Ylioppilaskirjoitukset kevät 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tapsu-
  • Aloitettu Aloitettu
Mikään arvosana ei tippunu YTL:ssä, mutta kaksi nousi. (äikkä ja enkku)

Matikka: L (täydet pojot) -> 1000 egee!!! :leijuu:
Fysiikka: L
Äikkä: L
Enkku: E
Ruotsi: E
Saksa: E

Hippulihei! Tyytyväisiä ollaan, ja pisteitä tulee DIA-hakuun sen verran, että eiköhän Tampereen Tutalle päästä.

:dance2::dance2::dance2:

Ois kannattanu kirjottaa kemiaki ku on noin fiksu ne neljä kurssia pystyy opettelemaan suunnilleen viikossa. Meinaan fysiikka+kemia molemmista L niin toinen tonni napsahtaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kovia näyttäis tulokset olevan joo. Kehtaa tänne omia edes listata, kun muutama aine oli juuri ja juuri näitä läpipääsyjä. Omaksi puolustukseni, kävin kaksoistutkinnon! :D

Kuinkakohan paljon koululla on vaikutusta tuloksiin? Tuntuu että nämä parhaimmat tulevat lähes poikkeuksetta stadista jostain arvostetuista kouluista. Itse muistelisin saiko edes kukaan omana vuonna laudaturia mun koulussa.. vaikka ihan hyvä koulu olikin.

Kuinkakohan paljon koululla on vaikutusta tuloksiin? Tuntuu että nämä parhaimmat tulevat lähes poikkeuksetta stadista jostain arvostetuista kouluista. Itse muistelisin saiko edes kukaan omana vuonna laudaturia mun koulussa.. vaikka ihan hyvä koulu olikin.

Arvostetuista kouluista tai kouluista joihin on muuten vaan eksyny hyvät opettajat. Ei meillä ny mikään ihmeen arvostettu koulu ole, mutta opettajat rokkaa. Ja aina niihin muka-huonoihinkin kouluihin eksyy pari tavallista fiksumpaa kaveria jotka sitten niitä L:iä ottaa.

Pääsin kyllä ylioppilaaksi (jee jee!), mutta en kehtaa kirjottaa omia tuloksia tänne, ku täällä näyttäis tuo taso olevan melko korkea.
Tuosta koulun vaikutuksesta. Olen itsekin huomannut, että pääkaupunkiseudulta tai muuten isommalta paikkakunnalta tulevat ylioppilaat ovat aina noin 1-2 arvosanaa parempia kuin pienemmistä tulevat. Tämä kyllä sotii pahasti sitä vastaan, että pienessä koulussa yksilöt otetaan paremmin huomioon-->paremmat mahollisuudet menestyä. Itse kävin lukion tällaisessa n. 100 oppilaan koulussa. Mutta voin kertoa, että opetus tällä nimettömällä kunnalla (n.6000 as.) on todella syvältä.

Mutta hei: ONNEA KAIKILLE YLIOPPILAILLE!!!!!!!!!!

PS. Muistakaa sitten ettei liikaa :kippis1:...:anssi:

Kyllä varmasti muuten on muitakin vaikuttajia näiden tuloksien parantumiseen viimisen 4 vuoden aikana, ehkä yksi vois olla toi tutkinnon uudistaminen osaltaan? Tai sitten aikoinaan näistä aiheista ei vain uutisoitu niin paljoa tai ei tullut itse käytyä tälläisillä keskustelupalstoilla. Vois kyllä käydä itsekkin uusimassa joitain aineita ja katsoa onko kokeet menny jopa helpommiksi vrt. omiin aikoihin vai onko peräti vaikeammat. Itse olisin melkeenpä tuon ekan skenaarion kannalla.. :D

Äidinkieli: C
Historia: C
Lyhyt matikka: M
Englanti: L

Tulipas sitten nollataso mitattua, kun noihin kaikkiin menin ihan täysin lonkalta rustaamaan. Historiasta ja matikasta olisi luultavasti tippunut E:tä jos olisi jaksanut lukea, äikästä se M jos olisi Hesaria lueskellut tj. Helsingin oikis tavoitteena, ja sinne tarvii sen verran hyvät tulokset kirjoituksista saadakseen mitään hyötyä niistä, että mulle oli melko sama nuo yo-tulokset. Sukulaiset ja muu vanhemman sukupolven tuttavat niitä enempi tuijottelee. Tosin olen tietenkin itseeni tyytyväinen, kun ilman mitään työtä kirjoitin M paperit.

Noniin, pakkohan ne tulokset oli tänään heti soittaa. Normaalifontilla alustavat ja boldattuina lopulliset.

Äikkä E E
A-englanti E L
B-ruotsi L L
C-espanja M M
Lyhyt matikka E/L E
Biologia M M
Terveystieto M M

Hirmuiset onnittelut kaikille tuoreille ylioppineille!:dance2::kippis1:

Samoin, onnea vaan! Hitto, että pistää jengin arvosanat pään pyörälle.

Ressun kermaperseet ne tänne kirjoittelee tuloksiaan. Mutulla yleensä perusjengissä on se yksi hikari joka takoo älliä peukku perseessä, muut ottaa niitä b-c-m tason arvosanoja. Mua on aina ärsyttänyt suunnattomasti tää ylioppilaiden spekulointi, että "enkku m, piste e:stä, Ruåtsi c, kolme pistettä m:stä" jne. Mitä vittua, arvosana on se mikä on eikä ole minkään näköistä merkitystä montako pistettä se jäi. Ihme selittelyä. Lisäksi vituttaa hajoilu jostain eeeemm sarjasta, mitä joskus näkee. Meidän koulussa sai äikän stipendin 87 pisteellä ja älliä kirjotettiin vissiin kolme, kaikki samalta tyypiltä.:D

Oma kaverinikin oli todella hikari koulussa ja veteli kymppejä, ei silti saanut laudatureita ylppäreissä. Yksi opettajien lellikki taisi saada jtn hyvää tulostakin. Mutta kyllähän se juu on niin, että ne parhaat opettajan menevät parhaisiin kouluihin. Meillä ei pahemmin opetus pelannut ja sen sitten näki heti tuloksissa.

Täällä varmasti joku muistaa.
Voiko kirjoitusten arvosanoja korottaa koska vain? Siis jos on jo paperit ja lakit hanskassa.
Mites vanhan realin korotus, nythän on se joku uusi systeemi käytössä.
Kouluun pyrkiessä on tullut päntättyä tuota matskua ja fysiikka, tuntuu siltä voisi olla tietotaitoa parempiin arvosanoihin.

Ei ihan kauheesti oo näistä papereista apua.. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom