Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

mihin ohjelmaan porukka on siirtyny tän jälkeen? tod. näköisesti alan neljä kertaa käymään salilla tän ohjelman jälkeen, nii oisko kaks jakonen järkevin sit? nelijakoises tuntuu vähän ettei lihakset saa tarpeeks runtua ku on nyt yks jakosella tehny..

Kyllähän tällä tuloksia saa, tosin ite oon vasta muutaman kuukauden salilla käynyt joten melkein millä vaan saa luultavasti tuloksia, mutta eipä siinä. Ite tykkään ohjelmasta paljon, saa koko kropan aina koville, vaikka ei ihan piippuun vetäisikään. Pian 2kk ohjelmaa käyttänyt ja painot noussu joka liikkeessä mukavasti, ihan yllätyin kun selailin salikirjaani tuossa. Sarjapainot noussu penkissä 10kg, kyykyssä 20kg (+jalkaprässissä 30kg), ylätalja 10kg jne.

Ja kiloja tullu myös painoon noin 3-4kg.

Tänään pitäisi aloittaa tämä ohjelma, saas nähdä. Tai piti aloittaa jo tunti sitten, mutta aukeaakin sali vasta klo 12. Mitään erityisiä tipsejä, mitä ensikertalaisen pitäisi ottaa huomioon?

Muista ainakin että sarjojen aikana painot eivät muutu. Esimerkiksi kyykyssä itselläni eka sarja tuntuu liiankin kevyeltä, mutta viimeisen kohdalla onkin jo rankkaa. Eli valitse sarjapainot siten että jaksat veivata samalla painolla viimeisenkin sarjan kunnolla.

Tänään pitäisi aloittaa tämä ohjelma, saas nähdä. Tai piti aloittaa jo tunti sitten, mutta aukeaakin sali vasta klo 12. Mitään erityisiä tipsejä, mitä ensikertalaisen pitäisi ottaa huomioon?

Progressio. Lähde mieluummin liian kevyistä painoista liikkeelle ja lataa sitten lisää malmia aina seuraavaan treeniin. Ainakin vuosi sitten syksynä lähdin esim. kyykyissäkin liikkelle jostain 4x10x80kg seteistä ja hivuttauduin pikkuhiljaa sinne jonnekin 140-150kg välimaastoon. Kattelee mitä nyt talvella käy kun otan uusiks tän taas kokeiluun, tuskin ihan 80kg paikkeilta enää tarvii alotella :/

Ja kiitokset rafaelille loistavasta vastauksesta! :)

Vähän haeskelua oli painojen kanssa tämä eka kerta, mutta kroppa ainakin kertoo että jotakin on tullut tehtyä, sen verran tuntuu :D

Aloita tosiaan isot liikkeet kuten kyykky ja penkki pienistä painoista, alkuun on mukava päästä joka kerta lisäämään vähän. Ite aloitin kyykyn 40 kg:sta, mikä tuplaantui 2 kk:ssa.

Pystypunnerruksissa ja hauiksissa valitsisin myös pienet painot ja keskittyisin puhtaaseen suoritustapaan. Itse saan paremman tuntuman pienemmillä painoilla, kun taas isommilla alkaa tekniikka kärsiä ja cheattauksen kautta vaikutus karkaileen ihan muille lihaksille puhumattakaan jänteistä, nivelistä jne...

Arskaa noudatin siis suht orjallisesti 2 kk, minkä jälkeen tein ohjelmaan ihan pientä motivaatiota lisäävää modifiointia, jota voi sitten arvostella täällä.
Itellä on kyllä suuria vaikeuksia ollut säilyttää motivaatiota tuolla ohjelmalla "junnauksessa", vaikka ihan ohjelma on sopinut kiireistä johtuvaan vaihtelevaan 2-3 kertaa viikkoon tahtiin. On ainakin peruskuntoa ylläpitävänä ollut ihan kelpo ohjelma heinäkuun tauon jälkeen.

Paino on pysynyt suurinpiirtein samassa tasossa koko ajan, johtuen ettei ole syönyt tarpeeksi, läskiä on hieman lähtenyt, mutta ei tuloksetkaan ole räjähtävästi noussut. Ainoastaan alkuun heikoissa liikkeissä tulostaso on reippaasti noussut. Mutta eipähän tuo yllätyksenä tullut, ettei ne tulokset hirveästi nouse syömättä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kannattaa muistaa sit, että kun alottaa esim. ton kyykyn jostain 50 kilosta vaikka sen pystys tekee jollain 70 kilolla niin ei voi sanoa sit, että se on ollut kehitystä kun on saanut nostettua sen siitä 50 kilosta siihen 70 kiloon. Itse ainakin ekassa treenissä etsin itselleni sellaiset sopivat painot heti alussa, että saa vaikka just sen 10,10,10,10. Se on sellasta ittesä huijausta, että alotetaa nyt jollain 20 kilolla penkissä vaikka pystyis tekee paljon isomilla painoilla. Turhaa ajan haaskausta. Tää on siis mun mielipide tästä asiasta.

Kannattaa muistaa sit, että kun alottaa esim. ton kyykyn jostain 50 kilosta vaikka sen pystys tekee jollain 70 kilolla niin ei voi sanoa sit, että se on ollut kehitystä kun on saanut nostettua sen siitä 50 kilosta siihen 70 kiloon. Itse ainakin ekassa treenissä etsin itselleni sellaiset sopivat painot heti alussa, että saa vaikka just sen 10,10,10,10. Se on sellasta ittesä huijausta, että alotetaa nyt jollain 20 kilolla penkissä vaikka pystyis tekee paljon isomilla painoilla. Turhaa ajan haaskausta. Tää on siis mun mielipide tästä asiasta.

No eikös sen koko ohjelman tarkoitus nyt olekin että saat juuri ja juuri ne 4x10 toistoa? Mitäs se semmonen on jos saa 4x10 ja jokaiseen sarjaan 5 toistoa vielä lisäks? Ei ainakaan tämä ohjelma. Että semmosta...:david:

Mitäs porukka on keksinyt tuohon kyykyn tilalle? Itsellä ei ikinä ennen ole ollut kyykätessä polvien kanssa ongelmia mutta nyt alkaa tuntumaan että tuo 120 toistoa viikossa on liikaa. Ajattelin koittaa tehdä nyt jokatoinen kerta maastavetoa kyykyn tilalla. Eikös tuo mavekin ota tuonne keskikropan lihoihin ihan kivasti ja taitaa se etureisiinkin ottaa kun ei suorin jaloin vetele. Muuten tuntuu ihan jees ohjelmalta kyllä tässä kohtaa :puntti:

No eikös sen koko ohjelman tarkoitus nyt olekin että saat juuri ja juuri ne 4x10 toistoa? Mitäs se semmonen on jos saa 4x10 ja jokaiseen sarjaan 5 toistoa vielä lisäks? Ei ainakaan tämä ohjelma. Että semmosta...:david:

Ketkuttaja varmaan viittasi vähän aiempiin replyihin, missä porukka kerto tekeväsä juuri tuota... :rolleyes:

Mitäs porukka on keksinyt tuohon kyykyn tilalle? Itsellä ei ikinä ennen ole ollut kyykätessä polvien kanssa ongelmia mutta nyt alkaa tuntumaan että tuo 120 toistoa viikossa on liikaa. Ajattelin koittaa tehdä nyt jokatoinen kerta maastavetoa kyykyn tilalla. Eikös tuo mavekin ota tuonne keskikropan lihoihin ihan kivasti ja taitaa se etureisiinkin ottaa kun ei suorin jaloin vetele. Muuten tuntuu ihan jees ohjelmalta kyllä tässä kohtaa :puntti:
Ite oon tehny kyykyn tilalla lähinnä Jalkaprässin, jos oon muuttanu. Tiedä sit et onks ihan "oikea" liike sen tilalle, mutta mutta :)

Onkohan ok, jos vaihtaisin kyykyn ja penkin paikkoja keskenään mutta pitäisin ohjelman muuten ennallaan? Tuo kyykky kun vie mehuja koko kropasta melkoisesti, joten ajattelin että penkki sujuisi paremmin jos sen tekisi ensimmäisenä liikkeenä.

Onkohan ok, jos vaihtaisin kyykyn ja penkin paikkoja keskenään mutta pitäisin ohjelman muuten ennallaan? Tuo kyykky kun vie mehuja koko kropasta melkoisesti, joten ajattelin että penkki sujuisi paremmin jos sen tekisi ensimmäisenä liikkeenä.
Kokeile ihmeessä, miten onnistuu. Sinähän sen näet toimiiko paremmin vai huonommin ei kukaan täällä netissä sitä tiiä paremmin kun sä ite.

Se kyykky myöskin vaikuttaa koko kroppaan kokonaisvaltaisemmin. En usko että penkkailun jälkeen jaksaisin tehdä kyykyllä vastaavia vetoja. Itse olin pakotettu joku aika sitten ottamaan leuanvedon heti kyykyn jälkeen. Leuat kulkivat paremmin kuin penkin jälkeen, mutta en silti alkaisi tinkaamaan kyykkysarjoista penkkipunnerruksen vuoksi. Mutta jos se penkkihomma on kovin tärkeää niin ei kai sitä kukaan pakota tekemään kyykkyä ensin.

Itse tein järjestyksessä pystypunnerrus->leuat->penkki->kyykky->hauikset->vatsat.

Kyykyn jätin pois jälleen kerran kun alaselkä kipeytyy vaikka teen liikkeen oikein...yritän korvata sitä kaikilla turhanpäiväisillä jalkaliikkeillä mutta ei se sama asia ole. Noh, parempi silti kuin jättää jalat kokonaan treenaamatta...

Suositut

Back
Ylös Bottom