Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Meta title: 🔥 ARNOLDIN KULTAINEN KUUSIKKO – GOLDEN SIX 🔥

Meta description: Legendaarinen koko kropan perusohjelma, kuusi liikettä jotka rakensivat Arnoldin pohjan.

Monet tekee liikkeen myös smithissä koska normaaliliikkuvuuden omistavillakin saatta mennä toimitus akrobatian puolelle...

jos vaihtaa niskantakaapunnerruksen pystypunnerrukseks ja penkin lattiapunnerrukseks ja leuanvedon kulmasouduks niin onko liikaa vaihtuvuutta ? ja tarkotusko on siis vai lisätä tietyn ajan välein painoja mutt toistot samana ?
ps.onkos joku vetäny tätä G6 sen muutaman kuukauden ? vaikka joku nuorempi sälli (n.15-20v) ? minkälaiset on ollu tulokset onko tullu lihasta mite lisää ja mites esim maximi tulokset onko noussu hyvin ??

No g6 se ei sillon enää ole, mutta ihan hyvin varmaan toimis. Sillon lisää painoja, kun tuntuu että tulis pari "ylimääräistä" toistoa.

Hmm.. voisin koittaakkin tätä ! Tosin kyykyn joutuisin vaihtaa jalkaprässiin, kun tuo polvi on mitä on.
Sunnuntainakin voisi käydä ja lisätä sinne ojentajat, niskat ja pohkeet?
Ja perjantain prässin vaihtaisi maastavetoon.
Vai voiko tota enään samaksi ohjelmaksi kutsuakkaan? :D

Miksi kaikkien pitää aina muokata kyseistä ohjelmaa? Se on vaan se 3kk tai pidempään, jos haluaa. Itse vedellyt nyt tätä 7vk (tarkoitus vetää 36 treeniä) välissä yksi flunssa 1,5vk. Pirun hyvää settiä mielestäni ollut :D

Miksi kaikkien pitää aina muokata kyseistä ohjelmaa? Se on vaan se 3kk tai pidempään, jos haluaa. Itse vedellyt nyt tätä 7vk (tarkoitus vetää 36 treeniä) välissä yksi flunssa 1,5vk. Pirun hyvää settiä mielestäni ollut :D
Samaa mieltä. Vaikka mulla vasta 8 reenikertaa takana, niin vaikuttaa todella hyvältä. Teen siis täysin ohjelman mukaisesti enkä muokkaile edes yhtä viikon kolmesta päivästä. Ruvennu pitää ohjelmasta enemmän joka kerta kun salille menee.

En näe mitää syytä vaihdella mitään, vaikka aluksi olin hieman skeptinen.

Onko hyvä jos nostaa painoja pikkuhiljaa sarjoissa. Esim. penkissä 3 sarjaa, niin aloittaa lisäämällä viimeseen sarjaan painoa. Sitten seuraavalla kerralla kahteen viimeiseen jne..?

Onko hyvä jos nostaa painoja pikkuhiljaa sarjoissa. Esim. penkissä 3 sarjaa, niin aloittaa lisäämällä viimeseen sarjaan painoa. Sitten seuraavalla kerralla kahteen viimeiseen jne..?
Itse olen tehnyt nyt ihan niin, että kun viimeisessä sarjassa saa sen 13x niin painoa ylös. Jotenkin ajattelen sen niin, että jos kahden/kolmen 10x sarjan saa niinkin helposti että menee 13x vikassa niin voi nostaa jo. Voi ehkä (?) olla liian haipakkaa, mutta sitten hinkataan pitempään sitä seuraavaa tasoa... eli onko sittenkään liian nopeaa kuitenkaan. Kun tossa sun versiossa hinkataan sitä alempaa painoa pitempiin sarjoihin (10x 10x 13x.... 10x 13x 13x... jne)... ja siinähän menee sitten taas lopulta esim. 4 sarjan liikkeissä koko liike 13x toiston setiksi jolloin ehkä reenin luonne on jo aivan eri? Ehkä siis toi että kun vika sarja menee 13x niin voi nostaa painoa on se joka pidemmän päälle vastaa paremmin ohjelman perusideaa.

valaiskaaa joku ny vähä ...

niin ei oo sit kukaa alottelija voinu kertoo tuloksiaan tän ohjelman seurauksena ku sitä jo jonku aikaa sitte pyysin : / ?? oisin hyvin kiitollinen jos joku (alottelija) kertois mitä on täl ohjelmal saanu aikaseks ulkomuodollisesti ja tuloksellisesti ..?

Sunnuntainakin voisi käydä ja lisätä sinne ojentajat, niskat ja pohkeet?

Ei todellakaan. Menee vaan paikat tukkoon ja ohjelman eteneminen kärsii. Voit tehä kerran viikossa pohkeet treenin lopuks jos niitä haluat treenata. Ei mitään ojentajia erikseen - ei kulje penkki muuten tasaisesti ylöspäin.

habajeba: Tuo on aika yksilöllistä, miten kenelläkin sarjapainot kehittyy (riippuu niin monesta jutusta) oli aloittelija tai ei (ja eiköhän tuolla aiemmissa posteissa ole aloittelijoidenkin tuloksia...). Mutta kyllä ne kehittyy, kunhan vaan malttaa treenata tätä oikein, ilman mitään extralisäilyjä tuonne ohjelmaan. Ja tuosta ulkomuodosta. Kannattaa tottua ajatukseen, että 3kk:ssa ei vielä kovin suurta kehitystä tule oli ohjelma mikä hyvänsä. Tietysti kehitys on sen mukaista, että motivaatio säilyy ja eronkin huomaa peilistä, mutta silti kannattaa pitää realiteetit mielessä.

Joku järki nyt näihin :)

Itsellä treenipäivät ma, ke, pe ja oikein odotan että saa viikonlopun levätä. Toiset sanoo, että ei tää ohjelma ei tunnu missään. No treenatkaan kunnolla ni kyllä tuntuu :D

Itsellä treenipäivät ma, ke, pe ja oikein odotan että saa viikonlopun levätä. Toiset sanoo, että ei tää ohjelma ei tunnu missään. No treenatkaan kunnolla ni kyllä tuntuu :D
Niinpä. Kyllähän tuo pumppiin pistää kovastikin jos kunnolla vääntää. Pitää vääntääkin jos halua tulosta.

Tota lepoa tosin ei ole tullut odoteltua, päinvastoin välillä haluais välipäivänä käydä nostelee mutta se pilaisi koko homman.

Joo ei edelleenkään kannata lisäillä välipäiville mitää ojentajia. Menee vaan treenit perseelleen. Tuossa on jo raskaita perusliikkeitä ojentajille viikkossa 21sarjaa + lämmitelyt. Jos välttämättä haluaa niin penkin tai ntp:n tilalle joku liike jollekin päivälle. Ohjelmaa kun on tottunut tekemään niin sunnuntai voi tuntua turhalta lepopäivältä mutta ei se sitä ole...

Maastavedon voisi kumminkin lisätä?

vatsoista..

teen himassa tätä ohjelmaa mites ku tos on toi istumaannousu onko välii jos tekee vatsarutistuksena (jalat sängylle laitettuna niin koukkuu ku menee) ? vaikuttaako samoille alueille täysin vai onks jopa jompikumpi tehokkaampi vaihtoehto?

Ei juurikaan, itse en kyllä koko kolmea kuukautta jaksas samaa vatsalihas liikettä tehdä, että siinä voi vaihtelu virkistää.

Maastavedon voisi kumminkin lisätä?
Massaa! Voimaa! Tie jatkuvaan kehitykseen kirjassa on se aloittelijoiden perusohjelma missä on mave mukana. On muuten aika sama runko kun tässä G6:ssa. Hauiskääntö puuttuu ja mave tehään vaa joka toinen kerta ja sit tietty siinä sarjapituuksia muutellaan. Kannattaa tsekata.

Ei juurikaan, itse en kyllä koko kolmea kuukautta jaksas samaa vatsalihas liikettä tehdä, että siinä voi vaihtelu virkistää.
Samaa mieltä. Ittellä toi istumaannousu rupes sattumaan selkään (skolioosi ja pullistumia). Tilalla oon tehny jalkojennostoja penkillä, rutistuksia maaten just sillee jalat tuen päällä koukussa ja taljarutistuksia ylätaljassa. Näitä vaihdellu keskenään. Niin ja sit unohtu mainita lankkupito, vaikka onkin staattinen liike. Tossa saa selkäkin huoltoo samalla.

Back
Ylös Bottom