Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Meta title: 🔥 ARNOLDIN KULTAINEN KUUSIKKO – GOLDEN SIX 🔥

Meta description: Legendaarinen koko kropan perusohjelma, kuusi liikettä jotka rakensivat Arnoldin pohjan.

Onko merkitystä missä järjestyksessä noi liikkeet tekee. Esim. kun salilla on penkki varattu tai jotain , niin voiko jotain muuta tehä odotellessa. ja miten lämmittely tulis tehä ennen treeniä.

liikkeet on laitettu siihen järjestykseen jossa ne on tarkoitus suorittaakkin, näin saa maksimitehot irti liikkeistä.

Eikös noi aika optimaalisessa järjestyksessä ole, mutta ite oon ainaki ottanu välillä esimerkiksi niskantakaapunnerrukseen puhtia ja tehnyt sen ensimmäisenä, tai sitte vaihtanu sen ja penkin paikkoja.

Yhden kevyen viikon taikka lepoviikon jälkeen on ainakin sekin hyvä puoli, että on intoa täynnä lähteä taas treenaamaan. Itsellä ollut viisi päivää lepoa ja huomenna kuudes ja ei malta odottaa maanantaita sitten millään kun pääsee taas salille :D

Otin tuon kultaisen kuusikon nyt käyttöön ja pari kysymystä olisi.

Tehdäänkö tuo niskantakaa punnerrus tai pysty punnerrus seisaaltaan vai istualtaan ja voiko sen tehdä tuolla ez tangolla? kun ei salilla ole kuin tuo ez tanko ja sitten on penkki ja kyykky tankoja. Itse ainakin tykkäsin tehdä sitä ez tangolla jotenkin saa hyvän otteen.

Ja entäs tuo hauis? pitäisikö tehdä seisaaltaan vai scotti penkissä?

Niskan takaa punnerrus on tarkoitettu tehtäväksi seisaaltaan.. on näin kokonaisvaltaisempi. Ja tee vaan semmosella normitangolla nuo punnerrukset ja älä laske korvia alemmas ettei olkapäät hajoa. Hauiskääntö on tarkoitettu tehtäväksi myös ihan suoralla levytangolla seisaaltaan kyynerpäät kyljissä.

Mitäs mieltä siitä että oon reenannu vain kaks kertaa viikos, kun ei ole oikein aika riittäny kolme kertaa viikos reenaamiseen :D ? Kaippa 2 kertaa viikos riittää, jonkilaisten tulosten saamiseen, vai ?

Mitäs mieltä siitä että oon reenannu vain kaks kertaa viikos, kun ei ole oikein aika riittäny kolme kertaa viikos reenaamiseen :D ? Kaippa 2 kertaa viikos riittää, jonkilaisten tulosten saamiseen, vai ?

Sinä itse pystyt parhaiten havaitsemaan sen, että nouseeko kerta toisensa jälkeen kovemmat raudat vai ei. Toki 2 kertaa viikossa riittää jonkinlaiseen progressioon, mikäli muut tekijät (ravinto, lepo, elämäntavat) ovat kunnossa. Treenitaipaleen alkuvaiheessa tulokset myös usein nousevat nopeasti.

Ohjelma on tarkoitettu tehtäväksi 3 kertaa viikossa ja siksi suosittelisinkin (myös itse ko. ohjelmalla treenanneena ja hyväksi todenneena), että kaivat jostain ajan siihen kolmanteen kertaan.

Jos tekee 2krt. viikossa, niin saa ainakin aina treenata täysillä eikä pelätä etteikö palautuisi seuraavaan treeniin ja järkevää on laittaa nuo 2 treeniä tasaisesti koko viikolle eli vaikka tiistaina ja lauantaina menee treenaamaan.

Aloitin tänään kultaisen kuusikon. Miten, jos olen joskus treenipäivästä seuraavana päivänä palautunut täysin (tässätapauksessa huomenna), niin voinko ottaa huomenna kevyemmän/raskaamman treenin vai voiko treenata ollenkaan? Mieli kyllä tekis vetää täysiä jos vaan on täysin palautunut... :P

Aloitin tänään kultaisen kuusikon. Miten, jos olen joskus treenipäivästä seuraavana päivänä palautunut täysin (tässätapauksessa huomenna), niin voinko ottaa huomenna kevyemmän/raskaamman treenin vai voiko treenata ollenkaan? Mieli kyllä tekis vetää täysiä jos vaan on täysin palautunut... :P

Miten arvelet olevasi täysin palautunut treeniä seuraavana päivänä?

Aika maaginen mies saa olla, että palautuu päivässä kunnollisesta treenistä. Tai sanotaan vaikka niin, että jos treenaa kuten tässä ohjelmassa kuuluu treenata, niin ei oo asiaa salille ennen seuraavaa treeniä.

Kirjoittelin muutama sivu sitten mahdollisesta keventämisestä. Mainitsin, että alkaa olla kevennyksen aika ja otin viime viikolla aika kovia treenejä. Maanantaina otin vielä kovan treenin ja tarkoitus oli pitää sit viikon kevennys. Maanantain jälkeen sitten jokin muuttui. Hikoillut yöllä hirveesti, leposyke huitelee korkeella, ruoka ei maistu ja väsyttää ja tosi voimaton olo koko ajan. Motivaatio hukassa tällä hetkellä kaikkeen. En oo aikaisemmin vastaavaa tilaa kokenut, joten ollaanko tässä ylikunnon rajoilla? Vai puhutaanko ylirasituksesta. Aattelin ens maanantaihin asti ottaa ainakin totaalilepoa ja kattoo mihin tilanne menee. Kyllä vituttaa..

Itellä ainakin monesti kun on kaks peräkkäistä lepopäivää, silloin jälkimmäisenä vasta tuntuu se edellinen treeni. Seuraavana päivänä voi olla ihan hyvä olo, mutta se ei välttämättä tarkoita, että olisi palautunut treenistä.

Kirjoittelin muutama sivu sitten mahdollisesta keventämisestä. Mainitsin, että alkaa olla kevennyksen aika ja otin viime viikolla aika kovia treenejä. Maanantaina otin vielä kovan treenin ja tarkoitus oli pitää sit viikon kevennys. Maanantain jälkeen sitten jokin muuttui. Hikoillut yöllä hirveesti, leposyke huitelee korkeella, ruoka ei maistu ja väsyttää ja tosi voimaton olo koko ajan. Motivaatio hukassa tällä hetkellä kaikkeen. En oo aikaisemmin vastaavaa tilaa kokenut, joten ollaanko tässä ylikunnon rajoilla? Vai puhutaanko ylirasituksesta. Aattelin ens maanantaihin asti ottaa ainakin totaalilepoa ja kattoo mihin tilanne menee. Kyllä vituttaa..

Jossain muuallakin joku höpötti jostain ylirasituksesta. Jos keho ylirasittuu, seuraa ylikunto. Joko sitten on se ylikunto, tai sitten on vaan lihakset kipeenä. Ei ole mitään "olen vain ylirasittunut" -tilaa.

Sulla on kaikki klassisen ylikunnon oireet. Liikaa treenejä maksimiraudoilla liian pitkään liian vähällä levolla. Joo, toi viikko on ihan minimi tauko. Toivottavasti sen jälkeen kulkee taas. Ei kannata hajoilla, pahemminkin vois asiat olla :)

Mainitsin, että alkaa olla kevennyksen aika ja otin viime viikolla aika kovia treenejä. Maanantaina otin vielä kovan treenin ja tarkoitus oli pitää sit viikon kevennys.

Haluan tähän kommentoida, että itsekin olen tehnyt alkuun liian kovaa näitä treenejä eikä niistä tosiaan palaudu jos vetää kunnolla kovaa. Väsyin itsekin yhdessä välissä ja ja tuli samoja oireita ku sulla. Mä oon sitä mieltä, että kun ei tee "kovia" treenejä erikseen, vaan tekee sopivalla rasituksella koko ajan, niin kehitystä tulee. Mutta, pidä ihmeessä nyt kevyt jakso, ettet mee kokonaan jumiin :thumbs:.

Joo ei niitä kevyitä viikkoja ihan turhaan ole keksitty. Varsinkin jos on hieman pidempään jo treenannut (toisin sanoen osaa rääkätä itsensä puhtaasti maksimaalisilla raudoilla joka kerta, sillain ettei "huonoja treenejä" enää tule), niin pieni palautteluviikko noin kerran kuussa alkaa olla aika välttämätön (tämä toki taas yksilöllistä, että onko syklitys 2, 3, 4, 5, ym viikon välein).

Tässä ohjelmassa ei kannata astua siihen ansaan, että kun arska treenas 3kk täysillä, niin mäkin siihen pystyn. Mä sanon ihan suoraan, että jos tän ohjelman treenaa läpi "vain kaurapuuron voimalla" 3kk ilman palauttelu/kevennysviikkoa, niin joko a) on täysin aloittelija, jolloin treeni on vielä aika "tutkiskelua" tai b) ei treenaa tarpeeksi kovalla tasolla, jolloin treeni on ihan hukkaan heitettyä aikaa.

Ite tein tässä ohjelmassa sillain, että 3 viikkoa normitreeniä ja sit 1 viikko kevyttä. Sarjapainot tippunu mihinkää ton viikon aikana. Pikemminkin treenit vaan parani kevennyksen jäljiltä.

Back
Ylös Bottom