Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Juu taijan sitte aloittaa tämän. Mutta vielä että mitä mieltä olette tuosta minun ehdottamasta 2x6 tai 3x8 muutoksesta penkkiin? Muuten tekisin kyllä tämän ohjelman ihan tuollaisenaan.

Juu taijan sitte aloittaa tämän. Mutta vielä että mitä mieltä olette tuosta minun ehdottamasta 2x6 tai 3x8 muutoksesta penkkiin? Muuten tekisin kyllä tämän ohjelman ihan tuollaisenaan.

No mitähän mieltä tosta pitäisi olla? Ensinnäkin varmaan 70% tän thredin kysymyksistä koskee noita muutoksia, joten eikun selaamaan. Toiseksikin, sähän voit tehdä tolle ohjelmalle ihan mitä haluat. Toi 2x6 tuo varmaan paremmin voimaa, mutta lyön kivekseni vetoa, että massaa kasvatat paremmin kun vedät ohjelman mukaan, ja niin, massaohjelmahan tää varmaan pääosin on, vaikka tietysti voimaakin tarttuu.

No mitähän mieltä tosta pitäisi olla? Ensinnäkin varmaan 70% tän thredin kysymyksistä koskee noita muutoksia, joten eikun selaamaan. Toiseksikin, sähän voit tehdä tolle ohjelmalle ihan mitä haluat. Toi 2x6 tuo varmaan paremmin voimaa, mutta lyön kivekseni vetoa, että massaa kasvatat paremmin kun vedät ohjelman mukaan, ja niin, massaohjelmahan tää varmaan pääosin on, vaikka tietysti voimaakin tarttuu.

Ja lisäksi muutos 3x10:stä 3x8:aan ei merkitse käytännössä mitään. Toki 3x10 on lihaskasvulle vieläkin optimaalisempi vaihtoehto.

Voisko tän penkin tehä tässä kuitenkin 2x6 systeemillä, koska oon tehny jo aika pitkän ajan 3x10 penkissä ennen tätä.. Ja pitäskö se 2x6 sitten kanssa tehdä joka salipäivä (ma ke pe)?

Toki 3x10 on lihaskasvulle vieläkin optimaalisempi vaihtoehto.

tai sitten ei. Tuo 3x10 alkaa olla jo aika vanhahtanut juttu. Itse vedän tätä samaa ohjelmaa niin että teen jokaisessa liikkeessä 4-6 toistoa ja sarjat loppuun asti. Kuitenkin niin että tekniikka pysyy kasassa. Lihasta on tullut ihan samanverran ku tuolla 3-4 x 10 tyylillä paitsi voiman kehityksessä on huima ero.

Aika hankala on sarjapainoja nostella jos teet sellaisilla painoilla, että saat juuri ja juuri sen 3-4x10. Parinkin kilon lisääminen sarjapainoihin on yleensä tarpeeksi tiputtamaan toistomääriä ja varsinkin viimeiset sarjat jäävät vajaiksi.

Parempi mielestäni tehdä esim. 3x10 xkg:lla, seuraavaksi 3x6 ja/tai 3x8 x+2kg:lla, ja siirtyä uusiin painoihin kun menee se 3x10. Mutta luonnollisesti tämäkin on ohjelman muokkaamista itselleen sopivaksi, ja sitähän ei täällä sallita:rolleyes:

No ei kai tarkoitus nyt olekaan että kun saadaan vaikka 3x10x50 kiloa niin sitten laitetaan seuraavalla kerralla lisää painoa vaan odotellaan että toi 3x50 on niin helppo / menee enemmän toistoja niin sitten lisää rautaa tankoon ja taas tehdään 3x10.

Kyllä. Itse teen ekoissa 2 sarjassa niin että jos vaikka toistotavoite on 6 , niin teen ekoissa kahdessa sarjassa sen 6 vaikka olisi kuinka kevyt. Ja viimeisessä sitten teen niin monta kuin menee. Jos menee vaikka 8-10 niin sitten ensikerralla lisää rautaa tankoon.

Joo, ekat sarjat saa mennä kevyesti, ja jos viimenenkin menee kevyesti ja siihen päälle menee lisäks vielä vaikka 8 toistoo niin tietääpähän lisätä painoja. Näin sitä haetaan ohjelmaan sopivia sarjapainoja.

Jos itsellä on tavoite vaikka se 3x8, ja teen ekalla 8 niin tokalla jaksaa enää hikisesti sen 6 ja viimeisessä sarjassa enää 4-5. Nykyään olenkin todennut parhaaksi tavaksi itselleni sen että tavoitteena ollessa 3x8 teen ensimmäisessä sarjassa vaikka 6 toistoa, ja toisessa myös. Viimeisessä sitten lykitään se 8. Näin toistoja tulee 6+6+8=20 kun taas toisella systeemillä tulisi 8+6+4-5=18-19 eli järkevämpi tehdä noin edellä mainitusti. Ja paikatkin tulee siinä vähemmän kipeäksi eikä mene ihan tukkoon.

Tiedän, että ehkä vähän outo systeemi, mutta mulla se toimii.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Onko tämä aloittelijalle hyvä voiman hankkimiseen vai onko tämä tarkoitettu massaohjelmaksi ? ajattelin aloittaa tämän ensi viikolla.:david:

Aika hankala on sarjapainoja nostella jos teet sellaisilla painoilla, että saat juuri ja juuri sen 3-4x10. Parinkin kilon lisääminen sarjapainoihin on yleensä tarpeeksi tiputtamaan toistomääriä ja varsinkin viimeiset sarjat jäävät vajaiksi.

Parempi mielestäni tehdä esim. 3x10 xkg:lla, seuraavaksi 3x6 ja/tai 3x8 x+2kg:lla, ja siirtyä uusiin painoihin kun menee se 3x10. Mutta luonnollisesti tämäkin on ohjelman muokkaamista itselleen sopivaksi, ja sitähän ei täällä sallita:rolleyes:

Parempi? Mutta toimii silti eritavoin kuin 3x10 sarjat. Varmasti vaikka sarjapainoja saakin ehkä harvemmin lisätä tuolla pidemmällä sarjalla, niin silti suhteessa ne etenevät samaan tahtiin.

Ja kyllä, usko tai älä se on varmaan jokaiselle se ja sama mitä kukin tälle ohjelmarungolle tekee,,, Hauskaa on vain se kun jokainen vuorollaan kysyy voiko tähän tehdä penkin näin ja näin, koska tottakai voi? kuka estää? järki käyttöön..

No miten tuo sarjapainojen lisäys olisi alunperin tarkoitus tehdä, siis tehdäänkö ohjelma niin että painoa lisätään 2,5kg ainakun menee 10,10 ja sitten viimeisessä 12 tai vaikka 13? Eli nuissa kahdessa ensimmäisessä sarjassa tehdään vain 10:n sarjat vaikka menisi enemmän ja sitten se viiminen ratkaisee lisätäänkö painoa? Vai tarkoitettiinko tällä alussa että painoa lisätään aina kun menee 12,12,12 eli joka sarjassa 2 toistoa yli tuon?

Jos itsellä on tavoite vaikka se 3x8, ja teen ekalla 8 niin tokalla jaksaa enää hikisesti sen 6 ja viimeisessä sarjassa enää 4-5. Nykyään olenkin todennut parhaaksi tavaksi itselleni sen että tavoitteena ollessa 3x8 teen ensimmäisessä sarjassa vaikka 6 toistoa, ja toisessa myös. Viimeisessä sitten lykitään se 8. Näin toistoja tulee 6+6+8=20 kun taas toisella systeemillä tulisi 8+6+4-5=18-19 eli järkevämpi tehdä noin edellä mainitusti. Ja paikatkin tulee siinä vähemmän kipeäksi eikä mene ihan tukkoon.

Tiedän, että ehkä vähän outo systeemi, mutta mulla se toimii.
Jos nyt vielä golden sixistä puhutaan niin ota painoa pois ja tee ekalla sarjalla se helppo 8, tokalla vielä kohtuu helppo kasi ja vikalla sit tiukka 8.

No miten tuo sarjapainojen lisäys olisi alunperin tarkoitus tehdä, siis tehdäänkö ohjelma niin että painoa lisätään 2,5kg ainakun menee 10,10 ja sitten viimeisessä 12 tai vaikka 13? Eli nuissa kahdessa ensimmäisessä sarjassa tehdään vain 10:n sarjat vaikka menisi enemmän ja sitten se viiminen ratkaisee lisätäänkö painoa?
Juurikin näin, viimeisen sarjan on tarkoitus olla "tiukka".

Itehä aattelin kans tänään alottaa tän ohjelman tahkoamisen orjallisesti ilman mitään pilipalimodauksi, koska arnoldin sana on totuus.

Aattelin että vetäis jonku kolme kuukautta tätä ja pitäis iha treenipäiväkirjaa ja ottais ennen ja jälkeen kuvatki joita vois sitte tänne postailla jos jotain muutosta tapahtuu mihinkään suuntaan. :dance:

itse oon nytte lisänny 3x10 pohkeet, 2x10 hauis myötä otteella taljasta (nyrkis sormet lattiaa päin), ja vielä 3x15 rannerullausta. ihan hyvin oon saanu tunnissa vietyä tän läpi, toisaalta en aina malta sitä kahtaa minuuttia pitää sarjojen välis taukoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom