Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mun tietojen mukaan esim. haettaessa starttirahaa, ei saa olla missään työsuhteessa. Tosin huomenna itse menen ko. haastatteluun josko myöntäisivät sitä mullekkin, joten huomenna asiasta enemmän.
Kuinkas noi osakeyhtiökaupat menee? Jos ostan jo olemassaoleva yhtiön, mitä tulee ottaa huomioon ja miten kauppahinta noin pääpiirteittäin määräytyy?
Entä uusi yhtiö vs pöytälaatikkoyhtiö jolla toiminta lähes tai kokoanaan jäissä? Luin jostain tässä threadissa että pöytälaatikkofirman ostaminen tulisi halvemmaksi kuin uuden perustaminen. Eihän uuden perustaminen kovin tyyristä ollut, vai olenko nyt missannut jotain? Oliko siinä nyt rekisteröintikuluja joku 300e... Paljonko tuollaisen pöytälaatikkofirman ostaminen sitten voisi maksaa?
Toinen syy on se, että on saatava firma alle heti. Uuden Oy:n kohdalla menee muutama viikko ennekuin on Y-tunnukset ja ennakkoperintärekisterit hoidettu.
Muuttuuko tuo sitten toiminimen puolelta, sillä mulle tuli Y-tunnus samantein kun lapun jätin. Se on tuokin homma muuttunut sitten paperi-mappi aikakausien jälkeen.
Osaako kukaan pistää päteviä pointteja toimarin vaihdosta osakeyhtiöön?
Kannattaako, onko mitään iloa?
Toiminnan suuruuteen liittyvät tietysti myös verotukselliset syyt. Näitä voi joku muu kommentoida. Oma liiketoiminta ei ole ikinä ollut, niin isoa että olisi tarvinnut miettiä. Kaikki on siis otettu palkkatulona.
Niin, ja se vielä että kannattaa muistaa ettei tee MITÄÄN yritystoiminnan aloittamiseksi, ennen kun tuo starttiraha on myönnetty. Mikäli katsotaan että yritystoiminta on alkanut ennen kun päätös tuon rahan saamisesta on tullut, ei siihen ole enää mahdollisuuksia.
Kaikki sopimukset tehdään kuitenkin omalla vastuulla, ennenkuin yritys on virallisesti rekisteröity. Ja työstähän ei voi laskuttaa ennenkuin firma on ennakkoperintärekisterissä, joka vie muutaman viikon. Tai jos ihan pilkkua nussitaan, niin voi kyllä laskuttaa, mutta maksaja joutuu pidättämään 60% ennakonpidätyksenä.