni olisi aiemmin uskonut. En minäkään.
Salilla käyn min 3 x viikossa. Juoksumatolla alkuun vetäisin 7km/h ja sen päälle kuntosalitreenin. Hyötyliikuntaa tulee autottomana hurjasti sekä pyörällä että jaloilla tehden. Kuntosalikin on jo 2 km päässä kotoa.
Minulla onkin hommaa tässä omassa kropassa. Saada se kuosiin. Rasvaa ei ole. Mutta mitä tehdä tällä nahalla.:rolleyes:
Yläfemmat teidän kaikkien kanssa!:rock:

Terve!
30 vuotias "tyllerö" terve. avioeron jälkeen putosi ensimmäinen kymppi aika vauhdikkaasti ja treenausinto löytyi jostain kätköistä... koko ikä tullut jonkinasteisesti treenauttua ja liikunnan parissa töitäkin tehtyä. tässäkin tapauksessa työ haittaa harrastuksia,eli vuorotyön ja lapsien ehdoilla mennään,mutta treenikertoja viikkoon tulee kuitenkin 3-5. Yleensä salia tai uinti/vesijuoksu. Nyt kuitnkin totesin,että suurin onkelma taitaa olla mun syöminen. viikon verran laittanut syömisiä kalenteriin ja tulos on että kcal määrä on päivässä 800-1000. Joten jonkinmoinen lisäravinne täytyisi kai ottaa käyttöön. Joten hyviä vinkkejä otetaan pikaisesti vastaan =)

Moi!

Täällä 19-v tyttö, joka on tänä syksynä aloittanut aktiivisen saliharjoittelun. Salin lisäksi harrastan judoa ja muutakin liikuntaa satunnaisesti. Muutto uudelle opiskelupaikkakunnalle (Lahteen) sai miettimään harrastuksia uudelleen ja totesin haluavani lisää lihasta ja sulattaa samalla läskiä pois. Fitnesstytöt on ihania! Ensi kesänä olisi kiva olla jonkinmoisessa kunnossa. Kisalavoista en tällä hetkellä haaveile, eikä se olis vielä edes realistista.
Pakkista olen muutaman viikon lukenut säännöllisesti ja huomannut tämän olevan ihan loistosivusto. Olen saanut paljon tietoa ja lisäpotkua salitreeniin pakkiksen ansiosta. :hyvä:

No MOI!
Alottelija salihommissa ilmoittautuu! Olen 22-vuotias, nyt puolisen vuotta salia harrastanut.. sitä ennen ryhmäliikuntajumppia pelkästään.. painoa olen tiputtanut 10kg ja "tavoitteeseen" on noin 4kg jäljellä. heittomerkit siks että sentit on tärkeemmät kuin kilot:) eli ennemminkin tavoitteena lihaksikas ja urheilullinen kroppa.
ihan kivasti huomaa kropassa jo muutoksia vaikka tosiaan aika vähän aikaa tullut käytyä puntilla!

Moi!

En tiedä olenko ihan täysin oikeassa paikassa, mutta tänne olen eksynyt googlettelun tuloksena viime aikoina niin usein, että jossain määrin varmaan kuitenkin! Itselläni on päällimmisenä tavoitteena saada karistettua ylimääräisiä kiloja parisenkymmentä, mutta toivon toisaalta myös saavani kuntoilusta uuden terveemmän elämäntavan. Mulla on pitkä urheilutausta ja kaikenlaista on tullut tehtyä, myös punttisalilla käytyä ajoittain, mutta yleensä vain noudattaakseni jonkun muun minulle antamia ohjeita ja käskyjä. Enpä ole nyt itsenäisesti osannutkaan punttisalitreenausta aloittaa, mutta ryhmäliikuntatunneilla on tullut käytyä paljon. Aiemmin tein lähinnä aerobista, mutta nyt olen löytänyt bodypumpin ja keskittynyt muutenkin pääasiassa lihaskuntoa kohottaviin tunteihin. Koin myös ahaa-elämyksen, että lihaksia harjoittamalla paino alkoi tippua lupaavammin kuin aiemmin aerobiseen liikuntaan keskittyessäni. Sitä myötä olen kiinnostunut tästä uudesta maailmasta mikä minulle alkoi avautua ja aloin pohtia, miten varmistan kuluttavani varmasti treenatessa sitä läskiä lihaksen sijaan. VHH kiinnostaa ja sitä yritän toteuttaa vähitellen enemmän ja enemmän. Lisäravinneviidakko on varsin myös alkaneet kiinnostaa. Täältä löytyy siis paljon keskustelua itseänikin kiinnostavista asioista.

Sivusta olen seuraillut enempi tai vähempi jo vuoden verran näitä juttuja. Pikkuhiljaa alkaa ymmärtämään mistä täällä puhutaan :D Salilla on tullut rävellettyä vuoden verran, nyt olisi vihdoin tarkoitus saada siihenkin jonkinlaista järkeä ja sitä myöden myös tuloksia.

Esittely

26-vuotias intohimoinen kuntoilijatar Tampereelta ilmoittautuu mukaan pakkotoistelemaan.

On tullut enimmäkseen pyörittyä Redditin Fitness-osastoilla tähän mennessä, mutta nyttemmin on alkanut kiinnostaa suomalaisempi meininki.

Oon innostunut salilla käymisen lisäksi crossfitista, joogasta, tanssista, uimisesta ja juoksemisesta. Tavoitteena saada mahdollisimman tiiviiseen pakettiin mahdollisimman paljon voimaa, vetreyttä ja notkeutta - terveellisen hitaasti ja määrätietoisesti edeten. Treenissä ja ravinnossa kiinnostaa alkukantaisuus, monipuolisuus ja kokonaisvaltaisuus. Pyrin treenaamaan enimmäkseen oman kehon vastuksella.

En syö prosessoituja enkä sokeroituja tuotteita, enkä juurikaan viljoja. Lisäravinteitakaan ei oo tullut popsittua. Tällä ruokavaliolla olen saanut hc-atooppisen ihoni oireet minimoitua. Aika paleopainotteisella ruokavaliolla mennään mahdollisuuksien mukaan. Oon keskittynyt siihen, että saisin monipuolisesti hyviä rasvoja ja proteiineja, sekä hitaita hiilareita. En käytä päihteitä (kahvia, tupakkaa, alkoholia tms).

Näillä asetuksilla on menty nyt reilu puoli vuotta hyvin aktiivista kuntoilua. Kuntoilun myötä tupakka, alkoholi ja kahvi jäi ihan vahingossa pois. Ei vaan tehnyt mieli enää. Tietysti kuntoilu on mulle aika kova päihde itsessään ja vierotusoireena välipäivinä on ollut kiukkua tai alakuloisuutta.

Paino on pudonnut tän puolen vuoden aikana 8-9 kiloa, vaikka lihakset ovatkin kasvaneet varsin näkyvästi. Liekö johtuis siitä, että oon yhdistänyt aerobisen treenin painonnostoon. Ja ehkä siitäki, että jätin sokerituotteet ja lisäsin rasvoja ruokavalioon.

Tätä foorumia lukiessani oon kenties eniten yllättynyt siitä, miten huimasti jengi vetää lisäravinteita ja palautusmössöjä. Vaikka oon treenannut täysillä, en oo kokenut semmosille tarvetta eikä lihaksetkaan juuri oo kipeytyneet. Oon kyllä pitänyt huolen siitä, että saan reippaasti magnesiumia ja kalkkia ruokavaliostani. Ja oon myös ahkerasti verrytellyt & venytellyt treenien yhteydessä ja muutenkin. Tästä syystä mulla meneekin liikuntaan yleensä kolmisen tuntia päivässä, kun hitaasti teen. Mulla ei oo perhettä, kokopäiväistä duunia, muita harrastuksia eikä telkkaria, joten on ollut aikaa omistautua tälle.

Niin. Ehkä lisäravinteet ja palautusjuomat muodostuvat kiireisemmässä elämäntilanteessa sit tarpeellisiksi. Tai ehkä ne jo nyt ois välttämättömiä mulle, vaikken sitä huomaakaan vielä mistään? Voi kyllä olla, että mun "täysillä treenaamiset" ovat vielä olleet niin pumpulivaniljatasoisia, ettei niitä voi verratakaan muiden foorumilaisten treeneihin.

Oli kiva tulla tänne.

Moi!

Esittäytyminen oli jäänyt väliin, tähän asti kun on lähinnä tullut luettua foorumin juttuja mitään kuitenkaan kommentoimatta.

Lyhyesti: 26-vuotta, Tikkurilasta, ja monipuolista urheilutaustaa; jalkapalloa, maastojuoksua,uintia, kickboxingia, kilpa-aerobickiä ja tietysti se sali. 2009 loppui toi kickboxing harrastelu ihan puhtaasti motivaation puutteeseen ja siinä sitten puolisen vuotta tuli taukoiltua kaikesta liikkumisesta kunnes otin tilalle uinnin, juoksun ja salitreenin. Edellisistä kunnon salitreeneistä olikin jo tossa vaiheessa aikaa varmaan 3 vuotta ja takapakkia oli tultu, selvähän se. Nyt kuitenkin kohta parisen vuotta putkeen tullut taas siellä rehattua, ja kai jotain tuloksiakin on tullut :) 4-5kertaa viikossa salia ja siihen päälle koirien kanssa juoksulenkit, niin on siinä tarpeeksi. Ois kiva jos tsägällä löytyis salikaverikin, penkkipäivinä se on ihan must, vaikka avokin kanssa tulee myöskin treenailtua. Hän nyt vaan juoksee tunneillakin, eikä aina ole mukana varmistamassa.

Kaikille hurrrrjasti tsemppiä treeneihin!!:rock:

Hei, olen uusi täällä!

Noh, kai minäkin sitten esittelen itseni :)

Eli lyhyesti: 21-vuotias tyttö Etelä-Suomesta. Lajitaustaa löytyy vähän sieltä sun täältä, mutta lentopalloa pelasin kymmenisen vuotta junnuna ja kuntosalilla "olen käynyt" noin neljän vuoden ajan, joista tavoitteellista vasta 6kk. Tavoitteena saada enemmän lihasta ja voimaa!

Ensimmäinen viesti, esittelyviesti :)

Täällä kolmea kymppiä lähestyvä uusherännyt saliharrastaja. Vajaan vuoden harrastustaustalla olen jo saanut hiukkasen lihaksia, paremman ryhdin ja leveämmän selän. Seuraavaksi kiinnostaa raudan komentaminen vielä topakammin ja isommilla painoilla sekä muukin kuritus. Sopivalla maltilla kuitenkin, sillä ainakin toistaiseksi suurin intohimo on juoksu ja sitä tasapainottamassa jooga. Syön kaikkea, mutta vähemmässä määrin pullaa, karkkia ja limppaa ja enemmän ravinnerikkaampaa kamaa pihvistä parsaan.

Pakkista olen lueskellut jo pidempään, josko sitä näin intoutuisi myös kirjoittelemaan...

Ilmottaudun joukkoon satunnainen naiskävijä. Lähinnä jos etsin tietoa jostain ja välillä omaksi iloksi lukemassa miten muilla menee punttien kaa :)

Ajattelin vihdoin rekisteröityä ja esittäytyä. Pitkään olen ollut vaan taustajoukoissa ja lueskellut itselle tarpeellisia tietoja.
Olen siis 23 vuotias nainen täältä Pohjois-Savosta ja saliharrastuksen aloitin ihan juuri kun uskaltauduin kylämme kuntosalille.
Ammatiltani olen rekkakuski, joten työaikani eivät todellakaan ole säännöllisiä, ja tämä osaltaan pyyhkii pois säännöllisen harrastamisen. Päivien pituus vaihtelee 10-20tuntiin lähes joka arkipäivä. Nuorempana harrastin yleisurheilua joka painottui pitkän matkan juoksuun, mutta tämä harrastaminen loppui kun lääkäri totesi löysät nivelsiteet jonka takia murrosiässä liikkuminen oli todella vähäistä johtuen polven kipuilusta. Kun kasvu loppui niin polven kipuilu loppui.. Sen jälkeen olen harrastanut juoksemista ihan omaksi iloksi aina kun aika antaa myöden. Murrosiässä sairastin myös jonkinnäköistä syömishäiriötä ja painoindeksi oli 16 ja välillä jopa alle.. Pakonomainen tarve olla liikkeessä oli hirvittävä ja jopa ennen nukkumaanmenoa oli tehtävä vatsa ja selkälihaksia että sai nukutuksi yöllä ilman omantunnon tuskia. Ne ajat ovat kuitenkin ohi ja syöminen on lähes normaalia. Salilla käynnin aloitin koska en pidä itsestäni kun katson peiliin. Suuret elämänmuutokset vei kaiken ajan eikä minkäänlaiseen urheiluun ole jäänyt aikaa moneen vuoteen. En ole lihava, mutta haluaisin olla kiinteämpi ja kookkaampi takapuolesta ja hartioista. Olen tällä hetkellä 167/50, ja kaikki ylimääräinen on vatsassa ja takapuolessa on muhkuroita...:( Haluan pitää omasta peilikuvastani sekä lisää voimaa ja lihasmassaa--> Vinkuheinänä olo olisi historiaa..

Oho, tulipas pitkä sepustus.. Tsemppiä kaikille raudan rääkkääjille, ja kuulumisiin!

(Uuugh, hermostuttaa! Mun esittelyteksti katos yhtäkkiä!)

Hei vain teille.

Oon 24-vuotias kuopiolainen tyyppi. Oon aina harrastanu liikuntaa jossain muodossa, mutta todellisen henkireiän siitä itselleni sain vasta pari vuotta sitten. Sitä ennen liikunta on ollut minulle jokin pakkosuoritus, joka auttaisi minua olemaan laiha. Kävin muinoin joissain ryhmäjumpissa, mutta huomasin että tommoset askelviereen-jumpahtelut ei ole kyllä meikäläisen heiniä. Tarviin lajeja, jotka saa adrenaliinin virtaa ja josta tullee lopulta ihan sikahyvä fiilis.

Syömishäiriöinen kun olen niin kynnys julkiselle salille menemisestä ahisti hirveesti. Monta vuotta kotona nostelin puntteja ja uimahalliin mennessä pulahin pikasesti vetteen ettei kukkaan ehtis nähhä minua. Itkua ja kiristelyä kynnyksen yli pääseminen kaipasi, mutta pääsinpäs kuitenkin! Onneksi! Kun alloin tulla vähän confidentimmaksi omasta kehostani, niin alkoi myös tavotteet vaihtua. Olin halunnu olla "laiha lihaksikas" tahi "jäntevä", mutta nyt tekis mieli pikkusta lihotuskuuria, jotta saisin muskeleitakin enemmän. Liikunta on vaihtunu pakonomasista vatsalihasliikkeistä ihanaksi terapiamuodoksi. Saatan monien mielestä kyllä harrastaa liikuntaa liikaa, mutta mielestäni teen silti kaiken oikein hyvin ja vielä kunnon ravinnolla.

Olisin ilonen jos joku halluis minusta jonkin sortin nettiystävän. Tarvitsisin mielestäni myös neuvoja syömiseni ja liikunnan suhteen, koska haluaisin tehdä kaiken mahdollisimman oikein. Ehdoton TOP1-liikuntalajini on bodycombat. Toivoisin saavani rohkeutta kouluttautua joskus combat-ohjaajaksi. Kuulenkin monta kertaa kuussa kysyttävän, olenko jo moinen. Harrastan myös muunmuassa spinningiä, salin puolella rehkimistä, pumppia (jonka olen kyllä nyt vähentänyt melkein pois), vaihtelevasti tansseja, uimista, bodybalancea, juoksemista ja pyöräilyä.

Liikunnan lisäksi intohimona on elokuvat, kirjat, matkustelu, tatuoinnit, ihmis- ja elläinoikeudet ja veganismi.
Eipä muuta tällä errää!:) Feel free to throw me a message!

Hei,

olen 26-vuotias äiti-ihminen Tampereen kupeesta. Olen ihan aloittelija, urheilukokemusta on ainoastaan satunnaisesta lentopallon pelaamisesta nuoruusvuosilta. Selkä ollut viimevuodet tosi huono, joten nyt on aika tehdä asialle jotain kun lapset on tehty ja saa keskittyä itseensä. Loppu kesästä alkoi juoksu harrastus, ja nyt uusimpana tuo ihana sali-harrastus. Salille sitten vastapainona milloin mitäkin, ryhmäliikuntaa, juoksua, kävelyä, uintia. Pääasia että edes jotain, niin monta vuotta on tullut kulutettua sohvanpohjalla. Tavoitteena koittaa n.4x/vk edes jotain liikuntasuoritusta. Pienin lapsista on vielä vaan harmittavan pieni ja edelleen kiinni tississä, joten se vielä haittaa näitä harrastuksia. Mutta hitaasti tässä onkin tarkoitus edetä, vaikka välillä intoa olis enemmän kuin omiksi tarpeiksi :) Kohti terveempää huomista.

Ja ps. mässäilen kuin sika, onneksi se ei hirveesti näy painossa. Mutta kuhan tuon imetyksen lopettaa niin sitten täytyy laittaa ruokailutottumuksetkin uusiksi.

Heippa vaan kaikille!

Olen 28-vuotias naikkonen pohjois-suomesta. Muutama vuosi sitten olin ihan ahkera treenailija, ilman mitään ihmeempiä tavoitteita, kunhan vaan lisää lihasta ja kivemman näköistä kroppaa. Sitten tuli ostettua vanha talo joka vaati täysrempan ja perheenlisäyskin ilmoitteli itsestään... Kuntoilu jäi. Eilen tytölleni tuli ikää täyteen vuoden ja kahden kuukauden verran ja tällä äidillä alkaa olla ikävä rrrraaautaaa!

Olen kotiaitinä, ja lähes yksinhuoltaja (mies löytyy, mutta omien duuniensa lisäksi tekee remppaa illat) ja realistisesti voisin ajatella pääseväni salille kahdesti viikossa, mikä tuntuu kyllä vähälle. Mittoja tältä hetkeltä: pituutta 168 cm painoa 56 kiloa. Kuntoilut ovat olleet lähinnä kävelyä ja tytön kanssa riehumista. Kyykkyjä ja punnertelua koitan muistaessani tehdä ja olenkin onnistunut olemaan päästämättä itseäni ihan rapakuntoon. Kotoa löytyy kuntoiluvälineinä 10 kilon kahvakuula, 2 ja 6 kilon käsipainot, jumppapallo ja voimapyörä.

Terve!

24-vuotias Pirkanmaalainen mimmi lyöttäytyy joukkoonne :)
Salia aloin kunnolla taas harrasteleen tossa puolitoista kk sitten ja tästä suunta on vaan eteenpäin :)

Melki nollasta siis tuli taas lähettyä ja kattotaa kui täs kehittyy.. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom