Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Meta title: 🔥 ARNOLDIN KULTAINEN KUUSIKKO – GOLDEN SIX 🔥

Meta description: Legendaarinen koko kropan perusohjelma, kuusi liikettä jotka rakensivat Arnoldin pohjan.

Itse otin tän ohjelman käyttöön tänään. Entinen ohjelmani oli aika huono kaksijakoinen, jossa tuli ihan liikaa sarjoja tietylle liharyhmälle yhdellä kertaa ja sitten oli viikon tauko ettei koko lihasryhmää reenattu ollenkaan. Hieman sovellan tätä ohjelmaa ja teen niskantakaapunnerrusken tilalla pystypunnerrusta käsipainoilla ja hauiskäännöt teen myös käsipainoilla. Kai tämä ohjelma toimii myös kaks kertaa viikossa tehtynä, kun vaan kaksi kertaa viikossa pääsen salille. Kolmantena reeninä voisi tehdä vaikka jonkinlaista kotireeniä. Nyt pientä dieettiä tarkoitus vetää, kalorit n. -300, joten kauhean suurta kehitystä ei varmaan ole tulossa sarjapainoissa ja lihasmassassa, mutta jos nyt edes jonkin verran.

Tänään pääsi taas jatkamaan Ahnuldin oppeja pitkän sairastelun jälkeen :rock:

Teen siis muuten ihan ohjelman mukaan mutta niskantakaapunneruksen tilalla pystyä kässäreillä ja leukojen tilalla ylätaljaa eteen kun en saa kun hyvänä päivänä ehkä yhden leuan :david: Leukoihin siirryn heti kun voimat antaa myöten ja tässä sivussa koitan välillä kokeilla koska niitä rupeis vähän menemään.. Tuo ylätalja eteen kuitenkin varmaan helpottaa leukojen vetämistä kun suht koht samoihin lihoihin ottaa ilmeisesti? Teen myös rannerullausta ja selänojennuksia tuohon päälle. Eli yhteensä 9 liikettä salikertaa kohden jos leuanveto lasketaan kun sitä siinä ohessa yritän pyristellä.

Onko sillä muuten joku tarkoitus että haukkarit tehdään heti tässä tapauksessa pystypunneruksen jälkeen? Itselläni tänään tuotti vaikeuksia kun tuntu että olkapäät huus leipää vielä pystypunneruksen jäljiltä. Mietin vaan että tuskin hirveesti on väliä jos tekee vatsat vaikka siinä välissä..

Onko sillä muuten joku tarkoitus että haukkarit tehdään heti tässä tapauksessa pystypunneruksen jälkeen? Itselläni tänään tuotti vaikeuksia kun tuntu että olkapäät huus leipää vielä pystypunneruksen jäljiltä. Mietin vaan että tuskin hirveesti on väliä jos tekee vatsat vaikka siinä välissä..

tuskinpa sillä suurta merkitystä on missä järjestyksessä liikkeet tekee, teet missä järjestyksessä hyvältä tuntuu :)
korjatkaa jos olen hakuteillä

Tänään pääsi taas jatkamaan Ahnuldin oppeja pitkän sairastelun jälkeen :rock:

Teen siis muuten ihan ohjelman mukaan mutta niskantakaapunneruksen tilalla pystyä kässäreillä ja leukojen tilalla ylätaljaa eteen kun en saa kun hyvänä päivänä ehkä yhden leuan :david: Leukoihin siirryn heti kun voimat antaa myöten ja tässä sivussa koitan välillä kokeilla koska niitä rupeis vähän menemään.. Tuo ylätalja eteen kuitenkin varmaan helpottaa leukojen vetämistä kun suht koht samoihin lihoihin ottaa ilmeisesti? Teen myös rannerullausta ja selänojennuksia tuohon päälle. Eli yhteensä 9 liikettä salikertaa kohden jos leuanveto lasketaan kun sitä siinä ohessa yritän pyristellä.

Itse väänsin lähes 2-vuotta ylätaljaa siinä toivossa, että leukojen veto paranisi. No ylätaljan sarjapainot kyllä nousivat, mutta leukoja ei yhtään sen enempää mennyt.
Eli tee vaan niitä leukoja ennen taljaa niin paljon kun vaan menee.. Jos tänään menee se yks niin seuraavalla kerralla kaks! :)
Sitten päälle vähän ylätaljaa..

Itse väänsin lähes 2-vuotta ylätaljaa siinä toivossa, että leukojen veto paranisi. No ylätaljan sarjapainot kyllä nousivat, mutta leukoja ei yhtään sen enempää mennyt.
Eli tee vaan niitä leukoja ennen taljaa niin paljon kun vaan menee.. Jos tänään menee se yks niin seuraavalla kerralla kaks! :)
Sitten päälle vähän ylätaljaa..

hyvä että satuin lukemaan tämän, itelläki oli meinaa suunitelmissa korvata leuat taljalla mutta enpäs korvaakkaan, nolaan vaan itteni hurjalla 1-3 leualla niin kauan kunnes tulee kehitystä :D

* To give your body a rest
* To give your mind a rest
* To peak for a meet
* To prevent overtraining
* To increase your chances of progress
* To prevent injury
* To increase motivation in gym/prevent becoming stale

Toivottavasti sitä lomaa ennen on useampi viikko salia ollut takana ja keho on ladattu.

Voiks tähä ohjelmaa lisää dipit koska tykkään tehä niitä? Onks niinkää hyötyy tehä normaalei istumaanousui, mun pitäs tehä joku 150x3, aika aerobista.

Itse otin tän ohjelman käyttöön tänään. Entinen ohjelmani oli aika huono kaksijakoinen, jossa tuli ihan liikaa sarjoja tietylle liharyhmälle yhdellä kertaa ja sitten oli viikon tauko ettei koko lihasryhmää reenattu ollenkaan. Hieman sovellan tätä ohjelmaa ja teen niskantakaapunnerrusken tilalla pystypunnerrusta käsipainoilla ja hauiskäännöt teen myös käsipainoilla. Kai tämä ohjelma toimii myös kaks kertaa viikossa tehtynä, kun vaan kaksi kertaa viikossa pääsen salille. Kolmantena reeninä voisi tehdä vaikka jonkinlaista kotireeniä. Nyt pientä dieettiä tarkoitus vetää, kalorit n. -300, joten kauhean suurta kehitystä ei varmaan ole tulossa sarjapainoissa ja lihasmassassa, mutta jos nyt edes jonkin verran.

Joo dietillä ei kannata oottaa lihaskasvua, mutta voima tasot kyllä varmasti nousee.

Voiks tähä ohjelmaa lisää dipit koska tykkään tehä niitä? Onks niinkää hyötyy tehä normaalei istumaanousui, mun pitäs tehä joku 150x3, aika aerobista.
Dipit rinnalle vai ojentajalle? Voi, jos poistaa penkkipunnerruksen ja volyymia leuanvedosta.

Vatsaliikkeeseen ota sen verran vastusta, että failure tulee ennen 20 toistoa, ehkä jopa reippaasti alle.

Lisää painoja. Kiekko niskan taakse/rinnan päälle ja painoa sen verta, että menee se 20 toistoa.

Vois dipit ton niskantakaapunnerruksen tilalle, mutta en sitten tiiä onko kannattavaa. Ja vatsoissa otat lisäpainoja niskan taakse?

Tere,olen vääntänyt arskaa 1.5 kuukautta.Miten sen kevyen viikon kanssa eli pitääkö niitä pidellä välillä ja miksi?

Tere,olen vääntänyt arskaa 1.5 kuukautta.

:pano: ;D

kyllä, olen kaksimielinen pikkupaska...
no hmm en tosta kevyestä viikosta oikeen tiedä, itekkin miettiny tätä samaa. en kyllä oo pitäny eikä oo mtn negatiivistä havaittavissa, joku asiasta tietävä voipi valaista enemmän.

Lyhyesti: palauttaa kehon "perusteellisesti". Lisäksi siinä on henkinen puoli, että sen jälkeen jaksaa vääntää kahta kovemmin. Kannattaa pitää 4-6 viikon välein ainakin näin raskaalla ohjelmalla. Eli viikon ajan treenataan kevysti eli treenipainoja alas ihan reippaasti ja toistoja vähemmän. Pitemmän päälle vaan hyötyä rauhotella vähän. Lisäksi lihas kasvaa levossa.

Mutta kannattaa kuitenkin muistaa, että ei se lihas kasva kun jonkun pari päivää treenin jälkeen, joten ei tuota kevyttä viikkoa sen takia pidetä, että ne lihakset sitten kasvaisi koko sen kevyen viikon ajan. Vaan se on juuri tuota henkistä palutumista sekä kehon lepoa varten jotta jaksaa sitten taas vääntää. En nyt väitä että JouHou tarkoitti tätä, mutta valotin vaa, että joku ei ymmärrä väärin. Ite ei tuu hirveesti kevyitä viikkoja pidettyä enkä ole mitään haittoja huomannu.

Back
Ylös Bottom