Ensinnäkin, toi ei oo enää perse penkkiin/ box squat vaan hieman harvinaisempi Sumo box ninja squat.... Kait? Ei oikeesti. XD. Sit ton kaljun hyypiö tekee tästä aivan liian monimutkaisen suorituksen, liikaa hifistelyä.. Varsinkin kun se tavoittelee sitä "omaa" parasta asentoa, mikä sopii ton nuoren kaverin fysiikalle kun jääpuikko perseeseen. En tiedä, näyttää tosi epäluonnolliselta, ainakin istunta, asento.. ja kaikki.. (plus toi kalju dude, näyttäis et se tahtois hieman kyykkää tota nuorempaa kaveria.... PERV!)
Pienemmillä painoilla ATG (ass to grass) kyykky on loistava, parempi jännite koko kyykyn ajan. Varsinkin kun ajaa takaa maximaalista lihas jännnitettä koko suorituksen ajan. Kun katsoo kuvasta (alla) miten vauva menee kyykkyyn ymmärtää melko täydellisesti myös kaikkien perus kyykkyjen jalka-asennon. Lapsi tietää vaistomaisesti oppiessaan kävelemään mikä on se optimaalinen ja vakain asento kyykistyä. Se on optimaalinen asento ATG kyykyille. Kyykkyjä pystyy tekemään kapeammallakin asennolla oikein mainiosti. Minulle ainakin toimii paremmin maxia tehdessä kapeampi asento. Paremmin kehitystä kuitenkin on tullut ATG (sori mä vaan rakastan Ass to grass termiä) kyykystä, myös voimaa ajatellen. Tuntuu myös että se säästäis aika paljon mun polvia
ATG/täysi kyykky:
Normaali kyykky:
Toivottavasti kuvat toimivat.

En osaa sanoa muuta kuin, etsii sen parhaan jalka-asennon, pitää suoran selän ja kyykyt kyllä alkavat luonnistua hienosti.