Okei, mulla on pieni asennoitumisongelma, johon kaipaisin mietteitä. Missähän määrin on normaalia, että mulla menee alaselkä jumiin noista vedoista ja kyykyistä? Treenipäivyriin oon merkannut noi vedot suorin jaloin maastavetona, mutta kai se enemmän on jonkinlainen veto polvilta. Jalat (takareidet) mulla ei meinaan juurikaan ilmoita noista raskaammista vedoista, mutta selän niillä saa jumiin kohtuullisen lahjakkaasti.
Sama kyykyssä. Hirveän harvoin mulla jalat tai edes perse juurikaan ilmoittelee tehdystä treenistä, mutta selässä sen sijaan tuntee tehneensä melkein järjestään, jos sarjat on olleet tiukempia. Näitä mun kohtuuraskaita vetoja ja kyykkyjä on käynyt salin ohjaajakin katselemassa, eikä niissä sen suurempaa huomauttamista ole ilmeisesti ollut, mutta jokuhan tässä mättää, jos rasitus menee noin suuressa määrin selälle.
Ei tällä selostuksella vielä ihmeitä tee, mutta jos jollekin tulee jotain mieleen, niin otetaan ilolla vastaan.
Minulla alaselkä jumitteli, en tehnyt mavea sen vuoksi, tässä sitten lopulta kyrpiinnyin ja otin maven ohjelmaan. Kumma kyllä selkä tykkäsi siitä hyvää, toisin kuin olisi voinut ajatella. Olisiko jullesta apua pitkinä sarjoina, joko tulee paremmaksi tai pahenee.:D Ellei sitten syynä ole jonkinlainen tulehdustila joka vaatii lääkityksen ja lepoa.
Eli tuetaanko lihaksistoa, jonka pettäessä vammoja voi sattua vai pidetäänkö osaa selkärangasta paremmin paikallaan?