jnjsdscsd
Banned
joo kateellisuus on väärä sana. tarkoitin sitä kun joku tekeekin jonkun asian ihan eri lailla ja kun se ei ole itselleen tuttua -> puolustusreaktiot (muutosvastarinta, arvon alentaminen vai mikälie olikaan nimi) päälle korvien välissä ja "pelätään" ihan mitä tahansa mikä on itselleen outoa. jos jotain pelkää niin ensimmäiseksihän se pitää mollata, tai vaihtoehtoisesti ottaa selvää asioista. ei lienee vaikea arvata kumman vaihtoehdon puolelle gaussin käyrän huippu osuu, ja kumpi vaihtoehto on taasen kannattavampi.
e: ja mollaamisen yms mustamaalaamisen syy on yleensä mollaajan huono itseluottamus. jos ei ole varma niin pakko mollata ettei itse vaan jää kakkoseksi. (yleistä varmaankin kaikilla naisvaltaisilla aloilla, ainakin nimeltä mainitsemattomassa pankissa ja useammassa päiväkodissa)
Jeps, näin se usein on. Itseluottamuksesta ja itsetunnosta löytyy muuten varmasti kovin usein se syy kaikkeen ns turhaan mollaukseen. Todella ärsyttävää kuunnella kenenkään sellaisen ihmisen puheita, joka yrittää muiden ihmisten kustannuksella pönkittää itseään. Näitä kommentteja muuten saa kuunnella yllättävän monien suusta, kuten vaikkapa että joku ihmettelee miten naurettavan näköinen jannu joku on tai kuinka joku on niin pelle tyyppi. Ja tosiaan mitä monet tuttunu noita kommentteja viljelee, niin ne kohdistuvat yleensä vielä täysin tuntemattomiin joista ei välttämättä muuta käsitystä ole kuin ulkonäön perusteella tehdyt usein väärät johtopäätöksen.
Mulla tässä on vielä se, ettei kovin moni välttämättä jaksa uskoa tavoitteisiini ja jaksamiseeni, joten sitä koetellaan ehkä sitäkin kautta enempi. Aloitin aktiivisen kuntoilun vasta tammikuun lopussa ja se varmasti on yksi asia mikä pistää toisia testaamaan, ehkä.
Mutta kuitenkin, olen outo monen silmissä. Lopetin kerrasta herkut, huonot elämäntavat ja sohvaperunamaisuuteni ja aloin samantien täydellä sykkeellä käymään salilla.
Ja mitä itse alkuperäiseen threadin kysymykseen tulee niin jopa avokki on päässyt sanomaan että olen muuttunut (ja parempaan suuntaan :D)![]()
Tämä on aika tuttua... mollataan ja viljellään epäuskoa, silloin kun pitäisi nimenomaan tukea. Mutta näistä asioista mielestäni todelliset ystävät erotellaan lantakasasta.
Makee tunne ku nykyään kaverit tulee kyselee treenivinkkejä tai ohjelmia yms. ku ennen kysy et miten voit juoda noin paljon
Aika palkitsevaa.