Ylioppilaskirjoitukset kevät 2009

Keskiviikkona psykologia, pitäs vielä 4. kurssin kirja lukea loppuun ja sitten 1. kurssin kirja. 5 luen tiivistelmät. Sitten jos kerkeis kertauskirjan pariin otteeseen lukemaan.

Miten muuten porukka tohon enkkuun lukee? Perjantaina ois sekin ja yhtään vielä harjotellu...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Parin viimisen kurssin sanat jos lukis huolella. Eipä tohon pahemmin jaksa valmistautua. Eniten panostan fysiikkaan ja matikkaan.

Äikkää ei sitten muuten lueta... Kait te oman kielenne hallitsette ilman lukemistaki tässä kohtaa jo... :D

Täst se lähtee... Äi -> Fy -> En -> Ma ja sitten on ohi... Lukemisen määrä on jo melkein 10h... Eli tuli käytettyä hyvin tä kolmen viikon lukuloma. ;)

Miten muuten porukka tohon enkkuun lukee? Perjantaina ois sekin ja yhtään vielä harjotellu...
Mä oon lukenu tota kertauskurssin kirjaa eli Datelines Grammar Plussaa, ku siinä on kaikki lukion kielioppiasiat samassa paketissa ja vielä lisänä sellasta asiaa, jota ei olla kursseilla juurikaan käyty. Luetunymmärtämiset on vähän niin ja näin siinä kokeessa, että niihin tuskin voi mitenkään harjoitella enää näin lyhyellä ajalla. Kielitaito on kyllä kehittynyt siihen tasoon tän englanninopiskelun aikana, että kyllä siitä jotain selkoa saa.

Aineeseen ajattelin vielä opetella jotkut kirjeen tervehdykset ja muut ulkoa.

Hieman etukäteen stressaa toi huominen äikkä, koska täytyis vetästä se 45 tai 50p aineesta, että saisin E:n siitä. Eiköhän se kuitenkin onnistu, jos löytää sieltä vihkosta sellasen tehtävän, johon on jotain muutakin sanottavaa kuin väkisin keksittyä jeesustelua.

Kummasti menny koko lukuloma kaikkeen muuhun ku lukemiseen... Mutta ainaki oli/on hyvin aikaa käydä salilla. Vituttaa pikkasen ku tekstitaidosta tuli odotettua huonommat pisteet (opettajan arvioimana) joten vois esseeseen panostaa kunnolla, mutta seki menee kuiteki ihan vituilleen. Matikkaa ja terveystietoo sentään on mielekästä lukee ja niistä haetaanki sit vähintään M.
http://abitreenit.yle.fi/ sivustoo suosittelen.

Millaistakohan fysiikankoetta pukkaa keskiviikkona, toivottavasti teoriakysymyksiä on mahdollisimman vähän. Mennyt fysiikanharjoittelu pelkkien laskujen treenaamisessa, ehkä noin 40-45h yhteensä tullut treenattua fysiikkaa.

Joo toivotaan laskupainotteista fyssan koetta. Laskut on aina helpompii ku selitystehtävät :D Ite oon tähä mennes vissii käyny läpi 11 vanhaa fyssan yo-koetta, ja tietenki lukenu kurssikirjat kerran.

Toivottavasti tulee huomisen äikän kokeesee hyvät aiheet eikä niinku oli tekstitaidossa, iha älytön teksti ja kaikki kysymykset siitä.
Tsemppiä kaikille

Tosiaankin toivoisin myös laskupainotteista fysiikan koetta keskiviikolle. Yritän fysiikasta L:ää, mutta selitystehtäviin se kosahtaa jos on kosahtamassa. Katselin noita vanhoja yo-kokeita, niin yllättävän vaikeita selitystehtäviä on ollut heti ykköskysymyksenä ja vastaus täytyy olla melko hyvin perusteltu, että täydet pojot saa. Meillä on vielä fysiikassa sellainen opettaja, joka on julistanut fysiikan tunneilla laskujen tärkeyttä, eikä mitään sellasia selitystehtävien tyyppisiä juttuja olla käyty läpi. Prelistä tuli fysiikassa E 40 pisteellä, joten L:ään tarvitsisi vain pari - kolme lisäpojoo.

Oon kohtalaisen huono sähköopissa ja säteilyhommissa, joten toivottavasti ainakaan niitä ei tarttis selittää. :D

Itse taas toivoisin mieluummin varsin teoreettista fysiikan koetta. Tuntuis, että ymmärrän hyvin miksi ja miten kaikki tapahtuu, mutta laskuissa tahtoo tulla jonkin verran tyhmiä virheitä. Tavoitteena ois se E tai vähintään M saada. No onneksi pelkällä teoriallakin saa lähes tehtävästä kuin tehtävästä pari pistettä. Parhaiten hanskassa on viimeisten kurssien aiheet, pahiten kusee lämpö- ja aaltotehtävät, vaikka sinäsä ne aika simppeleitä onkin.

Kyllä se vaan fysiikankokeeseen sais tulla laskuja niin maan perkeleesti, kunhan ei tulis noita tasapainohässäköitä kovinpaljon, en oikeen osaa.

Jokerit jos ois ydinfysiikkaa niin :kuola: Yks parhaita ja omasta mielestä mielenkiintoisimpia kursseja. Saa nähdä, E tai L ois mahtava. M vituttais jo.

Fysiikan preli oli mun mielestä hyvä koe ja ainakin itse tykkäsin sen tehtävistä. Jos nyt olisin tehnyt prelin, niin varma L tulis siitä. Prelissä tein muutaman typerän virheen, joita tän laskemisen jälkeen en olis enää tehnyt.

Tsemiä kaikille huomiseen äikkään!

Juuh tsemiä vaan kaikille huomiseksi. Mulla on kyllä jo fyssat mielessä. Preli meni aika vituralleen, mut pohjalta on hyvä ponnistaa. L:lää haen ensisijaisesti, mutta kyllä mä E:hen tyydyn.

Edi.
Joo toivotaan laskupainotteista fyssan koetta. Laskut on aina helpompii ku selitystehtävät :D Ite oon tähä mennes vissii käyny läpi 11 vanhaa fyssan yo-koetta, ja tietenki lukenu kurssikirjat kerran.

Voi hitto. Nyt meni kyllä maku tästä hommasta :(

Ei herran jestas ku pää jumittaa. Viime yön unet ihan perseellee.. Saas nähä mite verottaa huomenna. Tekstitaidostaki vaa 2-2-2 kombo, joten en tie millä asenteella edes tulee mentyä sinne saliin.

Ei herran jestas ku pää jumittaa. Viime yön unet ihan perseellee.. Saas nähä mite verottaa huomenna. Tekstitaidostaki vaa 2-2-2 kombo, joten en tie millä asenteella edes tulee mentyä sinne saliin.

Otat vaan mukaan tarpeeksi hyvää evästä, hengität syvään ja keskityt kokeeseen. Siinä unohtuu väsymys sun muut aika nopeasti kun vaan pakottaa itsensä ajattelemaan ja kirjoittamaan. Kofeiini on myös kova juttu :D

Mulla on kirjoitukset toukokuussa, huhtikuu lukulomaa ja tässä nyt 2 viikkoa mockkeja (eli ns. prelejä). Olen jo hiukan aloittanut lukemista, toisten aineiden suhteen aika itsevarma ja toisten suhteen vähemmän itsevarma olo, mutta eiköhän se siitä sitten kun pääsee tästä joka päiväisestä koulussa ravaamisesta eroon. Suunnitelmissa lukemista n.6h/päivä, töitä sitten 2-3 vuoroa viikossa kun kerran lupasin mennä sinnekin takaisin...

Ainiin ja ranskan kansalliset kirjoitukset 23.3, pääsee taas istumaan liikuntasaliin ja syömään :)

Juu ton eväspuolen pistän kuntoon tällä kertaa :D Äiti leipo tossa viikonloppuna korvapuusteja ja mokkapaloja, saa ainakin lukiokavereiden pisteet alemmas kun ne ei pysty kirjottaa ku keskittyvät vaan mun eväiden tuoksuun. Suunniteltu on, luettu ei.

Mulle tuli ensimmäisissä kirjoituksissa niin kauhea eväskateus, että seuraaviin osasin jo hankkia tarpeeksi kaikkea hyvää :D Varsinkin kun teen kokeet aina sellasella pikavauhdilla, että aikaa jää enemmän kuin hyvin. Voi sitten vaan syödä ja katsella muiden aherrusta.

Tärkeintä on ettei stressaa liikaa. Siinä kun istut paperi edessä, ei stressaaminen auta enää yhtään mitään.

Eipä kyl oo mua koskaan toi stressi painanu. Aika makosasti tulikin sitä juttua. Jään sulamiset ja ilmastonmuutokset koituu ihmiskunnan kohtaloksi, wohoo :dance:

Mä kirjottelin siitä kolmestatoista eli intialaisten ja suomalaisten itsenäistymisestä. Pisin koskaan kirjoittamani aine sitä tuli eli yhtä riviä vaille neljä sivua, mutta en tiedä, korreloiko pituus pisteiden kanssa.:rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom