Ylioppilaskirjoitukset kevät 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tapsu-
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Asiasta juhliin, jos ja kun lakki tulee, pitää järkkää vastaanotto. Joutuuko joku muu tekemään sen itse vai hoitaako teillä äidit sen? Mitä aattelitte tarjoilla bailuissanne ruokana ja juomana?

Toi on muuten suhteellisen vittumaista. Itselläni kun on siinä ja siinä tuo historia, että onko se menossa läpi vai ei. Vittumaista kun pitää odottaa niitä lopullisia tuloksia, sitä ennen ei uskalla järkätä juhlamallia mihinkää suuntaan.

Asiasta juhliin, jos ja kun lakki tulee, pitää järkkää vastaanotto. Joutuuko joku muu tekemään sen itse vai hoitaako teillä äidit sen? Mitä aattelitte tarjoilla bailuissanne ruokana ja juomana?

Meillä ainakin äiti on jo puol vuotta sitä suunnitellu :D Minuu nyt se ei jaksa niin hirveesti innostaa vertailla oisko tuo vai tämä kuivakakku parempi vaihtoehto.. Ite suunnittelen lähinnä sitä juomapuolta, ens viikolla toivottavasti Tallinnaan hakemaan shamppanjaa ja eiköhän sitä jotain vahvempaakin mukaan tartu ;)

Meillä juhlitaan kaksia lakkiaisia ensi vuonna (IB- ja tavallinen yo-tutkinto) ja äidin kanssa yhdessä suunnitellaan menu. Ajattelin jotain tosi kevyttä, vaikka tosi paljon eri salaatteja ja ehkä kalaa/kanaa. Jotain tosi raikasta. Perunaa tms. ei ollenkaan. Juomana valkkaria ja tietysti shampanjaa.
Kahvien kanssa juustokakkua ja jotain keksejä/leivoksia tms. Kermakakkua en halua juhliini.

Kirjoitin tänä keväänä enkun ja lyhyen matikan. Enkku L, matikka C tai M. Uusin ton matikan syksyllä ja otan samalla äikän ja ranskan. Takana on jo ruotsi ( L ). Sellanen LLLEE-rivi olisi kiva.

e: niin ja IB sitten erikseen, saa nähdä miten sen kanssa käy...

Meillä tarjoilut järkkää kahvila, jossa juhlat myös pidetään. En halua pitää niitä kotonani, koska kun asun isukin kanssa, saisin ite varmaan tarjoilla ja leipoa koko viikon ja siivota, myöskään äidilläni en niitä tahdo pitää. Joten tämä järjestely sopii kaikille, ei olisi aikaakaan leipoa kun pitää käydä töissä ja lukea pääsykokeisiin.

Tuliskohan lopulliset tällä viikolla?

Juhliin voin onneksi valmistautua huoletta, mutta ymmärrän kyllä tilanteen kyrsivyyden niillä, jotka eivät ole varmoja läpipääsystään. Itellä sama epävarmuus kalvaa dia-haussa. En millään jaksaisi alkaa lukea pääsykokeisiin varmuuden vuoksi, koska on todennäköistä, että pääsen paperihaulla ensisijaiseen hakukohteeseeni. Jos en kuitenkaan pääse, niin en ole pätkääkään valmistautunut pääsykokeisiin... Arrrggh... Ei oikein inspaa lukea illoilla töiden jälkeen vain varmuuden vuoksi.

Ei auta kuin odottaa tuloksia...:jahas:

Sanos muuta. Mulla vitutusta lisää vielä se, että työajasta lohkasee aivan perkeleesti pois valmennuskurssi, jonne menin vaan näön vuoks. Opettaja-äiti vaan ilmotti kirjotusten jälkeen ettei töihin ole menemistä jos en valmennuskurssille mene... :jahas:
Tosiaan lähtöpojoja on vähintään kymmenen enemmän kuin mitä vime vuonna tarvitsi paperivalintaan, eli papruilla sisäänpääsy melko todennäköinen.
Mutta ainakaan matikan pääsykoe ei ole yhtään vaikea, viime vuoden kokeesta lonkalta 4 kokonaan oikein ja viides jotenkin. Kuudes oli täysin hepreaa, mutta valtaosa tuskin saa kaikkia täysin oikein... :rolleyes:

ei ne vielä saa tulla. Kahavi ja kakku linjalla varmaan mennään, salaatteja, coktai piirakkoja ja jotain pasteijoita. Itse nakitan itseni ovi mieheksi (portsariksi) kävi miten kävi, tuli mulle lakkia tai ei. Siskolle se tulee kuitenkin.

No voi sun saatana. Meni kyllä sensoreilla kaikki vituiks. Enkun pojot laski yli 10 pistettä ja fysiikassa sen yli 5, oikeestaan ainoo ilonen yllätys oli äikän E eikä silläkään oo mitään merkitystä... :jahas:
Lopullinen rivi on häpeällinen EEEMMC... :david:
Eipä siinä, ehkä "hieman" alle oman tason, mutta lakki sentään tulee ja opiskeleman pääsee melko varmasti.

Tänään kuppia, anyone? :kippis1:

Oma rivi tulee olemaan LMCB tai EMCB. Tosin tuo B ei ole vielä ihan kiveen hakattu juttu.
Oon kyllä kaikin puolin tyytyväinen noihin, ottaen huomioon, että oon käyny 27 kurssia, joista 19 kirjotettavien aineiden kursseja ja viimesimmät suoritukset viime vuoden helmikuulta. Kirjotuksiin valmistauduin yhteensä ehkä kuus päivää :D

YTL yllätti ja peräti kaks ainetta nous pykälällä alustavista. Vakioveikkauksen lopullinen voittorivi on siis LMMC :dance2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom