- Liittynyt
- 17.4.2002
- Viestejä
- 766
Kannattaisi kotomaan "holtittomasta" liikenteestä huolestuneiden päättäjien joskus tehdä kulttuurimatkoja vähän etelämpään tai itään... Sielläkin pysytään kait jotenkuten hengissä? Ei meillä nyt niin huonosti asiat ole...
Eiköhän liikennekuolemien ja onnettomuuksien vähentämisessä olisi tärkeintä nuorten liikenne- ja asennekasvatus ja Poliisin tehokkaampi puuttuminen tälläiseen selvään "häiriökäyttäytymiseen" liikenteessä.
Taitaa vieläkin suurin osa onnettomuuksista johtua hurjasta ylinopeudesta tai selvästä piittaamattomuudesta(järjen puutteesta), jossa on aivan sama oliko rajoitus 80km/h tai 100km/h tai toleranssi 5 vai 10km/h. Jos kuitenkin nuoret jantterit ajelee 140km/h tai ylikin, kuten taisi tuolla Jyväskylän tapauksessa olla.
Lisäksi on rattijuoppoja, huumaantuneita ja muuten vaan kyvyttömiä autojen ratissa, jotka aiheuttavat onnettomuuksia. Totta on, että näissä onnettomuuksissa on ollut osasyynä ylinopeus, mutta ylinopeus ei ole johtunut sakotuksen liian suurista toleransseista tai vääristä nopeusrajoituksista! Näissä tilanteissa rajoituksia tai mahdollisia sanktioita ei olla kuskin toimesta mietitty sekunttiakaan.
Olisi mielenkiintoista saada joskus informaatiota, kuinka monessa onnettomuudessa on ollut syynä ainoastaan lievä ylinopeus! Taitaa olla melko vähissä moiset... Jos tosiaan lasketaan pois kaikki muut pääasialliset onnettomuuden syyt.
Tottahan se on, että ajonopeutta laskemalla saadaan vähennettyä vammautumisia onnettomuuksissa, mutta missä menee raja? Väheneehän ne jos yleisrajoitus lasketaan kaikilla teillä vaikka nopeuteen 60km/h, mutta onko siinä järkeä?
Suomi on suuri maa, missä on pitkät välimatkat autoilijoilla ajettavana. Ymmärrän hyvin yleisen vitutuksen jos työmatkalla menee yhteen suuntaan 10min enemmän, kuin olisi pakko. Tuon kun kertoo työpäivien määrällä, niin tulee jo melkoinen määrä turhia minuutteja auton ratissa.
Eiköhän liikennekuolemien ja onnettomuuksien vähentämisessä olisi tärkeintä nuorten liikenne- ja asennekasvatus ja Poliisin tehokkaampi puuttuminen tälläiseen selvään "häiriökäyttäytymiseen" liikenteessä.
Taitaa vieläkin suurin osa onnettomuuksista johtua hurjasta ylinopeudesta tai selvästä piittaamattomuudesta(järjen puutteesta), jossa on aivan sama oliko rajoitus 80km/h tai 100km/h tai toleranssi 5 vai 10km/h. Jos kuitenkin nuoret jantterit ajelee 140km/h tai ylikin, kuten taisi tuolla Jyväskylän tapauksessa olla.
Lisäksi on rattijuoppoja, huumaantuneita ja muuten vaan kyvyttömiä autojen ratissa, jotka aiheuttavat onnettomuuksia. Totta on, että näissä onnettomuuksissa on ollut osasyynä ylinopeus, mutta ylinopeus ei ole johtunut sakotuksen liian suurista toleransseista tai vääristä nopeusrajoituksista! Näissä tilanteissa rajoituksia tai mahdollisia sanktioita ei olla kuskin toimesta mietitty sekunttiakaan.
Olisi mielenkiintoista saada joskus informaatiota, kuinka monessa onnettomuudessa on ollut syynä ainoastaan lievä ylinopeus! Taitaa olla melko vähissä moiset... Jos tosiaan lasketaan pois kaikki muut pääasialliset onnettomuuden syyt.
Tottahan se on, että ajonopeutta laskemalla saadaan vähennettyä vammautumisia onnettomuuksissa, mutta missä menee raja? Väheneehän ne jos yleisrajoitus lasketaan kaikilla teillä vaikka nopeuteen 60km/h, mutta onko siinä järkeä?
Suomi on suuri maa, missä on pitkät välimatkat autoilijoilla ajettavana. Ymmärrän hyvin yleisen vitutuksen jos työmatkalla menee yhteen suuntaan 10min enemmän, kuin olisi pakko. Tuon kun kertoo työpäivien määrällä, niin tulee jo melkoinen määrä turhia minuutteja auton ratissa.