Yo-kirjoitukset kevät 2007

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tintula
  • Aloitettu Aloitettu
Ihan mielenkiinnosta, tarkotatko Eiraa ja miten niin? :)

eiku iha vaa oli spotaani kysymys, ku meille tuli (eira siis) maanantaina tulokset ja aika monel oli menny kehnosti (tosin ei kyl olla ainut lukio siin suhtees). : D ei mitn sen kummempaa (: hauska vaan jos löytyy samast lukiost jengii täält, jotka kirjottaaki viel samaan aikaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olisikohan hurjaa mennä YH:n kokeeseen ilman lakitiedon lukemista? Kun ei vaan saatana kiinnosta se puoli yhtään. No, ei varmaan väkisinkään kannata lukea :whip:

Mennään sitten yhteiskuntaopilla, taloustiedolla ja EU-asioilla kokkeeseen...vituks se niin tarkkaa ole :D

PS. Täytyy toivoa että tulisi mahdollisimman vähän lakitiedon kysymyksiä (ja toivon mukaan sopivat jokeritehtävät)

Siis yleensähän jokerit on sellaista liirum laarumia eikä liity vain yhteen asiaan. Eikä siitä lakitiedosta ole varmaan kuin yksi (maks. kaksi) tehtävää. Eli jos vaikka jokerit osuu molemmat niin ei tarvinne vastata lakitiedon kurssin kysymyksiin. Toisaalta jokaisessa kysymyksessä voi olla jotain lakeihin liittyvää, ei sitä koskaan tiedä.

Minusta ei haittaa jos jää yksi kurssi lukematta, jos osaa muut kohtalaisesti.

Nimimerkillä 4 kurssia historiaa lukematta. :david:

EDIT: hissan prelissä jokerina oli taulukko, jossa oli Intiasta ja Kiinasta kaikkea tietoa BKT:stä väestömäärään ja tehtävä oli pohtia kummalla omasta mielestä on parempi mahis nousta suurvallaksi tulevaisuudessa. AIVAN lonkalta kirjoitin kaiken taivaan ja maan väliltä, pienetkin hieman ristiriitaiset asiat, 6 sivua tuli (isohko käsiala tosin) ja 8pistettä. Eli yhtään ei liittynyt historiaan (paitti jossain kurssissa esim. tämän hetken kiinaa raapaistaan pinnalta), en enempiä miettinyt, kunhan kirjoitin kaiken mitä mieleen tuli ja melkein 9 pistettä.

Perkele kun olisi ollut tuo kysymys ylppäreissä..
 
Siis yleensähän jokerit on sellaista liirum laarumia eikä liity vain yhteen asiaan. Eikä siitä lakitiedosta ole varmaan kuin yksi (maks. kaksi) tehtävää. Eli jos vaikka jokerit osuu molemmat niin ei tarvinne vastata lakitiedon kurssin kysymyksiin. Toisaalta jokaisessa kysymyksessä voi olla jotain lakeihin liittyvää, ei sitä koskaan tiedä.
Niin hetkonen, nyt kyllä täytyy sanoa että tuli pieni oikosulku. Siis jo ei vastaa molempiin jokereihin (jokerit harvemmin lakitiedon kysymyksiä), niin käytännössä on pakko vastata lakitiedon tehtäviin. Kymmenestä tehtävästä kuuteen vastataan, mutta en muista miten niiden eri kurssien aihealueet oli suhteutettu. Kait se on pakko ruveta sitä perskuleen lakiakin lukea :curs: Jos ei vaikka jokeritehtävät miellytä...
 
Itse taas toivon mahdollisimman paljon asiaa lakitiedosta. :rock:
 
Niin hetkonen, nyt kyllä täytyy sanoa että tuli pieni oikosulku. Siis jo ei vastaa molempiin jokereihin (jokerit harvemmin lakitiedon kysymyksiä), niin käytännössä on pakko vastata lakitiedon tehtäviin. Kymmenestä tehtävästä kuuteen vastataan, mutta en muista miten niiden eri kurssien aihealueet oli suhteutettu. Kait se on pakko ruveta sitä perskuleen lakiakin lukea :curs: Jos ei vaikka jokeritehtävät miellytä...

Juu siis ainakin minun mielestä pitäisi olla joka kurssista ainakin yksi kysymys, tosin eri asia on kuinka tarkkaan kysymys on juuri yhden kurssin alueesta. Voi olla eri kurssien tietoja vaativia kysymyksiä. Mistä sitä ikinä tietää mitä ylijumala YTL keksii sen helvatan tekstitaidon kokeen jälkeen..
 
On se hyvä kun jätkät jaksaapi lueskella. Meika on tässä 2-3h päivässä lukenut ja käväisin jonkun Eximian valmennuskurssin pitkälle matematiikalle, kun iskä sinne tuuppasi. Sen verran katselin, että ratkaisujen pistetytyksillä olisi fysiikasta tullut viime vuonna helposti L, sitä edellisenä E, ja sitten taas sitä edellisenä E tai M. Kemiaa tässä sen sijaan pitäisi yrittää kertailla vähitellen taas. Vähän jäänyt, kun siihen on vielä se 2vko aikaa...

Saa nähdä miten miehen käy, fysiikasta, matikasta ja kemiasta kuitenkin vain M tavoitteena, kun ei minua ne yliopistojen vaikeimmat linjat edes kiinnosta.

Enkun sen sijaan tänä keväänä uusin E:ksi, kun tuo viime syksyn M ei oikein tyydyttänyt. Tuota syksyn M:ää voi kyllä selitellä jo sillä, että kuuntelun toisessa osiossa, jossa dialogi tuli vain kerran, alkoi jumalaton nenäverenvuoto. En saanut paperia edes, niin jäi vastauslomakkeeseen nätit verijäljet. Asiasta tehtiin ilmoitus, ja ei tietoa paljonko sain sitten loppujen lopuksi pistelisäystä.
 
Historia täälläkin ylihuomenna. 2-4 tuntia päivittäin tullu luettua. Jokaisesta kappaleesta väännetty vihkoon tiivistelmät ja tietoa haettu myös kirjojen ulkopuolelta. Vittujen vittu että vituttaa jo valmiiksi jos ei nyt taas b:tä parempaa tule.
 
Ei vittu jätkät, tää viikko ja toivotan hyvästit muutamalle kirjalle, pääsykokeisiin lukemista mietitään sitten toukokuun puolella =D
 
Historia täälläkin ylihuomenna. 2-4 tuntia päivittäin tullu luettua. Jokaisesta kappaleesta väännetty vihkoon tiivistelmät ja tietoa haettu myös kirjojen ulkopuolelta. Vittujen vittu että vituttaa jo valmiiksi jos ei nyt taas b:tä parempaa tule.

Jos rehellisiä ollaan, niin jos tuolla työllä ei päähän mitään jää saa olla aika :david: .

;)
 
Vahvasti meni tämä vuosi, sunnuntaista asti ollut ~39 asteen kuume, mutta väkisin olin kirjoittamaan mennyt. Äidinkielestä en oikein edes muista mitään, ja tämänpäiväinen historia (joka on kyllä mun vahvoja aineita) jäi lyhyeksi ja sekavaksi. Alkoi ekan tunnin jälkeen nenä vuotaa verta, ja 30min jälkeen kun kävin vessassa paperituppoa vaihtamassa lensi veri kaaressa ja valuminen jatkui.

Onneksi on korotusmahdollisuus jälkeenpäin, ei voi olla tällainen tuuri.
 
Vahvasti meni tämä vuosi, sunnuntaista asti ollut ~39 asteen kuume, mutta väkisin olin kirjoittamaan mennyt. Äidinkielestä en oikein edes muista mitään, ja tämänpäiväinen historia (joka on kyllä mun vahvoja aineita) jäi lyhyeksi ja sekavaksi. Alkoi ekan tunnin jälkeen nenä vuotaa verta, ja 30min jälkeen kun kävin vessassa paperituppoa vaihtamassa lensi veri kaaressa ja valuminen jatkui.

Onneksi on korotusmahdollisuus jälkeenpäin, ei voi olla tällainen tuuri.

Auts, mahtaa vituttaa.

Mulla meni historia jopa yllättävän hyvin, kyllä ainakin syksyisestä B:n arvosanasta nousee ihan kohinalla.

Jospa jopa E:n sais...
 
Historia meni iha jetsulleen, jeejee!
Mutta tossa totesin yhen erittäin vastenmielisen seikan noissa yo-kokeissa..
Armoton paska hätä iskee, sitte mennään pimeeseen vessaan laskemaan sitä kaapelia, kun samalla joku opetteja kuuntelee kun sinä asioit siellä.. pieru lentää ja balalaikka soi, itellä ainaki henk. koht. vaikeuksia laskea sitä kaapelia sinne pönttöön, kun opettaja siinä oven takana korvat höröllä "mitäs se oikeen tekee siellä hhmmm!?"
Vitun tyhmä järjestely tossa vessakäynneissä ainakin meijän koulussa...
Muilla samoja ongelmia? :D
 
Aika pieneltä aikaväliltä hissassa noi kysymykset jos niin halusi valita.

Ei se mitään, hyvä vaan miehelle, joka ei saanut yhtään kirjaa luettua.
 
Vahvasti meni tämä vuosi, sunnuntaista asti ollut ~39 asteen kuume, mutta väkisin olin kirjoittamaan mennyt. Äidinkielestä en oikein edes muista mitään, ja tämänpäiväinen historia (joka on kyllä mun vahvoja aineita) jäi lyhyeksi ja sekavaksi. Alkoi ekan tunnin jälkeen nenä vuotaa verta, ja 30min jälkeen kun kävin vessassa paperituppoa vaihtamassa lensi veri kaaressa ja valuminen jatkui.

Onneksi on korotusmahdollisuus jälkeenpäin, ei voi olla tällainen tuuri.

huh, eipä ole kovin mukava kun verta alkaisi vuotaan, varmaan vitutti..
 
Back
Ylös Bottom