Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Meta title: 🔥 ARNOLDIN KULTAINEN KUUSIKKO – GOLDEN SIX 🔥

Meta description: Legendaarinen koko kropan perusohjelma, kuusi liikettä jotka rakensivat Arnoldin pohjan.

5 treeniä 1x20:stä takana.
Tämän hetkiset mietteet. 10-12 kohdalla huippaa ja 15 eteenpäin alkaa uloshengittäessä huuto...
Mitä rauhallisemmin teen sitä helpommalta tuntuu. Tällä kertaa huomasin että alkoi yläselkä pistelemään tangon painosta. Eli taitaa suoritukseen mennä jo enemmän aikaa.
2x viikkoon teen tämän treenin ja kyllä se kyykkyharjoitus on tullut paljon miellekkäämmäksi taas.

Itselläni on ohjelmaa neljä viikkoa takana ja suunnitelmallista punttiharjoittelua noin vuoden verran. Jokaisen treenikerran jälkeen olen lähestulkoon oksennuskunnossa, mutta palautuminen on ollut yllättävän hyvää. Ajoittain reidet ovat tosin äärimmäisen tukossa. Olen ollut tyytyväinen kehitykseen ja aion varmasti jatkaa samaa pienen tauon (erilaista treeniä) jälkeen.

Onko pidemmän päälle parempi ratkaisu viedä jokainen treenikerta äärimmilleen, vai pitäisikö ottaa väliin rauhallisempia treenejä? Kuinka monta viikkoa olette itse jatkaneet kyseisellä kultaisella treeniohjelmalla?

En tiedä tuosta oksennuskunnosta. Itselläni ei tule tuollaista oloa, vaikka vetääkin ihan piippuun kaikissa liikkeisssä. Tosin vasta 3 kertaa takana. Mutta siis kuntoliikuntaa tulee harrastettua viikoittain monta kertaa (sähly, futis). Enemmänkin näissä lajeissa tulee treenien jälkeen oksennuskunto kuin tässä saliharjoittelussa. :)

Ei varmaan pysty mitään sääntöjä sanomaan, mutta voiko 3 kuukauden arskan treenin jälkeen alkaa odottaa myös tuloksia ulkoisesti? Eli ihan lihaksien muotoutumisena/kasvuna. Tuloksiahan nyt varmasti tulee, onhan nuo jo menneet hieman eteenpäin viikon harjoittelunkin jälkeen.

Samaa kyselisin itsekin eli kuinka nopeasti kannataa odottaa tuloksia?

Tähän ei valitettavasti ole yksiselitteistä vastausta. Jos kaikki (treeni, lepo ja safka) menee nappiin niin varmasti tulee huomautuksia kavereilta tuon 3kk jälkeen. Itsehän sitä yleensä kriittisin on omalle kehitykselleen ja joka päivä peiliä tuijottaessa muutosta harvoin huomaa.

Tähän ei valitettavasti ole yksiselitteistä vastausta. Jos kaikki (treeni, lepo ja safka) menee nappiin niin varmasti tulee huomautuksia kavereilta tuon 3kk jälkeen. Itsehän sitä yleensä kriittisin on omalle kehitykselleen ja joka päivä peiliä tuijottaessa muutosta harvoin huomaa.
Tähän kyllä erittäin sama. Pitäisi ilmeisesti ottaa jokaisen kuukauden välissä kuva itsestään. :D

Heh, lueskelin tästä aamuyön ratoksi minkälaisia tuloksia ihmiset on tällä ohjelmalla saaneet ja pisti hieman hymyilyttämään;).
Ensimmäiset 80 sivua oli "Onko tuloksia?" "Toimiix tää?", tai "Otin nyt testiin" "Nyt lähti kokeiluun".
Sitten sivut 80-200 on sellaista "en jaksa tehä leukoja onko pakko?" tai "En jaksa kyykätä onko pakko?".
Sitten +200 sivut on tällaista "Muutin penkin soutulaitteeksi, kyykyn ranteiden venyttelyksi, hauiskäännön Hyvää Huomenta- liikkeeksi, vatsat korvasin ylätaljalla ja niskan takaa- punnerrus oli raskasta että venyttelin sen ajan".:kippis1:

Niin ja sitten oli vielä nämä jokerit "Kokeilin kaks viikkoa ja ei tarttunu massa, kipeäksi vain tuli paikat, paska ohjelma":D.

Kommenttini ei aiheuta toimenpiteitä, kunhan avaudun:whip::worship:

ps: jäi arvoitukseksi että toimiko se ohjelma kenelläkään.....:lol2:

Heh, lueskelin tästä aamuyön ratoksi minkälaisia tuloksia ihmiset on tällä ohjelmalla saaneet ja pisti hieman hymyilyttämään;).
Ensimmäiset 80 sivua oli "Onko tuloksia?" "Toimiix tää?", tai "Otin nyt testiin" "Nyt lähti kokeiluun".
Sitten sivut 80-200 on sellaista "en jaksa tehä leukoja onko pakko?" tai "En jaksa kyykätä onko pakko?".
Sitten +200 sivut on tällaista "Muutin penkin soutulaitteeksi, kyykyn ranteiden venyttelyksi, hauiskäännön Hyvää Huomenta- liikkeeksi, vatsat korvasin ylätaljalla ja niskan takaa- punnerrus oli raskasta että venyttelin sen ajan".:kippis1:

Niin ja sitten oli vielä nämä jokerit "Kokeilin kaks viikkoa ja ei tarttunu massa, kipeäksi vain tuli paikat, paska ohjelma":D.

Kommenttini ei aiheuta toimenpiteitä, kunhan avaudun:whip::worship:

ps: jäi arvoitukseksi että toimiko se ohjelma kenelläkään.....:lol2:

Aivan totta :)

Mutta tuohon viimeiseen lauseeseen täytyy kyllä kommentoida että varmasti ohjelma toimii. Itse olen käyttänyt kultaista kuutosta aina pidemmän tauon jälkeen. Sillä pääsee taas nopeasti kovaan kuntoon eikä vaadi mitään ennakkosuunnittelua. Itse olen yrittänyt pitää ohjelman mahdollisimman alkuperäisenä - ainoastaan joskus vaihdellut kyykkyä etukyykkyyn tai maastavetoon tai leukoja myötäotteesta vastaotteeseen jne. ihan vaihtelun vuoksi.

Teen kyykyn ja penkin Smith:ssä koska selkä on leikattu vähän aikaa sitten ja penkin siitä syystä kun ei ole varmistajaa aina saatavilla ja pyrin tekemään failureen asti (ei oo kiva jos jää kurkulle). Hidastaako se jollain lailla kehitystä kun ei tee noita vapailla painoilla (tai katoaako siinä joku tärkeä pointti ohjelmasta)?
Ainakin jalat ja rinta ovat kipeinä tämän treenin jälkeen.

Teen kyykyn ja penkin Smith:ssä koska selkä on leikattu vähän aikaa sitten ja penkin siitä syystä kun ei ole varmistajaa aina saatavilla ja pyrin tekemään failureen asti (ei oo kiva jos jää kurkulle). Hidastaako se jollain lailla kehitystä kun ei tee noita vapailla painoilla (tai katoaako siinä joku tärkeä pointti ohjelmasta)?
Ainakin jalat ja rinta ovat kipeinä tämän treenin jälkeen.
Ei hidasta. Liike on vaan kontrolloidumpi. Pystypunnerrukset on myös hyvä tehdä smithissä.

oon nyt tehny tätä kultaista kuusikkoa päälle kuukauden (käsivarsissa ja hauiksissa näkyy tuloksia btw) ja ajattelin että pitäis alkaa lenkkeillä.

tällä hetkellä treenaan maanantaina, keskiviikkona ja lauantaina. millon se lenkkeily kannattais tehdä, ja kuinka usein?

oon nyt tehny tätä kultaista kuusikkoa päälle kuukauden (käsivarsissa ja hauiksissa näkyy tuloksia btw) ja ajattelin että pitäis alkaa lenkkeillä.

tällä hetkellä treenaan maanantaina, keskiviikkona ja lauantaina. millon se lenkkeily kannattais tehdä, ja kuinka usein?

Torstai näyttäisi ainakin olevan ihan hyvä paikka lenkille. Sit jos toisen lenkin haluaa tehdä niin sillä ei taida olla enään niin väliä, vaikka tiistai. Jos alkaa tuntumaa, että juoksun takia ei esim. palaudu tarpeeks nopeesti niin jätä se sit pois.

Back
Ylös Bottom