Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Kannattaa muistaa sit, että kun alottaa esim. ton kyykyn jostain 50 kilosta vaikka sen pystys tekee jollain 70 kilolla niin ei voi sanoa sit, että se on ollut kehitystä kun on saanut nostettua sen siitä 50 kilosta siihen 70 kiloon. Itse ainakin ekassa treenissä etsin itselleni sellaiset sopivat painot heti alussa, että saa vaikka just sen 10,10,10,10. Se on sellasta ittesä huijausta, että alotetaa nyt jollain 20 kilolla penkissä vaikka pystyis tekee paljon isomilla painoilla. Turhaa ajan haaskausta. Tää on siis mun mielipide tästä asiasta.
Ite tosiaan aloitin 40 kg kun en ollut ikinä aikaisemmin kyykännyt. Ja voin sanoa, että se on ollut tähän astisista kyykkyharjoituksista reilusti rankin! Aloittelija ei voi tietää heti mikä on sopiva aloituspaino, ja mieluummin kannattaakin valita useammaksi harjoituskerraksi liian kevyet kuin liian suuret painot. Siinä olen samaa mieltä kanssasi, että mikä sitten lasketaan kehitykseksi on eri asia, mutta todellista lähtötasoa on vaikea selvittää. Jos joku kyykkää ensimmäistä kertaa elämässään, ja vaikka oletettavasti saisikin tehtyä 70 kilolla neljä sarjaa, niin kyllä minä ainakin – jos olisin valmentaja – laittaisin kaverin aloittamaan 40 kilosta ja lisäämään alkuun vaikka 5 kg joka harjoituskerta -> tulee kuusi harjoitusta ennen kuin siirrytään "maksimisarjapainoihin". Veikkaan että aika monella kyykkääminen on tyssännyt juuri siihen, ettei ole aluksi kehdattu lähteä tarpeeksi pienistä painoista liikkeelle. Heti lyödään maksimisarjapainot kehiin ja vaikka kyetään sarjat juuri ja juuri tekemään, kroppa ei kestäkään uudenlaista kuormitusta ja ongelmia ilmenee.

Se että käyttää kaksi viikkoa (tai useammankin) "totutteluun" ei varmasti ole kenenkään lihasmassasta pois ja luo turvallisemman lähdön kokonaiselle elämänmuutokselle. Kaikki-mulle-heti-tänne ei ihan päde tässäkään lajissa.

Se kyykky myöskin vaikuttaa koko kroppaan kokonaisvaltaisemmin. En usko että penkkailun jälkeen jaksaisin tehdä kyykyllä vastaavia vetoja. Itse olin pakotettu joku aika sitten ottamaan leuanvedon heti kyykyn jälkeen. Leuat kulkivat paremmin kuin penkin jälkeen, mutta en silti alkaisi tinkaamaan kyykkysarjoista penkkipunnerruksen vuoksi. Mutta jos se penkkihomma on kovin tärkeää niin ei kai sitä kukaan pakota tekemään kyykkyä ensin.

itse teen penkin aina ekana.. en muuten mutta ku sali aukeaa nii pitää täysiä juosta penkille (vain 1 penkki salilla) ettei sitä jotku teinit varaa koko päiväks :D

Itellä on sillee ton kyykyn kanssa, että jos ei tee sitä heti aluks niin ei saa sellasta treeni fiilistä. Tossa kyykyn aikana, kun paikat hikoaa ja tulee sellanen olo, että on paljon mukavampi siirtyä sitten muihin liikkeisiin. Kyykky on kyllä yks mun lempi liikkeistä:dance:

Itse tein järjestyksessä pystypunnerrus->leuat->penkki->kyykky->hauikset->vatsat.

Kyykyn jätin pois jälleen kerran kun alaselkä kipeytyy vaikka teen liikkeen oikein...yritän korvata sitä kaikilla turhanpäiväisillä jalkaliikkeillä mutta ei se sama asia ole. Noh, parempi silti kuin jättää jalat kokonaan treenaamatta...

Itsellä kipeytyy kanssa selkä kyykätessä jos tekee tuon lämmittelyt + 40 toistoa yli sadalla kilolla mutta kun laittaa vyön niin kestää ihan ongelmitta.

Ite teen semmosessa telineessä, miksiköhän lie kutsutaan, jossa on ne semmoset ohjurit että menee suoraan ylös ja alas. Siinä ei tuu oikein mielestäni rasitusta selälle. Syy miks siinä teen niin on se että siihen saa ne varmistuspalikat, ettei painojen alle luhistu, ihan vaan varmuuden vuoks. Oiskohan tollanen sitte ratkasu jos meinaa selkä kipeytyä, vai kipeytyyks sitte siinäki?

Ite teen semmosessa telineessä, miksiköhän lie kutsutaan, jossa on ne semmoset ohjurit että menee suoraan ylös ja alas. Siinä ei tuu oikein mielestäni rasitusta selälle. Syy miks siinä teen niin on se että siihen saa ne varmistuspalikat, ettei painojen alle luhistu, ihan vaan varmuuden vuoks. Oiskohan tollanen sitte ratkasu jos meinaa selkä kipeytyä, vai kipeytyyks sitte siinäki?

Taidat puhua smith-laitteesta. Sitä ei suositella käytettäväksi kyykyssä (tai oikeastaan yhtään missään liikkeessä) sillä se muunmuassa pakottaa kehon melko luonnottomiin liikeratoihin. Ei muuta kuin tanko niskaan ja tekniikkaa hiomaan maltillisilla painoilla.

Kyllä itselläkin tuntui alussa alaselässä omituista paineen tuntua mutta se meni ohi ajan kuluessa. Luultavasti tämä johtui paremmasta tekniikasta tai vahvistuneista lihaksista.

Itellä ainakin selkä menee just saatanan kipeeks jos smithissä ainakaan yhtään syvempiä kyykkyjä ottaa. Normaali kyykyssä saa paljon luonnollisemman liikeradan.

Jos selkä kipeytyy niin kannattaa pyytää joku kaveri kattomaan sitä kyykkäämistä, koska todennäköisesti johtuu vain siitä, että selkä pyöristyy.

Olen tainnut tehdä niskan takaa punnerrusta liian kapealla otteella. Kun tänää kokeilin suunnilleen olkapäiden levyistä otetta niin rauta tuntuin paljon kevyeemmältä ja muutenkin suju paremmin.

Olen tainnut tehdä niskan takaa punnerrusta liian kapealla otteella. Kun tänää kokeilin suunnilleen olkapäiden levyistä otetta niin rauta tuntuin paljon kevyeemmältä ja muutenkin suju paremmin.

Ei kannata ainakaa tota kapeemmalla tehä. Voi ottaa vähän leveämmänkin kuin hartioiden levysen otteen. Ite teen aika leveellä otteella ja saan ainaki hyvän tuntuman olkapäihin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itsellä kipeytyy kanssa selkä kyykätessä jos tekee tuon lämmittelyt + 40 toistoa yli sadalla kilolla mutta kun laittaa vyön niin kestää ihan ongelmitta.

Juu no itellä alkaa selkään sattumaan heti kun painot on 40kg tai yli...ei oikein edesauta kehitystä kun alaselkään vihloo kolme päivää treenin jälkeen, vaikket voi edes tehdä 'täysillä'.

Yritän vaan treenata jalkoja jollain muulla, eiköhän ne silleenkin edes vähän kehity...

Onko teillä lämmittelyt ja liikkuvuus kunnossa? Itellä on kanssa selässä jotain häikkää, nikamalukko oli kerran. Tällä kertaa en ole varma mikä tuolla selässä vammaa. Täytyy varmaan asiantuntijaltä käydä kyselemässä.

Hienosti on kasvanut olkavarsi pari senttiä 2 kuukauden kuusikon vääntämisellä.

...mikä ei kylläkään tarkoita sitä että kuusikko olisi loistava systeemi käsivarsien kasvatukseen kaikille. Pidin ennen Arskan ohjelman aloitusta 4 vuoden totaalitauon kaikesta treenistä. Sen aikana hanskakin kutistui useita senttejä. Eli kyse on kaiketi lihaspaineiden palaamisesta kroppaan, turvotuksesta, lihasmuistista jne. Vielä ei olla vanhoissa "massoissa" mutta pitkän tauon jälkeen treenihommien pariin palaavalle tuntuisi yksijakoinen toimivan.

Luulis ainakin että haukat ottaa tarpeeksi osumaa, kun tulee 9 suoraa ja 9 epäsuoraa sarjaa niille viikossa. Tosin mitä minä haukkojen treenamisesta tiiän, kun ovat mun ylivoimaisesti heikoin lihas :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom