Kokeilin/kokeilen itsekkin ensimmäistä kertaa elämässäni vähähiilihydraattista keventelyä/elämää. Hiilareita olen päivässä ottanut n. 50-60 grammaa. Vajaa viikko on vasta takana, mutta mielenkiintoisia asioita on jo huomannut. Olen ollut aivan kuutamolla useamman päivän, eli tuntuu kun ajattelutoiminta ei oikein toimisi normaalisti (jos se nyt koskaan on tehokasta ollutkaan). Työntekoa tämä hieman haittaa, koska se perustuu käytännössä ajatteluun. Olen ollut todella huonouninen koko täysi-ikäisyyteni ajan, mutta edellisen viikon olen nukkunut todella hyvin ja sikeästi, myös normaalia pidempään viikonloppuna. Tosin viime yönä ei taas uni meinannut tulla ja heräsin viideltä. Yksi jännä piirre on sekin, ettei tee mieli mitään makeaa tai hiilarikasaa. On jotenkin paljon helpompi kieltäytyä esim. pizzasta. Itse asiassa mun ei edes tekee mieli mun suosikkipizzaa nyt. Toki viikonloppuna tekee edelleen mieli lasillista tai paria viiniä.
Saliharrastus oli pitkään tauolla selän ongelmien takia, mutta olen nyt saanut käytyä lähes normaalisti treenamassa hiemen epäsäännöllisesti keväästä lähtien. Ainakin toistaiseksi voimatasot on maastavetoa lukuunottamatta samalla tasolla, kuin mitä ennen taukoa (= pari vuotta). Tosin tuntuu että kädet väsyy nyt jotenkin tosi helposti ihan normiaskareissa. Nestettä on lähtenyt ihan järkyttävä määrä kropasta aikaan nähden. Jos laittaisin kalorit samalla tavalla miinukselle, niin sitä ei voi verrata mitenkään tähän. Yleensä ongelmana on muutenkin sellainen kauhea hiilaripöhö naamassa ja keskivartalossa, joka on jatkuvasti päällä. Paljon kalliimpaahan tämä on kuin syödä mitä sattuu. Okei, säästää voi toki tässäkin, mutta olen liian laiska ja tykkään syödä monotonisesti ainakin arkipäivät. Ja viikonloppuna ostamani 1,2 kg härän sisäfile ei tietenkään ole se halvin vaihtoehto. Mutta hyvää se oli.
Saliharrastus oli pitkään tauolla selän ongelmien takia, mutta olen nyt saanut käytyä lähes normaalisti treenamassa hiemen epäsäännöllisesti keväästä lähtien. Ainakin toistaiseksi voimatasot on maastavetoa lukuunottamatta samalla tasolla, kuin mitä ennen taukoa (= pari vuotta). Tosin tuntuu että kädet väsyy nyt jotenkin tosi helposti ihan normiaskareissa. Nestettä on lähtenyt ihan järkyttävä määrä kropasta aikaan nähden. Jos laittaisin kalorit samalla tavalla miinukselle, niin sitä ei voi verrata mitenkään tähän. Yleensä ongelmana on muutenkin sellainen kauhea hiilaripöhö naamassa ja keskivartalossa, joka on jatkuvasti päällä. Paljon kalliimpaahan tämä on kuin syödä mitä sattuu. Okei, säästää voi toki tässäkin, mutta olen liian laiska ja tykkään syödä monotonisesti ainakin arkipäivät. Ja viikonloppuna ostamani 1,2 kg härän sisäfile ei tietenkään ole se halvin vaihtoehto. Mutta hyvää se oli.