En ole koskaan tajunnut, mitä porukka näkee Esko Salmisessa. Tyyppi nostetaan jatkuvasti jalustalle, kun etsitään Suomen parasta miesnäyttelijää. Vetää jokaisen roolinsa samalla ylidramaattisella ja uhoavalla kesäteatteriasenteella.
Toinen hyväkäs on Mikko Leppilampi, jonka vino hymy tulee vastaan jokaisen lehden sivulta. Lahjat viittaavat enempi varastotyöntekijän hommiin. Kenen mielestä Mikon suoritus Helmiä ja sikoja -leffassa oli oikeasti Jussin arvoinen?
Sitten on vielä Peter Franzen, joka kyllä näyttelee kylähulluja 'ihan kivasti', mutta siihenpä se sitten jääkin. Jätkä madaltaa ääntään melkein jokaisessa leffassa. Rukajärven tie ja sivurooli Irtiottoja-sarjassa ovat uran pohjanoteerauksia. Parhaimmillaan CSI-sarjan ruumiina.
Hohto on siitä omituinen kyhäelmä, että se perustuu maailmankaikkeuden naiivimman kauhun kirjoittajan Kingin novelliin ja sen on ohjannut uber paska Kubrick. Leffa taas ihan mahtava.
Naivi? Kuinni? Mielestäni hän on yksi Amerikan merkittävimmistä kirjailijoista. Kingihän on aivan mahtava ihmiskuvaajakin. Epätasainen tuotanto, joka sisältää lukuisia helmiä (The Shining, The Body, Pet Sematary, Misery, Hearts in Atlantis, The Shawshank Redemption) ja sitten aivan joutavaa ö-luokan paskaa, joissa Pez-karkkilelu tappaa kaikki vastaantulijat. Kingin kannattaisi kyllä pysytellä kirjailijana, sillä miehen elokuvaohjaukset (mm. oma versio Hohdosta) ovat ajanhukkaa.
Mikäs Kubrickista tekee niin paskan? Esim. Lolita, Eyes wide shut, Full metal jacket, The Shining. Kaikki omalla tavallaan merkkiteoksia. Kubrick on ohjannut muutakin kuin sen iänikuisen Kellopelin.
[J/L];1173501 sanoi:
Osa Hitchcockin elokuvista on yliarvostettuja. Esim. Vertigon päälle on kusastu urakalla loppupuolella ja muutenkin osa miehen elokuvista päättyy surkeasti.
Tarkennuksia, perusteluja, ihan mitä tahansa, kunhan oikaiset väärän mielipiteesi. ;) :jahas: