Yliarvostetuimmat leffat(ja näyttelijät)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wasted
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tästähän saa kunnon riitelythreadin :D

:curs:

Helvetti.. Ei olis pitäny avata tätä threadia!! :wall:

Huh huh.. Quentinin leffoissa on henkilöhahmoissa hiukan enemmän syvyyttä.. Eihän sitä kaikki nyt voi tietenkään ymmärtää..

Se on makuasia sano koira kun persettään nuoli, mut vittu kelaa nyt tota juttu minkä sä heitit.. Ootko sä ikinä kattonut Pulp Fictionia? Quentin on raapustellut siihen leffaan sellasen jäbän kuin Vincent Vega.. Siinä on niin kylmäpäinen runkkari.. Miten siitä voi olla pitämättä?

Reservoir Dogs.. Tarviiko mun sanoo enempää?

No joo, katsele sä vaan Pearl Harboria.. Mä meen lämpimään suihkuun puree ranteet auki... Niin kovin toi sun teksti mut masens...

Tarantino on todellakin yliarvostettu. Pulp Fiction on täyttä paskaa! Ketä kiinnostaa joku "kylmäpäinen runkkari"? Jeejee vähänkö hienoa kun hassu setä jolla on siisti nimi ampuu tykillä possee ja puhuu niitänäitä. Sillä ohjaajalla ei ole lahjoja mihinkään...

Ja te Brokeback mountainin, Donnie Darkon, Tom Hanksin ym. hienojen leffojen ja näyttelijöiden arvostelijat saisitte hävetä :curs: :D

Joo, ja FMJ on todellakin maailman yliarvostetuin sotaleffa. Niinkuin Kubrikilta tullut Kellopeliappelsiinkin... "jippii, mä ohjaan leffoja jotka kritisoi väkivaltaa sillee että se näyttää coolilta!".
 
Ei ole lahjoja tehdä jostain asiasta järkevästi kertovia saatikka edes hyvällä maulla viihdyttäviä elokuvia ilman että niissä vedotaan joihinkin teinipoikien suosimiin väkivaltaviihteen stereotypioihin.
 
Se on muuten jännä että aina kun kritisoi Pulp Fictionia tai Tarantinoa yleensäkin, huokuu yleisöstä hämmennys "ei häntä saa kritisoida, oletko päästäsi vialla?". No, mielipiteitähän nämä on, mutta itse haluan että leffassa kerrotaan joku tarina jolla on joku merkitys. Minkä tarinan tai merkityksen Pulp Fiction edes kertoo?
 
Minkä tarinan tai merkityksen Pulp Fiction edes kertoo?
Ei mitään, koska se on nimensä mukaan pulp fictionia; lyhyitä tarinoita, jotka filmissä kietoutuvat toisiinsa.

Joku Tarantino -asiantuntija voinee kommentoida tarkemmin.
 
MarsVolta sanoi:
Seinfield on maailman yliarvostetuin sarja.

Seinfeld on tietty hieman :offtopic: , mutta pakko avautua arvostelijoille.

Koko tuotannon nähneenä uskallan väittää, ettei Seinfeldin arvostus (jenkeissä kaikkien aikojen no 1 komediasarja) ole lainkaan turhaa. Seinfeldistä mielipiteet ovat aina olleet melko kaksijakoisia; joko sanotaan, että "turhempaa sarjaa en ole eläessäni nähnyt", tai huomataan Seinfeldin olevan "paras". Välimuotoja on yleensä melko vähän, ollaan joko täysillä vastaan tai täysillä puolesta.

Faktana kerrottakoon, että Seinfeldin tekijät + näyttelijät tienaavat tällä hetkellä moninkerroin enemmän rahaa kuin tienasivat sarjaa tehdessään. EDIT2:Muistin juuri, että Jerry Seinfeld on päässyt jopa Guinnesin ennätysten kirjaan maailman suurituloisimpana koomikkona, näyttelijänä tms. Jenkeissä näytetään uusintoja niin paljon, että ne pursuavat töllöttimestä ulos. (Seuraavassa tärkeää tietoa niille, jotka ovat katsoneet vain pari jaksoa ja sanoneet heti sopimuksen irti!) Sarjan seuraamista ja jujun tajuamista varten on jaksoja katsottava huomattavasti enemmän kuin kymmenen. Jenkeissäkin Seinfeld takkuili ensimmäiset vuotensa kunnes ihmiset alkoivat tajuta mistä sarjassa on kyse: -ei mistään. (Edellä mainitulla tavalla sarjan toinen luoja Larry David esitteli ideansa TV-jätti NBC:lle.) Seinfeld ei ole millään tavalla perinteinen, tuttu ja turvallinen jenkkikomediahömpötys. Se on jotain aivan muuta..ja juuri siksi se on niin paljon parempaa. Tekijät uskoivat omaan omaperäisyyteensä, eikä koko jenkkien kansa voi olla väärässä. Eli jos et itse usko Seinfeldin erinomaisuuteen, niin ei uskonut moni muukaan sarjan alkutaipaleella 90-luvun alussa. Tuotannon keskivaiheilla vitsit alkoivat upota ja myöhemmin (kärjistäen) koko kansakunta tajusi kyseessä olleen koko ajan mestariteos.

Seinfeld yhdistelee yhdeksän vuoden tuotannossaan koko ajalta tuttuja sisäpiirivitsejä (huumori ja tarinathan ovat sinänsä melko omaperäisiä, mutta pohjautuvat tositapahtumiin, mikä on tavallaan kiehtovaa ja mahdollistaa myös sen, että tapahtumiin voi omalla, mahdollisesti perverssilläkin tavalla samaistua), joita on mahdoton ymmärtää jos sarjaa ei sen kummemmin ole seurannut.

Parasta Seinfeldissä on mm.
-asiat, joita joutuu aina välillä häpeämään jokapäiväisessä elämässä tuodaan reilusti esille ja niillä "kidutetaan" sarjan hahmoja
-vaikka kuka tahansa ihminen olisi kuinka normaali, löytyy hänestäkin outoja piirteitä. Tuo oikeaankin elämään inhimillisyyden tunnetta kun huomaa, että kaikki saattavat olla jollain tavalla outoja. Seinfeld tekee tästä taidetta..
-samaistumisen tunne. Jaksoista löytyy huvittavalla tavalla asioita, joita tapahtuu/on tapahtunut omassakin elämässä
-päähenkilöt ovat loppujen lopuksi sairaalla tavalla moraalittomia ja äärimmäisen itsekkäitä persoonia. Ehkä juuri siksi heidän tekemisiinsä on niin helppo samaistua. Miljoonat katsojat ovat myös huomanneet itsestään tämän moraalittoman ja itsekkään puolen.

EDIT: lisätty yllä olevat kolme riviä

Eli näiltä one-linereilta: "Seinfeld on paska", haluaisinkin kysyä montako jaksoa olette nähneet ja mahdollisesti miltä vuosilta?

Mitnick sanoi:
Omassa listassani ehdottomasti ykkösenä Halle Berry. Saanut Oscarinkin, wtf???

Sattuu nyt olemaan tyyppiesimerkki siitä kuinka hyvällä ulkonäöllä voi saavuttaa elämässä (ja varsinkin julkisuudessa) mitä tahansa. Berry on saanut pitkään rooleja laatuleffoista, eikä ole näytellyt mitään bimboa kaunotarta.
 
Leffakävijöiden mieltymyksiin Pulp Fiction iski kyllä kuin Nirvana rock-musiikkiin, mutta silti tuo yleinen perustelu "yhteen nerokkaasti kietoutuvista tarinoista jotka eivät tarkoita mitään" ei mielestäni ole mitään kovin mullistavaa. Väittäisin että Tarantinon leffat ovat vieneet kehitystä taaksepäin saaden uutuudesta viehättyneet y-sukupolven ihmiset fanittamaan sellaista jossa ei edelleenkään tarvitse ajatella. Se aiempien vuosikymmenten mitäänsanomaton seikkailu-perhe-onnellinenloppu-leffa puettuna uuteen kuosiin. 2000-luvulla on tullut sarja indie-leffoja, eli käytännössä taide-elokuvien populaariversioita, jotka oikeasti tarjoavat sen tarinan ja pistävät aivosolut liikkeelle, mutta ilman Pulp Fictionia tämä olisi voinut tapahtua jo aiemmin.
 
Koko tuotannon nähneenä uskallan väittää, ettei Seinfeldin arvostus (jenkeissä kaikkien aikojen no 1 komediasarja) ole lainkaan turhaa.

George is getting upset!!

Seinfeldin käsikirjoitukset ovat paikoitellen suorastaan nerokkaita. Hienoja pikku oivalluksia, jotka parhaimmillaan saavat katsojan tutkailemaan omaa elämäänsä uudessa valossa.

Loppua kohti sarja menetti osan tehostaan, mutta niinhän siinä tuppaa käydä. Viimeiset jaksot ja varsinkin päätösepisodi aiheuttivat jo pientä myötähäpeää.

Mulla on Elainen kuva & aito nimmari työkopperoni seinällä. :haart: :kuola:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Samaa mieltä Georgen kanssa. Seinfeld on niin nerokkaasti käskirjoitettu (suurin kiitos siitä Larry Davidille), että muut komediasarjat eivät pääse lähellekkään sitä. Tiedän kyllä porukkaa jotka eivät ymmärä jutun juonta, mutta he eivät ole kyllä katsoneet kun pari jaksoa. Itse olen katsonut koko tuotannon kymmeniä kertoja lävitse ja vielä vanhat jutut jaksavat naurattaa.
 
Loppua kohti sarja menetti osan tehostaan, mutta niinhän siinä tuppaa käydä. Viimeiset jaksot ja varsinkin päätösepisodi aiheuttivat jo pientä myötähäpeää.

Myönnettäköön, että viimeinen tuotantokausi oli täysin turha ja kirjaimellisesti sen sisältö oli "ei mitään". Päätösepisodi ei mielestäni ollut yhtä turha kuin muu viimeisen kauden ajantuhlaus. Yllättävän nerokkaasti oli siinäkin saatettu koko Seinfeldin tuotannon tapahtumat menemään ristiin rastiin. Seinfeldin alkuvuosina sarjan luoja Larry David ja ohjaaja Tom Cherones huomasivat kuinka saivat lähes vahingossa tapahtumia menemään päällekkäin niin, että kaikkien neljän päähenkilön tarinat kohtasivat jollain tavalla toisensa. mm. tämä yksityiskohtien hiominen on tehnyt sarjasta niin nerokkaan ja suositun kuin mitä se on.
 
Päätösepisodista vielä sen verran, että sen ennakkoon mainostamisesta ja hehkuttamisesta tuli tekijöille niin suuret paineet, että niihin oli käytännössä mahdoton vastata. Jos ennakkoon julistetaan kyseessä olevan "kaikkien aikojen tv-episodi" (ennenkuin koko jaksoa on edes vielä tehty), ei ole ihmekään, että homma floppaa.

Btw. päätösepisodin mainoskatkolla 30 sekunnin mainosspotti maksoi niin paljon, että myös se meni suoraan Guinnesin ennätysten kirjaan.
 
yliarvostettuja ainakin.... Jim Carrey....

Samuel L. Jackson - mies joka huutaa jokapuolella.

tässä on pari joihin oli pakko takertua. jim carrey on ainakin poikkeuksetta jokaisessa elokuvassa mitä olen nähnyt saanut repeilemään holtittomasti. ei tarvinne mainita kuin lemmikkidekkarit ja me kaksi ja irene.

samuel L. jackson taas sopii moneen leffaan loistavasti. ensimmäisenä tulee mieleen ei niin loistava leffa, kaava51, josta jackson tekee katsottavan. varsinkin kohtaus jossa oli golfmaila mukana oli koskettava :haart:

jeps, ei mulla muuta, jatkakaa :)
 
Leffakävijöiden mieltymyksiin Pulp Fiction iski kyllä kuin Nirvana rock-musiikkiin, mutta silti tuo yleinen perustelu "yhteen nerokkaasti kietoutuvista tarinoista jotka eivät tarkoita mitään" ei mielestäni ole mitään kovin mullistavaa. Väittäisin että Tarantinon leffat ovat vieneet kehitystä taaksepäin saaden uutuudesta viehättyneet y-sukupolven ihmiset fanittamaan sellaista jossa ei edelleenkään tarvitse ajatella. Se aiempien vuosikymmenten mitäänsanomaton seikkailu-perhe-onnellinenloppu-leffa puettuna uuteen kuosiin. 2000-luvulla on tullut sarja indie-leffoja, eli käytännössä taide-elokuvien populaariversioita, jotka oikeasti tarjoavat sen tarinan ja pistävät aivosolut liikkeelle, mutta ilman Pulp Fictionia tämä olisi voinut tapahtua jo aiemmin.

Tuo edellä mainitsemasi on varmaan ainakin osittain totta, mutta onko elokuvan tehtävä olla ainoastaan valistuksellinen vai riittääkö myös se, jos tuottaa katsojalleen vain pelkkää mielihyvää? Esimerkiksi saippuaoopperathan ovat täyttä paskaa. Kuitenkin, tutkimukset ovat osoittaneet, että ne ovat auttaneet kotiäitejä pakenemaan arjen realiteetteja, ja näin tuottaneet valtaistumisen tunnetta (empowerment) ja lisänneet näin ollen kys. henkilöiden elämänhallintaa.

Tohon sun boldattuun osuuteen: Ylipolitisoituneen 70-luvun jälkeen oli varmaan pitkään turhaa edes yrittää tuottaa mitään politiikkaan tms. liittyvää syvällistä elokuvaa. Nyt vasta viimeaikoina on alkanut tulla hyviä leffoja kuten Syriana ja samaan syssyyn voisi mainita myös V for Vendetta leffan. V oli hyvä muistutus siitä, kuinka pitkälle nationalistisia ja kansallisen turvallisuuden aatteita on hyvä viedä. Tämä on ajankohtaista varsinkin USA:ssa ja Englannissa, jotka ovat rajoittaneet/rajoittamassa lisää omien kansalaistensa oikeuksia "kansallisen turvallisuuden" nimissä.

Hmm, mitenköhän tällanen leffathreadikin lähti tällasille raiteille. :D
 
Pulp Fiction on alaotsikkonsa mukaisesta nippu tarinoita väkivallasta, eikä se yritäkään olla mitään muuta kuin paketti verta, toimintaa, seksiä, draamaa, pikimustaa huumoria ja pikkuviitteitä popkulttuuriin. Lopuksi vedetään nätti rusetti koko sotkun ympäri, laitetaan surffimusa soimaan ja lopputekstit skrollaamaan.

Loistava dialogi, nappiin osuneet näyttelijävalinnat ja musiikki. Se on hyvinkin merkittävä leffa jo pelkästään sen vuoksi, että se aloitti uudentyyppisten episodielokuvien aallon, eli kysymys on yhdenlaisesta tiennäyttäjästä, joita tehdään ja joita tarvitaan aina tasaisin väliajoin.

Tuskin Pulpilla on mitään sen kummempaa sanottavaa kenellekään. Pitäisikö olla? Eiköhän kaikki sanottava ole jo sanottu muissa leffoissa ja kirjoissa. Siltä ainakin tuntuu joskus. Pari tuntia hyvää viihdykettä on ihan kunnioitettava saavutus jo sinänsä. Kysykääpä Bondien tai Turhapurojen kirjoittajilta, mikä mahtaa olla heidän leffojensa punainen lanka. Viihde viihteenä ja kieslowskit ja haneket sitten erikseen.

2000-luvulla on tullut sarja indie-leffoja, eli käytännössä taide-elokuvien populaariversioita, jotka oikeasti tarjoavat sen tarinan ja pistävät aivosolut liikkeelle, mutta ilman Pulp Fictionia tämä olisi voinut tapahtua jo aiemmin.

Tai ilman Pulp Fictionia noita ei ehkä olisi koskaan tehty. Ainakaan siinä muodossa, missä ne nyt tehtiin. Mistä sitä voi tietää. No, yhtä kaikki: etsipä tietoja noista indieleffoista, kuka ne on käsikirjoittanut, ohjannut ja niin edelleen. Luultavasti aika monen esikuvana tai innoittajana on ollut - yllätys yllätys - Quentin Tarantino.
 
Pulp Fiction on alaotsikkonsa mukaisesta nippu tarinoita väkivallasta, eikä se yritäkään olla mitään muuta kuin paketti verta, toimintaa, seksiä, draamaa, pikimustaa huumoria ja pikkuviitteitä popkulttuuriin. Lopuksi vedetään nätti rusetti koko sotkun ympäri, laitetaan surffimusa soimaan ja lopputekstit skrollaamaan.

Loistava dialogi, nappiin osuneet näyttelijävalinnat ja musiikki. Se on hyvinkin merkittävä leffa jo pelkästään sen vuoksi, että se aloitti uudentyyppisten episodielokuvien aallon, eli kysymys on yhdenlaisesta tiennäyttäjästä, joita tehdään ja joita tarvitaan aina tasaisin väliajoin.

Tuskin Pulpilla on mitään sen kummempaa sanottavaa kenellekään. Pitäisikö olla? Eiköhän kaikki sanottava ole jo sanottu muissa leffoissa ja kirjoissa. Siltä ainakin tuntuu joskus. Pari tuntia hyvää viihdykettä on ihan kunnioitettava saavutus jo sinänsä. Kysykääpä Bondien tai Turhapurojen kirjoittajilta, mikä mahtaa olla heidän leffojensa punainen lanka. Viihde viihteenä ja kieslowskit ja haneket sitten erikseen.

Hyvin sanottu.
 
Se on Jack Nicholson ja aika kovan roolin se hohdossa vetää.

Vin Diesel on yliarvostettu näyttelijä.

Hohto on siitä omituinen kyhäelmä, että se perustuu maailmankaikkeuden naiivimman kauhun kirjoittajan Kingin novelliin ja sen on ohjannut uber paska Kubrick. Leffa taas ihan mahtava.

hei hei..ei kubrik ole yhtään kakka... kellopeliappelsiini :worship:
 
The Punisher...my ass

Voi jumalauta mun tekis mieli repiä ne apinat ku sanoo et "The Punisher" on hyvä leffa! Sen tekemiseen käytettiin 100 miljoonaa donaa, ja mitä saatiin vastineeksi...pelkkää paskaa! Meni taas euroja hukkaan senkin vuokraamiseen...:wall:

Toinen paska leffa: "The Transporter (1-2)"...ikävä juttu Luc Bessonille, kun meni kirjoittamaan sellasta paskaa...:urjo:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom