Yo-kirjoitukset kevät 2007

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tintula
  • Aloitettu Aloitettu
Se kulmanopeus on v/r, jossa v on se u. Koska Erot=Jw^2 (w on omega). Eli kulmanopeus vain puretaan kaavaan sopivammaksi.

Joo niin iteki laskin.. En vaan sitte käyttäny rotaatio-energiaa oikein varmaankaan tossa niin meni sitte reisille. Mutta eiköhän siitä muutama pinna irtoa kuvineen :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tähän väliin kyselisin, että luetteko te olleskaa enkun kirjallisiin? Ku ite en kauheasti ehdi.. Onks teille kellekää puhuttu et sinne tulis ruotsin tapaan niitä kirjeitä esseiks?
 
Tähän väliin kyselisin, että luetteko te olleskaa enkun kirjallisiin? Ku ite en kauheasti ehdi.. Onks teille kellekää puhuttu et sinne tulis ruotsin tapaan niitä kirjeitä esseiks?

Itse kirjoitin enkun jo syksyllä ja voin sanoa etten hirveänä lukenut silloin.. Enkussa se on niin että ne jotka osaa, osaa ilman lukematta ja ne jotka ei osaa, ei osaa vaikka lukiski IMO :D itse kuulun jälkimmäiseen ja olinkin ihan tyytyväinen saamaani C:hen.. Moni kaveri kirjotti E:tä ilman kirjan aukaisua...
 
Tähän väliin kyselisin, että luetteko te olleskaa enkun kirjallisiin? Ku ite en kauheasti ehdi.. Onks teille kellekää puhuttu et sinne tulis ruotsin tapaan niitä kirjeitä esseiks?

Nollaan tilanteen huomenna vetämällä pari börstää, lueskelen lauantaina lähinnä englannin kielistä romaania. Kielioppia on ihan turha ruveta opettelemaan, koska aukkoina ovat ainoastaan ne kohdat joissa tv-sarjat/englannin kielisen kirjallisuuden lukeminen on vetässy kieliopillisesti väärin. Persetuntumalla noita virheitä on tullu about 5-10 pisteen edestä kirjallisesta ja aineitten arvosanat on pyöriny 85-92 joten L olis vielä ehkä tulossa mikäli ei pahasti kurahda jokin osa-alue =) (ja jos kirjeitä tulee niin hirtän jonkun palleista kattoon kun kusivat jo ruotsin arvosanan syksyllä noilla). E:tä tosin lähettiin hakemahan.
 
Itse kirjoitin enkun jo syksyllä ja voin sanoa etten hirveänä lukenut silloin.. Enkussa se on niin että ne jotka osaa, osaa ilman lukematta ja ne jotka ei osaa, ei osaa vaikka lukiski IMO :D itse kuulun jälkimmäiseen ja olinkin ihan tyytyväinen saamaani C:hen.. Moni kaveri kirjotti E:tä ilman kirjan aukaisua...

Joo itse kuulun niihin luonnonlahjakkuuksiin englannin saralla, mutta silti pitää ne epäsäännölliset verbit kerrata.

Englannissa on se hassu juttu, että kun asiat on kerran oppinut, kertaaminen vain sekoittaa pään. Se tieto tulee selkäytimestä täysin ajattelematta, mutta jos rupee vähänkään miettimään, että menikö se nyt näin, menee ihan solmuun.

28/8 alla kuuntelusta, vähintään E hakusessa, L:ään on vielä mahdollisuudet, jos aine menee nappiin.

EDIT: yleensä aineet haarukassa 85-95, mutta vittu jos pitää jotain kirjeitä kirjoittaa.. Menee meinaan pisteet, ei kielitaidon takia, vaan sen kirjeen vittumaisen kaavan nysväilyyn. Kun kerran aina pitää olla niin perkeleen muodollinen.
 
vaksin kanssa samaa mieltä. Aika monelle käy niin, että se ensimmäinen vaihtoehto joka mieleen tulee on se oikea, mutta pähkäillessä päätyy lopulta väärään. Siksi kai lonkalta vedetyt kokeet tuntuukin menevän aina niin älyttömän hyvin?

edit: mulla meni kuuntelu persiilleen jostain syystä. Maanantaina täytyy olla pää extra-tyhjänä jos mielii saada L ;)
Fysiikka tuntui menneen ihan kohtalaisesti. Huominen matikka menee miten menee, kun meikäläisen matikanopiskelut on vähän mitä on... No kyllä sitä sitten vaikka pääsykokeilla pääsee sisään jos aivan reisille menisi (alle M).
 
Tähän väliin kyselisin, että luetteko te olleskaa enkun kirjallisiin? Ku ite en kauheasti ehdi.. Onks teille kellekää puhuttu et sinne tulis ruotsin tapaan niitä kirjeitä esseiks?

aivan helevetisti tullut enkkua luettua. Että saisi edes i+ niin riittäis kompesaatio pisteet, a olisi kans toivottu.
 
Jepjep, enkkuu ei oo tullu paljoo paskaakaan luettua, vaikka preleistä tuli vaan b:(. Lukuloman ekalla viikolla jakso vähän sanoja kattoa, mutta nyt ainoo lukeminen on ollu n. 15min/päivä jonkun englannin kielisen random lehden lukemista paskalla istuessa:arvi:
 
nyt on kaikki valmistelut huomiselle matikan kokeelle tehty, eli vedetty lonkkaa ja nyt sitten on aika vihdoin rentoutua..
 
vaksin kanssa samaa mieltä. Aika monelle käy niin, että se ensimmäinen vaihtoehto joka mieleen tulee on se oikea, mutta pähkäillessä päätyy lopulta väärään. Siksi kai lonkalta vedetyt kokeet tuntuukin menevän aina niin älyttömän hyvin?

edit: mulla meni kuuntelu persiilleen jostain syystä. Maanantaina täytyy olla pää extra-tyhjänä jos mielii saada L ;)
Fysiikka tuntui menneen ihan kohtalaisesti. Huominen matikka menee miten menee, kun meikäläisen matikanopiskelut on vähän mitä on... No kyllä sitä sitten vaikka pääsykokeilla pääsee sisään jos aivan reisille menisi (alle M).

joo pää vaan tyhjäksi viikonloppuna :D
mihis oot muuten pyrkimässä opiskelemaan?
 
On ollut vaikea päättää minne varsinaisesti haluaisin. Vaihtoehtoina on oikeastaan jääminen tänne Pirkanmaalle ja opiskelu TTY:llä, tai sitten muutto Turkuun, Turun Yliopiston fysiikan laitokselle opiskelemaan. Jo pienestä pitäen ollut järkyttävä kiinnostus avaruuteen, tähtitieteeseen ja avaruusfysiikkaan (unelmani koko pienen ikäni on ollut olla mukana jossain merkittävässä avaruusprojektissa, esim. joku luotain toiselle taivaankappaleelle. Ja sitten se eka data saapuu ruutuun... Ahh, mikä hetki!! :D), joten ensisijaisesti, mikäli kaikki menee suunnitelmien mukaan, siirryn Turkuun.

Toisaalta olis helppoo jäädä vaan tänne ja mennä TTY:lle (kavereita täynnä), mutta sitten jos ei pääse opiskelemaan just sitä mitä haluais niin vois alkaa pännimään pidemmän päälle :D
 
Tähän väliin kyselisin, että luetteko te olleskaa enkun kirjallisiin? Ku ite en kauheasti ehdi.. Onks teille kellekää puhuttu et sinne tulis ruotsin tapaan niitä kirjeitä esseiks?

Syksyllä tuli pitkästä englannista L, kirjoja en avannutkaan...
Kyllä tunneilla kuuntelemisella ja osallistumisella + vapaa-ajan käytöllä pääsee todella pitkälle. Kahdeksan vuotta tullut englanninkielisillä nettisivuilla, eli foorumeilla, uutissivustoilla yms. sekä luettua kaikenlaisia ohjeita yms., kaunokirjallisuutta en ole lukenut.

Kielioppia ei tietenkään lueta, kyllä se tulee selkäytimestä.
 
Näin se on, hitaasti rakennettua kielitaitoa ei korvata millään parin viikon kieliopin lukemisella. Kirjoitin myös englannista L, lukematta:) (puoltoista vuotta sitten)
 
Olisko täällä vielä ketään hereillä. Mulla on huomenna matikka ja vähän tuntuu, että tulee iitä... Mistähän sais tähän aikaan osaavaa hjelppiä? :D (en keksiny muuta ni tulin tänne. Pakkiksella on aina joku, joka tietää)

(10^9) / 125 * 10^-9 = (1 / 125) * 10^18

Miksi oti 10^18 tulee ulos nimittäjästä? (jos se nyt edes on nimitäjä)
 
Ei täällä varmaan ketään tosiaan ylhäällä oo, mut jos joku vaikka kerkeis neuvoa herättyään...

x(8,5-x)=17,5 Mitä siitä tulee...?

Mun matikan mukaan tulis

-x^2 + 8,5x -17,5 = 0 ja sitten vedettäis ratkasukaavalla, mut kirja väittää, että se on 2x^2 - 17x + 35 = 0. Mä en ihan käsitä, miten se noin menee.

Otetaanks skaba, kuka saa pakkiksen surkeimman matikasta?
 
Ei täällä varmaan ketään tosiaan ylhäällä oo, mut jos joku vaikka kerkeis neuvoa herättyään...

x(8,5-x)=17,5 Mitä siitä tulee...?

Mun matikan mukaan tulis

-x^2 + 8,5x -17,5 = 0 ja sitten vedettäis ratkasukaavalla, mut kirja väittää, että se on 2x^2 - 17x + 35 = 0. Mä en ihan käsitä, miten se noin menee.

Otetaanks skaba, kuka saa pakkiksen surkeimman matikasta?

Huomenta ! tossa sun laskussa toi on kerrottua 2:lla koko lauseke ja noi jäsenet on siirretty toiselle puolelle = merkkiä
tuolla sun tavalla tulee ihan sama vastaus, mutta helpompi laskea kun on kaikki kokonaislukuja.. Tsemiä matikkaan ! itellä jo paskat housussa kun jännittää.. pitäs vetää hjyvat :evil:
 
On ollut vaikea päättää minne varsinaisesti haluaisin. Vaihtoehtoina on oikeastaan jääminen tänne Pirkanmaalle ja opiskelu TTY:llä, tai sitten muutto Turkuun, Turun Yliopiston fysiikan laitokselle opiskelemaan. Jo pienestä pitäen ollut järkyttävä kiinnostus avaruuteen, tähtitieteeseen ja avaruusfysiikkaan (unelmani koko pienen ikäni on ollut olla mukana jossain merkittävässä avaruusprojektissa, esim. joku luotain toiselle taivaankappaleelle. Ja sitten se eka data saapuu ruutuun... Ahh, mikä hetki!! :D), joten ensisijaisesti, mikäli kaikki menee suunnitelmien mukaan, siirryn Turkuun.

Toisaalta olis helppoo jäädä vaan tänne ja mennä TTY:lle (kavereita täynnä), mutta sitten jos ei pääse opiskelemaan just sitä mitä haluais niin vois alkaa pännimään pidemmän päälle :D

Tottakai sinne mihin halua on :thumbs:
 
Back
Ylös Bottom