Moro,
Nyt olisi noin 6kk aikaa tehdä vuoden hommat.
Tällä hetkellä olen 186/90, ja tuo paino nyt numerona ei minua häiritse, mutta jonain 80-85 sen mieluisasti näkisin. Läskiä löytyy, jos joku haluaa halvalla ostaa.
Tilanne on se, että olen nyt monta kuukautta vetänyt miinuskaloreilla, kun dokausreissun jälkeisenä sunnuntai-iltana vaaka näytti 99.8.
Eli ajateltuna "puoli kiloa viikossa" on enemmän tai vähemmän toteutunut. Riippuen ainoastaan omasta alkoholin nauttimisesta.
Tavoitteena olisi vuoden lopussa ne pelastusopiston testit, jonka takia olisi pakko kasvattaa ihan raakaa voimaa ja kestävyyttä. Ongelma on siis se jatkuva miinuskaloreilla yrittäminen, mutta on vain pakko hyväksyä se tosiasia, ettei niitä lihaksia pahemmin kasvateta miinuskaloreilla. Normaalina päivänä syön sen noin 2000 kcal, ja lenkki jne päivinä vajaat 2500.
Syön enemmän tai vähemmän terveellisesti, kuitenkin olen tullut hyvin toimeen tuolla kahdella tonnilla. Hyvin usein syön:
Aamuisin 2-4 ruispalaa juustolla - ~300 kcal
Lounas: Kouluruokaa/omat eväät - ~800 kcal
Jotain leipää/banaania ennen urheilua - ~300kcal
Päivälliseksi usein perunaa, pastaa, riisiä ja jotain kanaa, lihaa jne - 800 kcal
Riippuen päivän kaloreista, yleensä en syö noin klo. 18-19 jälkeen, jos kaloreita nimellisesti jäljellä, syön illalla 20-21 aikaan pakastemarjoja jne kevyttä.
Saliharrastukseni on aika avutonta, mutta normaali viikkona:
MA: Reilu tunti aerobista
TI: Tunnin lenkki / reilun tunnin salisäätö
KE: Samat, mutta kuitenkin toisin päin kuin edellisenä päivänä
TO: Reilu tunti aerobista
PE: Lenkki/sali
LA: Sali/lenkki
Tuon mukaan joku voisi pohtia jo sitä, että treenaan liikaa, mutta välipäiviä on kuitenkin yleensä viikossa ainakin kaksi.
Cheattipäiviä tulee vähintään kahden viikon välein (20 annosta alkoholia ja krapulapitsa

, eli vaikka joskus vajeet saattaa mennä yli tuhanteen kaloriin, en usko ongelmani olevan se surullisen kuuluisa säästöliekki.
Nyt kuitenkin tarvitaan tuloksia, ja olen valmis ottamaan muutaman extrakilon sen vuoksi, sekä tuhlaamaan kunnolla rahaa ravinteisiin ja kunnolliseen saliin. Voin yrittää dietata niitä pois myöhemmin syksyllä.
Olen ravinto-osuudelta lukenut vain aerobisen palauttavista, kuten gatorade tai omat sekoitukset mömmöjä jne.
Mitä tästä kaikesta sekalaisesta pitäisi ottaa selvää?: Voimaa ja kestävyyttä tarvitaan lisää, minkälaisia lisäravinteita tulisi käyttää, jotka ei kuitenkaan olisi pelkkiä ns. massanlisäys tuotteita, koska esimerkiksi leukojen veto saattaa hankaloittua hieman kun vetäsen tähän 10kg lisää painoa.