Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Meta title: 🔥 ARNOLDIN KULTAINEN KUUSIKKO – GOLDEN SIX 🔥

Meta description: Legendaarinen koko kropan perusohjelma, kuusi liikettä jotka rakensivat Arnoldin pohjan.

Tänää tein tolla 3x10 60kg. Vika sarja meni vaan 8. Eli kannattaako suosiolla pudottaa 57,5?

Joo ilmanmuuta vain samalla painolla ens reeni, niinkuin Ca$h jo sanoikin. Itsellä kävi tätä tehdessä monestikkin nuin, etten saanut kaikki sarjoja "täyteen". Esim. ensin 10,9,7 ja seuraavassa reenissä tulikin jo 10,10,9 ja sitten seuraavassa se 3x10. Eipä ainakaan tuntunut kehitystä haittaavan vaikka täysiä sarjoja ei tullut, t. 20kg penkin sarjapainoihin G6:lla aikoinaan 3kk:ssa :)

No, ei niitä nyt failureen asti kuitenkaan testata. Sehän se idea just on, että testataan, että saako niitä ylimääräisiä toistoja. Jos 10 kohalla tuntuu, että enempää ei mee, niin ei niitä väkisin kannata yrittää tehä. Tosin jos tekee perus MA/KE/PE treeniä, niin perjantaina vois vetää tiukemmat sarjat...

G6 on itselläkin käynnissä toista kuukautta. Oon ilmeisesti ymmärtänyt väärin ku oon tehny aina ihan loppuun saakka viimeisen sarjan. Kehitystä on silti tullut, mutta ois varmaan tullu enemmän, jos olisin jättänyt yhden toiston vielä varaa. Mutta, koska kyseessä on massaohjelma, niin olen ymmärtänyt että lihasmassa kehittyy parhaiten kun tehdään toistot viimeiseen saakka ja lopussa vaikka pakkotoistoja jos on kaveri apuna?? Siis näin kai yleensä massaa tehtäessä. G6:ta tehdessä pätee varmaan eri lait, koska toistetaan samoja liikkeitä joka treenissä? Kolmijakoista olenkin tehnyt aiemmin.

G6 on itselläkin käynnissä toista kuukautta. Oon ilmeisesti ymmärtänyt väärin ku oon tehny aina ihan loppuun saakka viimeisen sarjan. Kehitystä on silti tullut, mutta ois varmaan tullu enemmän, jos olisin jättänyt yhden toiston vielä varaa. Mutta, koska kyseessä on massaohjelma, niin olen ymmärtänyt että lihasmassa kehittyy parhaiten kun tehdään toistot viimeiseen saakka ja lopussa vaikka pakkotoistoja jos on kaveri apuna?? Siis näin kai yleensä massaa tehtäessä. G6:ta tehdessä pätee varmaan eri lait, koska toistetaan samoja liikkeitä joka treenissä? Kolmijakoista olenkin tehnyt aiemmin.

mulla pelitti ihan hyvin tää kun veti ihan loppuun ja välillä pakkotoistoilla perään että sai enemmän toistoja.

mulla pelitti ihan hyvin tää kun veti ihan loppuun ja välillä pakkotoistoilla perään että sai enemmän toistoja.

No eipä tässä välttämättä olekaan tullu tehtyä päin persettä. Ja onhan noissa leuoissakin vedettävä viimeseen saakka joka sarjassa ohjeen mukaan. Mutta, jatkossa taidan jättää muissa liikkeissä sen viimesen väkisin tehdyn toiston tekemättä. On nimittäin tällä viikolla ollut melko väsynyt olo ja lihakset tukossa.

Niin mikäs siinä jos paikat kestää ja tulosta tulee, mutta lähtöarvoisesti parin päivän välein 3x viikossa samat lihakset paskaksi, ja vieläpä pakkotoistoin tms tehokeinoin, joku voisi sanoa ylirasituksen kolkuttelevan ovella.

Oletusarvoisestihan 1-jakoisessa ei vedetä lihoja aivan paskaksi, vaan "jätetään toisto pari säästöön".

On nimittäin tällä viikolla ollut melko väsynyt olo ja lihakset tukossa.

teit siis 10-10-8? jos näin, älä missään nimessä tiputa 57,5 vaan tee ensi kerrallakin 60kg, kyllä se 10-10-10 menee nopeasti rikki

Juu noin tein. Aattelinkin että kannattaa vetää tolla 60,koska oli kumminkin niin pienestä kiinni.

No juu, kolmi- tai useampi jakosessa kyllä, mutta yksjakosia ei suositella tekeen loppuun asti. Koska vaikka lihakset palautuu 36 tunnissa niin hermostolla saattaa mennä viikko palautua. Failureen vetäminen rasittaa hermostoa ja jos hermosto on vedetty loppuun se ei voi aktivoida kaikki lihassoluja jolloin lihasten kasvatus on mahdotonta (kunnes hermosto taas palautuu). Myös tietenkin voimat katoaa seuraavista treeneistä.

Friikki. Yleensä moinen failure-treenaus onnistuu vaan roidaajilta....................................

No eipä tässä välttämättä olekaan tullu tehtyä päin persettä. Ja onhan noissa leuoissakin vedettävä viimeseen saakka joka sarjassa ohjeen mukaan. Mutta, jatkossa taidan jättää muissa liikkeissä sen viimesen väkisin tehdyn toiston tekemättä. On nimittäin tällä viikolla ollut melko väsynyt olo ja lihakset tukossa.

No, max ei välttämättä tarkoita, että vedetään failureen. Vedä viimeiseen toistoon asti.

onko tuo leuanveto myötä-vai vastaotteella?

Tätä kysytään lähes joka sivulla! Valitse randomisti kaks sivua niin löydät vastauksen.

Ei sitä ole määrätty, mutta otettahan kehotetaan vaihtelemaan. Itse teen myötäotteella, jotta tulee parempi tuntuma leveisiin selkälihaksiin.

No, enpä oo kenenkää nähny tekevään LEVEÄLLÄ vastaotteella leukoja (vrt. aloitusposti)...

No juu, kolmi- tai useampi jakosessa kyllä, mutta yksjakosia ei suositella tekeen loppuun asti. Koska vaikka lihakset palautuu 36 tunnissa niin hermostolla saattaa mennä viikko palautua. Failureen vetäminen rasittaa hermostoa ja jos hermosto on vedetty loppuun se ei voi aktivoida kaikki lihassoluja jolloin lihasten kasvatus on mahdotonta (kunnes hermosto taas palautuu). Myös tietenkin voimat katoaa seuraavista treeneistä.

No joo, totta varmasti. Mutta, kehitystä on silti tullut, mutta enpä kyllä ole tehnytkään aivan failureen joka kerralla. Enkä nyt sentään mitään pakkotoistoja ole harrastanut ohjelman aikana. Mutta, otan ohjeet vastaan enkä enää vedä niin loppuun kuin aiemmin ;).

Johon voidaankin jatkaa, ettäs mitäs ohjelmaa porukat tekee tai on alkaneet tekemään tämän jälkeen? Mistäs löytyisi sellainen hyvä ohjelma joka on saanut samalla tavalla kehuja osakseen kuin tämä Arskan kuusikko?

Mitä tuolla tarkoitat?
Tunnollisesti, mutta raa'asti tuli vedettyä tämä ohjelma loppuun asti :)

Tarkoitin sitä mitä siinä luki :) Enkä epäilekään, ettetkö olisi hyvää työtä tehnyt, mutta friikillä viittaan geneettisesti täydellisyyttä hipoviin CNS:stä pois jalostettuihin geeneihin...

Johon voidaankin jatkaa, ettäs mitäs ohjelmaa porukat tekee tai on alkaneet tekemään tämän jälkeen? Mistäs löytyisi sellainen hyvä ohjelma joka on saanut samalla tavalla kehuja osakseen kuin tämä Arskan kuusikko?

Starting Strength. Sillekin löytyy threadi täältä.

Miten ootte pitäny kevyitä viikkoja? Eilen vedin sarjat tappiin asti ja tein muutenkin normaalia enemmän sarjoja. Maanantaina vedän vielä kovaa ja ennätyspainot pitäis laittaa tankoon. Keskiviikkona ajattelin pumpata aivan kevyesti ja sitten maanantaihin asti totaalilepoa, varsinkin nivelet tuntuu sitä tarvitsevan ja muutenkin koko kroppa aika murjotun oloinen. Onko tossa järkevä tapa viettää kevyt / lepo viikko?

Miten ootte pitäny kevyitä viikkoja? Eilen vedin sarjat tappiin asti ja tein muutenkin normaalia enemmän sarjoja. Maanantaina vedän vielä kovaa ja ennätyspainot pitäis laittaa tankoon. Keskiviikkona ajattelin pumpata aivan kevyesti ja sitten maanantaihin asti totaalilepoa, varsinkin nivelet tuntuu sitä tarvitsevan ja muutenkin koko kroppa aika murjotun oloinen. Onko tossa järkevä tapa viettää kevyt / lepo viikko?

Ei kuulu varmaankaan ohjelman luonteeseen pitää keveitä viikkoja. Täytyy vain tehdä toistot kohtuudella ettei vedä paikkoja paskaksi ja jumiin. Aina kun on kahden päivän lepo, niin ehtii mielestäni palautua hyvin. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös ohjelmaa ole tarkoitus jatkaa niin pitkään kuin kehitystä tapahtuu. Ja varmaan tuo kolme kuukautta on realistinen jokaisen kohdalla ilman keveitäkin viikkoja. Toisilla kehitys jatkuu toki pidempäänkin.

Mutta, siis itse en kevennettyjä viikkoja pidä G6:n aikana :).

golden six

Onko merkitystä missä järjestyksessä noi liikkeet tekee. Esim. kun salilla on penkki varattu tai jotain , niin voiko jotain muuta tehä odotellessa. ja miten lämmittely tulis tehä ennen treeniä.

hmm, en usko että järjestyksellä niin älyttömästi väliä, ensimmäisenä kuitenkin varmaan se mihin haluaa eniten potkuja ja parhaimpia tuloksia, IMO. Lämmittelyt varmaan ihan normitavalla, eka jotain suht kevyttä ja sitten venyttely -> itse hommiin.

Ei kuulu varmaankaan ohjelman luonteeseen pitää keveitä viikkoja. Täytyy vain tehdä toistot kohtuudella ettei vedä paikkoja paskaksi ja jumiin. Aina kun on kahden päivän lepo, niin ehtii mielestäni palautua hyvin. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös ohjelmaa ole tarkoitus jatkaa niin pitkään kuin kehitystä tapahtuu. Ja varmaan tuo kolme kuukautta on realistinen jokaisen kohdalla ilman keveitäkin viikkoja. Toisilla kehitys jatkuu toki pidempäänkin.

Mutta, siis itse en kevennettyjä viikkoja pidä G6:n aikana :).

Tuntuu kyllä täysin mahdottomalta painaa 3kuukautta putkeen tätä, nyt mennään aika maksimiraudoilla ja tulokset on kääntyny hieman laskuun päin. Yleensä aina se on merkki ollut aikaisemmin, että pitää keventää ja tiedän, että on sen aika. Muuten junnattaisiin maximi raudoissa pitkään ja joka treeni ois äärimmäisen kova.

Tästä syystä ajattelin, vetää sen keskiviikon reenin pumppailen lähinnä nivelten kannalta. Yleensä aina treenitehot palaa kevyen viikon jälkeen ja tulokset lähtee taas nousuun. Sitten ottaisin loppuviikon neljä päivää lepoa.

Eikö muka muut pidä kevyitä viikkoja? 3 kuukautta putkeen kovaa kuulostaa kyllä aika erikoiselta varsinkin jos on vähän enemmän treeniä takana.. Eli itse taidan keventää, vaikka siihen ei kevyttä viikkoa olekaan merkitty.

Muita mietteitä?

Back
Ylös Bottom