Olen nyt treenannu keväästä asti aktiivisesti sekä juoksua että punttia ja yleis-/lihaskunto on kohtuu hyvä. Talven aikana pitäisi hankkia vähän massaa lisää (nyt 70 kg 177-senttisenä) ja ajattelin kokeilla tätä syksyllä. Jalkoja en ole kauheesti kesällä treenannu, kun olen juossut lähes päivittäin, ja nyt olisi tarkoitus panostaa etenkin niihin.
Olen muutaman kerran kokeillut tätä ohjelmaa ja palautunut ihan hyvin (jalkoja lukuunottamatta). Tiedän, että lepopäivät (4 viikossa!!) tulevat kauheassa treeni-innossa olevan tuskallisia jos ei saa tehdä mitään.
Niinpä kysynkin, että jos alkaa tekemään tätä vakituisesti, "tohtiiko" tämä treenin lisäksi tehdä välipäivinä esim. yläkropalle liikkeitä (tai vatsoja)? Ajattelin sellaista, että juoksisin välipäivinä ja on monesti tapana ollut tehdä pieni harjoitus juoksun päälle. Esim. omalla painolla pururadan varressa seuraavasti:
Leuanveto 3x (12-10-8)
Syvädippi 3x12 "varvasavusteisesti" - teline on just sopivan korkuinen ;)
Etunojapunnerrukset 3x (15-12-10) tämän olen tehnyt leveällä penkillä niin, että jalat on noin 20 cm ylempänä kuin kädet, jotka puristaa penkkiä reunoilta
Vatsalihakset 3x leuanvetotangossa roikkuen polvia ylös
Tuolla treenillä saa aika mukavan tunteen yläkroppaan lenkin jälkeen, mutta onko tuosta lepopäivinä haittaa/hyötyä? Varmaan yksi päivä viikossa pitäisi olla tekemättä mitään... Leukojahan tuossa tulee vedettyä viikossa ihan pirusti jos tekee kuutena päivänä :D
Riittääkö vaan jos kuuntelee itseään?