Ylioppilaskirjoitukset kevät 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tapsu-
  • Aloitettu Aloitettu
Say what...? :wtf:
Joku tässä mättää, mun mielestä kemian koe oli tähänastisista helpoin... Joko oikeesti osasin ne asiat tai sit luulin vaa osanneeni ja tulee i. :jahas:

Nyt ois 9 päevvöö wapaata jonka jälkeen fysiikka. On ainaki aikaa lukea, levyttää, lukea, levyttää, ni luulis tulevan hyvä...

Tuli hyvä tai ei, on melkoset pippalot kyllä järjestettävä silloin 26. päivä. :kippis1:
No ehkä osasit vaan juuri ne oikeat asiat, mutta kyllä tämä oli mun mielestä huomattavasti vaikeampi kuin aikaisemmat. Joo ja 26. päivä vedetäänmelkoinen känni Tampereen onnelassa :dance:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kemia oli kyllä täysin saatanasta. 2. tehtävä oli mukamas ihan peruslasku... Kolmostehtävä oli niin spesiaali kalkinpoltto, ettei sitä voi kukaan muistaa. No, kaiken kaikkiaan järkyttävä kokemus. :|

Niin ja pakolliseksi toi tuli otettua, kun luulin sen olevan yksi vahvimmista aineista... Joku tässä taisi kysellä jo kompensaatiopisteistä. Miten ne toimiikaan? Ei ole hirveästi tullut perehdyttyä asiaan.

kompesaatio pisteitä tulee a:2 b:3 c:4 m:5 e:6 l:7
i+:ssan kompesoi 12p
i:n komensoi 14p
i-:n kompesoi 16p
i--:n kompensoi 18p

Juu kyllä kemia tuntu takkuavan tänään :( Ja tuli viel otettua pakolliseks ku luulin et on niitä vahvimpia aineita. Sain sen 8 tehtävää tehtyä mut laskutehtäviä ei tullu juurikaan tehtyä. Pitäis vähän alkaa katteleen fysiikkaa jo...

Joo heittäkääs vinkkejä harjaannuttaa ruotsia :D 43p tuli kuuntelusta ja pakollisena täytys A saada. Riittääkö Boten Anna repeatillä?

Aika helppoja on kyl olleet kirjotukset tähän mennessä. Historia ja ruotsi pitäis jaksaa vielä vääntää.

Äikästä 30+40 ja kaiketi M
Lyhyt matikka C, oli muuten helppo koe
Enkku E tai L jos aine meni hyvin, teoreettinen maksimihan siinä onkin se 95. Eli varmasti tippuu siitäkin pisteitä.
Yhteiskuntaoppi vituilleen, en halua tietää.
Hissa on kyl helppo, ja se onki viiminen pakollinen.

Olispa mullekki historia helppo. Lukee en kyl tosiaankaan jaksa, kattelen jotain dokkareita. Syksyllä sitte uusiin jos musta nyt ei ylioppilasta tule historian takia, we shall se.

Joo heittäkääs vinkkejä harjaannuttaa ruotsia :D 43p tuli kuuntelusta ja pakollisena täytys A saada. Riittääkö Boten Anna repeatillä?
Tuolta kun teet kaikki ni oot vahvoilla. Viime syksynä sain kuuntelusta 73 pojoa. En lukenu koko syksynä yhtää ja tein nuo viimesellä viikolla ja jäin parin pisteen päähän L:stä. Pisteitä tuli menetettyä vaan kuuntelusta ja aineesta... :D
Eli noilla pääsee pitkälle.

Mä pärjäsin syksyllä ruotsissa oikein mainiosti ihan puhtaasti veikkaamalla :kippis1: eli C pamahti kirkkaasti, vaikka en mistään oikeen mitään ymmärtänytkään :D

Mä pärjäsin syksyllä ruotsissa oikein mainiosti ihan puhtaasti veikkaamalla :kippis1: eli C pamahti kirkkaasti, vaikka en mistään oikeen mitään ymmärtänytkään :D
Mulla on kans ruottis veikkailu sujunu yleensä aika hyvin mutta se aineen kirjottaminen vähän hirvittää kun ei tiedä ymmärtääkö edes niitä aiheita. :D
Kuuntelusta tuli onneks 60 pistettä eli luulis tuosta sen verran nyt sitten tulevan että läpi ainakin pääsee.

Mulla on kans ruottis veikkailu sujunu yleensä aika hyvin mutta se aineen kirjottaminen vähän hirvittää kun ei tiedä ymmärtääkö edes niitä aiheita. :D
Kuuntelusta tuli onneks 60 pistettä eli luulis tuosta sen verran nyt sitten tulevan että läpi ainakin pääsee.

Kannattaa se aine vetää ihan varman päälle, ei mitään liian monimutkasta, jos on epävarma. Ite ainakin heitin niin palikkakielellä ku vaa mahollista, ja silti joku 60 pojoo sieltä napsahti. Kerran yritin kikkailla yhessä kurssilla kirjotetussa aineessa ja tuloksena "Lukuisten virheiden takia mahdoton arvostella" ja opettajan punakynää enemmän ku mun tekstiä :D

Kannattaa se aine vetää ihan varman päälle, ei mitään liian monimutkasta, jos on epävarma. Ite ainakin heitin niin palikkakielellä ku vaa mahollista, ja silti joku 60 pojoo sieltä napsahti. Kerran yritin kikkailla yhessä kurssilla kirjotetussa aineessa ja tuloksena "Lukuisten virheiden takia mahdoton arvostella" ja opettajan punakynää enemmän ku mun tekstiä :D
Kiitos vinkistä! :D Pitää toivoa, että aiheena olisi jotain tyyliin "Kerro itsestäsi." Jag heter Matti...

Aineeseen kannattaa opetella sellasta palikka sanastoo aina. Esimerkiks että minusta tuntuu, minä olen sitä mieltä, minun mielipiteeni on, minun näkökulmasta asia on...
Kaikkea tommosta ku vääntää ne menee varmasti oikein ja saa paljon sanoja.

Matikan Pisterajat

Millaisetkohan on pitkän matikan pisterajat tänä keväänä.
L:n raja menee ennätyslukemiin, luultavasti 60 pisteeseen.
Mitkäköhän on sitten läpipääsemiseen vaadittavat rajat. Itse kävin koululla tänään tiedustelemassa ja kokeesta tulossa 15 pistettä!!!! :eek: Viime vuosina maksimissaan on raja ollut 13p, mutta nouseekohan yli viidentoista, toivottavasti ei.

PItän viakka pääni pantiks, että ällän raja ei ole 60. Ei siinä oo mitään ideaa, että ne nostelis noita ihan taivaisiin. Ennemminkin vetää ihan överi kireen arvostelun.

Aineeseen kannattaa opetella sellasta palikka sanastoo aina. Esimerkiks että minusta tuntuu, minä olen sitä mieltä, minun mielipiteeni on, minun näkökulmasta asia on...
Kaikkea tommosta ku vääntää ne menee varmasti oikein ja saa paljon sanoja.
Hyvä vinkki, kiitos!

Ne on ainakin venäjän aineissa todettu toimiviksi. Ylipäätänsä vaikuttaa siltä, että yo-kokeissa voit kirjottaa kuinka hirveetä paskaa vaan, kuhan kirjotat sen oikein niin pisteitä tulee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom