Ylioppilaskirjoitukset kevät 2009

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tekstitaidon alustavista tuli yhteenä 10 pistettä, eli tippuu mulla varmaan johonkin seitsemään pisteeseen. Tai sit ei, mutta tuntuu että meidän ope vähän pistää yläkanttiin noi pisteet, tai sit arvioin vaan omat vastaukseni perseelleen. Mutta miten kukaan voi edes saada äikästä I:n? Siis olihan toi pisteytys niin, että tekstitaidon pisteet kerrotaan kolmella ja lisätään esseen pisteisiin? Oon menny ihan sekaisin, koska jossain papereissa lukee, että lopullinen pistemäärä on tekstitaidon ja esseen keskiarvo.

Tekstitaidon alustavista tuli yhteenä 10 pistettä, eli tippuu mulla varmaan johonkin seitsemään pisteeseen. Tai sit ei, mutta tuntuu että meidän ope vähän pistää yläkanttiin noi pisteet, tai sit arvioin vaan omat vastaukseni perseelleen. Mutta miten kukaan voi edes saada äikästä I:n? Siis olihan toi pisteytys niin, että tekstitaidon pisteet kerrotaan kolmella ja lisätään esseen pisteisiin? Oon menny ihan sekaisin, koska jossain papereissa lukee, että lopullinen pistemäärä on tekstitaidon ja esseen keskiarvo.

Öö joo, kyllä se on toi et tekstitaito*3 + esseen pisteet kun kerran maksimipisteet on 114 äikästä.
Itsekkään en tajua noita I:n saaneita, tuon 20p rajan rikkoo kyllä aika helposti. Mutta onhan se mahdollista vaikka kuinka hyvä kirjoittaja on jos onnistuu kirjoittamaan jokaisessa kokeessa kaikki aiheet ohi.

^Niinhän se on. Tuli vaan hirvee stressi kun rupesin jakamaan mun odotettua pistemäärää kahdella. En nyt vaan tajua miksi siinä paperissa luki keskiarvo, sekun oli vielä lihavoituna.

Oisko täällä kellään mitään aavistusta, mitä kannattaisi biologiasta erityisesti lukea? Melko kujalla oon koko aiheesta, mut eiköhän se tästä... :jahas:

Tekstitaidosta seitsemän pistettä. Englannin kuuntelusta 87.5. Vähän meni äikkä alakanttiin, mut eipä tuo kauheasti harmita.

Oisko täällä kellään mitään aavistusta, mitä kannattaisi biologiasta erityisesti lukea? Melko kujalla oon koko aiheesta, mut eiköhän se tästä... :jahas:

Keskity ymmärtämään isoja kokonaisuuksia ja tärkeimmät esimerkit/sovellutukset jne pikku nippelitiedon sijaan. Kokeessa muista osoittaa että ymmärrät kysytyn asian. Se painaa paljon enemmän vaakakupissa, kuin ulkomuistin kapasiteetti...

Mulla oli aikoinaan bilsa eka reaali ja se oli myös semmonen johon en ollut niin panostanut. Koetilanteessa iski sitten helvetinmoinen paniikki ja hylkäsin paljon helppoja kysymyksiä ihan vaan sen perusteella etten muistanut jotain termejä. Sitten siellä oli pari kysymystä jotka osasin extrahyvin (ihmisen biologiaa) ja tuhrasin kaiken ajan niihin. Kirjoitin esim 2 sivusen esseen ihmissilmän kontrasti- ja värierottelukyvystä ja sain täydet pisteet tehtävästä. Harmi vaan että kyseessä oli neljän pisteen b) kohta ja olisin samassa ajassa helposti repinyt ainakin 4p jokerista ja ne 6p siitä silmätehtävästä...

Kaikesta sekoilusta jäi käteen vaan vitunmoinen kiire ja C bilsasta. Noh onneksi oli kaikinpuolin ylimääräinen aine mulle.

Miten on porukalla lukeminen edistynyt? Itseä suorastaan vituttaa tämä saamattomuus, 7 kirjaa fysiikkaa ja 1 kemia, siinäpä se. Matematiikkaa en ole katsonutkaan enkä laskuja muistakaan aineista. Pitäis tehdä asialle jotain vaan ei vaan jaksa.

Matikkaa ja fysiikkaa laskeskellut jonkun verran, muutaman kirjankin luin kun en ihan ymmärtänyt jotain. Englantia en oo lukenut oikeestaan yhtään ja tuskin äidinkieltäkään jaksan, ehkä jotain pilkkusääntöjä kertaan.

Kahden viikon saldo: 35 sivua mantsaa. Ei nappaa lukeminen mutta hyvin on vielä aikaa lukea kun oikeastaan vaan mantsaa ja vähän saksaa voi lukea.

Matikkaa on tullut 7 ensimmäistä kirjaa luettua läpi. Laskuja olen tehnyt todella vähän.
Psykologiassa on menossa 4 kirja (5 yhteensä).
Terveytiedossa olen lukenut 2 lukion kirjaa ja yhdestä ya:n kirjasta olen täydennellyt.

Tuntuu että todella vähän on jäänyt mieleen :P No onneksi tässä on vielä aikaa.

Jotenkin tuntuu, että mitä enemmän lukee, sitä vähemmän osaa. Tässäkin pätee se, että tieto lisää tuskaa. Aina löytyy kirjoista niin paljon asiaa, jota ei muista koskaan edes lukeneensa läpi. Onneks enää viikko jäljellä ja sit pääsee kirjottelemaan sellaset tarinat, että sensorit on ihmeissään.

Löytyykö noita vanhojen ylioppilaskokeiden vastauksia mistään?

3,3,2 tuli tekstitaidon kokeesta. Ei ihan putkeen menny mutta ihan sama!

Miten on porukalla lukeminen edistynyt? Itseä suorastaan vituttaa tämä saamattomuus, 7 kirjaa fysiikkaa ja 1 kemia, siinäpä se. Matematiikkaa en ole katsonutkaan enkä laskuja muistakaan aineista. Pitäis tehdä asialle jotain vaan ei vaan jaksa.
En ole vielä aloittanut, mutta eihän tässä ole mennyt kuin muutama viikko lukulomaa.
Huomenna voisin aloittaa.. Tai huomisen huomenna.

Huomenna sitten äidinkielen esseekoe. Aika nopiaan meni tää lukuloma, ois ehkä pitäny alottaa vähän aikasemmin lukeminen.

Huomenna sitten äidinkielen esseekoe. Aika nopiaan meni tää lukuloma, ois ehkä pitäny alottaa vähän aikasemmin lukeminen.
Jep, toivottavasti sattuis joku hyvä esseeaihe kohalle. Ite mieluiten kirjoittaisin valmiista otsikkoaineesta, kun aineistopohjaisesta. Noh, joku perus rutiinisuoritus niin eiköhän sillä pärjää, kun tavoitteitakaan en ole asettanut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom