Ylioppilaskirjoitukset kevät 2009

kursseilla tuli tehtyä kyllä se työ oikeesti :) lukulomalla luin melkein kaikki kirjat ja laskin about 10 tehtävää:D

Perjantaina vedetään matikasta sitten täydet, että saa vähän massia ;)

E. jotai tuli korjattuu
Onneks olkoon täältäkin! Näilläkin pisterajoilla melkeen voit ällään turvautua.:D Täytyy huomenna käydä itsekin kysymässä fysiikan pisteitä, kun vien laskimen ja taulukot tarkastettavaksi kemiaa varten.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko pakkiksella paljon kemian kirjoittavia? Itse lukeudun mukaan joukkoon tummaan ja tässä yritän kertailla vielä sitä. Laskutehtävissä oon haka mut noi selitykset vähän on niin ja näin. Tavoitteena olis kuitenkin vetästä E siitäkin, niin tulis vähän lisäpointseja hakuhommiin.

Kenelläs on tiedossa terveystiedon reeali huomenna? Miten ootte valmistautunut ja onko mielessä tärppejä? Itse ajatellut että kysymyksiä voisi tulla mm. mielenterveydestä, syövistä ja sukupuolitaudeista.
Tämä päivä olis tarkotus pitää taukoa lukemisesta, korkeintaan palautella jotain mieleen aikasemmin tankatuista asioista ja huomenna sitten ''selvin
päin'' kirjottelemaan.

Onko pakkiksella paljon kemian kirjoittavia? Itse lukeudun mukaan joukkoon tummaan ja tässä yritän kertailla vielä sitä. Laskutehtävissä oon haka mut noi selitykset vähän on niin ja näin. Tavoitteena olis kuitenkin vetästä E siitäkin, niin tulis vähän lisäpointseja hakuhommiin.

Täällä yks, kurssi ka on 10 mutta tuntuu että olen asioista pihalla kuin lumiukko. Laskea osaan hyvin, sen takia kemiaa noin pitkään jaksanutkin kun se on matemaattinen luonnontiede. Kemiallisia ilmiöitä en osaa selittää yhtään, en kertakaikkiaan pätkän vertaa. Minulla ei ole mitään hajua miksi joku tiskiaine liuottaa rasvaa mutta vesi ei. Siihen tuo koe varmaankin kaatuu, ei sieltä kahdeksaa laskutehtävää löydy.
Ajattelin tämän illan vielä kerrata tuota laskemista, että otan nyt niistä ainakin pisteet pois ja sitten parit hajapisteet niistä selittelyistä, josko ne riittäis M.

Sain tänään englannin ja fysiikan alustavat. Fysiikka 40p ja englanti 267. Viimekevään rajojen mukaan siis Fy ois E ja enkku L. Englantiin olin hieman yllättynyt kun en lukenut sitä yhtään, epäilen kyllä että E tuosta tulee kun pisterajat varmasti nousee viimevuotisesta. Tuo fysiikka pelottaa kyllä pirusti, voi olla että edes 40p ei riitä E:hen tänävuonna, koe kun tais olla helppo.'

Mihin muuten pezku haet kun kemiaa tarviit hakupapereihin?

Kirjoittaako kukaan yhteiskuntaoppia huomenna? Itse kirjoitin sen viime keväänä ylimääräisenä, ja nyt sitten yritän korottaa sitä arvosanaa, mut saas nähdä miten käy. Iskä suorastaan yllytti, että yrittäisin huvikseni korottaa sitä arvosanaa kun eihän sitä tiedä jos tulis oikeet kysymykset kohdilleen :D Tässä on jonkin verran yritetty lukea, mutta pahoin pelkään että kun ei oo vuoteen tullu kirjoiteltua essee-vastauksia tai oltua tunneilla, niin ei kovin hyvin käy..Viime keväänä siis valmistuin ylioppilaaksi

Enkun kirjallisista alustavasti 99/110 ilman ainekirjoitusta. Tuohon lisättynä kuuntelusta 85p --> 184p. Jos L:län raja on 270, tarvitsen aineesta vähintään 86 pojoo. Viime kurssissa tuli kuitenkin kirjoitettua vähän yli 90 pisteen aineita, eli aika jännäksi menee.:eek:

edt. Mulla ainakin on yh huomen. Jännittää kyl saamaristi vaikka oon aika hyvin saanu luettua. Jos osuu tehtävät kohilleen, niin mul on mahdollisuudet E:hen. M:mää lähen kuitenkin tavoittelemaan.

Huomenna mantsa, kolmen ekan kurssin kirjat luettuna läpi ja nyt vielä kertaillaan. Olispa huominen jo ohi!

Mihin muuten pezku haet kun kemiaa tarviit hakupapereihin?
En oikeastaan tarvitse kemiaa niihin sen kummemmin, mutta se on mulla fysiikan lisäks toinen reaaliaine, niin siitä saa hakupisteitä. Fysiikasta tulee enemmän pisteitä kuin toisesta reaaliaineesta, mutta hyvä se silti olis niitä pisteitä haalia. Haen luultavasti DI:ksi konetekniikkaa opiskelemaan.

En oikeastaan tarvitse kemiaa niihin sen kummemmin, mutta se on mulla fysiikan lisäks toinen reaaliaine, niin siitä saa hakupisteitä. Fysiikasta tulee enemmän pisteitä kuin toisesta reaaliaineesta, mutta hyvä se silti olis niitä pisteitä haalia. Haen luultavasti DI:ksi konetekniikkaa opiskelemaan.

Juu itselläkin ois toi DI homma toissijiasena hakutavoitteena, ois hyvä jos sais niin kovat alkupisteet ettei tarvis käydä edes kokeissa :D

Kirjoittaako kukaan yhteiskuntaoppia huomenna? Itse kirjoitin sen viime keväänä ylimääräisenä, ja nyt sitten yritän korottaa sitä arvosanaa, mut saas nähdä miten käy. Iskä suorastaan yllytti, että yrittäisin huvikseni korottaa sitä arvosanaa kun eihän sitä tiedä jos tulis oikeet kysymykset kohdilleen Tässä on jonkin verran yritetty lukea, mutta pahoin pelkään että kun ei oo vuoteen tullu kirjoiteltua essee-vastauksia tai oltua tunneilla, niin ei kovin hyvin käy..Viime keväänä siis valmistuin ylioppilaaksi

Mullakin toi yh huomenna. Toivottavasti tulis hyvii tehtävii nii vois M:män saada. Kursseissta tullu kasii ja ysii.

Kenelläs on tiedossa terveystiedon reeali huomenna? Miten ootte valmistautunut ja onko mielessä tärppejä? Itse ajatellut että kysymyksiä voisi tulla mm. mielenterveydestä, syövistä ja sukupuolitaudeista.

Huomenna terveystietoo kirjotteleen joo. Oon lukenu kaikki kirjat pariin kertaan läpi ja kertauskirjaan vähän paremmin syventyny. Ja aika paljon on tullu luettua erilaisia terveysaiheisia artikkeleita lehdistä esim. Hyvä terveys ja Bodaus. Ja sit telkastaki kattellu jotai dokumentteja.
Meille opettaja anto tärpeiks nuorten ja lasten liikuntasuositukset, syöpä, potilaan oikeudet, veripalvelu, kolmas sektori, kriisin vaiheet (Kauhajoki, Jokela...), mielenterveys, suomalainen terveyspolitiikka ja historia, terveysvaikutteiset (funktionaaliset) tuotteet, lihaksen työskentely ja terveyden arvot ja etiikka. Huh. Ite en kyllä viitti noihi erityisemmin panostaa, vaikka sit kyllä vituttaa jos jostai noista kysytäänki. Ja toivottavasti Terveys ja tutkimus kurssista ei oo paljoo kysymyksiä kun en oo sitä käyny.

Eilen luin matikkaa 7h putkeen, tänään 5h putkeen, rupee jo tökkii :(

Eilen luin matikkaa 7h putkeen, tänään 5h putkeen, rupee jo tökkii :(

Saat minut tuntemaan oloni huonoksi.

En ole jumalauta saanut aikaan lukea koko lukulomalla kuin yhteensä max. 3h

Hyvillä pohjilla, ja kun se E pitäis saada...

Huomenna mennään arpomaan yhteiskuntaoppia. Tavoitteeksi voi ehkä laittaa jotain B:n tapaista, jos kysymykset osuu oikein nappiin niin C ja miksei aivan parhaassa tapauksessa myös M. Taustalla kumminkin jo Maantiedosta C ja Historiasta melkovarma M niin eipä tuolla enää varsinaisesti merkitystä ole, kunhan nyt läpi menee. :D

Avasin nytten vasta matikan kirjan ja ekaan laskuun töppäs, mikä helvetin yhtälö missä on x potenssiin 2:D

Laskis tänään sen pari tuntia silleen että "oppis" noi ja alkaa sitten jankkaamaan ja tekemään myös noita yo-tehtäviä.

Oisko muuten mantsan kokeeseen saanu viedä MAOLin ja laskimen?
Eipä noista varmaan mitään hyötyä olisi.

Ite vein tänää tarkistettavaks. Tsägällä joku marginaalinen hyöty voi olla..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom