Westside barbell gymnastics

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miksei, mutta noissa (planche) progressioissa (varsinkin juuri tuo advanced frog -> tuck planche -transitio) on se ideana että jotenkin pitäisi onnistua oikeaoppisesti se vaikeampaan liikkeeseen siirtyminen. Ootko tehny froggia ja advanced froggia? Niitä kin voi tehdä tosin vaan tasapainoilemalla, mutta idea on nimenomaan työntää käsiä läpi lattiasta jotta sitten tuo tuck planche onnistuu edes muutaman sekunnin ajan. Kysymys on kuitenkin aika lähellä omiakin kokemuksia, olkapäät ei meinaan tykänny YHTÄÄN tuosta advanced frogin väliinjättämisestä, tuck planche oli aivan liikaa. Mutta jos paikat kestää niin anti mennä vaan, sanon mie. Nopeastipa se lantio rupeaa sieltä varmasti nousemaan.

En ole planche -ekspertti, enkä sitä tällä hetkellä edes treenaa, vaan noudatan kirjaimellisesti sommersin ohjeita ja hoidan frontin kuntoon ennen sitä, mutta tuollasia ajatuksia mulla ko. hommasta on.

Ja kysymykseen ei tietenkään ole KOSKAAN tässä tapauksessa oikeaa vastausta koska jokainen on yksilö.

Froggia tein pari ekaa treeniä js tänään kolmansissa treeneissä tein tuck planchea. Suorilla käsillä pysyin sen 6sx10. Paikat tuntui kestävän.
Advanced frogissa en löytänyt jaloille luontevaa paikkaa.

Meinaatko että kannattaisi eka hommata frontti kuntoon ennen kuin alkaa harjoittelemaan planchea? GB:ssä joku sanoi että hommaa l-sitin kuntoon ennen planchen harjoittelua.

NONIIN Eastcoast fatbar fantastics se on äidin pikku porsaskin lihonut kuin äidin pikku porsas. Olipa kamalaa tajuta että oon 4kg painavampi kuin 4kk sitten.

Enskuun puolivälissä lähtee paleo/vhh/pätkäpaasto taas käyttöön ja ihmislippua lähden taklaamaan. Tosin se taitaa olla jo taklattu, kun tänään sali-kisojen innoittamana kokeilin hypätä positioon ja pidin sitä 3sek lievässä yläviistossa. Tosi lievässä. 3kg pois ja PYSYY! NUKUN IHMISLIPUSSA!

Sutki, luulen että merkkari, kuten Sommerkin, on sitä mieltä että backlever ensin kuntoon ennenkuin planchea alkaa takomaan. Tämäkin on tapauskohtaista, nimim. itellä pysyy paralleteilla MELKEIN stradlattu planche MELKEIN 3s, mutta nimenomaan alaselkä valahtaa = lantio valahtaa = mulukku hinkkaapi maata ja kaikilla on ikävä olla. Eli backlever kondikseen ennen planchea, tai intensiteetillä takomaan press to handstandejä.

Ei mulla muuta. Munarikasta pääsiäistä ninjoille.

On kyllä törkeen hyvä fiilis koko kropassa, kun on alkanut panostaa lihashuoltoon oikein kunnolla. Umpijäykät olkapäät ja ranteet ovat alkaneet aueta, mikä näkyy ihan törkeän selvästi ainakin käsilläseisonnassa ja tuck planchessa. Pienen huoltojumpaan teen melkein joka ilta, mutta kahdesti viikossa on kunnon huoltotreeni.

Mun huoltorutiiniin kuuluu kunnon venyttelut koko yläkropalle, wall extension, lapaluun mobbaus nauhalla, rannejumppa, putkirullaukset alaraajoille, muutamia alaraajojen venyttelyitä (straddle, pike, 3rd world squat), keskivartalo"jooga" ja lopuksi kunnon sillat kun koko kroppa on auki. Jonkun kiertävänkalvosinhuollon/-vahvistuksen tohon vois ottaa kans messiin, jos saisin aikaan hommata kunnon kumpparit.

Aiemmin venyttely on ollut todella tylsää puuhaa, mutta tossa on vaihtelua niin paljon, että ainakin tällä hetkellä mielenkiinto on pysynyt loistavasti yllä. Ja kyllä tossakin muutamissa liikkeissä saa jonkin verran punnertaa, että lihaksiakin pääsee supistelemaan. Motivoi myös perhanan paljon tehä tota rutiinia, kun olo on aina sen jälkeen uskomattoman hyvä, ja kehitys näkyy eri treeniliikkeissä.

"Missä vaiheessa kannattaa alkaa siirtymään tohon advancediin että polvet tulee käsien taakse?"

Sanoisin, että heti. Ehkä tuo yliojentuva kyynärpää on syy siihen, että ottaa tuen mieluummin sivulta, mutta muuten suoraan vaan takaa. Se olkanivelen aseto siten, että kyynärpäät kulkee lähempänä kylkiä on ihan must.

Katso varpaitasi

Tai pidä pää neutraalina ja katso kulmakarvojen läpi, kuten joogassa neuvotaan. Kumpikin toimii, varpaiden katsominen vaan hankaloittaa perkeleellisesti.

http://www.youtube.com/watch?v=HFZdi-_p4Bk

Jatketaan videopostaustrendiä. Tein tänään ensimmäiset takaperinvoltit ruoholla. Taaksehiihtämisongelmaan mulla auttoi se, että kuvittelen hypyn lähtevän hieman etuviistoon. Näin sain jalat laskeutumaan lähellä hyppypaikkaa. Pää saisi vielä mennä enemmän kiinni rintaan, ja aikalailla kantapäät edellä tulin noi alas, joten kovilla alustoilla ei varmaan vielä uskalla kokeilla.

On muuten pirun mukavee vedellä treeniä ulkona ruoholla vähissä vaatteissa ilman minkäänlaista kylmettymisen tunnetta :rock:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hienoja voltteja! Itse voin vain ihmetellä mitä lepo tekee noille liikkeille. Viikon ollut tekemättä mitään tasapaino juttuja ja eilen iskin Frog standista 10 sekuntia paremman ajan (31s) ja onnistuin viitisen sekuntia pitämään Suorin käsin frogia.

Kiitti jäbät! Toi on helppo liike, kun vaan uskaltaa, mutta silti ihan mukavan näyttävä :)

Oisko muuten espoon tai pk-seudun pakkislaisilla kiinnostusta jonkinlaisiin säännöllisen epäsäännöllisiin yhteistreeneihin ulkosalla nyt kesäaikaan? Lähinnä viikonloppuja mietin tässä, mutta kesemmällä arkikin käy paremmin. Kelit oikein huutavat ulkotreeneihin, mutta onhan se vähän yksinäistä puuhaa kiskoa itsekseen leukoja puistossa. Asun itse Mankkaalla, ja jaksaisin fillaroida ehkä 15 kilsan päähän treenaamaan noin kerta viikkoon tai jotain.

Upea video kyllä! Itse olen aluksi harjoitellut ihan perus kuperkeikat kuntoon ja ajattelin kohta noita voltteja ruveta treenaamaan. Sulla ne kyllä näyttää niin perskutan helpoilta :D

Itsellä ei ole mitään saumaa noihinpääkaupunkiseudun miitteihin, enkä muutenkaan ehkä näin nuorena sinne sopisi. Jos joku WBG-tyyppi asuu Turun seutuvilla, niin yhteinen treenikerta voisi olla ihan mukava. Niin pahasti ontuu suunnilleen joka toinen liike että apu paikanpäällä voisi tehdä hyvää.

Itse asiaan: Alkaa jo pikkuhiljaa ketuttamaan tuo L-sitin täydellinen epäkelpoisuus. Joulusta asti olen yrittänyt treenata, eikä edelleenkään mene kuin 10-20 sekuntia tuckia maassa. Paralleteilla olen tehnyt tuckia 4x15s, mutta heti kun suoristaa jalat niin maagisesti vaan kaatuu koko liike. Sama juttu L-hangissa, tuntuu ihan uskomattomalta kun gymnasticbodiesilla sitä sanotaan helpoksi askeleeksi ennen tuck front leveriä enkä itse saa edes jalkoja nostettua siihen asentoon.

Olen sentään saanut hoideltua vatsalihasliikeongelmani: Venyvyys antoi periksi voimapyörän jalat hieman harallaan, ja nyt sitten menee toisto ihan loppuun saakka seisaaltaan. Löysin myös lohikäärmelippuja varten hyvän puolikkaan puunrungon jossa voin hyvin tehdä sitä (straddlena menee jo). Ei vaan tunnu yhtään auttavan L-sitiin, kuten ei myöskään työntöliikkeiden kehitys (On se kumma kun menee lähes kymmenen dippiä renkailla ja oikeaoppinen HeSPU, muttei kädet pysty pitämään L-sitiä kunnolla tuckinakaan).

Jotenkin muistan, että sanoit sulla olleen erittäin kireät takareidet (en nyt jaksa etsiä tota viestiä). Mietin, että voisko sun L-sit ja L-hang ongelmat johtua takareisien kiristämisestä tossa liikkeessä, jolloin lonkankoukistajat ja etureidet ei jaksa kiskoa sekä painovoimaa että vastakkaisten lihasten kiristystä vastaan. Pystytko roikkumaan L-hangissa helposti siten, että polvet ovat koukussa, jolloin takareidet ovat löysemmällä?

Mut joo, näköjäänkin olkapäissä kanssa häikkää L-sitin kanssa. Mulla venyttelyn suuri lisääminen ohjelmaan on auttanut ihan pirusti monissa liikkeissä. Ennen käsilläseisonta oli semmonen pystypunnerrus maata vasten, kun olkapäänseutu jumitti niin pahasti, ja tuck planche suorin käsin oli mahdottomuus kireiden ranteiden takia. Nykyään molemmat menee jo ihan kohtalaisen mukavasti.

Oon nyt tehnyt hieman pidempiä venyttelyitä (10—30s per liike) vähintään kaksi kertaa viikossa, ja ihan muutamien viikkojen sisällä on tullut todella suuria muutoksia. Paljon on kyllä vielä parannettavaa liikkuvuudessa :)

L-hang koukussa onnistuu hyvin. Tuo takareisin kireys on täysin totta, ja vielä aikasemmin se oli erittäin suurta. Nykyään kuitenkin olen isometrisellä venyttelyllä saanut jo suhteellisen helposti sormet maahan. Olen myös tehnyt dynaamista jalkavenytystä, ja balleriinapotkut sujuvat jo paremmin. Venyvyys ei tunnu muuten olevan mikään ongelma, mutta sitten itse liikettä tehdessä jalat ei enää liikukaan suoraksi.

Itsellä ei olkapäät ole koskaan suuri ongelma ollut, liikkuvuuskin on niissä ihan normaalilla tasolla (Joskin alussa oli vähän ongelmia datausasennosta johtuvan gorilla-asennon vuoksi :D). Olkapäät ja käsilläseisonta ovat muutenkin ehkä kehonpainoharjoittelussa hauskinta puuhaa mielestäni. Viime viikolla oppisin tekemään kunnolla HS wall runeja, ja myös kohotetut press handstandit sujuvat.

Ajattelin nyt ryhtyä kokeilemaan kompressiovenytystä a la drillsandskills.com, eli niin että maassa avatussa pikessa jalat ilmaan ja ylävartaloa vasten jalkoja. Saa nähdä jos vaikka paranisi L-sit.

Paljos Uzeehilla on ikää, kun nuoreksi itteäs, väität ilmeisesti en ookkaan ainoa...
Mutta joo, itellä L-sit kanssa hirvee ongelma. Tangossa roikkuessa L-sit 1-5s ja ei edes jalat ihan suorina... Maassa, ei mitään toivoa. Voltteja pitää kanssa koittaa, kun vaan saisi polven kuntoon, mites tuomasd ootko kokeillu noita Joe Eigolta tuttuja pyrähys hommeleita, siis että kädetki osuu maahan ja ikäänku pyörii eteen tai taakke. http://www.youtube.com/watch?v=obkG1tAQX4g&feature=related

Pitäis kait kokeilla myös toi voimapyörä jaloilteen, mutta jotenki ei kauheen hyvät fiilikset siitä. Eka ku sais joltain sen varmuuden, että saan sen ees polvilteen tehtyä oikeaoppisesti. Jotenki semmonen tunne että alaselkä pettää ja menee notkolle ku teen sitä..

Olen 16-vuotias. Ja tuosta voimapyörästä, itsellä oli sama ongelma ennen enkä oikein saanut tekniikkaa kuntoon. Lopuksi päädyin siihen, että GTG-tyylillä joka kerta oviaukon läpi kävellessäni tein pari vajaata toistoa. Sitä pari päivää tehtyäni, koko ajan alemmaksi menien sain lopulta pari toistoa puhtaasti ilman kipuja, ja yhtäkkiä niitä meni päälle parikymmentä.

Voltteja pitää kanssa koittaa, kun vaan saisi polven kuntoon, mites tuomasd ootko kokeillu noita Joe Eigolta tuttuja pyrähys hommeleita, siis että kädetki osuu maahan ja ikäänku pyörii eteen tai taakke. http://www.youtube.com/watch?v=obkG1tAQX4g&feature=related

En ole tota yrittänyt vielä, mutta tarkoituksena kesällä olisi tota alkaa treenata. Jotenkin luulen, ettei se edes mitenkään erityisen vaikeaa ole. Muutenkin kesällä tulee varmaan vedettyä enemmän kaikenlaisia hyppelyhommia, kun tilaa ulkona riittää. Vois vaikka jossain pehmeällä hiekkarannalla alkaa noita hinkata. Varmaan nyt ensalkuun yritän saada tän takaperinvoltin vielä parempaan kondikseen. Vielä pikkaisen hirvittää kaikki liikkeet, jossa mennään pää alaspäin, joten yritän vaan saada siihen varmuutta.

Pitäis kait kokeilla myös toi voimapyörä jaloilteen, mutta jotenki ei kauheen hyvät fiilikset siitä. Eka ku sais joltain sen varmuuden, että saan sen ees polvilteen tehtyä oikeaoppisesti. Jotenki semmonen tunne että alaselkä pettää ja menee notkolle ku teen sitä..

Mulla kanssa tulee voimapyörästä huono fiilis, ja sen takia se onkin hieman jäänyt. Koko ajan kalvaa mielessä tunne siitä, että selkä menee notkolle vaikka kuinka keskittyy, ja sit ollaankin kohta välilevyvammaisia. Dragonflag-variaatioissa tota fiilistä ei enää ole. Muutenkin vatsa ottaa mun mielestä ihan kivasti osumaa, kun ohjelmaan kuitenkin kuuluu dragonflag, L- ja V-sit, L-hang-variaatiot, jalannostot, front lever ja jotain ihan perusrutisteluja.

Mut nyt vielä treenaamaan käsiläseisontaa ulos nurtsille ilta-auringon alle :dance:

Edit: Oli muuten uskomaton fiilis, ku käytiin kaverin kanssa kiskomassa voikkatreenit paikallisella leuanvetotangolla tänään päiväsaikaan auringon helottaessa. Tuli oikein alkukantainen olo, kun ilman paitaa ja kenkiä vedin ykl, front lever, dragonflag treenin. Talvi vois loppua Suomesta kokonaan mun puolesta.

Kesän tuleminen on vain lisännyt mun intoa näihin hommiin. Vuosi sitten telinevoimistelusalissa näin, kun pikkujätkä roikkui tangosta pelkillä varpaillaan. Kokeilin samaa, mutta eihän siitä mitään tullut. Eilen kokeilin liikkeestä hieman muokattua versiota, ja lisäksi videopostaustrendilleni laitan nyt kuvaa tulemaan. Ei ole edes paha liike, kunhan saa kengän läpät ja nauhat tuettua roikuttavaan kohteeseen. Ilman kenkiä ei tää vielä onnistunut, mutta onpahan taas uusi opittava temppu alati kasvavaan to do -listaan.

224863_219245744758036_100000178360218_1022991_3887722_n.jpg

Olen 16-vuotias. Ja tuosta voimapyörästä, itsellä oli sama ongelma ennen enkä oikein saanut tekniikkaa kuntoon. Lopuksi päädyin siihen, että GTG-tyylillä joka kerta oviaukon läpi kävellessäni tein pari vajaata toistoa. Sitä pari päivää tehtyäni, koko ajan alemmaksi menien sain lopulta pari toistoa puhtaasti ilman kipuja, ja yhtäkkiä niitä meni päälle parikymmentä.

Ok, itse kans 16... WBG:n junnu kerho :D Mutta joo, eli toi selkä oppii toimiin oikein ku vaan tekee sitä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom