Ps. jokeri 12b 8 sivua
Ei se määrä vaa laatu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ps. jokeri 12b 8 sivua
Laitoin siihen tennispallon putoamiseen sen ensimmäisen kuvaajan koska pystysuorasti pudotessaan se ei liiku sivuuttain ja pallolla muuttuu pelkästään nopeus/korkeus ja tuosta ny voi vinkua mihin suuntaan tahansa mutta s ollu ainakin meille pelkkää etenemistä ja h korkeutta.
Aivan. Minä pistin itsekkin sen ensimmäisen kuvaajan ja perustelin sillä, että paikkaa tarkasteltaisiin pituussuunnassa, kun liike on korkeussuunnassa. Aika hakemista, mutta voihan tuo noinkin olla, kun tehtävänannossa sanottiin, että s:llä merkittiin nimenomaan paikkaa. Ei siis matkaa.
Muutoin tuntui aika helpohkolta YO:lta. 3. tehtävässä vähän heitin omia satuja, mutta varmasti edes säälipisteitä sensoreilta. Jos on ollut hyvä päivä sensorin emännän kanssa. Se 10. tehtävä, luotitehtävä, osui niin nappiin kuin mahdollista. Olin juuri kerrannut sellaisen tehtävän aikaisemmin, ja vastauskin kuulosti ihan järkevältä. Hoho, saa nähdä miten käy. Osa sanoi vaikeaksi, osa helpoksi.
Ei se määrä vaa laatu.
Mitä sait vastaukseks luotitehtävästä? Mul tuli reilut 200m/S
Muutoin tuntui aika helpohkolta YO:lta. 3. tehtävässä vähän heitin omia satuja, mutta varmasti edes säälipisteitä sensoreilta. Jos on ollut hyvä päivä sensorin emännän kanssa. Se 10. tehtävä, luotitehtävä, osui niin nappiin kuin mahdollista. Olin juuri kerrannut sellaisen tehtävän aikaisemmin, ja vastauskin kuulosti ihan järkevältä. Hoho, saa nähdä miten käy. Osa sanoi vaikeaksi, osa helpoksi.
290m/s. Tiedä sitten, vaikka olisi tullut huolimattomuusvirhe, mutta laskutapa ainankin oli oikein.
Sain kans saman, mutta mun mielestä se on väärin. Miten laskit tuon? Siis käytitkö missään kohtaa pyörimismäärää/hitausmomenttia?
Kyllä taas tuli rävellettyä fysiikassa pahemman kerran, 3. sävelsin aika pahasti, 1. meni miten meni, ja ilmakivääritehtävässä Erotit unohtui ja ilmakivääri ampui kiväärin nopeudella, argh. Täytyy vain toivoa että se E sieltä vielä tulisi...
ilmakivääritehtävässä Erotit unohtui ja ilmakivääri ampui kiväärin nopeudella, argh. Täytyy vain toivoa että se E sieltä vielä tulisi...
Käytinhän minä.
Alkuoletuksena m1v1+m2v2=(m1+m2)u
v2=0
m1v1=(m1+m2)u
v1 on tuossa se luodin osumanopeus.
voiko aatella tossa niin että niillä olisi muka yhteistä SUORAVIIVAISTA nopeutta u? itse aattelin että sehän saa siinä kulmanopeuden se palikka.. vai otetaanko se sitte huomioon tossa rotaatiossa.. ihan sekasi..
Mikä siinä on nyt se "oikea" asetus tangetin ym. samantyyppisten tehtävien laskemiseksi? Deg?