Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Meta title: 🔥 ARNOLDIN KULTAINEN KUUSIKKO – GOLDEN SIX 🔥

Meta description: Legendaarinen koko kropan perusohjelma, kuusi liikettä jotka rakensivat Arnoldin pohjan.

Olkoon vajaita, mulle pääasia, että reisissä tuntuu kunnolla ja kyllä tuo hyvin reisiin ottaa.
Mutta aion silti vetää ens kerralla sitten niin, että etureidet ovat lattian suuntaisesti (92,5kg). Katsoo sitten, että kuinka paljon vaikeutuu kyykky ( Tänään tein 90kg takareidet lattian suuntaisesti). Ja kiitos neuvosta :D Ja tupla postia tietysti.. ..

Itse aloitin Golden Sixin tyylisen ohjelman eilen joka menee näin:

penkki 3 x 10
kyykky 4 x 10
vatsat 4 x max
ylätalja 4 x 10 (eikös tämä ole about sama liike kuin niskan takaa punnerrus? itse en jaksaisi säätää tangon kanssa joten teen tässä)
hauis tangolla 3 x 10
... ja vielä tämän viimeisen viikon teen leuat "20 Pull Ups Challenge"n mukaan, joka on tuonut tähä asti jo kehitystä 10 leuasta -> 16 !

no sit mulla on pieni ongelma koska en saa myötäotteella ku joku 2-3, vastaotteella 5-6. Oon tehny nyt 2 viikkoo vastaotteella ku jotenkin en tajunnu >.<

Itse aloitin Golden Sixin tyylisen ohjelman eilen joka menee näin:

penkki 3 x 10
kyykky 4 x 10
vatsat 4 x max
ylätalja 4 x 10 (eikös tämä ole about sama liike kuin niskan takaa punnerrus? itse en jaksaisi säätää tangon kanssa joten teen tässä)
hauis tangolla 3 x 10
... ja vielä tämän viimeisen viikon teen leuat "20 Pull Ups Challenge"n mukaan, joka on tuonut tähä asti jo kehitystä 10 leuasta -> 16 !

No eihän noilla ole mitään tekemistä keskenään. Ylätaljassa vedetään tankoa itseen päin ja niskantakaapunnerruksessa punnerretaan ylöspäin. Aivan eri liike. Kyllä se on vaan parempi ottaa lusikka kauniiseen kouraan ja alkaa säätämään sen tangon kanssa. Ja miettiä kans vähäsen tuota liikkeiden fysiikkaa.;)

No eihän noilla ole mitään tekemistä keskenään. Ylätaljassa vedetään tankoa itseen päin ja niskantakaapunnerruksessa punnerretaan ylöspäin. Aivan eri liike.
Paitsi jos kaveri roikkuu jaloillaan taljakehikosta pää alaspäin.. silloin pystyy tekemään nt-punnerruksen ylätaljallakin. Saa ainakin päähän melko hyvän pumpin tuolla tavoin.

Olen nyt G6 tahkonnut viikon verran ja ajatellut jatkaa ihan ohjeistuksen mukaisesti sen kolmisen kuukautta. Syön ihan reippaasti yli kulutuksen ja pidän toistot välillä 8-12 ja teen korkeintaan viimeisen sarjan ihan loppuun.

Sitten kun tuota voimaakin ilmeisesti ois ihan hyvä treenata.. :) Ajattelin sitten kolmen kuukauden jälkeen vähän laihduttaa. Voinko siis jatkaa samalla ohjelmalla samoilla sarjamäärillä ja muuttaa toistot 6-8 välille, vai missä ne voimatreenissä pitääkään olla? :D Eli onko oikein jaksottaa voimatreeni ja kehoilu näin, vai pitäisikö voimatreeninkin aikana olla kalorit plussalla? Miten elämää nähneemmät jaksotatte bulkki/dieetti/kehoilu/voima? En tiedä vielä tämän jakson kestosta mutta sen jälkeen ajattelin kokeilla 2-jakoista, eli muuttaa ohjelman täysin.

Sitten vielä vähemmän tärkeä kysymys koskien takakyykkyä. Olen hitaasti ruvennut totuttelemaan liikkeeseen ja toistaiseksi ongelmitta. Toinen polvi on kuitenkin vaivannut tietyissä liikkeissä niin jos tämä alkaa kyykyssä inistä niin mikä olisi järkevin liike tai liikepari tilalle? Toki tiedän ettei takakyykkyä korvaa mikään, mutta ei kehtaisi jättää kinttuja reenamattakaan.. :rolleyes:

No tee vaikka niinku minä teen, eli tuolla 2x6 systeemillä.
Kirjotin siitä pari sivua sitte. Toimii ku häkä.

Tuossa systeemissä on siis ideana progressiivinen painojen lisäys.

No tee vaikka niinku minä teen, eli tuolla 2x6 systeemillä.
Kirjotin siitä pari sivua sitte. Toimii ku häkä.

Tuossa systeemissä on siis ideana progressiivinen painojen lisäys.

No perhana juu kyllähän tuon luinkin tuossa äskettäin mutta olin ilmeisesti jo niin asennoitunut kysymään tuon kysymykseni joka tapauksessa! ;) Mutta kuulostaa fiksulta kiitti vinkistä ja tuota sitten kolmen kuukauden päästä! Niin heitätkö vähän minkälaisia taukoja oot pitänyt sarjojen välillä? Tällä hetkellä oon pitän maks. ohjeen pituiset tauot.

Back
Ylös Bottom