Westside barbell gymnastics

MESSU100: ilmainen M-Nutrition Protein Bar (Crispy Caramel)! Yli 100 € tilauksiin
Juu, aluksi voi tuntua oudolta joten vaan pientä liikerataa. Äkkiä se siitä muuttuu luontevaksi.

Mites muuten ATL sulla on treenit kulkenut, missä kohtaa olet FSP-progressioissa? (Ja ei, tämä ei nyt ole mitään junnukipaliluhalua :D)

MESSU150: Ilmainen MWEBSTORE.FI Shaker! Yli 150 € tilauksiin
Ok, itse kans 16... WBG:n junnu kerho :D Mutta joo, eli toi selkä oppii toimiin oikein ku vaan tekee sitä?

Voima on opittu taito. Taito karttuu tehdessä. Eli selkä oppii toimiin oikein = olemaan tarpeeksi vahva. :)

Tein eilen kaverin avustamana voimapyörää suorilta jaloin, että laitettiin kuminauha mulle vyötärölle ja kaimaani nosti vähän aina kun näytti että äidin pikku ninjaporsaan selkä katkeaa. Pitää alkaa noita tykitteleen. Kunhan kuu vaihtuu ja alan taas paleolle, alkaa taas armoton grease the groove ja yhdenkädenleuka, voimapyörä, ihmislippu ja suorat leverit here I come.

Ainiin, ihmislippu on mun puolesta taputeltu. Pidin tänään tangossa jalatkoukussa (semmonen advanced tuck-asento) lippua molemmin puolin noin 5 sekkaa. Kunhan saan tuon ylimääräsen 5kg karistettua kesäksi pois niin penikka on taas iskussa.

Ainiin, ihmislippu on mun puolesta taputeltu. Pidin tänään tangossa jalatkoukussa (semmonen advanced tuck-asento) lippua molemmin puolin noin 5 sekkaa. Kunhan saan tuon ylimääräsen 5kg karistettua kesäksi pois niin penikka on taas iskussa.

Saat sit todistaa tän livenä siel miitis :)

Musta tuntuu, ettei ihmislippu ole kyllä lähelläkään. Alakädellä vaan ei oo mitään mahiksia pitää tota asentoa. Yhden käden käsilläseisonta seinää vasten on kanssa liike, joka ei ole likimainkaan lähellä onnistumista. Tuntuu, että asento romahtaa heti, jos vähentää toisen käden painoa. Voisin kuvitella näiden kahden liikkeen välisen korrelaation olevan kohtalaisen vahva. Epäilen, että mun tiukat olkapäät vaikeuttaa tätä liikettä, joten katellaan taas uudestaan, kunhan saan noita hieman vielä mobbattua auki. Muutenkin punnerrusvoimat mulla on todella huonot ja vajaan liikeradan leveät hesputkin tuottavat suuria vaikeuksia.

Kyssäreitä kaikille. Vastaa haluamiisi:

1. Miksikä te kutsutte tätä treenityyliä? Jos joku kysyy multa minkälaista liikuntaa harrastan niin sanon tekeväni kehonpainotreeniä ja voimistelujuttuja. Calisthenics englanniksi on mun mielestä perhanan kaunis ja ytimekäs sana, mutta en ole löytänyt tälle hyvää suomenkielistä vastinetta. Sanakirja sanoi plastinen voimistelu, mutta se kuulostaa keijolta. Ei kai samankaltaista ilmaisua ole suomenkielessä, mutta haluaisin löytää jonkun yhden ytimekkään sanan treenityylilleni.

2. Potkaisetteko aina samalla jalalla ylös ja laskeudutteko samalle puolelle käsilläseisonnassa? Mä potkaisen aina ylös oikea jalka maassa, ja laskeudun oikealle puolelle niin, että nostan vasemman käden ilmaan. Kokeilin tänään tehdä toisin päin ja tuntu kyllä oudolta. Pienen treenin jälkeen alkoi jotenkin sujua, mutta tuntui edelleen todella epätasapainoselta. Pakko alkaa treenata molempia puolia, sillä haluan olla tasapainoinen ihminen.

3. Onko jollain jotain hyvää ranteenkoukistusliikettä kehonpainohommiin? Jotain rannekääntöä vastaavaa siis. Uusi treenifilosofiani on hieman ulkoisia painoja vastaan, joten haluaisin löytää kehonpainoversion vastaamaan tangolla/kässäreillä suoritettavia rannekääntöjä. Lähinnä pre-hab/kuntoutusjutuksi tämä tulee. Kokeilin jotain rannekääntöjä renkailla, mutta en saanut forkuille hyvää tuntumaa. Kumppari vois olla ihan jees varmaan. No joo, menee ehkä turhan hifistelyksi, ja jatkan vaan rannekääntöjä kässäreillä.

4. Kuinka moni on kiinnostunut WBG-yhteistreenistä jossain pk-seudulla lauantaina 16.7.2011? Aika ja paikka vielä auki. Se Pakkiksen sinkkumiitti on samana päivänä, ja ois kiva vetää joku treeni porukalla esim. Hietsun ulkokuntosalilla. Tässä tää ketju siitä isommasta miitistä: http://www.pakkotoisto.com/seksi-parisuhteet-deitti/99847-pakkotoiston-sinkkumiitti/

1. Miksikä te kutsutte tätä treenityyliä? Jos joku kysyy multa minkälaista liikuntaa harrastan niin sanon tekeväni kehonpainotreeniä ja voimistelujuttuja. Calisthenics englanniksi on mun mielestä perhanan kaunis ja ytimekäs sana, mutta en ole löytänyt tälle hyvää suomenkielistä vastinetta. Sanakirja sanoi plastinen voimistelu, mutta se kuulostaa keijolta. Ei kai samankaltaista ilmaisua ole suomenkielessä, mutta haluaisin löytää jonkun yhden ytimekkään sanan treenityylilleni.

"Voimistelupohjaista harjoittelua" oon aina sanonu treenaavani ja aina seuraava kysymys on "jaa kisaatko" tjs. Vastedes sanon vaan että jumppaan.

2. Potkaisetteko aina samalla jalalla ylös ja laskeudutteko samalle puolelle käsilläseisonnassa? Mä potkaisen aina ylös oikea jalka maassa, ja laskeudun oikealle puolelle niin, että nostan vasemman käden ilmaan. Kokeilin tänään tehdä toisin päin ja tuntu kyllä oudolta. Pienen treenin jälkeen alkoi jotenkin sujua, mutta tuntui edelleen todella epätasapainoselta. Pakko alkaa treenata molempia puolia, sillä haluan olla tasapainoinen ihminen.
Vaihdan joka kerta niin ihmislipussa kuin käsilläseisonnassa lähtöasentoa. Välillä molemmat jalat samaan aikaan Idon Gatherings tyylillä, eli villeviisvee.

3. Onko jollain jotain hyvää ranteenkoukistusliikettä kehonpainohommiin? Jotain rannekääntöä vastaavaa siis. Uusi treenifilosofiani on hieman ulkoisia painoja vastaan, joten haluaisin löytää kehonpainoversion vastaamaan tangolla/kässäreillä suoritettavia rannekääntöjä. Lähinnä pre-hab/kuntoutusjutuksi tämä tulee. Kokeilin jotain rannekääntöjä renkailla, mutta en saanut forkuille hyvää tuntumaa. Kumppari vois olla ihan jees varmaan. No joo, menee ehkä turhan hifistelyksi, ja jatkan vaan rannekääntöjä kässäreillä.
Roiku no-handsillä tangosta, eli käsi nyrkkiin ja nyrkinpohja (kämmenläski/herneluu) tankoon. Tämä ainaki itellä sai forkut jumalattomaan pumppiin alussa, ja false grippi on nykyään naurettavuus.
4. Kuinka moni on kiinnostunut WBG-yhteistreenistä jossain pk-seudulla lauantaina 16.7.2011? Aika ja paikka vielä auki. Se Pakkiksen sinkkumiitti on samana päivänä, ja ois kiva vetää joku treeni porukalla esim. Hietsun ulkokuntosalilla. Tässä tää ketju siitä isommasta miitistä: http://www.pakkotoisto.com/seksi-parisuhteet-deitti/99847-pakkotoiston-sinkkumiitti/

No mulla kiinnostaa tietenki. Ja mulla kiinnostaa tulla tuonnekki, en vain tiedä kestänkö naisvihassani edes 10km säteellä olla tuota mestaa. Toisin sanoen jos saan talouden elvytettyä ennen tuota ajankohtaa niin count me in. Mennään vaikka kahestaan keekoilemaan sinne hietsulle.

Joo, pitääkin kokeilla tota roikuntaa. Joskus oon sitä kai tehnytkin. Ajattelin kuitenkin jotain dynaamista liikettä, sillä jotenkin tuntuu, että ne vois olla parempia pre-hab juttuja (?)

Ja mä en siis tiedä meenkö tonne sinkkumiittiin ollenkaan. Ei uskalla. Mutta ajattelin vaan tota ajankohtaa, koska silloin ois kenties enemmän pakkislaisia pk-seudulla. Mulle käy muutkin ajankohdat hyvin, ja teen kesällä yötyötä, joten pääsen treenailemaan päiväsaikaan mihin aikaan tahansa. Laita vaa viestiä tai jotain jos oot joskus täällä päin nii mennää muppailemaan jonnekin :) (Toi kuulosti jo turhan homoeroottiselta)

1. Tasapainoilua, kehonpainotreeniä...
2.Todennäköisesti niin tekisin jos siellä käsien päällä pysyisin, mutta nyt kun mainitsit niin pitää sitten harjoitellessakin tehdä molemmilla jaloilla.
3.Tavallaan voit nuo tehdä frogissa, eli vastuksena oma keho ja ikäänkuin heilutat kehoa niin, että siihen pisteeseen, missä juuri meinaat kaatua yli ja takaisin siihen kohtaan missä juuri meinaa jalat osua maahan...
4.Pääkaupunki seutu liian kaukana, ja tällä iällä tuskin, kun en noita niin täysipainotteisesti tee. Lähinnä vain mukavaa puuhailua muiden lajien sivussa.

Uzeeh: ........... Mikä on FSP progressio? XD Omat treenit sisältää aikalailla Frogin ja suorinkäsi frogin, käsillä seisontaa(seinää vasten ja siitä yritän päästä normaaliin.) Sitten vielä jotain punnerruksia ja leuanvetotangossa L-sit yms.
Uusimpana villityksenä tasapaino lauta. Eli nyt kun sen voi kesällä ottaa ulos niin teen yleensä aluksi jotain perus seison sen päällä ja kosken varpaisiin yms. sitten yhdenjalan kyykkyjä yms. ja lopuksi laji juttuja eli jotain pallon syöttämistä seinään, samalla tasapainotellen. Omalla salilla myös katosta roikkuvat narut(ikäänkuin renkaat) yritin kerran tehdä punnerruksia niissä, niin että olisin laittanut jalat penkille ja kädet niihin narujen kahvoihin ja siinä tehnyt, mutta jo se asennon pitäminen siinä oli haaste sinäänsä, käsien tahallisesta liikuttamisesta turha puhuakkaan...

Mutta joo, aikalailla heikosti menee, koska pari kuukautta vasta treenaillut n. 1 tai 2 kertaa viikossa, n. tunnin settejä...

Press to handstand

Onpahan kettumainen itelle tuo press to handstand maassa. Nojapuilla vois onnistuakin. Ei vaan millään jaksa nostaa jalkoja straddlestakaan ylös jos ei ole selkä kiinni seinässä. Pitää treenata negatiivisia näin alkuun vapaasta käsinseisonnasta. Hitaasti, niin auttaa tukevoittamaan itse käsilläseisontaakin mukavasti.

Monellako täälä onnistuu ihan tuo normi press to handstand, ja oliko pitkä taival?

4. Kuinka moni on kiinnostunut WBG-yhteistreenistä jossain pk-seudulla lauantaina 16.7.2011? Aika ja paikka vielä auki. Se Pakkiksen sinkkumiitti on samana päivänä, ja ois kiva vetää joku treeni porukalla esim. Hietsun ulkokuntosalilla. Tässä tää ketju siitä isommasta miitistä: http://www.pakkotoisto.com/seksi-par...-sinkkumiitti/ (Pakkotoiston sinkkumiitti)

1. Telinevoimistelutreeniä tai kehonpainopelleilyjä.

2. Yleensä potkasen oikeella, mutta joskus vasemmalla tai molemmilla.

3. Ranteille en ite varsinaisesti ole tehnyt kun noita rannepunnerrus -touhuja, ja ranteet on kyllä puolessatoista vuodessa turvonneet melkein jo nilkkojen kokosiksi ja verisuonet on sellaset puutarhaletkut nykysin käsissä :) Hauiksessakin alkanu näkymään vaikka kuvittelin ettei mulla ole edes hauiksissa verisuonia, ne kun ei koskaan ole sieltä aikasemmin pilkottaneet. Eli siis se mitä yritän sanoa on se ettei välttämättä tarvitse erillistä liikettä ranteille todellakaan näissä touhuissa.

4. Ei pääse.

3 kpl Supermass Nutrition GOOD MORNING

Loistava viherjauhe

-50%
Monellako täälä onnistuu ihan tuo normi press to handstand, ja oliko pitkä taival?

Eilen meni PTH jalat straddlena ylös ja 10 s ylhäällä. Eli jalat maassa, kumarrus eteenpäin ja kädetmaahan, helvetinmoinen painaminen käsillä ja pieni varvistus, lantio alkaa nousemaan ja sit jalat straddlena ylös. Kädet tietysti suorana kokoajan. Saako mitään selvää?

On mennyt jalat pike asennossa eli suorina, mutta erittäin vaikea stabiloida yläasennossa... Staddlena meni melkeinpä ekalla kerralla, olin sitä ennen treenaillut frogstandistä käsiä koukistamalla. Sitä en sit tiedä, että kuinka huijauksena tuota varvistamista pidetään?

Ja sit on tietysti tuo aiemmin mainitsemani asento-ongelma käsilläseisonnassa.

Elikkö lopetin plachen teon, koska isot pojat sanoo niin :) L-sittiä teen sen tilalla.

Uzeeh ja ATL liityn itsekkin junnukerhoon. Ikää karvan verran yli 17.

Onko näille liikkeillä suomalaisii nimiä? Tuntuu tyhmältä puhua enkkuu ja suomee sekasin.
Back lever=taka vipu/vaaka :hyper:
Front lever=etu -ll-
planche=
l-sit= l-istunta
No eipä nuokaan häävejä ole.

Planche on nojavaaka, L-sit kulmanoja, Straddle-L on haarakulmanoja, Iron Cross on ristiriipunta... Muista en sitten ole oikein varma. Press to handstand on vain yksinkertaisesti punnerrus käsilläseisontaan, leveä käsilläseisonta on nimeltään japanilainen käsilläseisonta.

Elikkö lopetin plachen teon, koska isot pojat sanoo niin :) L-sittiä teen sen tilalla.

Uzeeh ja ATL liityn itsekkin junnukerhoon. Ikää karvan verran yli 17.

Onko näille liikkeillä suomalaisii nimiä? Tuntuu tyhmältä puhua enkkuu ja suomee sekasin.
Back lever=taka vipu/vaaka :hyper:
Front lever=etu -ll-
planche=
l-sit= l-istunta
No eipä nuokaan häävejä ole.

Besides, aivan liian meinstriimiä puhua jotaki suomea. Paljon fläshimpää solkata kaverin kans saltsulla että "meitsi tahkoo älsittii pari sarjaa äxärril ja siitä vaihan yykooällään ja lennosta heitän parit iiceet ja pulloutilla inverttediin ja kioskin kautta himaan."

Besides, aivan liian meinstriimiä puhua jotaki suomea. Paljon fläshimpää solkata kaverin kans saltsulla että "meitsi tahkoo älsittii pari sarjaa äxärril ja siitä vaihan yykooällään ja lennosta heitän parit iiceet ja pulloutilla inverttediin ja kioskin kautta himaan."

Ghettoworkoutit on eri hommia ;)

Joko mulla on vitun huonossa kunnossa olkapäät, tai sitten tuo olkapäävenytys tossa videossa toimii vain laihoilla naisilla? Otan tuon kyllä päivittäiseen venyttelyrutiiniin mukaan, se on varma. Pikkusormet kyllä koskee toisiaan mutta selkä on melkein pystysuorassa omalla kohdalla, mites muilla?

edit: tuo kärrynpyörästä käsilläseisontaan on muuten mukavaa vaihtelua hommaan, itelläkin tulee välistä tehtyä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Joko mulla on vitun huonossa kunnossa olkapäät, tai sitten tuo olkapäävenytys tossa videossa toimii vain laihoilla naisilla? Otan tuon kyllä päivittäiseen venyttelyrutiiniin mukaan, se on varma. Pikkusormet kyllä koskee toisiaan mutta selkä on melkein pystysuorassa omalla kohdalla, mites muilla?

Mulla olkapäiden surkea liikkuvuus häiritsee montaa eri liikettä. Viime aikoina saanut jonkin verran mobbattua auki, mutta paljon on työsarkaa jäljellä. En saa tossa asennossa pikkurillejä kiinni toisiinsa missään asennossa. Oon tehnyt paljon perusvenyttelyitä ja wall extensioneita ja Idon olkapäämobbausjuttuja narulla. Kumpparit on pakko käydä ostamassa pikapuolin.

Nyt kesän ulkotreeneissä otan korelaiset dipit mukaan työntävien ohjelmaan. Saa yhdellä liikkeellä voimatreeniä ja mobbausta olkapäille. Tuntuu muuten ihan pirun nastalta liikkeeltä noi korealaiset, kun tekee rauhallisia hallittuja toistoja ja ottaa ala-asennossa kunnon venytyksen.

http://www.youtube.com/watch?v=L0mrC1c597c

Täällä ilmoittautuu myös yksi kehonpainorimpuilija. Tällä hetkellä mennään suurin piirtein täällä jo mainitulla Killroy 70 templatella http://gymnasticbodies.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=1957.

Joku pääkaupunkiseudun ulkotreenimiitti kiinnostaa kyllä. Missä muuten pk-seudulla on hyviä paikkoja tehdä näitä juttuja? Itse treenaan Lauttasaaren urheilupuistossa. Siellä on apinateline, mutta ei dippi- tai leuanvetopaikkoja.

Tervetuloa,

Saatoit jo lukea edelliseltä sivulta, mutta kesäksi on suunnitteilla jonkinlainen miitti, jos porukalla kiinnostusta riittää.

Jos Larussa asut, niin Karhusaaren uimarannalla ainakin on ihan jees treenipaikka. Siel on muutama eri korkuinen leuanvetotanko ja dippiteline löytyy. Käyn siel joskus itsekin kesällä, et voidaan jotain yhteistreenii suunnitella, jos kiinnostaa. Täs viel linkki, mistä toi mesta löytyy:

http://maps.google.com/maps?f=q&sou...=60.16819,24.83099&spn=0.008187,0.026178&z=16

Edit: on kyllä perhanan hyvä fiilis treenin jälkeen. Vedin itse ylämäkivetotreenin valmentamieni yleisurheilujunnujen kanssa, ja vedin päälle tunnin huoltavan treenin. Kiinnostus aerobiseen on melkein tyystin kadonnut, mutta noihin pikajuoksujuttuihin on varmaan pakko palata tänä kesänä muutaman vuoden treenitauon jälkeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom