Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Veikkaan et tuun lukemaan abaut 2h viikos. Jos hyvä tsägä käyOnko mitään hajua monta tuntia päivässä meinaatte lukea tammikuusta lähtien? Ite meinaa tehdä kunnon lukusuunnitelman, joka tuskin tulee pitämään:D.
Onhan niitä kaikista tiede- ja sanomalehdistä. Viime syksynä oli muistaakseni B-ruotsissa luetunymmärtämisiä Dagens Nyheteristä ja Hufvudstadsbladetista. Kannattaa lukee kirjotuksiin valmistautuessa vaikka juuri HBL:ää ja DN:ää. Molemmilla on laadukkaat verkkojulkaisut ja mä ainakin opin niistä paljon sellasta uutissanastoa. Pitää toisessa välilehdessä auki vaikka nettisanakirjaa, niin pystyy helposti kattomaan vieraat sanat.Tammikuussa pitäisi sitten aloittaa lukeminen..
Mist muuten noi enkun ja ruotsin luetunymmärtämiset on? Eiks joskus oo ollu Times-lehdestä?
Meillä opettajat suositteli niiden Ylioppilastehtävät ratkaisuineen 1998-2008 hommaamista ja mä tilasinkin ne pitkästä matikasta, fysiikasta ja kemiasta. Toivottavasti tulis kohta, niin pääsis vielä joululomalla treenailemaan.Äikkä, pitkä matematiikka, pitkä englanti, kemia ja fysiikka ois edessä.
Tammikuun alussa jos vähän alkais kertaileen tuota fysiikan osastoa, englantia en ole ikinä kokeisiinkaan lukenut joten tuskin luen paljon nytkään, en vain keksi että mitä siihen lukisi.
Kemia on noista varmasti se vaikein, ja sitä pitää lukea eniten ehdottomasti, jos siinä helmikuun paikkeilla aloittaisi. Matematiikan lukeminen on ollut itsellä myös aina vähän hankalaa, laskemallahan sitä oppii mutta en tiedä mistä sitä löytäisi kattavan määrän tehtäviä kaikista kursseista ratkaisuineen, saa nähdä.
Jospa nuo nyt kunnialla menis läpi.
Mä treenasin ruotsin kuunteluita kattelemalla netistä jotain ruotsalaisia tv-kanavien nettiuutispätkiä ja sit kuuntelin ylen ruotsinkielisiä radiouutisia podcasteina.Vähän alkaa jo huolestuttaa noi kuuntelut...riittääköhän jos kuuntelee ruotsia ja englantia tunnin päivässä. Kuuntelut ei varsinaisesti kuulu mun vahvuuksiin..