Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Luulen ymmärtäväni :D Olen siis ymmärtänyt niin, että voimaa on tavallaan kahdenlaista, hermostollista ja lihasvoimaa. Natuilla lihaskasvu on lähes pelkästään tuota lihasvoimakasvua (horkkaajilla sitten jotain ihmeen sarkoplastista, siitä en tiedä mitään), ja siinä siis kasvavat samalla sekä lihas että voima. Tai jotain... okei, en tiedä kunnolla.
itse tajusin tuon silleen, että jos verrataan kahta sälliä...toinen ei oo treenannu paljoa mutta kokoa lihaksissa löytyy paljon...niin silti nostaa esim. 100kg penkistä. Kun on sitten pienempi sälli..jolla ei niin isot lihakset mutta silti nostaa 100kg penkistä, koska on "viritellyt" lihaksien hermostot kykenemään siihen.
Isompi sälli totta kai pienen treenin jälkeen nostaisi paljo enemmän..mutta se on toinen juttu...noin tajusin tuon...tuotako Vurki meinasit?
itse suosittelen sitä 3x10 kun kyseessä on Arskan ohjelma.
Selvennetään. Hermotus tarkoittaa yksikertaisesti sitä, että pyritään aktivoimaan mahdollisimman monta lihassolua samaan aikaan työhön. Tavallisella treenaamattomalla ihmisellä samaan aikaan aktivoituu noin 20% lihaksen soluista. Voima ja painonnostajilla samaanaikaan voi aktivoitua jopa 50% kohdelihaksen soluista.
:sta lähdettiin liikkeelle.Kyykky oli tosiaan alussa vähän vähemmällä huomiolla, my bad.
Yritin leukojakin jossain vaiheessa tehdä, sain 5, 5 ja 3. Mutta ajattelin, että tossa on liian vähän
toistoja kehityksen kannalta. Kuitenkin selän kannalta hyvää kehitystä verrattuna siihen, kun alussa
sain hikisesti yhden.

Kyykky oli tosiaan alussa vähän vähemmällä huomiolla, my bad.
Yritin leukojakin jossain vaiheessa tehdä, sain 5, 5 ja 3. Mutta ajattelin, että tossa on liian vähän
toistoja kehityksen kannalta. Kuitenkin selän kannalta hyvää kehitystä verrattuna siihen, kun alussa
sain hikisesti yhden.
Eli ylätalja vaihtoon ja leukoja pusaa!

)Aattelin ite ottaa tän ohjelman nyt käyttöön, ei nimittäin jää hirveesti aikaa talvella laskemisen ohella. Ois sitten muutama kysymys, jotka on kyllä varmasti kysytty moneen kertaan tässä ketjussa, mutta menkööt:
Tuleeko selälle treeniä tarpeeksi?
Pitäisikö pohkeita tehdä myöskin?
Ranteet?
Äh, keksisittekö te mulle jotain kysymyksiä joita mää unohdin kysyä?
Nii, ja kiitos vastauksista etukäteen (toivoen että niitä joskus tulee)
Aattelin ite ottaa tän ohjelman nyt käyttöön, ei nimittäin jää hirveesti aikaa talvella laskemisen ohella. Ois sitten muutama kysymys, jotka on kyllä varmasti kysytty moneen kertaan tässä ketjussa, mutta menkööt:
Tuleeko selälle treeniä tarpeeksi?
Pitäisikö pohkeita tehdä myöskin?
Ranteet?
Äh, keksisittekö te mulle jotain kysymyksiä joita mää unohdin kysyä?
Nii, ja kiitos vastauksista etukäteen (toivoen että niitä joskus tulee)