Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Meta title: 🔥 ARNOLDIN KULTAINEN KUUSIKKO – GOLDEN SIX 🔥

Meta description: Legendaarinen koko kropan perusohjelma, kuusi liikettä jotka rakensivat Arnoldin pohjan.

onhan se aivan eri asia tehdä 3-4 neljä raskasta sarjaa kuin 1 raskas sarja...

Mitä sä tolla meinaat? Jos otat ekana painot joilla saat nippa nappa vaikka 2x10 ja sitten vähennät painoja sen verran, että saat tehtyä vielä toisen tiukan 2x10 niin kokonaisuutena treeni on ihan yhtä raskas kuin jos tekisit sellaisella vakioraudalla, millä saat sen 4x10 tulemaan.

Mitä sä tolla meinaat? Jos otat ekana painot joilla saat nippa nappa vaikka 2x10 ja sitten vähennät painoja sen verran, että saat tehtyä vielä toisen tiukan 2x10 niin kokonaisuutena treeni on ihan yhtä raskas kuin jos tekisit sellaisella vakioraudalla, millä saat sen 4x10 tulemaan.

no jos teet samoilla painoilla 4x10 niin silloin vain se vika sarja on raskas... ja jos teet tolla sun tyylillä niin siinähän tulee enemmän raskaita sarjoja kuin yks...:jahas:

no jos teet samoilla painoilla 4x10 niin silloin vain se vika sarja on raskas... ja jos teet tolla sun tyylillä niin siinähän tulee enemmän raskaita sarjoja kuin yks...:jahas:

Ja siihenkö se maailma taas kaatuu :jahas:?

Kuusikko on sellaisenaan hyvä ohjelma enkä minä ole kenellekään suosittelemassa sen säätämistä mihinkään suuntaan, mutta mun mielestäni on myös ihan turhaa alkaa ketään pelottelemaan, että homma menee siitä totaalisen pilalle jollei sarjoja tee orjallisesti juuri ja tasatarkkaan alkuperäisen mallin mukaan.

Ja siihenkö se maailma taas kaatuu :jahas:?

Kuusikko on sellaisenaan hyvä ohjelma enkä minä ole kenellekään suosittelemassa sen säätämistä mihinkään suuntaan, mutta mun mielestäni on myös ihan turhaa alkaa ketään pelottelemaan, että homma menee siitä totaalisen pilalle jollei sarjoja tee orjallisesti juuri ja tasatarkkaan alkuperäisen mallin mukaan.

No saahan sitä tehdä ihan miten haluaa. Neuvoin sen takia jos hän oli ymmärtänyt kuusikon väärin.

No tuota minulla oli ollut pitkä tauko ja tauon jälkeen testasin maksimia ja se oli silloin 140kg, (ennen taukoa 145kg). Sitten aloitin tekemään tuolla ohjelmalla noin kuukausi sitten ja nyt menee kevyt kolmonen 160 kilolla eli maksimi about 170kg.
Olen 14.v ja saliharjoittelua takana noin pari vuotta joten tuo maksimin nopea kasvu saattaa johtua myös siitä, että olen vielä aloittelija.

Niin mitä mieltä te muut olette tuon ohjelman soveltamisesta vaikka penkkipunnerrukseen?
Kun ohjelma on kerta todettu kyykyssä hyväksi niin miksei myös muissa liikkeissä?
Olen muistaakseni lukenut jostain, että esim. Miken 2x6 penkkiohjelmalla kävisi tehdä myös kyykkyä, joten eipä kai tuokaan mikään mahdoton ajatus olisi.

20 toiston penkkisarja on kyllä aika hc kamaa. Tiedä sitten mitä tosta tulis, mutta näin perstuntumalta tuntuis ettei ihan samanlailla toimi ku kyykyssä. Kyykyssä voit puristaa nii kaua et pieret verta mut penkissä jäät vaa tangon alle.

Penkissä ei oo myöskään tuo toistojen välissä huilaaminen niin helppoa ku kyykyssä, väsyy ihan helvetisti jos suorilla käsillä joutuu tankoa pitelemään ja happea haukkomaan. Että ei ihan samalla lailla voi vetää ku kyykyssä.

No saahan sitä tehdä ihan miten haluaa. Neuvoin sen takia jos hän oli ymmärtänyt kuusikon väärin.
Aika tylsää tehdä IMO jos vasta viimenen sarja menee just ja just.
Kivempi tehdä niin, että rasitus tuntuu koko ajan, lisää motivaatiotakin.

BTW, Ryssäläinen penkki myös kohtuu perseestä, tai nuo 6x2 sarjat, kun ne ei tunnu missään edes vipalla sarjalla. JOtenkin turhauttavaa, mutta kai sen tarkoitus on se, että palautuu tms.
Onneksi viimeset kolme viikkoa näyttää ihan hyvältä jo.. :p

Aika tylsää tehdä IMO jos vasta viimenen sarja menee just ja just.
Kivempi tehdä niin, että rasitus tuntuu koko ajan, lisää motivaatiotakin......

Mutta todennäköisesti varsinkin 1-jakoisessa treenipainojen kasvattaminen treenistä toiseen vaikeutuu huomattavasti verrattuna tyyliin jossa jätetään vähän välillä paukkuja varastoonkin, tai maksimissaan vedetään viimeinen sarja positiiviseen failureen. Tosin aloitellessa pitäs painojen kasvaa vaikka mitä tekisi, mutta pitemmän päälle näin.

Mutta todennäköisesti varsinkin 1-jakoisessa treenipainojen kasvattaminen treenistä toiseen vaikeutuu huomattavasti verrattuna tyyliin jossa jätetään vähän välillä paukkuja varastoonkin, tai maksimissaan vedetään viimeinen sarja positiiviseen failureen. Tosin aloitellessa pitäs painojen kasvaa vaikka mitä tekisi, mutta pitemmän päälle näin.
Aijjaa, no voi perse..
Kait sitä sitten vaan täytyy kitua.

Aijjaa, no voi perse..
Kait sitä sitten vaan täytyy kitua.

kultainen kuusikko on kyllä tuollaisenaan raskas ohjelma. 1-jakosissa ohjelmissa tehdään tietääkseni aina samalla periaatteella, että kaikki sarjat tehdään samoilla painoilla jolloin vain viimeinen sarja on kunnolla raskas. Ei se sitä tarkoita, että et kehity vaikka reenit eivät olisikaan tappavan raskaita :jahas:

kultainen kuusikko on kyllä tuollaisenaan raskas ohjelma. 1-jakosissa ohjelmissa tehdään tietääkseni aina samalla periaatteella, että kaikki sarjat tehdään samoilla painoilla jolloin vain viimeinen sarja on kunnolla raskas. Ei se sitä tarkoita, että et kehity vaikka reenit eivät olisikaan tappavan raskaita :jahas:
Joo, mä näistä tiedä mitää. :D
Pitää kuiteski varmaan vaihtaa noi leuat, että tekee taljassa..jotenkin ei vaan tunnu niin noi leuvat..
Periaattees varmaan ihan sama kummin tekee.. ?

Ite kun noita leukoja teen muutenkin ihan tarpeeksi muuten vaan aina kun poistuu tai menee huoneeseen tai odottaa, että kone tekee jonkun jutun..

Joo, mä näistä tiedä mitää. :D
Pitää kuiteski varmaan vaihtaa noi leuat, että tekee taljassa..jotenkin ei vaan tunnu niin noi leuvat..
Periaattees varmaan ihan sama kummin tekee.. ?

Ite kun noita leukoja teen muutenkin ihan tarpeeksi muuten vaan aina kun poistuu tai menee huoneeseen tai odottaa, että kone tekee jonkun jutun..

Lisäpainot? :whip:

Älä vaihda leukoja taljaan missään nimessä. Leuat on niin paljon kokonaisvaltaisempi ja parempi liike tähän ohjelmaan

Teet jotain väärin hyvinkin suurella todennäköisyydellä jos olkapäät tulevat kipeiksi.

Onko penkin tekniikka kuinka hyvin hierottu kuntoon?

Moro, aloittelin juuri tekemään tätä ohjelmaa. Huomasin, että jalkakyykkysarjan jälkeen on aika puhki, eikä jaksa paljo mitään tehdä. Ajattelin tehdä viikkoon kaksi 1x20 sarjaa kyykyllä (ma ja pe) ja keskiviikkona se SJMV. Miten nuo muut liikkeet olisi hyvä sijoittaa, sillain että kyykyn ja SJMV:n jälkeen jaksaisi kunnolla reenata tinkimättä sarjapainoista?

Eli liikkeet ovat : Kyykky, SJMV, pystypunnerrus, kulmasoutu, hauiskääntö ja penkkipunnerrus

Ajattelin jotain tähän suuntaan:

Ma: kyykky, penkki, hauiskääntö, kulmasoutu
Ke: SJMV, kulmasoutu, pystypunnerrus, penkki
Pe: kyykky, hauiskääntö, pystypunnerrus
(tämä esimerkki saattaa olla täysi susi :D )

Siis jokainen liike treenataan kaksi kertaa viikkoon, paitsi SJMV vain kerran, kuten aloituspostissa suositeltiin.

EHDOTUKSIA, MITEN RAKENTAISIN TREENIOHJELMAN??!!

Back
Ylös Bottom