Ylioppilaskirjoitukset kevät 2009

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
se poliisi avo oli aika paha ku en muistanu mitä o jaywalking ,,eiks se oo punasii päi kävelyä ?

Ei mitään tietoa, ajattelin vaan että sellasta laitonta kadunylittämistä eli niinku ei käytä suojatietä ku olin kuulevinani että se siinä lopussa sano ihmisten alkaneen maalaileen lisää suojateitä :rolleyes: Noh, reisille se varmaan meni koko kohta muutenkin joten ihan sama.

Äkkiseltään tuntui kuuntelu kohtuullisen helpolta. Se New Delhi avokysymys meni kyllä päin mäntyä, mut jospa se nyt ei siihen kaatus :D

Ihan ok kuuntelu sinänsä. Toimi onneks koulun laitteetkin kielistudiossa. Monivalinnat oli mun mielestä ihan kohtuullisen selkeitä sinänsä, vaikka siellä täällä mokailinkin huolella. Avoissa taas jääty ihan totaalisesti. Sitä poliisihommaa en tajunnut ollenkaan, ja heitin vaan randomilla jotai, että sakotti pummilla matkustavia.

Kuinkahan tarkkoja noista kaikista pienistä sanamuodoista ollaan? Mä pistin siihen parturihommaan, että löysi roskiksesta olleesta laukusta (oikeasti muovipussista) ja oravajuttuun laitoin, että ne hieroo sitä turkkiinsa enkä selittänyt, että syö sitä ja sitten nuolee turkkiaan?

Monivalinnat meni kerranki hyvin, no avoimet sitä vastoin huonommin ku yleensä. Pistin kärpäset siihe D. kohtaan vaikka tiesin ihan tarkkaa et flea on kirppu :D ja C kohta onki se normi 0p

Monivalinnat meni kerranki hyvin, no avoimet sitä vastoin huonommin ku yleensä. Pistin kärpäset siihe D. kohtaan vaikka tiesin ihan tarkkaa et flea on kirppu :D ja C kohta onki se normi 0p

Joo vittu flea-flye:curs: Meni täälläkin sekasin. Siitä tulee varmasti 1 miinus. New Delhi-kyssärin tajusin silleen että poliisit oli alkanut sakottamaan ihmisiä jotka ylittivät kadut laittomasti ja valitusten johdosta kaupunki sitten maalasi 6 kadunylityspaikkaa finanssialueella.

Ihan ok kuuntelu sinänsä. Toimi onneks koulun laitteetkin kielistudiossa. Monivalinnat oli mun mielestä ihan kohtuullisen selkeitä sinänsä, vaikka siellä täällä mokailinkin huolella. Avoissa taas jääty ihan totaalisesti. Sitä poliisihommaa en tajunnut ollenkaan, ja heitin vaan randomilla jotai, että sakotti pummilla matkustavia.

Kuinkahan tarkkoja noista kaikista pienistä sanamuodoista ollaan? Mä pistin siihen parturihommaan, että löysi roskiksesta olleesta laukusta (oikeasti muovipussista) ja oravajuttuun laitoin, että ne hieroo sitä turkkiinsa enkä selittänyt, että syö sitä ja sitten nuolee turkkiaan?
No mitä oon tässä aikojen saatossa opettajien kanssa keskustellu niin toi orava juttu oli aika selkee koska eihän ne hiero turkkiaan? omasta mielestä siinä oli kyse nimenomaan nuolemisesta. Toi parturihomma taas saattaa olla että niille kelpaa se että se löyty roskiksesta ja mitä löyty.
Omasta mielestä kuuntelu oli aivan tajuttoman helppo, aikasemmin mitä oon tehny yhen kuuntelun viime vuonna niin siinä oli joku skotti vetämäs kunnon murteella. Tällä kertaa kieli oli todella selkeetä ja ainoot epäselvyydet oli tietenki jos jotain sanoja ei tienny tai ne pari kysymys missä yritettiin aika näppärästi johtaa harhaan.

Ketä muuten ärsytti se yks tietty puhuja siinä (mies), kaverin ääni oli ainakin avoissa ja sitte niissä lyhkäsissä kerran kuunneltavissa. Kuulosti joltain Forrest Gumpin ja aussin miksaukselta, puhu niin nenän ja kurkun kautta että siitä mölinästä ei meinannut ottaa mitään selvää, vaan kait siitä toivottavasti jotain sai.

Vituttaa kuin pientä eläintä! Vedin sitten tosta kuuntelusta about 58p/90. Ei siinä mitään, mutta tarkoitus oli lähteä tavoittelemaan M:ää, mutta paskan vitut. Harjoitus-yo-kokeesta vedin englannissa paria pistettä vaille M:n, mutta siinä meni kuuntelukin _paljon_ paremmin. Yleensä saan kuunteluista sellaset 70-75p, mut nyt floppas ja pahasti. Menin vielä vaihtamaan kolme monivalintaa vääriin, kun ajattelin niitä vähän liikaa. Pitäis heittää vain aivot narikkaan ja vastailla kuunteluissa mitä mieleen tulee. Kyrsii vielä sekin, että yleensä oon vetänyt aina avoista kaikki 10p x3, mutta nyt tulee luultavasti typerän hölmöilyn ja parin epätarkkuuden takia 5-6p x3.

Mä valmistuin viime keväänä ylioppilaaksi, ja nyt olis tarkoitus yrittää korottaa yhteiskuntaopin arvosanaa tänä keväänä. Pärjäänköhän vielä vanhoilla yhteiskuntaopin kirjoilla?

Noin 70 pojoo tulossa enkun kuuntelusta. Vituttaa ku noi avot merkkaa nii paljon.
Ei ollu tietoo mistää jaywalkkereista.

Noin 70 pojoo tulossa enkun kuuntelusta. Vituttaa ku noi avot merkkaa nii paljon.
Ei ollu tietoo mistää jaywalkkereista.
Eipä ollut ei. Ois sen tosin periaatteessa voinut keksiä siitä asiayhteydestä, mutta en minä ainakaan mitään tajunnut, kun se niin nopeasti meni ohi. Laitoin kyllä siihen jälkimmäiseen kysymykseen vastaukseks, että kaupungin työntekijät protestoivat sitä vastaan. Tulis nyt ees yks piste siitä :D

Nojoo pistin jaywalkkereihin jotain et jalankulkijoita sakotettiin ja rikottiin vanhaa sääntöä. Miten kaupunki reagoi en saanu mitää. Kirppu kohtaan pistin hyönteiset.

55/60 monivalinnasta, saa nähdä miten avot. Jaywalkkerit tais mennä nollille ja kirppujen sijaan selitin koiperhosista eli ainakin -1p. Muut avot näillänäkymin 2p pitäis olla.

Meni kerranki oikeaan aikaan hyvin:)

50,5 pongoo monivalinnoista ja avot tulee kuseen aika varmasti. VITUNVITTU. Kuuntelu on ainut, mikä vois mahdollistaa M:n saannin, mut sekin pamahti reisille. C:tä vartenkin tulee varmaan tekee tiukkaa.

Laskin, että sain monivalinnoista 58/60 eli hyvältä näyttää tällä hetkellä. Harmittaa vain, että vastasin kohtaan 24 B, mutta olin ihan kahdenvaiheilla laittaako siihen C. Dämn.

Avot tuntuivat menevän hyvin, mutten niitä uskalla lähteä spekuloimaan. Kaiken kaikkiaan oli kyllä helppo kuuntelu.

Oliks kellään muulla tänää pitkän saksan kuunteluu?

Mulla oli.. :) tosin aikas vaikeelta tuntu..

Opettaja arvioi että enkun kuuntelusta olis tulossa täydet 90 :rock:
Riippuu tietenki siitä mitä YTL:n kaverit tykkää avoimien vastauksista..
(Ei sillä että piti tulla tänne kiireellä koulusta leuhottaan..:david: mutta tulin silti :dance2:)

Suositut

Back
Ylös Bottom