Yo-kirjoitukset kevät 2006

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Andy-
  • Aloitettu Aloitettu
Omskakas sanoi:
Yliopistoasiaa mielestäni. Miksiköhän se on pistetty ylkkäreihin?

(Dragon korjaa, jos puhuin paskaa)
Ei ole yliopistoasiaa. Pitäishän toi tietää ihan vaan senkin takia, jos kokeeseen sattuu tulemaan vähänkin haastavampi risteytystetävä.

edit: Tosin jos tosta ois pitäny joku essee väsätä, niin ois ainakin mun tiedoilla jääny suht lyhyeksi :D .

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Doggoned sanoi:
Paljon sait pisteitä?

46 pistettä. Kiinnostais tietää muiden pistemääriä, joille on L tulossa. Opettaja sanoi, että aika vaikea arvioida niitä pisterajoja kun ennen oli reaali erilainen.

Huomenna saadaa historian pisteet, kyllä hippasen jännittää! Sherille ja muille, että ainakin mun kuulemani mukaan (opettajai haastatellut) niin noiden uuden reaalin pisteiden perusteella on aika vaikea mennä sitä arvosanaa sanomaan, koska ei ole vertailupohjaa, ei tiedetä valtakunnallista tasoa eikä sitä miten ne kaksi jokerikysymystä sekottaa pakkaa... Noh, jännityksellä odotammme. :)

Tähän mennessä alla on syksyllä kirjoitetut lyhyt matikka (C) ja B-ruotsi (B).

Tän kevään ohjelmassa maantiede, biologia, äidinkieli ja englanti. Äidinkielen aineisto meni ihan kivasti omasta mielestä, mutta opettajan mielestä vielä kivemmin. M:ää ehdotteli siitä. Otsikkoaineena kirjoitin "24. Joko Suomessa tarvitaan miesasialiikkeitä?" ja sekin tuntui menevän oikein hyvin! M:ään olisin helvetin tyytyväinen, C:kin olisi ihan kiva. Äidinkielen kurssinumerot taitanee olla aikalailla kaikki kutosia. Kaikki äidinkielen työt palauttelin vasta vähän ennen kirjoituksia, myös jotain ekan ja tokan vuoden töitä. Eli eipä juuri kirjoittelu kiinnosta.

Biologiassa oon ollu semmonen seiskan oppilas ja jos C tulee, niin hyvä on. Jotenkin biologian kiinnostavuus on kadonnut ihan täysin, kun on alkanu tulla solubiologiaa ja muuta vaikeeta ja monimutkasta.

Maantiede on huomenna ja siitä odotan C-E arvosanaa. Hyvillä kysymyksillä mennään kuuhun, mutta heikkojakin kohtia löytyy. Maantiede on kumminkin mun lukiouran vahvin aine, että C:hen olisin kyllä jonkun verran pettynyt.

Englannin kuunteluista tuli 67p, yks mun uran parhaita kuunteluja. Enkusta C ja olen todella tyytyväinen! Saa nähdä tuleeko... :rolleyes:

Sheri sanoi:
Historiasta 30 pistettä, eli ilmeisesti E. :hyper:
(Historiassa oli siis vaan 6 kysymystä)
täällä pätkähti historian 6 esseestä 29pojoo alustavia.Viime syksyn vanhan reaalin M:n raja oli 28 joten jos tuo nyt yhtään voi suuntaa antaa niin todennäköisesti magna sieltä tulee.ellei sitten sensorit arvioi pahasti päinvastoin vastaukset.huomenna maantieto vapaaehtoisena reaalina.

Hape sanoi:
täällä pätkähti historian 6 esseestä 29pojoo alustavia.Viime syksyn vanhan reaalin M:n raja oli 28 joten jos tuo nyt yhtään voi suuntaa antaa niin todennäköisesti magna sieltä tulee.ellei sitten sensorit arvioi pahasti päinvastoin vastaukset.huomenna maantieto vapaaehtoisena reaalina.
Muista kuitenkin pisterajoista se, että tänä vuonna historian maksimi pistemäärä on alhaisempi. Että M:n voit jo varautua, E:henkin on saumoja, riippuen pisterajoista. Veikkaan, että koe suosi hyviä historian kirjoittajia, jolloin pisterajatkin ovat korkeat parempien arvosanojen osalta.

Ainereaalisssa arvostelu eroaa tosi paljon normireaalista, luonnollisesti maksimipistemääräkin on ainereaalissa alhasempi. YLE:N sivujen mukaan ja opettajien arvelujen mukaan esim. L:N raja vois olla jotain yli 30 pisteen pintaa, mut se nähdään sit toukokuussa.;)
Ilmeisesti koe oli aika vaikea, joten sekin vaikuttaa niihin pisterajoihin tosi paljon. Esim. meidän koulussa, joka on kaupungin suurimpia, oli keskitason pisteet noin. 20 pistettä tai alle.

suortti sanoi:
Ei ole yliopistoasiaa. Pitäishän toi tietää ihan vaan senkin takia, jos kokeeseen sattuu tulemaan vähänkin haastavampi risteytystetävä.

edit: Tosin jos tosta ois pitäny joku essee väsätä, niin ois ainakin mun tiedoilla jääny suht lyhyeksi :D .

Ei ollut ei. Tarkistin jo ihan ammatillisen kiinnostuksenkin vuoksi kirjoista. Kuuluu bilsan kakkoskurssin asiaan.

zuhi sanoi:
46 pistettä. Kiinnostais tietää muiden pistemääriä, joille on L tulossa. Opettaja sanoi, että aika vaikea arvioida niitä pisterajoja kun ennen oli reaali erilainen.

Hanki elämä;)

Tosi hyvin, onnittelut! Toi on jo tosi hyvin. Alkaa pelottaa, että jää meikällä sitten koko paska siihen arvosanaan M. Ja tavoitteena oli L:david:

Doggoned sanoi:
Hanki elämä;)

Tosi hyvin, onnittelut! Toi on jo tosi hyvin. Alkaa pelottaa, että jää meikällä sitten koko paska siihen arvosanaan M. Ja tavoitteena oli L:david:

Jep jep. Syksyllä sitten intistä uusimaan. :itku:

Huu. Pelottaa toi kemia aika huolella.

Kyselin tossa viimeviikkosesta filosofian reaalista. Miten ihmeessä ne pisteet oikeen menee(opettaja ei osannu sanoo pisterajoja). Se sanoi kuitenkin, että mulla meni oikein hyvin ja sain 14pistettä. Toi 14pistettä kuulostaa jotenkin huonolta.. :S Noh, pian se ainakin selviää.

Sukulaku sanoi:
Huu. Pelottaa toi kemia aika huolella.

Luulin itsekin vielä eilen, että kemia tulee menemään ihan päin persettä.
No, onneks olikin sitten ihan älyttömän helppo koe. Uskoisin vähintään E:n tulevan.

Koe oli kyllä aikas helppo. Sain minäkin jotain järkevää paperille :)
Vastasin 1-5 ja 6-7.
Biologiasta tuli hurjat 17 pojoa :D

Sukulaku sanoi:
Koe oli kyllä aikas helppo. Sain minäkin jotain järkevää paperille :)
Vastasin 1-5 ja 6-7.

Onkohan mun laskupäässä nyt jotain vikaa? Eikös tuosta tulee yhteensä 7 tehtävää? Kuuteenhan siinä piti vastata.

Edit: siis jos oli kemian kokeesta puhe.

zuhi sanoi:
Onkohan mun laskupäässä nyt jotain vikaa? Eikös tuosta tulee yhteensä 7 tehtävää? Kuuteenhan siinä piti vastata.

Edit: siis jos oli kemian kokeesta puhe.
Eikun huppista... En mä oikeestaan muista itsekään mihin kaikkiin vastasin :D
Kuusi lappua mä silti sinne heitin. hmm...
Taulukkotehtävä
Titaanitehtävä.
Sherlock-tehtävä
Kolme kuppia -tehtävä
Kolmen kohdan käsite-ero -tehtävä.
Alkoholitehtävä :kippis1:

En noita numeroita näemmä muistakaan enää :)

edit. Väänsin tota viinatehtävää ihan huolella ja sain vastaukseksi 34%. Miten muilla?

Huhheijaa, päivän reaali ohi. Oli yllättävän inhimilliset kysymykset yhteiskuntaopissa, tai sitten olin vaan valmistautunut hyvin... not. :jahas: Jokerikysymykset oli kuitenki mun mielestä jonkun verran haastavia kun aikalailla ajankohtaisitietoa tuntuivat kaipaavan, mutta hyvä maku jäi suuhun kaikenkaikkiaan koitoksesta...
Historiasta pamahti stten 28 pistettä, joidenkin puheiden mukaan E:tä povaa. Olisi ihan mukava kyllä saada E, mutta sen näkee sitten toukokuussa... Kertokaas muuten joku mitä me abit tehdään nyt tää aika tässä kirjotusten jälkeen ennen toukokuuta, otetaa löysästi ja luetaa mahd. pääsykokeisiin? Ja jotkus meistä suorittelee musiikinkurssia että pääsee pois lukiosta... :nolo: :wall:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom