Ylinopeus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cartma
  • Aloitettu Aloitettu
Siinä vaiheessa kun käännyn duunissa jonkun 11km/h ylinopeutta ajaneen perään ilman että ko. tapaus vaikuttaa rattikselta, narkilta, autovarkaalta tms. tapahtuu jotain seuraavista...

- Tajuan hakeutua tutkintaan tai löytötavaratoimistoon,
- vien itseni saunan taakse,
- herään hikisenä painajaisunesta omaan huutooni.

Mulle on ihan yks hailee miten se telkänpöntöt säädetään toimimaan, mutta luojan kiitos siellä haalarin sisällä (uskokaa tai älkää) on hengittävä ja ajatteleva ihmislapsi, joka ei kaikkia Herrojen linjauksia purematta niele.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siinä vaiheessa kun käännyn duunissa jonkun 11km/h ylinopeutta ajaneen perään ilman että ko. tapaus vaikuttaa rattikselta, narkilta, autovarkaalta tms. tapahtuu jotain seuraavista.......
.

Voiko tästä ymmärtää ja luottaa siihen että olet poliisi?
Jos näin niin pystytkö kertomaan tarkemmin että mikä/miten tuo linjaus sitten partioautoissa hoidetaan?
Jos ajatellaan vaikka tuolla syrjäseuduilla jossa liikennettä vähän ja partio ajelee vaikka jostain tehvältä pois ilman kiireitä ja vastaan tulee 11km/h ylinopeudella niin onko teillä oma harkinta käytössä vai velvoitus lähteä perään vai kenties kirjoittamanton sääntö että ei reagoida?
 
Pitääkö koko liikennevirran sujua hitaimman mukaan? Eikä tähän voi mitenkään puuttua. Esim. pakotetaan ajamaan tiensivuun jos takana on esim. 5 autoa ja päästämään letka ohi.

No höh. Pitääkö sen liikenteen mennä sitten nopeimman mukaan? Aina tulee takaa joku sua nopeampi, väistätkö heti penkkaan?

Heti kun puhutaan ylinopeudesta, aletaan itkemään kuinka mammat ajaa kuuttakymppiä ja siksi on pakko ajaa kahtasataa ohi. Mutta kun suurin osa taitaa ajaa suurin piirtein sitä nopeusrajoituksen mukaista nopeutta. Ja nämä taitavat olla myös niitä köröttelijöitä mitkä pitää ohittaa.
 
No höh. Pitääkö sen liikenteen mennä sitten nopeimman mukaan? Aina tulee takaa joku sua nopeampi, väistätkö heti penkkaan?

Heti kun puhutaan ylinopeudesta, aletaan itkemään kuinka mammat ajaa kuuttakymppiä ja siksi on pakko ajaa kahtasataa ohi. Mutta kun suurin osa taitaa ajaa suurin piirtein sitä nopeusrajoituksen mukaista nopeutta. Ja nämä taitavat olla myös niitä köröttelijöitä mitkä pitää ohittaa.
Nii-i missäköhän näitä 60 alueella 40 ajelevia on? Enemmän näitä 80+ ajelevia 60 alueella on..
 
Voiko tästä ymmärtää ja luottaa siihen että olet poliisi?
Jos näin niin pystytkö kertomaan tarkemmin että mikä/miten tuo linjaus sitten partioautoissa hoidetaan?
Jos ajatellaan vaikka tuolla syrjäseuduilla jossa liikennettä vähän ja partio ajelee vaikka jostain tehvältä pois ilman kiireitä ja vastaan tulee 11km/h ylinopeudella niin onko teillä oma harkinta käytössä vai velvoitus lähteä perään vai kenties kirjoittamanton sääntö että ei reagoida?

Oma harkinta on käytössä.

Mun puuttumiskynnykset eivät tule muuttumaan tämän uudistuksen vuoksi. Tai sitten en pidä jatkossa tutkaa päällä.
 
Ainakin mun Navigonissa oli suoraan. Ja muutkin mainostavat isosti traffic camejansa. Saa ihan päivittää tiedot maksutta kun on tuotteen ostanut.

Poliisin tehtävä ei tietääkseni ole varojen keruu sakottamalla vaan ennaltaehkäisy ja valvonta, jos kamera-alueet tiedetään etukäteen niin niillä varmaan ajetaan siten ettei tule sakkoja.
 
No höh. Pitääkö sen liikenteen mennä sitten nopeimman mukaan? Aina tulee takaa joku sua nopeampi, väistätkö heti penkkaan?

Heti kun puhutaan ylinopeudesta, aletaan itkemään kuinka mammat ajaa kuuttakymppiä ja siksi on pakko ajaa kahtasataa ohi. Mutta kun suurin osa taitaa ajaa suurin piirtein sitä nopeusrajoituksen mukaista nopeutta. Ja nämä taitavat olla myös niitä köröttelijöitä mitkä pitää ohittaa.

Missä mä noin sanoin? Eikös sen voi olettaa sujuvan sitä sallittua nopeutta kun olosuhteet ovat hyvät? Yritin tossa kuvailla ne hyvät olosuhteet. Pässimpikin tajuaa että pimeellä räntäsateessa ajetaan sitä nopeutta joka tuntuu turvalliselta, suurin sallittu on suurin sallittu.

mutta jos ajotaidot ei riitä ajaa HYVÄLLÄ KELILLÄ suurinta sallittua, kannattaa ehkä harkita lähteekö sinne liikenteen sekaan säätämään ollenkaan. No mutta eihän tällainen nyt liikennettä vaaranna, se on aina se ohittaja...

Ja suurin osa ajaa kyllä sitä rajoitusta. Mutta eipä siihen letkaan tarvita kuin se tasan ensimmäinen joka ajaa reilusti alle. Miksei näitä voi pakottaa ajamaan vaikka levikkeelle jos jonoa kertyy kun suurinta sallittua ei voi pakottaa ajamaan?
 
kyllähän tuollainen uudistus maistuu ihan rahastukselta ja poliisien työllistämiseltä. mikäli ne ylinopeudet tosiaan haluttaisiin kitkeä pois, miksi kameroita ei laitettaisi yksinkertaisesti piiloon? ihmiset uskovat huomaavansa kamerat ja ehtivänsä jarruttaa, mutta silti kovin moni niihin nasauttaa. vähän sama kuin rahapelin palautusprosentti, pakko koittaa ja uskoa siihen..

eniten pahoja tilanteita tosiaan aiheuttavat juurikin ne toinen jalka haudassa luuraavat joiden naama näkyy ratin puolien välistä. motarin rampilta työnnytään tielle huimalla 60 kilometrin tuntinopeudella ja parhaassa tapauksessa vielä ilman vilkkua.

eikä pidä myöskään unohtaa sitä henkistä voittoa kun pääsee jostain köörääjästä ohi ja tie on auki. jos vielä miettii siltä kannalta että jättää sopivasti turvaväliä ja voi ajella rauhallisesti köörääjän perässä, niin eiköhän joku kuitenkin ahtaudu siihen väliin ja taas joudutaan hidastamaan ettei olla puskurissa kiinni. kohta saakin ajella pakki päällä lähtöpisteeseen. hyvä aihe, saatana.
 
Ihan ekana kaikki yli 60-vuotiaat helvettiin liikenteestä. Aivan käsittämättömiä persereikiä ajamaan, turha syyttää vanhuutta, pysyisivät rollaattoreillaan. Voi jeesus että voi vituttaa kun joku saatanan pappa jää runkkaamaan eteen kiihdytyskaistalla, eikä vain tajua painaa kaasua. Paskaako se siellä motarilla tekee jos ajaa 80kmh, pysykööt pikkuteillä kun niitä riittää.

10 tonnin sakko vain jos ajaa yli 60 vuotiaana autolla. Lailla pitäis kieltää.
 
En mä osaa noita hienoja "quote"-nippeleitä käyttää... Mutta niinkuin jo Enertsaiser omalta kohdaltaan kertoi, oman järjen käyttö on toistaiseksi vielä sallittua ja suotavaa...
:)

Mulla on, ja tulee edelleen olemaan käytössä se "kaukovalohuomautus" tai sitten sormenheristys yhdistettynä äärimmäisen tuimaan ilmeeseen..
Sitä on omalla ajalla harjoiteltu peilin edessä. Peili meni rikki ----> toimii!

Chiiffien taholta asiaan ei ole vielä ainakaan tullut sitovaa ohjeistusta, kahvipöydässä siitä on keskusteltu muiden kuraportaan edustajien kesken.

Kumpi onkaan se suurempi hässäkkä ja vaaratilanne, 11km/h (esmes) ylinopeus, vai se mondeo/transponderi tekemässä ykköspakki-helvettiä muiden tienkäyttäjien ihmetellessä että mitähittoanyttapahatuupaniikki!!!!

"Oman" puuttumiskynnyksen ylittämisestä rangon raskaimman mukaan, mutta toisaalta asennevammaisen kohdalla hieman pienemmälläkin ylityksellä virkamiehen mainoskynä syöksyy kohti sakkolomakeen luonnonvalkeaa pintaa kuin Hiirihaukka kohti kesantopeltoa havaitessaan makoisan peltomyyrän lekottelemassa syysauringon lämmössä.

Turvallista matkaa!
 
Missä mä noin sanoin? Eikös sen voi olettaa sujuvan sitä sallittua nopeutta kun olosuhteet ovat hyvät?

Toki voi. Vaan kun halutaan että se liikenne sujuisi suurinta sallittua + vähän päälle. Suurin sallittu nopeushan ei riitä alkuunkaan maantiellä, aina löytyy se joka vaatii lisää joustoa että saa olla 1min enemmän perheensä kanssa (tai lukea formulalehteä paskalla).
 
Chiiffien taholta asiaan ei ole vielä ainakaan tullut sitovaa ohjeistusta, kahvipöydässä siitä on keskusteltu muiden kuraportaan edustajien kesken.

Onhan tuosta jo puhuttu ja se virallinen S/M lappu on varmaan tulossa tuossa parin viikos päästä pöydälle. Tälläistä puhelee ylempi väki täällä.
 
Se on ihan sama mitä se nopeusrajotus on, joillain meinaa aina pää räjähtää kun näkee edessään hitaampaa kulkevan ajoneuvon...vaikka olis siis 200 km/h nopeusrajotus ja nää köröttelijät painais 150 km/h.
 
Kuinkahan suuri osa porukasta tietää sen, että esim. joillakin autoilla on ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus 80 km/h. Itselläni oli aikoinaan tälläinen Chevyn avolava, kyllä se kulki sen 200, mutta kun
se on aikanaan rekisteröity pakettiautoksi, niin 80 on maksimi mitä semmosella saa ajaa.

Eli ei kaikki tahallaan hidastele, ja ite kyllä ajoin sillä pääasiassa samaa vauhtia kuin muutkin.

Mutta yleisesti ottaen huvittaa, että ihimisillä on niin kiire. Asukaa lähempänä työpaikkaa jos ei huvita istua työmatkaa autossa, tai hommatkaa sellainen auto missä viihtyy pidemmänkin matkan.

Itseäni kyllä tympii kanssa tien tukot, mutta toisaalta harvoin mulla on niin kiire, että viittisin päivää sen takia pilata, että joku ajaa alinopeutta. Enempi häiritsee ne jotka liimautuu takapuskuriin heti, jos ajat vähänkin aikaa jonkun hitaammin ajavan perässä. Sitten samat sankarit lähtevät sellaisiin ohituksiin, että vastaantulijat väistää penkalle.
 
Kuinkahan suuri osa porukasta tietää sen, että esim. joillakin autoilla on ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus 80 km/h. Itselläni oli aikoinaan tälläinen Chevyn avolava, kyllä se kulki sen 200, mutta kun
se on aikanaan rekisteröity pakettiautoksi, niin 80 on maksimi mitä semmosella saa ajaa.

Eli ei kaikki tahallaan hidastele, ja ite kyllä ajoin sillä pääasiassa samaa vauhtia kuin muutkin.

Veikkaan, että aika moni tietää sen, että on olemassa ajoneuvoja, joilla on ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus. Mutta kävikö sinulla mielessä, että myös aika moni joka täällä purnaa hidastelijoista tietää tuon asian ja purnaakin nimenomaan niistä ajoneuvoista, joilla ei ole mitään ajoneuvokohtaisia nopeusrajoituksia? Ei muakaan sinällään vituta esim. traktorit tuolla tien päällä. Pakkohan niidenkin on siellä joskus liikkua. Mutta niitäkin näkee kahdenlaisia: niitä, joiden kuskeilla on pelisilmää päästää autot ohi väistämällä levikkeelle ja niitä, jotka haluavat kerätä puoli Suomea peräänsä..


Mutta yleisesti ottaen huvittaa, että ihimisillä on niin kiire.

Ei kyse ole välttämättä mistään kiireestä. Jotkut saattaa vaan haluta ajaa normaalinopeutta. Ei mua kiinnosta viettää autossa tarpeetonta aikaa.

Asukaa lähempänä työpaikkaa jos ei huvita istua työmatkaa autossa, tai hommatkaa sellainen auto missä viihtyy pidemmänkin matkan.

Tämähän onkin todella helposti ja kaikkien toteutettavissa.
 
Missä mä noin sanoin? Eikös sen voi olettaa sujuvan sitä sallittua nopeutta kun olosuhteet ovat hyvät? Yritin tossa kuvailla ne hyvät olosuhteet. Pässimpikin tajuaa että pimeellä räntäsateessa ajetaan sitä nopeutta joka tuntuu turvalliselta, suurin sallittu on suurin sallittu.

mutta jos ajotaidot ei riitä ajaa HYVÄLLÄ KELILLÄ suurinta sallittua, kannattaa ehkä harkita lähteekö sinne liikenteen sekaan säätämään ollenkaan. No mutta eihän tällainen nyt liikennettä vaaranna, se on aina se ohittaja...

Ja suurin osa ajaa kyllä sitä rajoitusta. Mutta eipä siihen letkaan tarvita kuin se tasan ensimmäinen joka ajaa reilusti alle. Miksei näitä voi pakottaa ajamaan vaikka levikkeelle jos jonoa kertyy kun suurinta sallittua ei voi pakottaa ajamaan?

Tähän ehdottoman sama. Lisättäköön vielä että mua vituttaa suunnattomasti se autoilijoiden segmentti joka ajaa aivan vitullista ALInopeutta moottoritien rampilla, yritä siinä sitten turvallisesti tällaisen persreiän takana liittyä 120 km/h ajavien vauhtiin 60-80 km/h vauhdista. Tuo on sitä liikenteen vaarantamista jos jotain. Nirri tai vähintään kortti pois tuollaisilta mulkuilta :jahas: Ei sinne rampin alkupäähän ihan turhaan ole säädetty nopeusrajoitukseksi sitä 120 km/h:a.

Muutenkin tuntuu että herrat luulevat nopeuden laskemisen olevan ainoa ratkaisu liikennekuolemien vähentämiseen, voi kun olisikin niin yksinkertaista, eiköhän siinä tapauksessa kannattaisi kaikki tiet säätää 20 km/h rajoituksen mukaan.
 
toki otos on pieni, mutta mukava huomata että poliisit aikovat käyttää tilannetajua eikä mennä juuri sen pykälän mukaan.

Iso kumarrus sinne suuntaan:hyvä:

""Oman" puuttumiskynnyksen ylittämisestä rangon raskaimman mukaan, mutta toisaalta asennevammaisen kohdalla hieman pienemmälläkin ylityksellä virkamiehen mainoskynä syöksyy kohti sakkolomakeen luonnonvalkeaa pintaa kuin Hiirihaukka kohti kesantopeltoa havaitessaan makoisan peltomyyrän lekottelemassa syysauringon lämmössä." :lol2:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom