Puhe oli edelleen kuvaamisesta, ei Viherahon tyylisestä hörhöilystä.
Kaipa ne hörhötkin saavat edelleen kuvata. Hörhöjen kuvaaminen sallitaan mutta normaalien kansalaisten kuvaaminen ei sitten olisikaan enää sallittua.
Dragon ihmetteli mitä pahaa kuvaamisessa voi olla. Onko se niin vaikea hyväksyä, että tuolla on paljon rikollisia liikenteessä?
Onko se vaikea hyväksyä, että suurin osa ihmisistä ottaa kuvia omaksi ilokseen - ei ryöstö tai terrori aikeissa ja moni tahtoo rajoittaa kuvaamista julkisella paikalla koska mahdollisesti ehkä voi jotain tapahtua.
Kuten jo aikaisemmin todettiin niin, kyllä ne oikeat rikolliset osaavat ostaa sellaiset kamerat, että kuvaaminen onnistuu kauempaa ja salassa.
- - hankala "minä tiedän oikeuteni" tyyppi. - -
Edelleen voisi kysyä, että mikä tässä on se vaikea asia? "Minä tiedän oikeuteni" on siis hankala ja vittumainen tyyppi mutta
"Luovu oikeuksistasi, koska minä sanon niin" -tyyppi onkin sitten tosi jees ja kiva?
Kyllä ne rikolliset yllättävän härskisti välillä kartoittavat niitä kohteita. Meilläkin käynneet päivällä liikkeessä ja yöllä sitten ikkunasta sisään. jne jne.
Ja sekin taisi onnistua ihan ilman kuvaamista?
Kuvaamisen kieltämisellä (jos moinen kielto olisi laissa) saadaan oikeutus puuttua niihin rikollisessa mielessä tapahtuviin kuvauksiin, jos ne havaitaan.
Toki mutta mielestäni saan kuvata julkisella paikalla ihan rauhassa vaikka joku pelle epäilisi mitä tahansa. Ollaan erittäin kaltevalla pinnalla jos yhteiskunnassa aletaan hyväksymään perusoikeuksien rajoituksia, kun jollakin nyt sattuu olemaan täysin perusteeton epäilys jostain
"rikollisesta mielessä tehdyssä" valokuvauksesta. Mistä tiedät, että rikosta suunnitellaan? Ovatko kaikki syyllisiä ennenkuin todistavat viattomuutensa?
Normaalit ja järkevät ihmiset harrastavat niin kuvausta kuin muitakin lajeja ilman että siitä koituu muille haittaa tai että tarvitsee rueta vetomaan oikeuksiin.
No jos vartija ja kassa vetää Viherahon Lidl kuvauksesta herneet nenään, niin se on heidän henkilökohtainen helvettinsä.
Normaalit ihmiset ovat useinkin turvallisuusriskejä, tosin yleensä itselleen. Julkisten paikkojen kuvaaminen on muuten kielletty monessakin paikassa maailmalla juuri tuon turvallisuusuhan varjolla. Ei tarvitse mennä kuin Lontooseen, niin voi tulla poliisi vaatimaan kuvien poistoa.
Jep. Tässä pari hauskaa videota... kohteliasti, mukavista ja hyvistä
"luovu oikeuksista, koska minä vaadin niin" -tyypeistä.