Mulla on kanssa ilmaantunut olkapäävaivaa...
Mun oikea olka leikattiin about 3 vuotta sitten. Nivelkuopan reunarustossa (labrum) oli repeämä, jonka aiheuttama kysta painoi hermoja aiheuttaen ulkokierron täydellisen voimattomuuden. No, nivel korjaantui ja kuntoutukset meni ok.
Nyt viime talvena aloin jälleen monien vuosin jälkeen pelaamaan lentopalloa hullun lailla. Oikea käsi suorana korkealta lähtevät lyönnit paskahkolla tekniikalla saivat aikaan sen, että olkapää oli välillä kipeänä. Homma tuntui kuitenkin selkeästi lihasperäiseltä ja venyttely + hieronnat tuntu poistavan ongelmaa...
Nyt olen kesän tultua vääntänyt pirusti punttia (ensi pelikautta silmälläpitäen tietty

). Tuloksetkin nous kivasti monessa liikkeessä, mutta nyt on alkanu tuo olkapää vaivaamaan paljon ikävämmän tuntusesti. Penassa tuntuu, että oikea olka on hieman heikompi tai ikäänkuin antamassa rakenteellisesti periksi, ja jotenkin se jarruttaa suoritusta. Painoja on joutunut tiputtamaan 100kg --> 80kg.
Olkapää on myöskin ruvennu naksahtelemaan ja naksujen yhteydessä tuntuu kipua.
Olen koittanut lämmitellä sitä kuminauhan avulla sisä- ja ulkokierrolla, varsinkin sisäkierto aiheuttaa pientä vihlovaa kipua etuolkaan.
Muutenkin tuntuu, että koko olka on hillittömässä jumissa. Nivelen liikkuvuus erilaisissa venytyksissä tuntuu melko onnettomalta ja venytykset epämiellyttäviltä. Leposärkyäkin on ollut ajoittain, tosin vain vähän.
Onkohan tää nyt jotain alkavaa kiertäjäkalvosin shaibaa? Ei varmaankaan vielä mitään vakavaa, kun kaikkia liikkeitä pystyy tekemään periaatteessa ok. Tuntuu vaan vittumaiselta/jäykältä, ja jos jotain palloa pitäis lähtee paukomaan täysiä, niin en tiiä kestäiskö käpälä alkuunkaan!