Yo-kirjoitukset kevät 2007

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tintula
  • Aloitettu Aloitettu
Biologia oli minulla tänään. Kohtuullisen helpolta tuntui. Kaikkiin kahdeksaan kysymykseen sain vähintään sen kaksi sivua tekstiä. Jokeritehtävään tuli hiukan alle neljä sivua. Tyytyväinen olen ainakin omaan tekstiini taitoihin verrattuna. Luultavasti C ainakin tulee.

Biologiassa piti tehdä kahdeksan tehtävää, niin eikö nuo jokeri tehtävät laskettu myös siihen kahdeksaan tehtävään? Vai pitikö tehdä kahdeksan perustehtävää ja jokerit siihen lisäksi? Minä laskin jokerit mukaan tuohon kahdeksaan tehtävään.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä kirjotin fysiikan, oli kyllä helpohko. Saattaa olla pisterajat aika korkeella. Mekaniikkaan liittyviä tehtäviä oli paljo niin ne ku osas niin aika hyvin pärjäs :D
 
Mä kirjotin fysiikan, oli kyllä helpohko. Saattaa olla pisterajat aika korkeella. Mekaniikkaan liittyviä tehtäviä oli paljo niin ne ku osas niin aika hyvin pärjäs :D

Kyl se ihan helpolta tuntui kun kattoi etusivua mut muut menikin aika hyvin yli hilseen. Toivottavasti pisterajat pysyvät samana kuin ennenkin. Paljonkohan siitä rokotetaan kun laitoin pallo tehtävässä levy-pallo=0 vaikka siinä piti olla levy-pallo= 12mm. Ja entäs se kun tennispallo putoaa niin mikä niistä kuvista sopi siihen?
 
Kokeessa istuessa tuntui siltä notta 7 tehtävää oikein, kaheksannesta kalasteltiin . Nyt tuntuu siltä että 4 tehtävää oikein... Fysiikka siis, oliskohan alisuorittaja iskenyt jälleen. Noo, nyt tuota matikkaa->

Laitoin siihen tennispallon putoamiseen sen ensimmäisen kuvaajan koska pystysuorasti pudotessaan se ei liiku sivuuttain ja pallolla muuttuu pelkästään nopeus/korkeus ja tuosta ny voi vinkua mihin suuntaan tahansa mutta s ollu ainakin meille pelkkää etenemistä ja h korkeutta.
 
Kyl se ihan helpolta tuntui kun kattoi etusivua mut muut menikin aika hyvin yli hilseen. Toivottavasti pisterajat pysyvät samana kuin ennenkin. Paljonkohan siitä rokotetaan kun laitoin pallo tehtävässä levy-pallo=0 vaikka siinä piti olla levy-pallo= 12mm. Ja entäs se kun tennispallo putoaa niin mikä niistä kuvista sopi siihen?

Se pallo tais olla se viimeinen kuvaaja.Mun mielestki oli helppo ja kaveritki sano et oli helppo, niin pisterajat taitaa nousta:(
 
hissa tuntu menevän ihan mukavasti. mitä nyt tuoli oli vitun epämukava ja persettä hiosti jatkuvasti, eikä tuol viittiny kokoajan persettä raapia.:D

ensi silmäyksellä koe näytti imo vaikeelta mut kyl se sielt avautu pikku hiljaa. iha jees, mut nyt tarviiki bongoja et pääsee kompensaatiolla ylioppilaaks jos tosissaan kirjotin äikä ohi:jahas:
 
Täytyy myöntää, että olin myönteisesti (äikän maikka kielsi käyttämästä sanaa 'positiivinen' esseekokeessa) yllättynyt Historian kysymyksiin. Oli muuten pitkästä aikaa (omasta mielestä) ihan inhimilliset kysymykset. :eek:

Jos vaan olisi osaanut niihin vielä vastata, niin voisi olla iloinen.. :david:
 
Paskat kysymykset hissassa, viime syksynä paremmat.

Perusteletko?

a) Monipuolisesti kysymyksiä. Oli antiikista YK:hon.
b) Hyvin yksinkertaisia kysymyksiä, jos osaa PERUSasiat.
c) Ei mitään nippelitietopaskaa, vaan yleistä asiaa.
d) Paljon ilmaisia pisteitä jaossa, eli tehtävät, joissa piti tulkita jotain kirjeitä.


p.s. Minä en osannut, mutta silti kysymykset olivat reiluja.
 
Just hyvät.

Mutta paljon lähtee pojoja jos kirjottelee samalle paperille useampia vastauksia?

Jaa-a, meillä oikein painotettiin, että paperi/vastaus ja valmiina pulpetilla olikin 5 kokonaista konseptia ja joku 6-7 irtosivua vastauksille + millimetripaperi. :D

Eli tästäkin voinee päätellä, että olisi tarkoitus aloittaa uudelta paperilta.

Toivottavasti ei lähde pisteitä tuosta, paitsi jos vastauspaperisi ovat todella sotkuisia ja epäselviä.
 
Kuha vituttaa, etten kirjottanu jo syksyllä ku tehtävät oli paljon hauskemmat ja mulle helpommat. Siitä oon kyl ilonen, et oli noita ilmaspisteitä jaossa. En mä nyt noin vakavasti tarkottanu tota tunnepurkauslausetta ottaa. ;D Toivon vaan ettei pisterajat nouse, jos sillä 21 pisteel taas tänäki keväänä heruis M. :-)
 
Jaa-a, meillä oikein painotettiin, että paperi/vastaus ja valmiina pulpetilla olikin 5 kokonaista konseptia ja joku 6-7 irtosivua vastauksille + millimetripaperi. :D

Eli tästäkin voinee päätellä, että olisi tarkoitus aloittaa uudelta paperilta.

Toivottavasti ei lähde pisteitä tuosta, paitsi jos vastauspaperisi ovat todella sotkuisia ja epäselviä.

Vittu jos lähtee pisteitä. Parhaat mahdolliset kysymykset oikeastaan, eikä uusia kiinnosta.
 
Kuha vituttaa, etten kirjottanu jo syksyllä ku tehtävät oli paljon hauskemmat ja mulle helpommat. Siitä oon kyl ilonen, et oli noita ilmaspisteitä jaossa. En mä nyt noin vakavasti tarkottanu tota tunnepurkauslausetta ottaa. ;D Toivon vaan ettei pisterajat nouse, jos sillä 21 pisteel taas tänäki keväänä heruis M. :-)

Juu pahoittelen, olen useampaan ketjuun jo purkanut vitutustani mm. tämänpäiväisestä kokeesta, kun ei vaan osannut, vaikka hopetarjottimella minulle sitä L:ää tarjottiin. :(

Samaa toivon, että pisterajat olisi samat kuin syksyllä, epäilen kyyläkin vahvasti. Monet kaverit sanoivat, että heillä meni hyvin tuo koe.
 
Vittu jos lähtee pisteitä. Parhaat mahdolliset kysymykset oikeastaan, eikä uusia kiinnosta.

Kun rupesin tuota miettimään, niin aika vaikeaa sitä on lähteä pisteitä poistamaan tuosta. Joku äikkä on eri asia, siitä saa helposti 5pojoo napsaistua pois, mutta miten tästä muka vähennettäisiin pisteitä: kaikista tehtävistä yksi piste pois (tuskin), nollille (tuskin) tms?

Tuskin ne pahasti ainakaan rokottaa.
 
Onko yleinen käytäntö, että laskimet ja MAOLit kerätään jo koetta edeltävänä päivänä pois? Helppo harjotella esmes matikkaa kun ei pysty laskemaan itse.

Fysiikka tuntui tosiaan menevän yllättävänkin kevyehkösti. Tosin voi päräyttää samantien vaikka nollille tehtäviä, jos on liian innokaasti lähtenyt väärillä kaavoilla liikkeelle.
 
Tuskin ne pahasti ainakaan rokottaa.

Toivotaan. :thumbs:

Onko yleinen käytäntö, että laskimet ja MAOLit kerätään jo koetta edeltävänä päivänä pois? Helppo harjotella esmes matikkaa kun ei pysty laskemaan itse.

On. Se vihkonen suosittelee minimissään kahta päivää ennen.

Sulla on muuten tietokoneessa aika tehokas laskin, jos ei muuta ole. Kaavatkin löytää netistä jos on tarvis, mutta näkeehän ne oppikirjoistakin.
 
Biologia oli minulla tänään. Kohtuullisen helpolta tuntui. Kaikkiin kahdeksaan kysymykseen sain vähintään sen kaksi sivua tekstiä. Jokeritehtävään tuli hiukan alle neljä sivua. Tyytyväinen olen ainakin omaan tekstiini taitoihin verrattuna. Luultavasti C ainakin tulee.

Biologiassa piti tehdä kahdeksan tehtävää, niin eikö nuo jokeri tehtävät laskettu myös siihen kahdeksaan tehtävään? Vai pitikö tehdä kahdeksan perustehtävää ja jokerit siihen lisäksi? Minä laskin jokerit mukaan tuohon kahdeksaan tehtävään.

oli kyllä niin yksipuolinen koe että oksat pois.. tosta olis vetänyt hyvin pelkällä 1 ja 2 kirjalla: ihmisbiologiasta yksi kysymys !!! siis missä kaikki muut , jalostuksesta ei myöskään yhtään. Ja ton kokeen perusteella biologian tietämys punnitaan: voi vittu

Ps. jokeri 12b 8 sivua:rolleyes:
 
Back
Ylös Bottom