Kyllähän noita lapset litkii rajuja määriä, mutta en mä nyt lähtisi pelkästään lapsia asiasta tuomitsemaan. Ihan samalla lailla nyt esim. omassa kesätyöpaikassa ylipainoiset 40 - 60 -vuotiaat miehet litkii noita energiajuomia ja tuo kahvipöytään sokerimunkkeja, joten ei niilläkään tilanne sen parempi ole. Jotenkin jännä, että itse ilmeisesti olin elänyt jossain lumemaailmassa, kun ajattelin, että vanhat ihmiset sentään syövät kunnon ruokaa. Nyt kun on heidän syömistään kesätöissä katsellut, niin järkyttäviä lihiksiä ja herkkumunkkeja ne siellä kiskovat kuin viimeistä päivää.Toi on juuri sellanen asia, mikä järkyttää kaupan kassajonossaki. Ihan vaahtosammuttimen kokoiset ihmiset ostaa noita. Sitten ihmetellää, että mistä kaikki ADHD tulee. Sokeri ja kofeiini yhdessä + muut piristeet. Pelolla odottelee tulevaisuutta noiden lasten suhteen. Varmasti tulee kaiken asteiset "päätaudit" lisääntymään. Puhumattakaan diabetes ja metabolinen oireyhtymä.
Toinen asia, joka ihmetyttää on se, että ihmiset eivät osaa töissä syödä kunnolla. Jotkut vetävät pelkkää salaattia ja kahvia ja toiset leipää, mutta eivät syö kunnon ruokaa. Siitä huolimatta nämä ihmiset ovat ylipainoisia, joten sitten varmaan kotona vedetään oikein hyvällä omallatunnolla liian isot ruokamäärät. Mun mielestä 8 tunnin työpäivä on niin pitkä, että siinä pitäisi kyllä syödä kunnon ateria, ja itse toki syönkin.
E: Noista muroista tuli mieleen, että oma pikkusiskoni on kasvatettu kotona sellaiseksi, että se ei kelpuuta aamupalalla muuta kuin paahtoleipää ja sokerimuroja. Itse vedän aina puuroa aamupalaksi, koska pienenä niin isommalle lapselle opetettiin, mutta pikkusisko kun oli aina niin "pieni", niin ei sille mitään puuroa tarvinnut syöttää. Nyt se ei puuroon koske varmaan mistään hinnasta.
Yksi hyvä juttu olisi jos koulussa lisättäisiin mielekästä liikuntaa, vaikka joka päivä olisi tunti ni ihmiset oppisi liikkumaan. Tolla mielekkäällä tarkoitan muuta kuin sotilasmarsseja tai suunnistamista jossain kaatopaikalla.