Yo-kirjoitukset kevät 2006

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Andy-
  • Aloitettu Aloitettu
mofp sanoi:
Aamut salilla, päivät pääsykoekirjojen ääressä (woo, parissa kuukaudessa pitäisi muun ohella käydä läpi lukion fysiikan viisi ensimmäistä kurssia. Yhden kurssin kävin silloin kaksi ja puoli vuotta sitten. :whip: ) ja illalla töissä. Viikonloppuisin sitten jotain kivaa :rock:

Oma järjestys menee näin: Lukemista, sali, lukemista, valmennuskurssi, lukemista.
Yhden vapaapäivän jos voi viikossa ottaa niin oon ilonen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mofp sanoi:
Aamut salilla, päivät pääsykoekirjojen ääressä (woo, parissa kuukaudessa pitäisi muun ohella käydä läpi lukion fysiikan viisi ensimmäistä kurssia. Yhden kurssin kävin silloin kaksi ja puoli vuotta sitten. :whip: ) ja illalla töissä. Viikonloppuisin sitten jotain kivaa :rock:
Hah, onnea matkaan vaan. Mitä varten niitä nyt pitää käydä, jos et lukioaikanakaan niitä käynyt?

Hah! Mun ei tartte onneksi lukea mihinkään pääsykokeisiin, sillä sille koulutusohjelmaan mä haen, niin sinne ei tartte lukea mitään kirjaa :D .

Fl4m3 sanoi:
Kertokaa mulle mitä abi tekee ylppärien jälkeen? Nollaa vaan ja odottelee tuloksia?

Nollailua, kavereiden kanssa oleskelua, liikaan vapaa-aikaan hajoamista, kaljaa... Siinäpä ne. Niin ja muista johonkin kouluunkin hakea. Sitten kesällä mahdollisesti inttiin. Jos ei niin johonkin töihin sit tai suoraan kouluun syksyllä.

Pakko avautua.

Ahistaa ihan saatanasti.

Matikan ylppärit perjantaina ja just ja just teoriat käyty läpi, laskemiselle ei hirveesti jääny aikaa. Oli tarkotus eka käydä kurssit rauhassa läpi ja laskea samalla yo-tehtäviä ja muita tehtäviä ja lopuksi laskea vielä pari kokonaista yo-vihkoa sen jälkeen, mutta toisin kävi. Alussa homma eteni mainiosti, mutta nyt tajusin että tänäään keskiviikkona on viimeinen päivä aikaa lukea ja tänäänkin tullut käytyä 3 kurssia läpi. Ihan tajutonta. Kiva alkaa kertaileen jotain diofantoksen yhtälöitä ja kongruensseja iltamyöhään kun ei muista yhtään mitään. :eek:

No onneksi prelistä sentään tuli melkein ällä ja tenttimatsku tuli laskettua hyvin. Pelottaa silti ihan tajuttomasti ja kaiken lisäks pitäs samalla yrittää saksaa lukea.

:hyper:

Fl4m3 sanoi:
Kertokaa mulle mitä abi tekee ylppärien jälkeen? Nollaa vaan ja odottelee tuloksia?
Siis mitä helvettiä? Mä ajattelin, että kaikki menee suoraan töihin tai vaihtoehtoisesti lukeen pääsykokeisiin. Onko nuoret jampat oikeesti näin saamattomia, laiskoja ja rikkaita, että ei työt maistu? :eek:

Eli itellä viikon loma Lapissa ja sitten töihin. Tulee ainakin jotain tehtyä eikä tarvi yksinään kotona hajoilla. Samalla saa rahaa säästöön, kun porukoilla vielä asuu. Tammikuu 2007 inttiin. Pääsykokeisiin ei tarvi lueskella, ku en semmosiin paikkoihin hae.

rantapantteri sanoi:
Onko nuoret jampat oikeesti näin saamattomia, laiskoja ja rikkaita, että ei työt maistu? :eek:

On. :D Vimmattu treenaaminen päälle ennen inttiä.:thumbs:

AM sanoi:
Oma järjestys menee näin: Lukemista, sali, lukemista, valmennuskurssi, lukemista.
Yhden vapaapäivän jos voi viikossa ottaa niin oon ilonen.

mihi haet ku valmennuskurssiki löytyy?
itte johki kauppikseen johki törkeen vaikee päästä, mutta puhtaal lukemisel yrittään, valmennuskurssit suht kalliita ja isommissa kaupungeissa vaa.

Habankorppu sanoi:
Pakko avautua.
Ahistaa ihan saatanasti.

Älä turhaan stressaa :D

Matikka kyllä sellainen, että se olisi pitänyt oppia aikanaan tai sitten sais pistää aika jumalattoman panostuksen päälle ennen kirjoituksia. Mulla oli suunnitelmana, että panostan kunnolla, mutta kertauskurssilla tajusin, että turha toivo, muistanut enää mitään :D En oikeastaan osaa kuin perusyhtälöt, prosenttilaskut, geometrian ja todennäköisyyslaskennan. Tuurillaan hyvät mulle sopivat tehtävät ja saan C:n tai jopa M:n? mutta eiköhän sieltä B ole tulossa matikasta, huonolla säkällä A.

hyrre sanoi:
En oikeastaan osaa kuin perusyhtälöt, prosenttilaskut, geometrian ja todennäköisyyslaskennan.

:kippis1: Täysin sama tilanne, nuo on jotka juuri ja juuri osaa, jos tulee hyvät kysymykset. Viime kevään koehan oli suht. helppo, joten tänä keväänä olisi sitten vuorossa se vaikea.:rolleyes: Toivottavasti menee etes läpi.

Haha. En olekaan ainoa:D
Samat osaan miäkin. Jos noita kaavoja vähän kattelis ettei olis ihan täysin pihalla jos tulee jotain integraalilaskuja tahi vastaavia ihanuuksia.

Mukava huomata että täällä on näitä matemaattisia kohtalotovereita.. huominen on aikaa harjotella (yhtään ei oo kerinny / jaksanu). Toivottavasti ei kovin kylmää kyytiä perjantaina tule...

Fl4m3 sanoi:
Mukava huomata että täällä on näitä matemaattisia kohtalotovereita.. huominen on aikaa harjotella (yhtään ei oo kerinny / jaksanu). Toivottavasti ei kovin kylmää kyytiä perjantaina tule...

Joo kohtalotovereita. Huomisen jälkeen sitten jokainen sanoo tuttuun tapaan, että joo L pitäis tulla, mutta kyllä E:kin käy:D
Itsekään en ole paljoa lukenut, mutta onneksi derivaatta ja integraali sentään ovat hallussa.

hyrre sanoi:
En oikeastaan osaa kuin perusyhtälöt, prosenttilaskut, geometrian ja todennäköisyyslaskennan..

Mulla samat, mutta todennäköisyyslaskentaa en tajunnut koskaan vaikka helvetin helppoa se kuulemma on. Ka. kursseista on 8 ja preleistä sain 15 pistettä :hyper:

P.S. Ois pitäny lukea enemmän luku"lomalla" :wall:

Hienoo ku eile pääs alottaan matikanlukemisen ja pitkämatikka ja oon muutenki nii sysipaska siinä, jos läpi pääsis ni :kippis1:

Doggoned sanoi:
Joo kohtalotovereita. Huomisen jälkeen sitten jokainen sanoo tuttuun tapaan, että joo L pitäis tulla, mutta kyllä E:kin käy:D
Itsekään en ole paljoa lukenut, mutta onneksi derivaatta ja integraali sentään ovat hallussa.

Jos luoja suo niin M:n saa hyvällä tuurilla revittyä. Ei tällä päällä mitään E:tä revitä, varsinkaan kun lukemiset aloitettiin tänään. :) Ei oo pahemmin kyl kerinnyt tai jaksanu lukea ku on ollu nii kovasti muitaki aineita.. Ota Doggoned huomioon että noissa tänne postatuissa tuloksissa on mukana se legendaarinen nettilisä. ;)

Pesupallo sanoi:
Hah, onnea matkaan vaan. Mitä varten niitä nyt pitää käydä, jos et lukioaikanakaan niitä käynyt?
Jos olisi lukioaikana tiennyt, että fyssa tulee kaikille farmaseutin ja proviisorin koulutusohjelmaan hakeville pääsykoeaineeksi, olisin varmaan muutaman kurssin ehtinyt viime ja tänä vuonna käydä. Aiemmin fysiikka ja kemia olivat pääsykoeaineina vain proviisoiriksi haluaville, farmaseuteille riitti vielä viime keväänä pelkkä ihmisen fysiologian hallinta. Nyt pitää sitten ownata fysiologian lisäksi myös kemia ja fysiikka jos haluaa edes farmaseutiksi päästä.

Onneksi fyssasta ei saa pääsykokeissa kuin ilmeisesti "vain" kahdeksan pistettä, mutta kuitenkin vittu KAHDEKSAN pistettä. Nyt kun lyhyestä matikasta saa vain puolet mitä pitkästä matikasta alkupisteitä, niin pitäisi pystyä fysiikasta saamaan edes jotain.

Älkääkä sresstako matikan kirjoittajat yhtään. Itsellä oli kauhea stressi syksyllä matikan suhteen; "lukeminen" koostui pääasiassa MAB9-kurssin kertaaviin tehtäviin. Ja tulosta tuli silti.

Fl4m3 sanoi:
Jos luoja suo niin M:n saa hyvällä tuurilla revittyä. Ei tällä päällä mitään E:tä revitä, varsinkaan kun lukemiset aloitettiin tänään. :) Ei oo pahemmin kyl kerinnyt tai jaksanu lukea ku on ollu nii kovasti muitaki aineita.. Ota Doggoned huomioon että noissa tänne postatuissa tuloksissa on mukana se legendaarinen nettilisä. ;)

M itselläkin olisi "tavoite". Tosin mitä katsoin viime kevään koetta, niin hyvä että ykköstehtävän osasin. Hyvin menee:thumbs:

Ja tokihan minä nettilisän tiedän, sainhan itsekin tähän mennessä jo 3 L:ää:rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom