Yliluonnolliset ilmiöt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nCh
  • Aloitettu Aloitettu
Olin ostamassa kuukausikorttia salille, joka maksoi 18 e. Olin unohtanut että kyseiseen korttiin liittyi vielä pantti 8e. Menin lunastamaan korttia 20 seteli taskussa ja jotain hiluja lisäksi. Hieman nolona sitten pyörittelin päätäni, ja kysyin vaksilta, että kelpaavatko hilut. Rupesin laskemaan 5, 10, 20, 50 senttisiäni: 21...22...23..24..25...25,90 prkl. Rupesin miettimään että pitääkö ajaa automaatin kautta vai ei, kun vaksi nosti 10 sentin lantin, jonka olin pudottanut lattialle. Tasan 26 euroa! :lol2:

Ei kuulosta kummoiselta, mutta mitkä ovat todennäköisyydet sille, että taskuista ja lompakosta löytyy about 50 pikkuhilua, joiden summa on täsmälleen tarvittava summa? Ei enemmän eikä vähempää.

Tai ehkä minulla on vain ennakoiva alitajunta. :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
maximillian sanoi:
Ja myös dejavu-ilmiötä tutkittaessa on huomattu että kyseessä on "virhe" aivoissa...jonka henkilö kokee sitten "tuttuna tilanteena".

Pystyvät tuottamaan myös keinotekoisesti sähköllä koehenkilölle noita fiiliksiä.

Eipä sitä tiedä vaikka déjà-vullakin on jokin evolutiivinen merkitys, jonka olemme joko menettäneet tai vastavuoroisesti, jota olemme vasta löytämässä.
En nimittäin jaksa uskoa, että luonnon luomuksissa ei olisi kolikolla vastapuolta. Otetaan nyt esimerkiksi sirppisoluanemia, joka on yleinen mustalla väestöllä tietyssä osassa Afrikkaa, alueilla missä malaria on yleinen kuolinsyy. Kenelle nyt tulisi mieleen, että siihen sairastuneet olisivat onnekkaita? Kuitenkin on huomattu, että kyseisen tila estää malarialoisen infektion ja loppujen lopuksi tappaa vähemmän ihmisiä kuin malaria. Ei kyseessä ole ihmeteko luonnonkaan osalta, mutta ehkä on kuitenkin otettava huomioon, että vaikka ihmisellä riittää teorioita ja yritystä ymmärtää, niin darwinilaisittain perustellen luonnolla on ollut kuitenkin monta mahdollisuutta yrittää ja epäonnistua, ja etenkin ennen nykylääketieteen nousukautta myös aikaa päästä hyvinkin pitkälle. Kunhan tässä tuli mieleen. :offtopic:

Oon tässä lueskellu tämän aiheisia topicceja koko illan ja kylmät väreet tulee.
Näänkö nyt jotain ihme halluja :eek: vai onko pakkiksen kellot vaan sekasin?
Näitten viestien lähetys ajat ei taida kyllä pitää pakkaansa??

Mun koneen kello näyttää nyt 00.12 ja toi viestin lähetys aika jotain ihan muuta!

Mike sanoi:
Kyllä ne ihan oikein näyttäisi olevan. Katoppas profiilistasi oikea aikavyöhyke.

Taidan vaan olla höperö jo tähän aikaa illasta :rolleyes: . Mutta mikä noista aika vyöhyke vaihtoehdoista on oikee(suomessa oleilen)? Nyt valittuna western europe.

edit. Kunnon sekoilua. Eli se oikea on GMT +3
:zzzz:

Itse näen todella paljon painajaisia, yksi vittumaisimmista unista on se, että tapahtuu jotain "TODELLA" synkkää ja kun yritän huutaa, ei minusta lähde ääntä! Karjun niin kovaa kuin vain lähtee, mutta silti minusta ei lähde ääntä unimaailmassa, mutta todellisuudessa koko lääni herää siihen, sillä oikeasti minä huudan, mutta unessa en sitä tajua...

Herään aina kun tyttöystävä (oispa nytkin sellainen, huoh..) herättää ja toputtelee, että mikä hätänä..

Tätä tapahtuu lähes joka viikko..

meikä näki tässä viikon sisällä aika spookyn unen yhdestä työkaverista siellä työharjoittelupaikasta. uni oli sellainen, jossa tää mun työkaveri kuolee aivan hirveällä tavalla. oli siis tapettu ja tieto siitä tuli sinne osastolle ja kaikki oli ihan järkyttyneitä tietenkin. ja sen tappajan tuoma pelote oli kyl unessa tosi voimakas. sit siitä sit jotenki se uni loppui ja mä en edes muistanut sitten tota unta enää kuin vasta nyt tänään, kun näin tän työkaverin heti aamulla. oli ollut yövuorossa ja mä olin eka joka tuli sit osastolle. mun ilme varmaan oli sellainen, että what the fuck, oletko elossa?! :eek: oli ihan vitun outoa nähdä se nainen siinä elävänä, kun se uni jotenki tuntui niin todentuntuiselta ja jotenki sit luulin etten näkis sitä enää. mä meinasinkin kysyä vahingossa, että eikö sun pitäisi olla kuollut.. en osaa selittää sitä juttua, mikä fiilis tuli, mut aivan spooky fiilis kyl iski ja meni kylmät väreet..

''Tuttu tunne, nään kans useesti unia että yritän pakoon jotakin tai tappelen jonku kanssa ja joka ikinen kerta tapahtuu tuo "hidastuminen", aivan niinku olis vedessä ja yrittäis juosta tai lyödä jotain mutta liike on hidasta ja kankeaa ku mikä. Tympeä tunne '' ittellä kans sama juttu et ollu tirvasemas jotai ja ei käsivaa tuntuu nii prklee kankeelt

tupacalle sanoi:
''Tuttu tunne, nään kans useesti unia että yritän pakoon jotakin tai tappelen jonku kanssa ja joka ikinen kerta tapahtuu tuo "hidastuminen", aivan niinku olis vedessä ja yrittäis juosta tai lyödä jotain mutta liike on hidasta ja kankeaa ku mikä. Tympeä tunne '' ittellä kans sama juttu et ollu tirvasemas jotai ja ei käsivaa tuntuu nii prklee kankeelt

HA!

Mulla on tismalleen sama kans! Eli tappelen unimaailmassa aika usein, aivan liian usein itseasiassa ja kun koitan lyödä jotain, niin käteni hidastuu ja lyönti on todella vaimea, sellainen tönäisy vain...Tätä sattuu todella usein ja se häiritsee, kun yrittää tosissaan motata, mutta lyönnit vain hidastetaan :(

Tästä joskus suivaantuneena sitten salilla paukuttelen agrella säkkiä ja tuumin, että kyllä se kolisee ja helisee, kun seuraavan kerran unimaailmassa matsataan, mutta ei...

Mullekin on sattunu kohdalle tuo unihalvaus, joskaan en havainnut sitä ihan heti, kun en yrittänytkään liikkua. Tuntui vain siltä, että valun minä hetkenä hyvänsä sängyn reunalta alas, koko ajan alemmas lipuen... ja todellisuudessa en liikkunut mihinkään, ja olin likemmäs 40 senttiä sängynreunasta. Hoksin, etten kykene liikkumaan, mutta sitä ei kovin pitkään kestänyt. Vähän kumma kokemus, mutta that's it.

Yksi tosi outo "yliluonnollinen" juttu kävi vanhassa lukaalissa, kun olin tiiraamassa lärviäni peilistä aamulla ennen kouluun lähtöä. Näin peilin kautta sivusilmällä liikettä vessassa (jonka ovi oli raollaan, siellä ei ollut valoja päällä), ja katsoin sinne peilin kautta sitten suoraan. Näytti kovasti siltä kuin harmaa käsi olisi kurottanut ulos oviaukosta, ja katsoin sitten oikeasti sinne vessan suuntaan, enkä nähnyt mitään. Kuittasin homman olankohautuksella, ja meinasin jatkaa finnien etsimistä, mutta kun käänsin katseeni peiliin, näin sen uudestaan. Siinä vaiheessa tuli Tupla-Jiille melkoinen kiire omaan huoneeseen turvaan miettimään, että miten helvetissä mä uskallan kulkea tosta ohi...

En sitte tiiä, että mistä oli kysymys, koetin myöhemmin saada samaa "ilmiötä" aikaan asettelemalla about samaan vuorokaudenaikaan ovia siten, että mahdollinen auringonvalo olisi heijastunut siihen suuntaan tms, mutta ei onnistunut. Ja jooei tarvi kertoa, että haamuja ei ole tai että mielikuvitukseni on tehnyt tepposet (koska jälkimmäiseksi mä sen miellän).

Voi ei, mä en taas nuku ens yönä kun tuppauduin tähän threadiin, mut pakko kertoo omat kokemukset tämmösistä oudoista/yliluonnollisista tapahtumista. Elikkäs tää on eräs aika outo tapahtuma lapsuudestani. Meidän mummi on aina (siis niin pitkään kun oon eläny) asunu meidän perheen kanssa samassa omakotitalossa, omassa päässään tosin. Sisäkautta pääsee siis mummon puolelle. Penskana mulla oli aina tapana mennä mummon olohuoneeseen kattomaan telkkua. Sit yhtenä kertana menin taas tapani mukaan sinne, istuin sohvalle ja aloin kattomaan telkkarista jotain piirrettyä. Koko ajan kuulin kun mummo pelas keittiössään korttia, ja välillä "hömähteli" jotain tapansa mukaan. Kun piirretty kohta päättyi, nousin ylös ja ajattelin käydä pyytämässä mummilta vaikka vähän namia tms. Kävelin mummin keittiöön vain huomatakseni ettei siellä ollutkaan ketään!! OMGF! WTF??? Ei ole mitään mahdollisuutta että mummo olisi voinut huomaamattani lähteä vaikka käymään ulkona tms., olisin varmasti huomannut. Niskavillat nousi pystyyn ja juoksin tukka putkella omalle puolellemme ja sanoin sitten isille siitä. Isi kävi kattomassa mummon puolella ja eihän siellä silloinkaan ketään ollut. En tiedä uskoko isi mun selityksiä, mut toi tapahtuma on kyllä aina jääny mun mieleen.

Toinenkin omituinen juttu tapahtu mummon puolella. Olin taas yksin siellä kattomassa telkkua, kun näen harmaat sormet sohvan alla. Arvatkaa tuliko taas lähtö.. Nyt vanhemmiten mä tosin olen pannut sen ylivilkkaan mielikuvitukseni tiliin, vähän hölmöltähän tuo kuulostaa.. :nolo:

Valveunet (siis jos nämä nyt varsinaisia valveunia ovat edes olleet) häirinneet myös allekirjoittanutta sillointällöin, pistetäänmpä muutamat tänne:

Itseasiassa kaikki kolme ovat sattuneet entisessä soluasunnossani.
Ensimmäisessä unessa herään aamulla ihmelliseen särisevään ääneen (ei , se ei ollut herätyskello :) ) joka tulee jostain sänkyni takaa, yritän kurkottaa sinne mutta en löydä sieltä mitään, yhtäkkiä iskee hirveä paniikki päälle ja yritän huutaa saamatta ääntä ulos, näkökenttä sumenee (katson kokoajan kämpän kattoa) ja pikkuhiljaa rupeaa tarkentumaan katossa olevaan palohälyttimeen. Ei siinä sinänsä mitään nousen sängystä ylös ja menen kertomaan kämppikselle kummasta tapahtumasta. Vasta siinä kämppiksen kanssa jutellessa tajuan että eihän mun huoneessa ole edes palohälytintä :D.

Toisessa unessa olin yksin kämpillä ja katselin aamuyöstä huoneen ovellepäin mikä oli kiinni, käytävän valosta joka heijastui kämpän oveni alta näkyi sellainen varjo aivan kuin joku olisi seissyt oven takana ja sen jälkeen kuului ääniä aivan kuin joku olisi yrittänyt avata ovea, no eikun pää vaan kovemmin tyynyyn kiinni ja ajattelin että pakko olla unta.

Kolmas oli hieman vastaavanlainen. Normaalisti mulla on sillointällöin hoidossa ystäväni saksanpaimenkoira joka tuppaa hyppäämään sänkyyni nukkumaan keskellä yötän, noh puoliksi unessa jälleen yksin kämpillä, sängyssä maatessani herään kolahdukseen eteisessä sen jälkeen raskasta sellaista suurikokoisen koiran hengityksen kuuloista ääntä ja tunnen kun joku hyppää sänkyyni, ensiksi ajattelen että sehän on vain kaverini koira kunnes muistuu mieleen että eihän se olekkaan tänään hoidossa minkä jälkeen kylmänväreet kulkee pitkin selkään ja pakko vain ajatella , ei saatana unta tämän täytyy olla ei kun pää vaan visusti tyynyssä kiinni (en tohtinut avata silmiä koko aikana :D ) ja lisää unta naamaan.

Muitakin vastaavanlaisia unia tullut nähtyä, ikävä kun ei aina tiedä siinä ennen nukkumaan menoa/aamulla että onko todellakin herännyt vai vielä unessa.

Artemis sanoi:
Ufo juttuja:
Muistan kersana kun veljen kanssa oltiin kylmänä tavi-iltana viemässä roskia. Kävellessä pimeää metsätietä äkkiä kaksi pientä (tennispallon kokoista) kirkasta valkoista valopalloa lensi järkyttävällä vauhdilla puiden lomitse aivan yläpuoleltamme. Lentäessään ne eivät pitäneet minkäänlaista ääntä. Toinen näytti jahtaavan toista. Ei, ne eivät olleet meteoriitteja taivaalla, sillä ne puikkelehtivat puiden ja oksien välitse noin viiden metrin korkeudella ja vaihtoivat suuntaa ollessaan törmäsykurssilla maahan. Pallot lensivät suoraan kohti metsän vieressä ollutta taloa kunnes viime hetkellä ne lisäsivät korkeutta ja katosivat talon taakse... Samalla se oli äärimmäisen jännittävää ja mielenkiintoista, toisaalta helvetin pelottavaa varsinkin lapsen silmin. Kuka nyt haluaisi olla keskellä pimeää metsää kahden hekuvan kiveksen jahdatessa toisiaan. Roskat jäi siis viemättä ja kotona kukaan muu perheenjäsen ei tietenkään uskonut. Luulivat, että yritimme vain laistaa roskien viennistä.
kyllä. itsellä ja kaverilla samainen kokemus ilman roskapussia ja vuos tais olla 97 ja kylmä syksy-ilta .missä päin suomea tapahtu..?

Olen nähnyt samanlaisen yksittäisen valopallon keväällä -93 ja vielä päiväsaikaan. Yllättäen huomasin metsänreunassa ehkä noin metrin pari korkeudella liikkuvan valopallon. Se liikkui tasaisella nopeudella ja myötäili maaperän muotoja säilyttäen siis koko ajan suurinpiirtein saman korkeuden maasta. Kyseistä ilmiötä seurasin noin parin minuutin ajan kunnes valopallo alkoi pikkuhiljaa nostamaan korkeutta ja yhtäkkiä nousi helvetinmoisella nopeudella pystysuoraan ylöspäin häviten pilvien sisään. Suoraan sanottuna silmät ei pysyneet perässä. Niin suuri lähtönopeus tuolla valopallolla oli ylöspäin. En tiedä mikä tuo ilmiö oli enkä tiedä sitä vieläkään.

Olipa taas kokemus niin pitääpä kertoa.

Mulla on dieetti menossa missä syön n.2000kcal päivässä + Reductilia 10mg.
Su-To (Pe ja La lepo+tankkaus) välisenä aikana käyn 10 spinning-tunnilla ja 2 bodypump-tunnilla joten kroppa käy melko ylikierroksilla aina nukkumaan mennessä.

Viimeyönä en saanut kunnolla unta kun reisiä särki ja syke oli korkealla vielä illalla.
Pyörin sitten sängyssä ja näin jatkuvasti unta siitä helvetin spinningistä ja joistain äijistä jotka mun sängyn vierellä pakotti mut polkemaan ja polkemaan, ilman lepoa :)

Jossain univalvetilassa mulla meni hermo, huusin että kohta sattuu ja hain koristekirveen seinältä ja menin makuuhuoneeseen.
Siinä vaiheessa taas alkaa todellisuus tulla esiin ja hävetti/pelotti ihan helvetisti.

Että näin, onneksi ikinä ei ole mitään sattunut jos joku on nukkunut vieressä.

ite näin järjetöntä unta,että porukoitten koira toi minulle ison luun.sitten kun aamulla menin porukoille saunomaan,niin tää muffe oli kaivanut jostain vanhan ison puruluun ja tyrkytti sitä minulle,jota se ei ollut järsinyt ainakaan puoleen vuoteen.tuli hiukan kummallinen olo..ehkä se vaan tarjosi sitä minulle huamattuaan kuihtuneeni viimekerrasta. :hyper:

Mun äitee on kanssa nähnyt sellaisen kirkkaan valopallon. Asuttiin kerrostalossa seittemännessä kerroksessa. Pallo tuli suoraan ikkunaa päin kovalla nopeudella ja juuri ennen törmäystä nousi suoraan ylöspäin ja lensi kait kerrostalon yli. Noilla valopalloilla on varmaan jotain yhteistä pallosalamien kanssa.

Valopalloista puheen ollen...

Faijan faija oli jokunen parisenkymmentä vuotta sitten ollut samassa huoneessa pallosalaman kanssa.
Hän oli siis jotain sähläämässä saunassa (korjaamassa kiuasta tms.) ja avonaisesta ikkunasta oli tullut pallosalama sisään. Vissiin oli pyörehdellyt vähän aikaa ympäriinsä ja sitten hävinnyt jonnekin. Vaarille ei käynyt mitenkään (mikä on sinänsä ihme, koska mökin sauna ei ole mikään kovinkaan tilava laitos.) Enkä minä ainakaan usko että juttu olisi mitään levotonta legendaa, sillä paskan puhuminen ei oikein kuulu vaarini luonteeseen. :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom