Yliluonnolliset ilmiöt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nCh
  • Aloitettu Aloitettu
Tämä oli kyllä aika pimeä juttu.

Oltiin serkun kanssa mökillä pilkkimässä, kun näin kaukana vastarannalla jonkun ajamassa moottorikelkalla ympyrää. Samantien mieleeni tuli, ei saatana tästä olen kyllä nähnyt joskus unta tms. Muistelin miten tilanne jatkuu ja ilmoitin sitten serkulleni, että odotappa hetki niin tuo mies moottorikelkalla saapuu viereemme ja kysyy: "onko tullut hyvin kalaa". Serkku oli että: "Täh!". Eipä aikaakaan, kun moottorikelkka suuntasi nokan kohti meitä. Sanoin serkulle, että sieltä se nyt saapuu. Siihen meidän viereemmehän se sitten täräytti, sammutti kelkan ja kysyi: "onko tullut hyvin kalaa". Koko tapahtuma meni juuri niinkuin sen muistinkin. Serkun ilme oli aika :eek: .

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näistä salaperäisistä hahmon ilmestymisistä ja katoamisista tuli mieleen kun pikkupoikina seistiin kaverin kans tuossa meidän postilaatikolla koulun jäläkeen.Rupateltiin siinä niitä näitä ku yhtäkkiä näin pikkupojan hahmon siinä meidän vieressä.Kysyin kaverilta että näätkö mitä minä nään,kaveri sano näkevänsä.Samalla pikkupoika katosi.Me kun asutaan täälä korvessa,niin outoaettä poika oli aivan outo.

Pappa oli sota-aikana sotapoliisina ollessaan sannu joltakin venäläiseltä vangilta taulun,jossa itse saatana ennustaa korteista.Se taulu on vieläkin mummulan kirjahyllyn kaapissa.Muistan vielä kun ekan kerran näin taulun ja saatana vie että se pelotti mua.Seuraavana yönä näin unta että taulun heppu tuli hakemaan mua keskellä yötä sinisellä potkurilla tuosta pihasta.Pakonomasesti kävelin sen luo ja porukat vaan seiso ovella eivätkä tehneet mitään.Sitten koulun jälkeen tulin kotia ja söin ja teinpä mitä tein,kun ulko-ovelta kuulu kopinaa.Mulle oli opettettu että kannattaa aina kurkistaa ikkunasta enenku aukasee oven kellekkään,menin ikkunalla kahtomaan ja mitä sielä olikaan.Jumalauta sininen potkuri näky pihassa.Sitten tulikin semmonen kiire omaan huoneeseen peiton alle ettei oo ikuna kuuna päivänä ollu.

Nuo ennustaja systeemitki on ahistavia.Äiti kun viimeksi kävi,niin eukko oli kertonu meikäläisen olevan kiinnostunut tekniikasta.Myös meikäläisen kaveripiiriä tulis tarkkailla.Kaikista ihmeellisimmän kuulosta oli se,että vaalea ja vanha nainen tulee muuttamaan meidän elämän.

Eihän tässä koko yönä saa unta, kun nää kaikki kahlas läpi. :D

Tuli vielä yksi homma mieleen: joskus kasilla-ysillä meidän luokkalaiset likat oli näkevinään ruokalassa meidän luokalta seiskalla pois kiusatun likan, ja sit se oli kadonnut. Se tuli kympillä uudestaan meidän luokalle kolmen likkakaverin kaa mustanpuhuvampana. Vähän aikaa kesti luokkaa ja lähti sitten taas, kaverit mukanansa.

Rautaketju sanoi:
Nuo ennustaja systeemitki on ahistavia.Äiti kun viimeksi kävi,niin eukko oli kertonu meikäläisen olevan kiinnostunut tekniikasta.Myös meikäläisen kaveripiiriä tulis tarkkailla.Kaikista ihmeellisimmän kuulosta oli se,että vaalea ja vanha nainen tulee muuttamaan meidän elämän.
Noi ennustajat useimmiten heittää jotain monella tapaa tulkittavaa läppää ja seuraa aina miten se "uhri" reagoi, ja sitä kautta näkee useimmiten ollaanko menossa oikeaan suuntaan. Ensin huomaa vaikka sormuksen vasemmassa nimettömässä, niin siitä onkin jo helppo taitavan paskanpuhujan jatkaa niin, että saa toisen luulemaan, että oikeasti "näkee" jotain.

lej sanoi:
Noi ennustajat useimmiten heittää jotain monella tapaa tulkittavaa läppää ja seuraa aina miten se "uhri" reagoi, ja sitä kautta näkee useimmiten ollaanko menossa oikeaan suuntaan.
Ja tuossa em. tapauksessa kaksi noista kolmesta "ennustuksesta/selvänäöstä" (kiinnostunut tekniikasta ja kaveripiirin tarkkailu) toteutuvat teini-iässä olevan poikalapsen tapauksessa melkein varmasti, eli ennustajan on turvallista heittää ne. Kolmas ennustus taas on niin epämääräinen, että senkin asiakas tulkitsee varmaan jossain vaiheessa toteutuneeksi jos nyt enää muistaakaan sitä.

no juu, muutama juttu tässä.

Asuttiin isän kotitalossa kun olin ihan vastasyntynyt ja tapahtui tällaista: Olin nukkumassa äitini ja isäni makuuhuoneessa ja äitini oli mummoni kanssa leipomassa pirtissä leipää. Yhtäkkiä äidille oli tullut tunne, että pitää lähteä katsomaan minua ja matkalla pirtistä makuuhuoneeseen oli kaksi sisäovea ja ulko-ovi makuuhuoneen vieressä. Äiti sanoi, että joku meni kovalla ryminällä hänen edessään ovista ja ulko-ovesta ulos saakka. Ulkona ei näkynyt ketään eikä vasta sataneessa lumessa näkynyt edes talon kissan jälkiä. Äiti oli juossut hakemaan minut ja painellut takaisin pirttiin tukka putkella.

Samaisessa paikassa on isä sisaruksineen kuullut kesäyönä aitassa nukkuessaan, kuinka hevoset ajavat mummolan mäelle ja joku lähtee kävellen aitan ohi rannalle ja sieltä kuuluu kuinka vene työnnetään veteen ja joku alkaa soutaa. ja kas kummaa, järvellä ei näy ketään kun ovat menneet katsomaan.

Lisäksi itse olen kuullut, kuinka kyseisen talon vintiltä joku tulee juosten alas ja ulko-ovesta pihalle ja kun menin katsomaan, niin takki vain heiluu eteisessä hengarissa.

näitä juttuja on paljon lisää, mm. mummoni kertomina ja isäni yksi veli ei suostu nukkumaan mummolassa käydessään kuin pirtissä, vintiltä tulee kesken unienkin alas, kun kuulemma ei pysty siellä nukkumaan :D

lej sanoi:
Noi ennustajat useimmiten heittää jotain monella tapaa tulkittavaa läppää ja seuraa aina miten se "uhri" reagoi, ja sitä kautta näkee useimmiten ollaanko menossa oikeaan suuntaan. Ensin huomaa vaikka sormuksen vasemmassa nimettömässä, niin siitä onkin jo helppo taitavan paskanpuhujan jatkaa niin, että saa toisen luulemaan, että oikeasti "näkee" jotain.

Joo, mahollista. Mutta mun äiteelle ennustaja sano, että "lähisukulainen on juuri joutunut sairaalaan" tjsp. Niin mummoni joutu edellisenä päivänä sairaalaan jonkun kuumeen takia. Ja se kerto jotain meistä lapsista, en kyllä enää muista mitä. Puhelimessa kerto nuo asiat. Kysyn äiteeltä enempi.

Kuukkeli sanoi:
Isoäiti sairaalassa nähny jonkun lääkärin tulleen, hymyilleen hänelle ja lähteneen. Sairaanhoitajat sanoivat, ettei huoneessa ollut käynyt ketään. Hän oli myös toisel kerral irtautunut ruumiistaan ja ihmetellyt miksi miehensä itkee, kun on hänel niinhyvä olla. Muistaakseni myös toinen mummoni oli kokenut irrottelun. Ensin mainittu Isoäiti näki unista symbolisesti enteitä siten, että pysty ennustamaan suht hyvin unista. Pysty myös tulkitsemaan. Äiti näki sellast unta, että isoäiti pysty sanomaan sen siinä kohtaa merkitsevän kovaa surua. Isä kuoli sen jälkeisenä pvänä.

Mulle on tapahtunut kerran saman tyylinen juttu, paitsi että mä muistin (herättyäni) asioita mitkä oli tapahtunu mun faijalle, kun se oli pieni... En siis ollut vielä syntynyt... Mutta muistan ne vieläkin tosi tarkasti. Muistan jopa mun faijan kun se oli pieni :) . Kai me ollaan niin samanlaisia... Itseasiassa mä oon mun faijan klooni (varmaan), näytetään meinaa ihan samanlaisilta, se tosin vanhemman näkönen, mut jos vertaa sen kuvia ku se oli 17... ni sama jätkä (melkein) ...wierd

Kirjoittelen pakkikselle lisää viestejä, mutta silloin tällöin kun katson postauksien määrää niin oisin voinut vaikka laittaa kivekseni pantiksi, että viimeksi niitä oli enemmän. :D

skuge sanoi:
Kirjoittelen pakkikselle lisää viestejä, mutta silloin tällöin kun katson postauksien määrää niin oisin voinut vaikka laittaa kivekseni pantiksi, että viimeksi niitä oli enemmän. :D

Mulle on muuten käyny tässäkin tilanteessa ihan sama juttu! :hyper:
Ei perkule, sattumako?

skuge sanoi:
Jos joku keskustelu siirrretään roskikseen, vähentää se siihen trediin kirjoittaneiden käyttäjien viestien määrää.

Olin joku vuosi sitten töissä erittäin suuressa firmassa. Talossa oli monta kerrosta ja pitkiä sokkeloisia käytäviä riitti joka suuntaan. No olin sitten ylitöissä ihan keskiyön aikaan vielä. On muuten aavemaista kulkea ihan yksin tuommoisessa isossa rakennuksessa kun valot on pimeänä. No, kävin käytävän päässä vessassa ennen kotiinlähtöä. Lähdin vessasta kävelemään käytävän toiseen päähän missä oli hissit. Sitten kuulin jotain ihme ääntä takaa päin, niinkuin askeleita. Käännyin ja eikös siellä pimeässä seisonut 30m päässä joku hahmo. Semmoinen 120cm pitkä. Siinä se seisoi paikallaan, en nähnyt kunnolla mutta ajattelin sen olevan pikkupoika. Mitä sitten tekikään puolen yön aikaan täällä tyhjässä rakennuksessa? No jatkoin sitten matkaa ja mietin että mitä tuo täällä tekee. Sitten käännyin uudestaan katsomaan. Sama tyyppi seisoi nyt enää 15m päässä, puolet lähempänä. Ei taaskaan liikkunut mihinkään, seisoi vain ja tuijotti kohti. Ei hitsi, tuli mieleen kaikkea kummaa alieneista lähtien. Jatkoin matkaa ja hissit lähestyi. En enää kääntynyt taaksepäin katsomaan kun pelkäsin että siinä se lopulta on ihan nenän edessä. Hissin ovien sulkeutuessa ajattelin, että toivottavasti ei heppu luikahda juuri ennen ovien kiinnimenoa hissiin mukaan...En sitten vähään aikaan käynyt ylitöissä yöllä...

Dreamer sanoi:
Olin joku vuosi sitten töissä erittäin suuressa firmassa. Talossa oli monta kerrosta ja pitkiä sokkeloisia käytäviä riitti joka suuntaan. No olin sitten ylitöissä ihan keskiyön aikaan vielä. On muuten aavemaista kulkea ihan yksin tuommoisessa isossa rakennuksessa kun valot on pimeänä. No, kävin käytävän päässä vessassa ennen kotiinlähtöä. Lähdin vessasta kävelemään käytävän toiseen päähän missä oli hissit. Sitten kuulin jotain ihme ääntä takaa päin, niinkuin askeleita. Käännyin ja eikös siellä pimeässä seisonut 30m päässä joku hahmo. Semmoinen 120cm pitkä. Siinä se seisoi paikallaan, en nähnyt kunnolla mutta ajattelin sen olevan pikkupoika. Mitä sitten tekikään puolen yön aikaan täällä tyhjässä rakennuksessa? No jatkoin sitten matkaa ja mietin että mitä tuo täällä tekee. Sitten käännyin uudestaan katsomaan. Sama tyyppi seisoi nyt enää 15m päässä, puolet lähempänä. Ei taaskaan liikkunut mihinkään, seisoi vain ja tuijotti kohti. Ei hitsi, tuli mieleen kaikkea kummaa alieneista lähtien. Jatkoin matkaa ja hissit lähestyi. En enää kääntynyt taaksepäin katsomaan kun pelkäsin että siinä se lopulta on ihan nenän edessä. Hissin ovien sulkeutuessa ajattelin, että toivottavasti ei heppu luikahda juuri ennen ovien kiinnimenoa hissiin mukaan...En sitten vähään aikaan käynyt ylitöissä yöllä...
Ei saatana! :hyper: Mulla varmasti pysähtyis pumppu tollasessa tilanteessa, kun muutenkin on tullut katsottua japsi kauhua!

Dreamer sanoi:

Olitko töissä firmassa, joka tekee nukkeja? Se(eng. "It"), anyone?

Näytin muutaman jutun tästä threadista veljelleni ja löydettiin sitten teoria häneen muutamaan uneen. Eli aiemmin puhuttu "valveuni".

No sitten itse tapahtuneeseen. Veli oli nukkunu ihan normaalisti omassa huoneessaa ja heränny keskellä yötä. Herätessään hän katsoi seinällä olevaan limb bizkitin seinälippua, jossa on punainen lippis ja mikki. Siitä lipusta tuli hahmo, jonka läpi näki jollain tavalla. Tämä aave oli hänen yläpuolellaan ja piti hänestä kiinni eikä veli pystynyt liikkumaan. Sitten se vain katosi ja veli "heräsi". Eli hän ei aukaissut silmiään tai herännyt sen erityisemmin vaan katsoi koko ajan aaveen kohtaan. Sinänsä jännä, että hän näki kyseisen unen seitsemänä yönä perättäin ja VAIN silloin kun oli selällään.

No tämä on vielä tässä vaiheessa aivan normaalia "valveunta", mutta mikä tästä tekee erikoisen on se, että veli vei lipun äidin ja isän makuuhuoneeseen. No muutaman päivän päästä äiti kertoi, että kyseisestä lipusta on tullut kahtena yönä perättäin aave. Ja sitten veli kertoi, että hän on nähnyt monesti sellaisen unen ja lippu otettiin sitten äidinkin makuuhuoneesta pois. Unet loppuivat siihen. Lippu on tällä hetkellä jossain piilossa, mutta on ihan AIVAN pakko kokeilla laittaa lippu vanhempien makuuhuoneeseen ja testata, että tuleeko haamu taas. Sorry vaan äiti jos tulee! En kyllä uskalla itselleni laittaa lippua, sen verta veli on peloissaan ollut. Jos äiti näkee vielä sellaista unta, niin varmaan pakko on polttaa lippu. :)

Piru kun alkaa kohta pelottamaan kun lukee näitä... Mielenkiintoisia juttuja. En lukenut kaikkea, mutta osa noista tapauksista on jotenkin selitettävissä ihmisen sisäisen sähkötoiminnan häiriöistä. Kerran tuli tv:stä ohjelman jossa käsiteltiin ruumiista irtaantumista ja se johtui aivojen sähköliikenteen häiriöistä. Tässä ohjelmassa aiheutettiin keinotekoisesti ruumiistairtaantumis kokemuksia, eli lyötiin joku kypärä päähän, ja sotkettiin sähköliikennettä.

Samassa ohjelmassa oli joku tyttö joka öisin näki aina painajaisia. Syy löytyi yöpöydän digitaalisesta herätyskellosta, joka säteili aivoille tai jotain.

Ja omia kokemuksia. Pari kertaa (viimeksi eilen) kun olen maannut päivällä sängyllä, on tuntunut kuin joku olisi istahtanut sängylle. Kun on kääntynyt katsomaan niin eihän siellä ketään ole. :eek:

Meikäläinenkin muistaa saman ohjelman.Äijjä laitettiin pimiään huoneeseen ptoo päähän ja sitten alettiin jotenkin sotkemään joitain sähkövärähtelyjä siinä huoneessa.Tämän seurauksena mies alkoi tuntea että joku on hänen seurassaan huoneessa.Vanhan kansan tapaan näitä painajaisjuttuja voi selittää sillä että sängyn allaa saattaa olla "vesisuoni".Muistan kun mummu joskus vuosia sitten koitti legendaarisesti kepakon avulla että olisiko sielä suonta ja sielähän oli.

SeLektA sanoi:
Kerrohan ihmeessä kun saat "kokeen" tulokset.
Tottakai! Harmi vaan, että voin tehdä "kokeen" vasta noin viikon päästä, koska vanhemmat ovat matkoilla. :(

Jotenkin musta tuntuu että ihan randomilla "aivojen sähköisyyden" sekoittamisella, ei välttämättä saa oikeita tuloksia. Eli siis aivot on sen verran monimutkainen asia ettei sitä sähköisyyttä miten vaan voi muuttaa. Ja sitäpaitsi kun neuroniverkosto toimii niin että pienikin vaikutus yhteen neuroniin muuttaa koko verkostoa, niin ei niitä voi mennä ihan miten sattuu muuttelemaan/vaikuttamaan... (meidän aivot=neuroniverkosta)

Tottakai jotkut ulkoiset tekijät saattavat, tsägällä, vaikuttaa "oikealla" tavalla aivoihin, mut jotenkin musta tuntuu että se on aika harvinaista. Joten toi ohjelmanne ei välttämättä oo ihan "korrekti"... :D

Mut mielummin mä uskon (näissä jutuissa), meidän neuroniverkoston vialliseen toimintaan, kun siihen, että öllimöllejä, aaveita, hirvilöitä ja muitä irvoituksia on oikeasti olemassa... :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom