Yliluonnolliset ilmiöt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nCh
  • Aloitettu Aloitettu
Heh, toi Keken juttu oli hauskanen.. :lol2:

Mua mietityttää, että voisiko avaruuskavereilla todella olla joku kujevastaava tms. joka keksii näitä hauskoja jekkuja ihmisten arkeen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hauskoja juttuja ihmisten arkeen keksii ja tuottaa Kosminen Vitsailija, joka on maailmankaikkeuksien luoja ja kohtaloiden koordinaattori. Hän loi mielen ja avaruuden yhtenä osana suurta leikkiään!

burdock sanoi:
Kun tässä kerta unista puhutaan, niin pistetään samaan syssyyn. Mistä johtuu, että jotkut unet jäävät niin pysyvästi mieleen? Itsekin muistan noin viimeiseltä 2-3 yöunista lähes kaiken.

Unia "näkee" yleensä silloin eniten, kun saa nukkua pitkään ja rauhassa. Eli nytkun oon duunissa ja yö unet jää aina johonkin alle 6 tuntiin on aika mahdoton enää duunis muistella, että mitäköhän sitä yöl tuli nähtyy.

Kingit unet kyl rullaa :rock:

Pienenä näin paljon sellasta unta, että tipuin korkealta. Olen melkein koko ikäni asunu korkeassa kerrostalossa. Aluksi olin ihan paskat housussa, toivoin et kun täst selviin niin oon maailman kiltein ihminen kuitenkin sit aina lätyks asfalttiin ja sit tiputtiin uudestaan :) . No sit pikkuhiljaa ku tää yleisty tajusin et mähän saatanan nukun. Sit rupesin ihan fileissä aina tippumaan ja lopulta ajauduin siihen et flengailin talosta taloon ja aina ennekun menin nukkumaan toivoin et jos tnään taas pääsis tippuu :D

Myös näitä on sattunut. Näen pitkää unta, yht'äkkiä puhelin rupeaa soimaan..mietin, kukakohan sieläkin soittaa. Menen puhelimen luo, vastaan, mutta puhelin vaan jatkaa soimista..sit pikkuhiljaa vavahtuu hereille ja huomaa et puhelin soi.

Olen miettinyt onko mahdollista voiko unessa tuntea "oikeaa" tuskaa ja kipua. Ainakin siltä välillä tuntuu..Eikö homma mee niin, että hermot välittävät tiedon aivoille ja sitten vasta sattuu. Jos aivot "tallentavat" tämän kivun ja sitten se voi realistesessa unessa ladata sen tuskan sinne uneen..hmm..

Onko noista dEjavu ilmiöistä jotain linkkiä..? Olisi hauska kuvitella, että ihminen olisi kehittymässä seuraavalle asteelle :rolleyes: . Pienenä noita dejavu juttuja tulee perkeleesti enemmän näin vanhempana..johtuiskohan toi jotenkin siitä kun aivot vielä kehittyvät..
Itsehän jäin aina pällistelemään et, tän oon nähny, toi tulee tuolta, koht toi tulee puhuu mulle jne. ja koitti näin viedä sitä dejavu ilmiötä mahollisimman pitälle...

Tää thredi on mennyt pikkuhiljaa ja aika pahasti offtopiciks... Thredin nimi oli Yliluonnolliset ilmiöt, ei virallinen uni thread. Kaikki näkee unia, ei siinä oo mitään ihmeellistä... Eikö jossain kaiken lisäks ollu uni thred?

Edit. En siis nyt yritä vittuilla, kunhan totesin.

Omista muistin kätköistä:
penskana (n.11v) asuttiin omakotitalon yläkerrassa. olin keittiössä kaverin kanssa ottamassa juotavaa, kun kuultiin selvästi jonkun juoksevan rappuset ylös yläkertaan. tarkistuksen jälkeen ei löydetty talosta ketään.

samoja aikoja 11-12v juhannusaattona järvellä näin ekaa kertaa elämässäni valopalloja. niitä ilmestyi taivaalle ja horisonttiin eripuolille, liikkuvia ja paikallaan olevia. jonkun 5minuuttia niitä näkyi ja sitten painuin unten maille, paskat housussa.

myöhemmin 14-15vuotiaana näin illalla joskus seittemän aikoihin laskettelurinteessä ison valoilmiön. taivaan läpi meni joku raketti tai vastaava hirvittävää vauhtia kovan mökän saattelemana. pimeä ilta-taivas valaistui kokonaan tapahtuman ajaksi. paikalla oli useita kymmeniä muita silminnäkijöitä.

toki nämä on tapahtunut kun on ollut itse lapsi/nuori, joten mielikuvituksella on oma osansa tapahtuneeseen.

Tuli mieleen eräs tapahtuma vuosien takaa. Eräs mustalainen oli suuttunut minulle jostain ja alkoi haastaa riitaa, siinä sitten väiteltiin. Kunnes hän aivan yhtäkkiä heilautti kätensä kohti naamaani, mutta minä näin kaiken erittäin hitaana liikkeenä ja sain kädestä kiinni. Manne säikähti hieman ja poistui häpeissään paikalta....

Myös minulla on ollut unihalvauksia ja ne on varsin ikäviä sillä aina niissä näen kaikenlaisia hirviöitä/tappajia.... Ja kerran olen unissani lyönyt käteni seinään voimalla joka rikkoi seinään käden mentävän reiän, mutta käteen ei jäänyt jälkeäkään....

Eikai tässä ajan hidastumisessa ole mitään yliluonnollista.

Muistan lukeneeni, että hätätilanteissa, joissa pitää toimia salamannopeasti aivot nopeuttavat toimintaansa. Silloin aika tuntuu kuluvan normaalia hitaammin.

Samanlaisia kokemuksia on mullakin mm. liikenteessä, kun on ollut läheltäpititi-tilanne.

Noin kaksi vuotta mummoni kuolemasta olin imuroimassa keittiössä ja yht'äkkiä tuli outo olo: Eräässä kohdassa haistoin täysin saman tuoksun kuin mitä edesmenneen mummoni ominaistuoksu oli. Koskaan aiemmin, eikä koskaan sen jälkeenkään ole samanlaista tapahtunut.

Järkiperäinen selitys voisi ehkä olla se, että aivoihin "rekisteröity" haju vain sattui tulemaan uudelleen "esiin"..Heh, aivan kuin hajuröyhtäisy :eek: ....Kuulostaisiko järkevältä?

Onko muilla ollut vastaavia kuolleiden ominaistuoksujen haistamisia..?

Ohan sitä kaikkee sattunu joka mietityttää vieläkin.

- Olin 5 vuotta, äiti teki keittiössä ruokaa ja hypin sen sängyllä ja pompottelin jojoa samalla. Tiputin jojon vahingossa lattialle että naru meni sängyn alle, kurotuin ottamaan jojoa mutta juuri ennenkuin sain sen kiinni naru kiristyi ja jojo sinkosi sängyn alle todella nopeasti. Jäädyin hetkeksi ihan totaalisesti ja juoksin keittiöön, jojoa ei löytynyt ja muita ei talossa ollut.

- 6 vuotiaana illalla noin 10 aikaan illalla autotallissani naapurin kanssa laittamassa pyörän pinnoihin helmiä joista lähtee veikeä ääni. Autotallin nurkassa on puuvarasto jossa on luukku ullakolle, varastosta rupeaa kuulumaan ryminä ja esiin ilmestyy karhun ja juopon sekotus joka tönäisee minut seinään ja sanoo jotain kuolemisesta ja juoksee pois, naapurini lähti itku kurkussa kotia juosten ja minä menin sisälle. Nykyään en pysty erottamaan oliko se unta vai ei, muistan kysyneeni tapahtumasta naapuriltani monta vuotta sitten johon hän vastasi muistavansa.

- 9 vuotiaana tallinnan mustanmäen torilla tuli äkillinen pisto rintaan ja seuraavaksi tajuan tuijottavani kelloa joka oli vähän yli yksi. Takasin suomeen tultua kuulin mummoni kuolleen, tietenkin samaan aikaan.

- 16 vuotiaana ajellaan metsätiellä kavereitten kanssa ja ajettiin vanhan auton rottelon ohi. kaveri sai päähänsä mennä hajottamaan autossa olleella vasaralla sen ikkunoita. Ajamme takasin, pysähdymme auton kohdalle ja kaverini avaa takapenkin oven ja kiskaisee samontein oven kiinni jolloin metsässä näkyi helvetin kirkas välähdys. Kaikki oli 5 sek aivan hiljaa kunnes joku varmisti näkikö muutkin sen, loppupeleissä kaikki näki sen eri suunnasta.

Jälkeenpäin mietin että valo on voinut olla kattovalo, joka pimeellä heijastu ikkunoista jolloin kaikki näki sen erisuunnasta, väri vaan ei täsmää.

Lisää löytyy mutta ketä kiinnostaa ja ken uskoo :)

yleisön pyynnöstä. :)

Asumme tällä hetkellä omakotitalossa, nään välillä sivusilmällä tummia hahmoja vilisevän talossa. Olen pistänyt nämä aina kännin tai väsymyksen piikkiin.
Viime talvena olimme ottamassa olutta meillä kaverini kanssa. Näin kusella käydessäni taas kyseisen hahmon ja rupesin siinä kaverilleni kiroamaan, oletettavasti hän naureskeli ja selitti että et noin kännissä voi jo olla.

3 kaveria tuli lisää ja olimme kaikki huoneessani ovi auki noin 20cm, sitten yksi tulokkaista sanoi "onko teillä muita kotona?" kaikille oli vähintäänkin selvää ettei muualla talossa ollut ketään. Siinä vaiheessa hymyilin ja katsoin kaveriani jolle sepostin näkemästäni aiemmin ja hänen ilmeensä oli vähintäänkin huvittava. Vastasin kysymyksen esittäneelle kaverille oletettavasti että kaikki on tässä huoneessa jonka jälkeen hän kuvasi näkemänsä täysin samanlailla kuin minä.

Vuosi sitten kesälomalla tuli valvottua usein aamu 5-6 asti koneella. Kaikki joilla on messenger ja webbicamera niin tietävät että keskustelu kuvakkeen alareunasta näkyy oman kameran kuva. Aamulla mesettäessä kuulokkeet päässä katsoin omaa kuvaani ja sivusta työntyi käsi joka otti kuulokkeiden piuhasta kiinni, molemmat omat kädet oli näppäimistöllä. Sydän kääntyi 360 astetta ja loppu yö menikin selän taakse vilkuillessa.

Välillä tulee tilanteita jotka on sata varmasti nähny aiemmin unessa tms.. Kuten ranskassa uima-altaassa tuijottaessa kaakeleiden väliin tungettua muovipalaa ja tilanteita kaveri porukalla jossa arvaa toisten sanat ja reaktiot ennalta.

Välillä sitä kelailee että onkohan toi pääkoppa ihan kunnossa.. :rolleyes:

Viimeksi muokattu:
SeLektA sanoi:
- 6 vuotiaana illalla noin 10 aikaan illalla autotallissani naapurin kanssa laittamassa pyörän pinnoihin helmiä joista lähtee veikeä ääni. Autotallin nurkassa on puuvarasto jossa on luukku ullakolle, varastosta rupeaa kuulumaan ryminä ja esiin ilmestyy karhun ja juopon sekotus joka tönäisee minut seinään ja sanoo jotain kuolemisesta ja juoksee pois, naapurini lähti itku kurkussa kotia juosten ja minä menin sisälle. Nykyään en pysty erottamaan oliko se unta vai ei, muistan kysyneeni tapahtumasta naapuriltani monta vuotta sitten johon hän vastasi muistavansa. :)
Muinoin erränä sunnuntaina,24.07.2005 n.02:00 aikaan yöllä lukiessani edellämainittua stooria vasemmalta puoleltani kuuluu epämääräistä rapinaa.Sydänpomppoillen käännyn etsimään äänen aiheuttajaa.Myöhemmin paljastuu että pikkupoijat vain tirskui ikkunan alla.Kuolema oli vähintään lähellä :david:

Tosta Rautaketjun jutusta (vaikka vitsi olikin) tuli mieleen yks juttu mun vanhasta kortteerista Kauklahdessa tehdasrakennuksen talonmiehen lukaalissa.

Heräsin yöllä jossain kahden tietämillä keskusteluun, jota kuulin pihalta. Äänet olivat sen verran vaimeita, ettei niistä saanut juuri sanojen puolesta selvää, mutta sen verran kuitenkin, että keskustelu oli käynnissä ja keskustelijoita oli 2-3. Asia hämmensi minua sen verran, että aukaisin ikkunan ja katsoin ulos, enkä silti nähnyt ketään (mikä nyt ei ole kovin suuri ihme kun lähin asuintalo on puolen kilometrin päässä eikä ko. rakennus ole toiminnassa kuin päivisin). Äänet kuuluivat silti ja jatkuivat silloinkin, kun päätin uudestaan mennä nukkumaan. Aamusella niitä ei enää ollut.

On noita kummia tapauksia pari muutakin, mutta jäävätköön kertomatta.

Aarne sanoi:
Tuohan on selitetty sillä, että vasemman aivopuoliskon joku osa havaitsee tilanteen, ja oikean puolen joku (en nimistä tiiä ku en oo doctah) osa tajuaa sen jälkikäteen, jolloin tulee fiilis että "tää on tapahtunu ennenkin"
Mutta itse, kun koitan ajatella tuota maallikkoaivoilla, niin ei tunnu yhtään järkevältä, kun se tunne on aina niin voimakas, että sama asia on tapahtunu ennenkin. Tiiä sitten, jos me eletäänkin joka päivä aina uusiks tajuamatta sitä, ja ollaan oikeasti vihreitä, ihopoimukkeilla varustettuja bodarikaloja ;)
Ei dejavuuhun liity unien näkemistä, että muistaisi nähneensä unta asiasta.

Lisää yliluonnollisia stooreja:

Pappani kuollessa mummolan vedettävä seinäkello pysähtyi olohuoneessa, sama toistui muutama vuosi myöhemmin enoni kuollessa. Samana yönä kun enoni kuoli heräsin yöllä, ja katsoin sattumalta tietokone pöytää kohden, se oli sellainen tukeva ja suuri pöytä. Näin haalean läpinäkyvän hahmon kääntävän kasvonsa minua kohden ja hymyilevän. Käytin silmiä kiinni ja auki, ja hahmo oli hävinnyt.

Muistan myös kerran keskellä päivää olin kotona "sairaana", makasin sängyssä ja päätin vilkaista makuuhuoneesta olohuoneeseen, jotta näkisin videonauhurista kellon ajan. Kierähdin sängyllä ja vilkaisin. Näin suurikokoisen punaisen silmän olohuoneen seinässä, joka kääntyi tuijottamaan minua. Jähmetyin hetkeksi. Pistin tämän sairaanaolon piikkiin.

Kolmas jännäjuttu liittyy myöskin edellisen jutun taloon. En uskaltanut juuri ilman valoja oleilla kämpässä, sillä kuulin useasti huokailua ja yskimistä varjoista. Joskus jopa askelia. Näiden aikana saattoi kattovalaistus häröillä, himmeni vähän väliä. Näin tässä asunnossa usein painajaisunia, niitä tuli siis tosi paljon. Ne alkoivat kun muutimme sinne ja loppuivat pois muuttaessa. Olimme myös vuoden evakossa homerempan takia. Myöskään tänä aikana ei vastaavaa tapahtunut vaan ne jatkuivat takaisin muuttaessa. Muutimme pois pian kun äitini oli jatkuvasti sairaana. Hän on herkkä homeelle. Nämä on sittemmin pistänyt homeen piikkiin.

Monesti näen unia, jotka toteutuvat seuraavana päivänä. Kerran heräsin yöllä unesta, jossa olin joukkotappelussa ja potkaisin jotain. No, heräsin kun olohuoneen yksi kukka lensi pitkin seiniä. Vieraspeti oli siinä lähellä. Yhden kerran taas olin nyrkkeilytreeneissä ja heräsin aamulla rystyset punaisina ja herkkinä, seinä sängyn vieressä betonia.

Kerron lisää kunhan muistan. :nolo:

keijo s sanoi:
Kerran on mulle käynyt vastaava tapaus. Ruutuun ilmestyi yllättäen kesken tiiviin irkkauksen tekstit OMG OMG OMG LOL. Oudointa asiassa oli että mummoni oli samana päivänä raumalla löytänyt piirongista jo poismenneen pappavainaan ottamat valokuvat viipurin kirkon tapuleista.
:lol2:

Yhdessä mestassa, jossa väitettiin kummittelevan, ni me oltiin perheen kans aina välillä sielä, tosi iso talo. Kerran muistan tapahtuman, joka tuntuu hyvin todelta, mutta saattaa olla unta. Me leikimme ehkä piilosta tai jotain, mutta jonkun takia olin pöydän alla. Näin sieltä valkokeltaisena säteilevän miehen siisteissä vaatteissa. Hän katsoi minuun ja hymyili, sitten meni vessaan, laittoi oven kiinni. Oven alta näkyi hänen jalat. Nopeasti loiste sammui ja jalatkin hävisivät. Voi olla unta, mutta hassummaksi asian tekee se, että yksi isoveljeni oli nähnyt, tai nähnyt unta punaisesta miehestä samassa paikassa, en muist oliko sama reissu.

Samassa paikassa isä oli viettänyt yötä yläkerrassa. Alakerrasta oli kuulunut jotain pientä metakkaa, kolinaa tjsp. Isä oli yksin paikassa, niin laittoi sitten vaan klassiset soimaan kovempaa, no eikun rytäkkä vaan siitä koveni.

Muistaakseni samassa paikassa vanhempani olivat nukkuneet nuorina yläkerrassa. Alakerrassa nukkunut vanhempi nainen oli huomauttanut, että hepä olivat pitkälle yöhön puuhastelleet, kun kovasti tömistelyä ja sen sellaista oli kuulunut. Vanhemmat olivat menneet saman tien nukkumaan, ja mummo väitti kivenkovaa, että myöhään yöhön asti kuului yläkerrasta tosi kovaa kolsketta ja melskettä.

Pienenä oli silleen, että mummolassa olin ja oven raosta näin tuntemattoman mummon. Hän hymyili minulle ja meni keittiöön. Tulin ulos huoneesta, eikä keittiössä ollut ketään. Kysyin ihan läheisessä olohuoneessa olleelta mummoltani, jolla oli näköyhteys siihen, missä tämä mummo oli ollut, että oliko hän nähnyt ketään. Eipä ei. Saattaa olla unta.

Isä näki joku vuosi sitten katsellessaan meteoreja yhden liikkuvan satelliittimaisen jutun. Sitten se kääntyi. Jossain ajassa se oli tehnyt hyvin ison zetan muotoisen matkan ja hävinnyt. yksillä tapahtumilla tänä kesänä olimme yöllä grillillä pienellä porukalla. Jotkut jäivät katsomaan satelliittia, kun se kai teki jotain omituista. Sitten se pieneni, niinkuin olisi peruuttanut avaruuteen, ja katosi. Isä nähnyt jutun, jossa sanottiin tällaisen ilmiön olevan aika yleinen.

Yksi isän kaveri oli kertonut nähneensä muodostelmia pellollaan kiinnittämättä niihin huomiota. Vähän ajan päästä tajusi, että mitä ihmettä, meni takaisin katsomaan sitä peltokohtaa, niin eihän siellä enää mitään ollut.

Kaverin broidi kertonut kuulleensa tosi kovaa lähenevää ketjujen kilistelyä metsässä. Ei nähnyt mitään ja muistaakseni peloissaan kiipesi puun latvaan kattelemaan ja oottelemaan hälventymistä.

Sama kaveri kerto, että joku selvänäkijä pysty kertomaan pikkutarkasti, mitä kaveri oli jonain päivänä puuhastellut, siten ettei kukaan ole voinut tietää mitenkään.

Yksi ohjaajatyttö (–20v.) kertoi leirillä meille pikkasen vanhemmille pojille (12-15) iltasadun, että pienellä polulla olivat ajaneet autoa ja oli ihmisiä sitten tien poskella kattelemassa lehmää/posoa/hirveä, jota oli viillelty. Taivaalla oli outoja valoilmiöitä.

Isoäiti sairaalassa nähny jonkun lääkärin tulleen, hymyilleen hänelle ja lähteneen. Sairaanhoitajat sanoivat, ettei huoneessa ollut käynyt ketään. Hän oli myös toisel kerral irtautunut ruumiistaan ja ihmetellyt miksi miehensä itkee, kun on hänel niinhyvä olla. Muistaakseni myös toinen mummoni oli kokenut irrottelun. Ensin mainittu Isoäiti näki unista symbolisesti enteitä siten, että pysty ennustamaan suht hyvin unista. Pysty myös tulkitsemaan. Äiti näki sellast unta, että isoäiti pysty sanomaan sen siinä kohtaa merkitsevän kovaa surua. Isä kuoli sen jälkeisenä pvänä.

Yhden luokkalaiseni pikkusisko oli nähnyt unta, että mummo oli pyytänyt apua. Sinä yönä heidän mummo oli kuollut. Sama luokkalainen oli kerran väsyneenä tullut luokkaan ja katto ikkunasta ja vähän ajan päästä nähny kalpean pikkupojan joka oli silmänräpäyksellä hävinnyt.

Ex-likkafriend ollu äidin kanssa Keskarissa (keskuspuisto, doh) ja nähny tiestä vähän matkan päässä polun varrella teltan. Jonku takia niitä oli se teltta kiinnostanu ja ne lähti sitä kohti. Äidillä oli vauva vaunuissa mukana, ja vaunuista oli yhtäkkiä lähteny jarrut ja alkanu livuta. Ne lähti sen perään ja katsottuaan takas telttaan päin sitä ei enää ollutkaan.

Sit tollasta nopeeta nojoota. Mun isobroidi kuvaili täydellisesti isälle chakransa. Vuoden päästä ne oli kuulemma mennyt katolle. Ite selitelly myös oudon syviä runollisuuksia pienenä (ei runoilijanvikaa nykyään). Oon usein kuullut ääniä yhdistä alarappusista silloin, kun siel ei voi olla ketään. Kerran joku ukko tuli ulko-ovesta sisään (ovi alhaalla), mennyt alarappusien oven taa (ulko-oven vieres), läähätelly vähän ja sit lähteny. Saatto olla joku sekoileva putkimies tai muu talonmiehen apuri. Kerran näin yöllä mustan jutun seinällä sellases kohtaa, jos ei oo mitään normisti. Yhen vanhan frendin edesmennyt isä oli ollut semmonen, että sen äiti joutu sen kaa aina kaikkiin outoihin ufomaisiin tilanteisiin. Tuttava ei melkein ikinä pidä turvavyötä, mutta niinä parina kertana, kun on joutunut kolariin (toinen kerta oli ilman omaa syytä), hän sattui pitämään sitä. Ainakin kerran olen nähnyt tarkan enneunen.

Noita keksii, mutta eiköhän tuossa ollut tarpeeksi. Äidillä ja varsinkin isällä sitten tuttuja, joilla vaikka minkälaisia stooreja, mutta jätettäköön väliin.

Kuukkeli sanoi:
Noita keksii, mutta eiköhän tuossa ollut tarpeeksi. Äidillä ja varsinkin isällä sitten tuttuja, joilla vaikka minkälaisia stooreja, mutta jätettäköön väliin.

Joo, eiköhän pidetä ketju omissa kokemuksissa, muuten joutuu pistää aiheeksi virallinen urbaanistoori :kippis1:

Mä ainakin haluan kuulla, jos sulla on täysluottoinen paras kaveri joka väittää että on sadan muun ihmisen kanssa nähnyt taivaalla valtavan demonin, joka on ensiksi loistanut kuin aurinko ja sitten mustunut ja syöksynyt mereen.

Omaa viestiäni kyllä editoisin vähän, jos voisi viel.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom