Yliluonnolliset ilmiöt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nCh
  • Aloitettu Aloitettu
Täytyypä kaivaa tämä threadi tuolta uumenista.
Sattui juhannuksena mökillä:

Oli siis aatonaatto ja oltiin menossa nukkumaan, lueskeltiin emännän kanssa sängyssä jotain. Yhtäkkiä kello alkaa pirisemään keskellä yötä (Tsekkasin rannekelloa, joka näytti tasan 00.00).

Niin, se kummallinen juttu on siinä, että ko. pienessä puisessa pöytäkellossa (joka siis pirisi) ei ole enää viisareita, ovat pudonneet pois. Kello on siis ollut pöydällä monet vuodet vain koristeena. Siksi ei ole mitään mieltä vetää sitä käymäänkään, koska aikaa ei muutenkaan näy. Eikä ko. mökissä ole meitä ennen ollut muutenkaan ketään muutamaan viikkoon.

Mietiskelin siis seuraavaa: Jos joku on tehnyt jäynän ja vetänyt kelloon virtaa joskus monta päivää aikaisemmin käydessään mökillä, ok. Miten se joku on osannut laittaa sen soimaan. Ja miten juuri klo 00.00, kun siinä ei ole niitä riivatun viisareita? Ja eikös se olisi soittanut itsensä puhki joka yö?

Outoa on se.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En nyt viittaa välttämättä Juha77:n tekstiin, mutta mun mielestä on vähän huvittavaa, että jotkut pitää joitain asioista varmasti ufojen tai kummitusten aiheuttamina jos ne tapahtuu yöllä. Keskiyö on varmaan pahin. Ufojen kohdalla varmaan joku 02.00 - 04.00 on se otollisin aika. Jos samoja rapinoita ja kellon pärisemisiä (no olihan tuo vähän ihmeellinen) tapahtuu päivällä tai loppuyöstä ihmiset on vaan vihasia häiriöistä.

Eli kuka on glorifioinut sen 00.00:n Sekin, kun on kuitenkin vain ihmisten keksintö. Ihan yhtä hyvin kellonaika voisi olla silloin vaikka "silakka" ja 23.00 voisi olla "lahna", jos jonkun muun mieleipide olisi ammoisina aikoina voittanut.

Onhan näiä kaikkia juttuja tullut itsekkin kuultua.
Mummu kertoi kerran moista,että aikoinaan kun mummu ja pappa lapsineen oli asunut tässä talon vieressä (se vanha talo on purettu pois),oli hän navetasta kerran talvella tullessaan nähnyt kolmion liikkuvan taivaalla melko nopeasti.Metsän taakse se oli kadonnut ja mummu hilippasut nopiasti sisälle.
Samantapainen juttu käynyt kummeille.Olivat asuneet vanhan koulun vintillä (täti ollut keittäjänä siellä).Koulun katossa oli ollut kattoikkuna ja heidän sänkynsä oli ollut tämän akkunan alla.Sitten kerran eräänä yönä he olivat heränneet siihen kun jumalattoman kirkas valo loistaa siitä ikkunasta.Tämä on vaan jatkunu ja jatkunu ja olivat aattelleet että mitäs helevettiä nyt tapahtu.Sitten tämä valo oli siirtynyt eteenpäin,pois ikkunan yläpuolelta,ja jatkanut matkaansa eteenpäin,edelleen loistaneena.Täti oli sännännyt toisesta ikkunasta katsomaan kuinka valo hitaasti siirtyi metsäänpäin,lopulta kadoten.Seuraavana aamuna kertoivat kuulleensa muidenkin nähneen outoja valoilmiöitä.
Kaikista huvittavin tapaus on se joka oli joskus oikeen televiisiossakin siinä ufo-ohjelmassa,kun alienit olivat pelotelleet kahta vanhaa mummoa.Toinen heistä (mummo1) oli herännyt yöllä siihen kun joku hänen takanaan toistaa hänen nimeään kuin saaviin puhuen.Samalla hän oli tuntenut jonkun koskettavan häntä lantion seutuville.Sitten hän kääntyi katsomaan sinne,eikä sielä ketään tietenkään ollut.Nimen toisto kuitenkin jatkui ja jatkui.Tästä hätääntyneenä mummo1 lähti herättämään siskoaan.Hän köpötti läpi olohuoneen siskonsa(mummo2) huoneeseen,herätti siskon ja pyysi häntä mukaansa.Sitten mummo1 ja mummo2 lähtivät yhdessä käpöstämään olohuoneeseen.Tässä vaiheessa muistaakseni äänet olivat jo loppuneet.Olohuoneeseen päästyään he olivat kokeneet ihmee,ikkuna oli loistanut kirkasta valoa huoneeseen ja tumma hahmo oli tuijottanut heitä valon keskeltä.Sisarukset eivät olleet tunnistaneet hahmoa kirkkaan valon vuoksi.He olivat mollottaaneet suu auki jonkun aikaa toisiaan ja jonkun ajan kuluttua valo oli hiipunut ja hahmo kadonnut.Aikaa olohuoneessa seisomiseen oli vierähtänyt lähes tunti,mutta siskojen ajantaju ei ollut pysynyt perässä.Mikä parasta,mummo1:sen kipeä lonkka oli parantunut salaperäisen kosketuksen avulla.
Tapauksen väitettiin olleen kylänpoikien jekku vanhoille mummuille,mutta eihän sitä koskaan tiedä....

Juuh, no mulle kävi kanssa pari hassua juttua...

Kerran ku oltiin 14 vuotiaina pelattu innoissamme spiritismiä koko yön, menin vessan. No vessassa sitten oli valot poikki, mutta kun oli naispuolisia mukana pelaamassa niin ovea ei auki kehdannut jättää. Siinä sitten kuseksin pimeydessä, kaikessa rauhassa, kun yhtäkkiä peili rupeaa loistamaan vihreää valoa... tai enemmänkin tuntui siltä kun peilistä olisi heijastunut sitä... Olin tietenkin ihan paskat housuissa ja kerroin kavereilleni, he eivät tietenkään uskoneet, vaikka kovin yllättyneitä olivat... wierd.

Kun olin 5-7, asuttiin sellasessa hassussa lähiössä missä asusti venäläisiä ortodokseja, niitten mummi sitten tavan mukaisesti käveli aina mustissa vaatteissa. (musta mekko, musta huovi, mustat kengät, musta laukku, kyyryssä) No, sehän oli todella ryppyinen lady, käveli aina kyyryssä, eikä puhunut ikinä. Eränä yönä sitten heräsin sängystäni ja näin tämän kyseisen mummin istumassa katon "päällä", eli se istui pää alaspäin huoneeni katolla, se ei edelleenkään puhunut mitään, mutta tuijotteli mua. Tätä kesti hetken, sitten aloin itkeä :itku: ... tjt, ja äiti tuli lohduttamaan... ooh.. :)

Kerran taas kun heräsin, (olin silloin yksin kotona) kuulin tosi ihmeellisen äänen. Ääni toisti koko ajan kirjaimia: "MMGM". Eli koko ajan matalalla äänellä huoneessani kaikui: MMGM, MMGM, MMGM. Ääni oli kaiken lisäksi kova... ::apua::

Selittäkää!

Pulunkuristaja sanoi:
Ääni toisti koko ajan kirjaimia: "MMGM". Eli koko ajan matalalla äänellä huoneessani kaikui: MMGM, MMGM, MMGM. Ääni oli kaiken lisäksi kova... ::apua::

Selittäkää!

Kerran on mulle käynyt vastaava tapaus. Ruutuun ilmestyi yllättäen kesken tiiviin irkkauksen tekstit OMG OMG OMG LOL. Oudointa asiassa oli että mummoni oli samana päivänä raumalla löytänyt piirongista jo poismenneen pappavainaan ottamat valokuvat viipurin kirkon tapuleista.

Osalle ihmisistä jää unikuvat silmiin. Mä en muista ilmiön nimeä, mutta kummitusjutut ovat suurimmaksi osaksi näistä johtuvia. Periaatteessa vielä olet unessa, mutta näet ja ajattelet "livenä". Harvoin kuitenkaan pýstyy liikkumaan ja liikkuessa se uni katoaa. Mä oon välillä tästä kärsinyt ja siihen kyllä tottuu, kun näkee hahmoja keskellä yötä herätessä. Yleensä ne voi vaan istua jossain nurkassa tai kävellä kohti. Spookya parilla ekalla kerralla, mutta niihin tottuu. Usein juuri herätessä näkee niitä outoja juttuja. Kyseessä on todella usein unihäiriö ja aivot luulevat vielä jatkuvaa unta näköhavainnoksi.

VelttoV sanoi:
Osalle ihmisistä jää unikuvat silmiin.
Tuttua puuhaa!! Monesti olen "herännyt" ja kuvitellut näkeväni jotain mitä todellisuudessa ei olekkaan. Nykyisin sitä vaan jo osaa aavistaa, että se on "unta", eikä ihmetytä enää niin paljoa :)

VelttoV sanoi:
Osalle ihmisistä jää unikuvat silmiin. Mä en muista ilmiön nimeä, mutta kummitusjutut ovat suurimmaksi osaksi näistä johtuvia.

Valveuni

(engl. waking dream). Valveunet ovat hallusinaatioita, jotka esiintyvät joko vaivuttaessa uneen (hypnagogiset hallusinaatiot) tai unesta herättäessä (hypnopompiset hallusinaatiot). Hallusinaatiot voivat olla näköhavaintoja kuolleista sukulaisista, hirviöistä, enkeleistä tai avaruusolennoista. Ne voivat myös olla ääniä, hajuja tai kosketuksia. Valveunien yhteydessä voi esiintyä unihalvaus (engl. sleep paralysis), eli henkilö ei pysty liikuttamaan kuin ehkä vain silmiään.

Uni ja valve sekoittuvat valveunissa toisiinsa, koska aivojen eri järjestelmät eivät ole siirtyneet selväpiirteisesti unitilasta valveeseen.

Mistä ihmeestä ihmiset vetävät näitä unijuttuja? Itselle nukahtaminen ja herääminen on kyllä just niin arkipäiväinen tapahtuma kuin olla ja voi. En näe mitään hallusinaatioita, enkä useimmiten edes muista, mitä unta näin.

Onko tälle olemassa joku järkevä selitys:

Eli joskus kun näkee "unta" niin sen muistaa aamulla selkeästi, ja se on joku tapahtuma elämässä mitä ei ole tapahtunu ja siitä menee päivä, viikko, vuosi, kaksi eli ei aina tietyn ajan päästä ennen kun se tapahtuu ja sitten tajuaa, että "hei mie oon nähny tästä joskus unta, että tää tapahtuu" ja sit ku tapahtuu se tilanne niin se menee just niin ku näki unta siitä :) Olenko tulossa hulluksi? :rolleyes:

Genesis sanoi:

Eli joskus kun näkee "unta" niin sen muistaa aamulla selkeästi, ja se on joku tapahtuma elämässä mitä ei ole tapahtunu ja siitä menee päivä, viikko, vuosi, kaksi eli ei aina tietyn ajan päästä ennen kun se tapahtuu ja sitten tajuaa, että "hei mie oon nähny tästä joskus unta, että tää tapahtuu" ja sit ku tapahtuu se tilanne niin se menee just niin ku näki unta siitä :) Olenko tulossa hulluksi? :rolleyes:
Siis ihan noku Dejavu?

Eikö dejavuu ollu niin että toinen aivopuolisko tulee tilanteeseen toista jäljessä,tai sinnepäin.

Kerran otin tirsat työpäivän jälkeen, näin unessa tippuvani jostaki ties mistä, yhtä pudotusta koko uni jonka jälkeen heräsin siihen että protskusheikkeri kaatui tasaisella pöydällä jossa ei ollu mitää esteitä, pinnanvaihteluita. siisti, puhdas tasainen pöytä ja sheikkeri kaatu wtf?

Genesis sanoi:

Tuohan on selitetty sillä, että vasemman aivopuoliskon joku osa havaitsee tilanteen, ja oikean puolen joku (en nimistä tiiä ku en oo doctah) osa tajuaa sen jälkikäteen, jolloin tulee fiilis että "tää on tapahtunu ennenkin"
Mutta itse, kun koitan ajatella tuota maallikkoaivoilla, niin ei tunnu yhtään järkevältä, kun se tunne on aina niin voimakas, että sama asia on tapahtunu ennenkin. Tiiä sitten, jos me eletäänkin joka päivä aina uusiks tajuamatta sitä, ja ollaan oikeasti vihreitä, ihopoimukkeilla varustettuja bodarikaloja ;)

Kun tässä kerta unista puhutaan, niin pistetään samaan syssyyn. Mistä johtuu, että jotkut unet jäävät niin pysyvästi mieleen? Itsekin muistan noin viimeiseltä 2-3 yöunista lähes kaiken.

Mulle kävi kerran skidinä silleen että olin yksin himassa ja sit meidän olohuoneen nurkassa olevasta kitarasta kuulu plink-plonk-plink ja säikähin ihan helvetisti ja lähin ulos. Enpä ole kyllä sen koomin asiaa miettiny. Oiskohan Mulderille tilausta?

Niin, tuli tossa mieleen... Yhtenä talvena kun olin parvekkeella faijan kanssa tupakalla (mä en siis polta), niin puista ja muutenkin koko "luonnosta" alkoi kuulua sellasta hassua narsketta. Ihan kuin lämpötila ois pudonnu yhtäkkiä ja kaikki jäätyny tosi nopeesti... Vähän kuulosti samalta ku Day after tomorrow:ssa ku ne talot jääty... Se oli tosi siistii, mut en tiiä miten on selitettävissä... ja kun mitään näkyvää ihmettä ei tapahtunu, vain se ääni... ja faija kuuli sen kans...

Niin että osaako kukaan selittää?

Ollaan nähty kaverin kanssa sama uni, ja se uni on sitten vielä tapahtunut meille myöhemmin. Freaky :)

EDIT: Niin ja, tämä nyt ei hirveän outoa ole mutta olin juuri katsonut edellisenä päivänä butterfly effect leffan (aston kutcher) sitten heräsin keskellä yötä ja olin nukkunut käteni päällä ja se oli puutunut täysin, jumalauta että säikähdin. (Ette varmaan tajua jos ette ole nähneet be:tä ;I)

Kaikista ahistavinta näissä dejavuu-hommeleissa on se,että aina kun tulee mieleen että juma,tän mää oon nähny ennenkin,niin rupeaa tuntumaan että mää töskäsin tän jutun jotenki viimeksi.Sitten sitä vaan jää töllötämään sitä tilannetta,nyt mää seison tässä vaan niin enpähän enää töppää....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom