Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Massakausi alkaa tänään, lauantaina ja ohjelmana toimii, mikähän, Arskan kultane kutone
katotaa onko tapahtunu minkäänlaistsa kehitystä jouluun mennessä

ai miten?
No esim. laitat vaa'an smith-tangon alle ja pyydät salin isoimman karjun ensin vaa'alle ilman tankoa. Sen jälkeen lataatte tangoon molemmin puolin 60 kg ja pyydät karjun nostamaan tangon ilmaan ja asettumaan vaa'alle. Tarkista ensin, että vaa'an maksimikestävyys on 300 kg (pitää olla jenkkilästä tilattu). Sitten vaan vähennät yhteispainosta ensin karjun painon ja sen jälkeen vielä 120 kg niin saat tangon painon. Helpompiakin tapoja varmaan löytyy, mutta tuo tuli ekana mieleen.

Miten tuo smith liittyy koko treeniohjelmaan mitenkään? Ainakin itse suosin aina mielummin vapaita painoja, liikeradat ovat paljon luonnollisemmat, ja koordinaatio ja kehonhallinta ainakin keskivartalon osalta kehittyvät siinä sivussa. Toki jos salilla on smith mutta ei vapaata tankoa kyykylle tai niskantakaapunnerruksille niin mikäs siinä.

voi jumalauta ku on paikat kipeä eilisen g6:sen jälkeen.. taisin vetää vähän liian kovaa joka sarjan ku ei aina menny kymmentä toistoa :jahas:

Itselläni oli sen pari kertaa paikat hyvinkin kipeät ekojen kertojen jälkeen, mutta nyt parin viikon jälkeen lihakset ovat jo tottuneet treeniin.

Piristävää luettavaa oli böhsen kuulumiset g6 toimi koko kesän itselläkin perustana.
Tälläkin hetkellä mennään g6 liikkeillä mutta treeni on voimahakuista joten ei tule kuin kerran viikkoon kova kyykky, kova penkki jne. ja yhtenä treenipäivänä kyykky korvattu mavella ja penkki tehdään yksissä treeneissä kapeena.

Pitäny olla oikein dokailematta, kun tuntuu et treeni kulkee niin hyvin ei viittis katkaista millään turhalla kehitystä.

Golden Six aloitettu, ekan päivä oli vähän oikeiden painojen hakemista vielä. Seuraavana päivänä huomasi kyllä, että oli jaloille tullut tehtyä jotain edellisenä päivänä. Katellaas jouluun asti, mitä tällä saa aikaan.

Miten tuo smith liittyy koko treeniohjelmaan mitenkään? Ainakin itse suosin aina mielummin vapaita painoja, liikeradat ovat paljon luonnollisemmat, ja koordinaatio ja kehonhallinta ainakin keskivartalon osalta kehittyvät siinä sivussa. Toki jos salilla on smith mutta ei vapaata tankoa kyykylle tai niskantakaapunnerruksille niin mikäs siinä.

no mun mielestä kyykky on kivempi tehä tolla. tangon päässä oli 10,9 luku mut voiskohan toi olla tangon paino

Laitetaanpa tänne väliaikatietoa omastakin G6 kehityksestä.

Tällä hetkellä kuusi viikkoa takana kuusikkoa. Ennen aloittamista testasin millaisilla painoilla saan tehtyä nuo sarjat ja aloitin niillä painoilla. Esimerkiksi penkissä nousi 1x10 helposti isommillakin painoilla kuin tuolla millä G6:n aloitin, mutta toista sarjaa ei kannattanut yrittääkään, ainakaan kahden minuutin palautuksella. Olen yrittänyt pitää orjallisesti kiinni noista palautumisajoista sarjojen välillä, vaikka välillä tekisi kyllä mieli huilata hieman pidempäänkin.

Saliharjoittelua oli takana noin 8 kk ennen kuusikon aloittamista. Ikä 28 vuotta.

Lähtötilanne kuusi viikkoa sitten:
Oma paino 92 kg

Ennätykset:
Kyykky 130
Penkki 100 kg
Mave 140 kg

Kuusikon hieromisen aloitin seuraavilla sarjapainoilla:
Kyykky 4x10 85 kg
Penkki 3x10 70 kg
Leuat 10,6,6
Pystypunnerrus 4x10 35 kg
Hauis 3x10 32,5 kg
Vatsat 4x20

Tilanne nyt:
Oma paino 100,5 kg
Kyykky 4x10 110 kg
Penkki 3x10 80 kg
Leuat 13,11,10
Pystypunnerrus 4x10 45 kg
Hauis 3x10 37,5 kg
Vatsat 4x25 10 kg lisäpainolla.

Teen tällä ohjelmalla tuon 12 viikkoa täyteen ja postaan sitten tänne mihin nuo tulokset asettui.

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Kannattaako tehdä leukoja jos sarjat ovat 3-2-1 toistoa, vai voiko ne korvata jollain muulla liikkeellä? (ei vaan voimat riitä):( Kun aikaisemmin tein 3 jakoisella, ja nyt tuntuu että selkä jää jälkeen.:wtf:

Hyvin on tulokset kehittyneet. Varsinkin paino :)

Leuanvetotulokset sillä tasolla, että ei muuta kuin lisäpainot vaan kehiin.
Olihan tuossa lisätty leuanvetoonkin jo 8,5 kg "sarjapainoa" :) eli siihen nähden tosiaan leuanvedossa(kin) tosi hyvää kehitystä.

LJLJ -> kuinka pitkä muuten olet? Paljonko olet vielä ajatellut massaa hankkia?

Miks kaikki kyselee että jos ne saa pari leukaa vedettyä niin kannattaako vaihtaa taljaan,

eikös tossa selvästi lue että kolme kertaa niin monta leukaa kuin menee.

Käykö joku välipäivinä treenaamassa olkapäitä tms. tämän ohjelman aikana?
Itse orjallisesti tätä ohjelmaa noudatan (käsipainoilla hauiskäännön olen lisännyt vielä loppuun) ja nuo välipäivät vain syövät miestä :).
Tekis mieli mennä tekemään "jotain" mikä ei haittaisi palautumista niin olisiko jollain heittää jotain ideoita mitä voisi tehdä ettei koko homma mene pilalle?

Olihan tuossa lisätty leuanvetoonkin jo 8,5 kg "sarjapainoa" :) eli siihen nähden tosiaan leuanvedossa(kin) tosi hyvää kehitystä.

LJLJ -> kuinka pitkä muuten olet? Paljonko olet vielä ajatellut massaa hankkia?

176 cm olen lyhyt. Olen ajatellut "massailla" vielä tuon toiset kuusi viikkoa ja katsoa mihin tuo paino asettuu. Varmaan jossain siinä ~105 kg tulee olemaan tuo paino.

Käykö joku välipäivinä treenaamassa olkapäitä tms. tämän ohjelman aikana?
Itse orjallisesti tätä ohjelmaa noudatan (käsipainoilla hauiskäännön olen lisännyt vielä loppuun) ja nuo välipäivät vain syövät miestä :).
Tekis mieli mennä tekemään "jotain" mikä ei haittaisi palautumista niin olisiko jollain heittää jotain ideoita mitä voisi tehdä ettei koko homma mene pilalle?
Minä ajattelin aluksi ihan samoin kuin sinäkin kun teki mieli treenata joka päivä. Pian kuitenkin huomasin, että pitemmällä tähtäimellä niin ei voi treenata, mukavampi oli mennäkin salille kun oli täysin levännyt ja palautunut. Pitää ajatella myös niin, että lepopäivät ovat sitä varsinaista kehittymistä. Alkuinnossa päivät tuntuvat menevän liian hitaasti, mutta hetken päästä salillakäymisestä tulee rutiini ja päivät alkaa menemään nopeammin.

Jos jotain hyödyllistä haluat tehdä, niin ota välipäivinä rauhallinen puolen tunnin juoksulenkki, siitä on varmasti monella tapaa hyötyä, etenkin jos siihen yhdistää venyttelyä pari tuntia lenkin jälkeen. Toki välipäivinä voi harrastaa muutakin liikuntaa, joukkuepelejä, sulkapalloa - tai yritä keksiä välipäiville jotain erilaista ja erikoista niin pysyy mieli virkeänä.

Kuinka orjallisesti noita liikkeitä pitäisi noudattaa? Itse teen hauikset käsipainoilla ja niskan takaa punnerruksen teen etupuolelta. Onko jotain haittaa?

Kuinka orjallisesti noita liikkeitä pitäisi noudattaa? Itse teen hauikset käsipainoilla ja niskan takaa punnerruksen teen etupuolelta. Onko jotain haittaa?

Niitä sarjoja ja toistoja ei ole suunniteltu sulle eikä kenellekkään muulle. Arska on ne itse itselleen huomannut toimiviksi. Ihan sama pätee jokaiseen muuhunkin, perustan ohjelmallesi voit etsiä vaikka teksti-tv:ltä mutta itse kannattaa kaikki muut hioa itselleen sopiviksi ja toimiviksi. Niin monta on ohjelmaa kun treenaajaakin. Tee just niinku parhaakses näät, u kän duu it :thumbs:

Miks kaikki kyselee että jos ne saa pari leukaa vedettyä niin kannattaako vaihtaa taljaan,

eikös tossa selvästi lue että kolme kertaa niin monta leukaa kuin menee.
No mutta sanoohan sen järki jo, että joku yhteensä 6 toistoa on liian vähän rasitusta. Eli jos leukoja ei saa tuota enempää, niin sit ylätaljaa lisäksi. Huom! Ei tilalle vaan lisäksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom