Yo-kirjoitukset kevät 2006

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Andy-
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt on MAOLit ja laskimet palautettu, ei tässä enää muuta kun odotellaan kauhulla. Tänään vielä pikkusen kurssin 11 kertausta ja huomenna kaikki peliin. Tietty mun tuurilla taas kokeessa kysytään just jotain kompleksilukuja, eulerin menetelmiä tai jotain tiheysfunktiojuttuja joista en tajua hölkäsen pöläystä. :D

Kirjottaako kukaan muu pitkää saksaa? Varmaan jotain 500 kirjottajaa taas siitä. :lol2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Habankorppu sanoi:
Nyt on MAOLit ja laskimet palautettu, ei tässä enää muuta kun odotellaan kauhulla. Tänään vielä pikkusen kurssin 11 kertausta ja huomenna kaikki peliin. Tietty mun tuurilla taas kokeessa kysytään just jotain kompleksilukuja, eulerin menetelmiä tai jotain tiheysfunktiojuttuja joista en tajua hölkäsen pöläystä. :D

Kirjottaako kukaan muu pitkää saksaa? Varmaan jotain 500 kirjottajaa taas siitä. :lol2:

Kysytään mitä?! Mikä on eulerin menetelmät? Tiheysfunktiotkaan ei kuulosta järin tutuilta... :nolo: :david:

vähintäänki helmee, piti käydä viemää laskin ja maoli, kerkesin harjotella matikkaa yhteensä joku 3h, menestys taattu

Jee. Mitä huonompia matikankirjoittajia, sitä paremmat mahikset itellä menestyä :D
Kai sitä nyt voi harjotella ilman maolia ja laskintakin.

Menee kyllä aika vaikeeks kun pitäs kattella jotain kosineita ja sinejä ynnämuuta trigonometriaa. Todennäköisyyslaskutkin oli aika mukavia eilen kun koetin vääntää niitä ilman laskinta. Eipä tuosta tullut mitään.

Virhe oli palauttaa laskin ja MAOL jo maanantaina. Minkäs sille voi jos on laiska eikä jaksa sitä mennä myöhemmin viemään. Se tuntui niin hyvältä idealta viedä heti äikän yo:n jälkeen. :S

"Kaksi henkilöä heittävät vuorotellen noppaa. Ensiksi kuutosen saanut häviää. Laske todennäköisyys sille, että aloittaja voittaa."

Valaiskaa minua suuret abiturientit... todennäköisyyslaskut pääsi taas yllättämään. :david:

Äh... olikin ihan perus geometrisen summan lasku tuo... meitsi on liekeis tänää

Todennäköisyys että aloittaja saa ensimmäisellä heitolla 6 on 1/6.
Todennäköisyys että ei saa kuutosta on 5/6.
todennäköisyys että aloittaja voittaa on 1/6+5/6*5/6*1/6+5/6*5/6*5/6*5/6*1/6...=1/6+1/6*25/36+1/6*(25/36)^2...

=(summa n yhdestä äärettömään)1/6*(25/36)^(n-1)=1/6*1/(1-25/36)=6/11.

Eli lasketaan yhteen kaikki mahdollisuudet millä aloittaja voittaa.
Toivottavasti meni oikein, kirjoitukset huomenna...

Oli se oikein, hyvä et ees joku osaa huomista silmällä pitäen.

Toivottavasti tulis pitkästä matikasta paljo kysymyksiä liittyen vektoreihin, analyyttiseen geometriaan ja derivointi ja integrointi kursseihin. Oikeestaa mulla on kaikki peruskurssit hyvin hallussa ku oon kertailluniitä melko paljon, mutta perkele jos ne rupee kyselee kongruenttia, implisiittistä derivointia tai muuta paskaa :curs:

:curs: EIKÄ OO YHTÄÄN STRESSIÄ, SAATANAN MATEMATIIKKA, SAISPA SAMAN TASOSEN SUORITUKSEN KU PÄÄKKÄRIIN TULI :curs:

ps. hyvä purkaa paineita täällä :)

Kävin tossa hakemassa matikan tentin samalla kun palautin laskimen ja maolin, 4½ ei oikein lupaa hyvää. :D Noo tentti oli kyllä ihan ihmeellinenen ja laskin siitä ekat viisi laskua ja lähin salille, että sen piikkiin. Ekasta oli sentään 6p.. :D

Onneks ei oo matikkaa, niin ei tartte murehtia sitä. Huomenna voiski maata ja piereskellä ja yrittää siinä samalla karkottaa flunssaa pois, että pääsis salille joskus.

Jeah, tänää tuli hyvä fiilis ku huomasin että mulla on ruotsissa ennen ainetta sen verran pisteitä, että luultavasti puskee E:tä ja ehkä jopa L:ää :rolleyes:

Odysseus sanoi:
Toivottavasti tulis pitkästä matikasta paljo kysymyksiä liittyen vektoreihin, analyyttiseen geometriaan ja derivointi ja integrointi kursseihin. Oikeestaa mulla on kaikki peruskurssit hyvin hallussa ku oon kertailluniitä melko paljon, mutta perkele jos ne rupee kyselee kongruenttia, implisiittistä derivointia tai muuta paskaa :curs:

:curs: EIKÄ OO YHTÄÄN STRESSIÄ, SAATANAN MATEMATIIKKA, SAISPA SAMAN TASOSEN SUORITUKSEN KU PÄÄKKÄRIIN TULI :curs:

ps. hyvä purkaa paineita täällä :)

Huom! Kannattaa taktikoida noihin lukiessa. Ekat kymmenen tehtävää tulee kursseista 1-10, ja pääpaino lienee yleensä geometriassa/funktioiden kanssa säätämisessä. Kannattaa kattoa vähän mitä vanhoissa ylppäreissä on kysytty ja opetella tärkeimmät asiat huolella. tehtävät 11-15 on näitä ekstroja, eli korkeintaan 1 tehtävä tulee per ylimääränen kurssi. :D Ite opettelin ylimääräsistä kursseista tasan differentiaalit, newtonin ja simpsonin menetelmät, taylorin polynomin, kongruenssit, eukleideen algoritmit ja diofantoksen yhtälön, koska ei ole juuri muuta kysytty noista.
Tavotteena on, että sais 8-9 tehtävää tehtyä noista "normaaleista" jutuista ja yhden tai kaksi syventävistä.

Mitä enemmän mä tätä threadia luen, sitä tyhmemmäksi mä itteni tunnen :curs: . Kaikki yksinkertaisimmat ja helpoimmatkin asiat mä oon unohtanu ihan kokonaan. Yhtäkään vähänkin monimutkasempaa laskua en osaa :wall: .

Täytyy käydä ostaa ED koetta varten, niin ei tuu sitten paha mieli koetta vääntäessä :D .

edit: Kannattaa varmaan lukea logiikkaa ja lukuteoriaa, koska teht. 15 on yleensä joku perustehtävä tolta kurssilta.

Habankorppu sanoi:
Huom! Kannattaa taktikoida noihin lukiessa. Ekat kymmenen tehtävää tulee kursseista 1-10, ja pääpaino lienee yleensä geometriassa/funktioiden kanssa säätämisessä. Kannattaa kattoa vähän mitä vanhoissa ylppäreissä on kysytty ja opetella tärkeimmät asiat huolella. tehtävät 11-15 on näitä ekstroja, eli korkeintaan 1 tehtävä tulee per ylimääränen kurssi. :D Ite opettelin ylimääräsistä kursseista tasan differentiaalit, newtonin ja simpsonin menetelmät, taylorin polynomin, kongruenssit, eukleideen algoritmit ja diofantoksen yhtälön, koska ei ole juuri muuta kysytty noista.
Tavotteena on, että sais 8-9 tehtävää tehtyä noista "normaaleista" jutuista ja yhden tai kaksi syventävistä.

Mä keskityn vaan noihin pakollisten kurssien asiohin syvällisesti niin, että osais siitä kokeesta 10 ekaa tehtävää :D Kyllä mä vähän muistan jotain näistä syventävienkin kurssien asiosta...

Eipä ole saanut luettua yhtään, mitä nyt eilen illalla kattelin perus laskuta vartin ennen nukahtamista. Kunhan nyt saisin edes läpi.

Spidey ollaan samiksia :haart:

Tuohan oli mahottoman helppo koe, osasin 7 laskua omasta mielestäni täysin oikein laskea ja lopuistakin pitäis jotain jämä pisteitä tulla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom